Въпросче относно работата на г3 1.6 моно АБУ

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
bad racer
Мнения: 54
Регистриран на: Сря 09 фев 2011 9:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Въпросче относно работата на г3 1.6 моно АБУ

Мнениеот bad racer » Сря 06 апр 2011 18:43


Здравейте колеги.Имам едно въпросче относно работата на компа на голфетка 3 1.6 моно АБУ маторь.Та въпроса ми е следния.Има датчик дросел,има тепературен датчик,ама аджеба нема МАП,МАФ или т.н за определянето на количеството въздух.Нека по образованите да кажат как става тази работа.Имах едно опелче кадетче пак 1.6 моно имаше си МАП и беше ясно как става.Ама тук не ми е ясно как компа определя колко бензин да вкара като не знае колко е въздуха.Странна работа :banghead: .Надявам се да помогнете в начинанието да разбера. :012:




Потребителски аватар
bobi_diesel
Мнения: 515
Регистриран на: Пет 18 юни 2010 22:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпросче относно работата на г3 1.6 моно АБУ

Мнениеот bobi_diesel » Сря 06 апр 2011 19:31


ТПС.Датчик за позицията на дроселовата клапа.Представлява потенциометър боднат от дясно на моното(като гледаш колата отпред)Пробвай с търсачката-има мн изписано


Потребителски аватар
bad racer
Мнения: 54
Регистриран на: Сря 09 фев 2011 9:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпросче относно работата на г3 1.6 моно АБУ

Мнениеот bad racer » Чет 07 апр 2011 7:05


ОПААААА.Извинявайте.Грешно съм си задал въпроса.Ясно е че ТПЦ-а определя количеството въздух.Въпроса е следния.Какво става като отворим ТПС-а влиза въздух,би трябвало да има нещо което да мери натоварването на двигателя,тоест разреждането пред смук.колектор,както при другите има МАП.А за какво ще слагат слагат МАП или пък депитомер(МАФ).Ето това ми е интересното.Аз си го обяснявам само с това че са запаметили експериментално някакви таблици които са ги вързали към дросела и ако реша да увелича размера на дросела примерно компа няма да знае че влиза повече въздух а ще си бачка по сложените му таблици.Дали мисля правилно :banghead:


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Въпросче относно работата на г3 1.6 моно АБУ

Мнениеот emo-gar » Чет 07 апр 2011 17:37


Малко се съмнявам в ефекта от по-голям дросел(то и физически как ще се получи,ще го дялкаш ли,какво ли).Тук според мен "сметката" е малко по-друга:в "таблиците" е вкарана кубатурата,компа знае за текущите обороти(Хол-а минава през него)-т.е. е лесно за смятане колко кубика въздух влиза в мотора.Би трябвало по тази логика да смениш с комп от 1.8,само че почти съм сигурен-няма как да вкараш повече "вятър",дори и дросел от 1.8 да сложиш(не съм ги мерил дали са различни).И TPS в случая дава "задание" за обороти,от "градиента" на промяната на заданието(разбирай -скорост на промяна) се получава различно "изпълнение"-плавно или рязко обогатяване,свързано и с изчисленото количество постъпващ въздух(нещо като обогатителна помпа на карбуратор,като сриташ-църка на струйка)


Потребителски аватар
bad racer
Мнения: 54
Регистриран на: Сря 09 фев 2011 9:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпросче относно работата на г3 1.6 моно АБУ

Мнениеот bad racer » Пет 08 апр 2011 8:34


Да това ми беше и на мен мисълта.Нямам намерение да правя никакви интервенции просто ми беше любопитно.Значи всичко е заложено в таблиците специално за този двигател.Няма датчик за натоварването-тъпа работа и доста елементарна ама върши работа :lol:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 116 госта