Питане при покупка на VW Golf4

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7917
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
Двигател: DXRB AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Питане при покупка на VW Golf4

Мнениеот zfa159 » Вто 05 апр 2011 20:40


За силикона е малко относително,много хора,включително и аз,го използваме доста,където пластмасов фланец има контакт с метал (фланци по главата) или пък пластмаса с пластмаса (на някои коли термостатите).Причината е,че колкото и да истински фланеца,с времето гумата му става на пън,а пластмасата се измята и започва да тече.Хубавото на силикона е,че остава гъвкав и може да поема такива усуквания,без да води до течове при фланец примерно на 2 и повече години.За това го мажем къде ли не по фланците на охладителната система.Наистина е важно къде точно е силикона,по двигателя.
За климатроника/климатика - няма да откажа да ме разходиш,когато си решил да оглеждаш колата,няма да откажа и да удариш един телефон и да попиташ "така и така,гледам една кола,прави това и това,какво точно да видя" и т.н. Това не е гаранция,понеже така можеш да се ориентираш за проблем по ел. моторчетата и други такива постоянни проблеми.Ако има загуба на фреон, често си правят труда да я пълнят периодично,за да може ,като го пуснеш на огледа,да заработи и да завее студено...тогава си я купуваш и след месец-два,фреон вече няма...ама това обикновено не е безумно скъп ремонт и той не се прави всеки ден.С тази цел се разхождат едни момченца с едни бутилчици с фреон и тъпчат проблемните коли рано сутрин,преди всички купувачи...
Ремонт на климатроник може да струва и 2000лв,зависи какво му е състоянието и какво има да му се сменя и кой какво е творил по него преди хората,които с това се занимаваме и уж знаем какво правим mhihi А ако пък въобще не тръгва,това е сложно...може компресора да е тотал щета и за това да не работи,може да има ел. проблем,може да няма фреон,може и всичко заедно...това е тема с много неизвестни.Лошото е,че ако няма фреон,нищо не може да се провери - нито как работи компресора,защото няма какво да помпа,нито дали работи,защото ако го пуснеш без масло (то е заедно с фреона),след това със сигурност вече няма да работи death




Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Питане при покупка на VW Golf4

Мнениеот icefire » Вто 05 апр 2011 21:28


Макар да не съм експерт по климатици, ще си позволя само още нещо да добавя: Ако няма фреон, търговецът вероятно е пробвал да напълни и да види дали няма да тръгне.. На него почти нищо не му коства.. С други думи, ако няма фреон и климата изобщо не потръгва, едва ли проблемът е само в пълненето. Тогава по-добре бягай от тази кола.

Иначе колегата над мен ( :bowdown ) ти е казал най-точно как седи въпросът с климата.


bojilov11
Мнения: 69
Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Питане при покупка на VW Golf4

Мнениеот bojilov11 » Сря 06 апр 2011 7:47


Благодаря ви за отговорите колеги! Изключително полезни сте,както винаги. Когато имам по-конкретни въпроси за даден проблем или за конкретен автомобил,отново ще се обърна към вас. Колега zfa159 ще имам в предвид желанието ти за съдействие.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Питане при покупка на VW Golf4

Мнениеот joker » Сря 06 апр 2011 21:01


icefire написа:Макар да не съм експерт по климатици, ще си позволя само още нещо да добавя: Ако няма фреон, търговецът вероятно е пробвал да напълни и да види дали няма да тръгне.. На него почти нищо не му коства.. С други думи, ако няма фреон и климата изобщо не потръгва, едва ли проблемът е само в пълненето. Тогава по-добре бягай от тази кола.

Иначе колегата над мен ( :bowdown ) ти е казал най-точно как седи въпросът с климата.

Преди да стряскате колегата нека да знае.че колите от Италия идват по принцип без фреон на климатика(климатроника...и откъде ги измислихте тези 2000 лв ремонт????),защото за да изнесеш от Италия кола с фреон се плаща солена такса...автоджамбазите дето цепят стотинката си я спестяват.Затова колата е от Италия може да си е със читав климатик/климатроник,но просто да няма фреон!


Потребителски аватар
zelkata_ok1_
Мнения: 322
Регистриран на: Пон 30 ное 2009 12:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Питане при покупка на VW Golf4

Мнениеот zelkata_ok1_ » Чет 07 апр 2011 8:39


icefire ако не е проблем ще споделиш ли тази елементарна комбинация на копчетата :да:


masterixx
Мнения: 123
Регистриран на: Нед 06 мар 2011 21:27
Автомобил: Touran
Двигател: BSX 2009
Местоположение: Sofia

Re: Питане при покупка на VW Golf4

Мнениеот masterixx » Чет 07 апр 2011 8:56


...и откъде ги измислихте тези 2000 лв ремонт????

Еми сега ще ти кажа откъде ги измислих. Като я взех преди 3-4 седмици само основното, масло, филтри, ремъци, ролки, водна помпа, обтегач и няква аларма сложих за 100лв заради каското ми излезна 850лв. Като я купих и гуми нямаше никви - 500лв, после се прецака датчик на лява врата, 130лв, стартер 50лв, акумулатор 150лв. Сега трябва да сменям и ламбда сонда и там са към 130лв. Не ти смятам, каско, гражданска, еко такса, камионче до кат и в КАТ отиват 80-90лв за регистрация. Гумите и акумулатора може да са частен случай, но и тях споменавам.

Искам да кажа, че не е само да имаш парите за покупка, а и за после трябва да отделиш нещо.


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Питане при покупка на VW Golf4

Мнениеот icefire » Чет 07 апр 2011 9:14


zelkata_ok1_ написа:icefire ако не е проблем ще споделиш ли тази елементарна комбинация на копчетата :да:


Разбира се :beer

На английски: http://pics.tdiclub.com/data/517/Climat ... ostics.pdf
На руски: http://passat-b5.ru/showthread.php?t=132826&page=1

Статиите са за пасат Б5, но при Г4 няма разлики :) Мисля, че и в нашия форум имаше тема за това, но на първо четене не я открих...


Потребителски аватар
Presian
Мнения: 490
Регистриран на: Съб 17 юли 2010 17:30
Автомобил: VW Golf
Двигател: BAG
Местоположение: Пловдив

Re: Питане при покупка на VW Golf4

Мнениеот Presian » Чет 07 апр 2011 10:16




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7917
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
Двигател: DXRB AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Питане при покупка на VW Golf4

Мнениеот zfa159 » Чет 07 апр 2011 12:04


mhihi
Много е лесно да добуташ ремонт на климатроник до 2000лв и щом съм го написал,не е случайно ;)
Голф 4 имат слабост ел. моторчетата на клапите...втора ръка не се намират здрави,защото имат един и същ дефект и повечето са си строшени...ново е 300-400лв според магазина и марката....предимно са само оригинални.Имаме 4 моторчета такива ,да приемем,че 50% не са в ред - две моторчета,по средна цена 350лв - 700лв до тук.С работата по смяната им,отиваме на 850 само за тях.
Един от 5-те темп. датчици ако не работи - още средно 50-100лв според това кой е - вече сме на 900 грубо а още не сме гледали положението с фреона.
Най-тежкия,но редовно срещан за Голф 4 и Бора проблем - строшен компресор - друг за 200-300лв (имат един дефект с оста,който не се ремонтира),след това нов дехидратор за още 50-тина лв,после промивка на цялата система от всичките стружки и мизерия,смяна на самия компресор като работа,фреон за системата - още 200лв освен к-ра....до тук климатроника ни струва вече 1350лв и още не знаем дали системата няма спукан преден радиатор,от който ще ни изтече фреона след месец,примерно....още 200-250лв радиатор,още едни 70-80лв за фреон,50-60 за смяна на радиатора (пада бронята)...и стигаме заветната цифра...няма да е пръвия човек,който идва с Голф 4 и казва,как е дал над 1500лв за ремонти по "пустия" му климатроник,който не работил,като взел колата и отново не работел...
Всеки ще каже сега,че точно на него толкова каръци не могат да му се случат,ама ако системата с фреона е празна,тогава никой не знае какво е положението с компресора и течовете,както и ако не се види с диагностика и един тест в Ваг-а,не е ясно и какво е положението с моторчетата на климатроника.
За колите без фреон,това е така за почти целия ЕС,не само за Италия...обаче тук масово се пълнят с фреон,за да може куповача да не сваля от цената...а ако не могат да я напълнят или няма да заработи,не си правят труда.Те пълнят с бутилки и им струва не повече от 30-тина лв за кола,а клиент може да свали много пари,заради неохлаждащия климатик/климатроник.
:beer


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Питане при покупка на VW Golf4

Мнениеот icefire » Чет 07 апр 2011 12:21


zfa159 написа:Те пълнят с бутилки и им струва не повече от 30-тина лв за кола,а клиент може да свали много пари,заради неохлаждащия климатик/климатроник.
:beer


Потвърждавам :да: Имам познат автотърговец, който ми е казвал същото.
Не купувайте коли с неработеща клима!! :bishop Освен ако не е някакъв "специален" случай.. всичко друго по колата да в невиждано добро състояние или нещо подобно...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7917
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
Двигател: DXRB AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Питане при покупка на VW Golf4

Мнениеот zfa159 » Чет 07 апр 2011 13:03


Не,аз съм съгласен с joker-а,че системата може да е празна и само да трябва да се напълни,ама около Горубляне специално има поне 4 човека,които с това се занимават....закарайте колата,да я напълни,да завее студ и готово или пък кажете на продавача да я напълни и да я видите работеща,щом е само за пълнене,както те редовно казват...продавача не е идиот и няма да изпусне продажба на кола за 30-40лв за фреон,освен ако знае,че и да даде тези 30-40лв,тя няма да завее студено.
Не е гаранция,че като я напълнят,няма да изтече след седмица,две,месец...ама поне ще знаете,че някога е работил и е веел студено,а не тежки случаи,като идва човек да я пълня и каква изненада - няма му компресора,ама той не разбирал и не знаел,че там трябва да има нещо :bishop


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Питане при покупка на VW Golf4

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 07 апр 2011 13:25


Малко ОФФ: Най-често се чупи моторчето на клапата за рециркулация (има цяла тема за това),но вече го има на доста сносни цени 140 лв. http://drive.bg/product_info.php?cPath=10343_10879&products_id=797176&ModelId=8801 .Проблема и е ,че тя е с много смотана лостова система и пластмасовите зъбци отиват на 100%.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта