
тежък волан на В4
тежък волан на В4
Здравейте колеги,карам пасат В4 комби, 95-та год. Преди време ми смениха оригиналната алуминиева кормилна рейка (не ставала за ремонт)със стоманена от В3
. Новата рейка беше много стегната и съответно волана много тежък. Майсторите (ТУ София) казаха, че след време волана щял да се отпусне. Да, ама не, все едно карам камион. Съфорумци ме посъветваха да отпусна някаква гайка отзад на рейката, но майстора отново не се съгласи защото...даже не помня обяснението, но щели да отидат зъбите на рейката. За сведение хидравличната помпа я смених, но волана си остана все така тежък. Някой може ли да ме посъветва как да направя волана по-лек? Някъде четох, че слагали хидравлична помпа от Ауди и ставали чудеса, но кой и къде го прави не мога да открия никаква информация...

-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: тежък волан на В4
B4/101 написа:Някой може ли да ме посъветва как да направя волана по-лек? Някъде четох, че слагали хидравлична помпа от Ауди и ставали чудеса, но кой и къде го прави не мога да открия никаква информация...
Колега, ако се стигне до там да сменяш части отново, вместо да търсиш от ауди, виж за рейка втора употреба от Пасат Б4.

-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: тежък волан на В4
На помпата има клапан, дето по принцип се регулира ама като гледам как пишеш няма да се справиш самичък, а иначе и от Ауди помпа да сложиш все тая файда...
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: тежък волан на В4
Извинявам се че пиша в темата на колегата,но точно как се регулира този клапан?
гледам че под самия клапан има една прожина.Отделно самият клапан доколкото мога да видя е завит до упор в кожуха си,нещо като гайка е с финната цедка на нея а вътре има една малка прожинка.
Това говоря за помпа от Б3,предпоплагам че при Б4 е сходна конструкцията/идеята/
гледам че под самия клапан има една прожина.Отделно самият клапан доколкото мога да видя е завит до упор в кожуха си,нещо като гайка е с финната цедка на нея а вътре има една малка прожинка.
Това говоря за помпа от Б3,предпоплагам че при Б4 е сходна конструкцията/идеята/
Re: тежък волан на В4
Колега, ако се стигне до там да сменяш части отново, вместо да търсиш от ауди, виж за рейка втора употреба от Пасат Б4.
Сигурно си прав, защото с оригиналната рейка на В4 си бях много доволен. Въпросът е, че не знам на каква рейка ще попадна...
На помпата има клапан, дето по принцип се регулира ама като гледам как пишеш няма да се справиш самичък, а иначе и от Ауди помпа да сложиш все тая файда...
Ще огледам помпата за този клапан. Поне логиката ми е ясна - натягам клапана=вдигам налягането на помпата=по-лек волан

- shaquile
- Мнения: 136
- Регистриран на: Пет 22 май 2009 20:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: yambol
Re: тежък волан на В4
Danny boy написа:Извинявам се че пиша в темата на колегата,но точно как се регулира този клапан?
гледам че под самия клапан има една прожина.Отделно самият клапан доколкото мога да видя е завит до упор в кожуха си,нещо като гайка е с финната цедка на нея а вътре има една малка прожинка.
Това говоря за помпа от Б3,предпоплагам че при Б4 е сходна конструкцията/идеята/
този клапан според мен не се регулира,възможно е нещо да е клеясал и да иска почистване.
и относно тежкия волан-след ремонт на помпата смених и маслото,и примен стана тежък но мисля че е от маслото защото сложих някво руско(подарък),така че може да е от него.
ПС:не може ми е от него
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: тежък волан на В4
имам една помпа в къщи,днес разглобих клапана и го почистих,боклуци почти нямаше клапана самият се разглобява вътре има една яка пружинка,щифт който влиза във нея и сачма която ляга в легло в главата на щифта развива се тръдно ключ 11 аз специялно го хванах в универсала на струга иначе нама оттягане без да превърти буталцето и да се нарани..При мене беше завит докрай,извода е че ако трябва да се натяга виждам 2 възможности първата е да се разпъне малко пружинката,втората да се подложи шайбичка 1мм примерно или по-малко и да се завие клапана.
Обаче ако помпата е износена едва ли би вдигнала налягане с тънкото масло което се продава-зеленото.
Обаче ако помпата е износена едва ли би вдигнала налягане с тънкото масло което се продава-зеленото.
Re: тежък волан на В4
Жалко, но нямам условия да разглобя помпата и да регулирам клапана (надявах се клапана да е някъде отвън на помпата). Що се касае до маслото се сещам,че когато преди години купих колата хидравликата беше заредена с някаква гъста боза. Смених го с оригинално зелено и карах с него няколко години докато не ремонтирах рейката. Като сменили рейката майсторите са сменили и маслото с някакво червено, уж ставало. Сигурно е по-евтино...
- bigmiro
- Мнения: 115
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 18:33
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Свищов
Re: тежък волан на В4
Пуснете некоя снимчица, че да се онагледи моля! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта