Подгревател за гориво !!!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
dvanew
Мнения: 243
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 12:58
Автомобил: VW Sharan 2005
Двигател: ASZ
Местоположение: Велико Търново

Подгревател за гориво !!!

Мнениеот dvanew » Пон 07 авг 2006 12:47


Здравейте, мой познат с Форд дизел си е монтирал такъв от Рено и каза, че от тогава му е поднал разхода с повече от 0.5л/100км. Самия подгревател е кутия през която минава охлаждащата течност на двигателя!!! Дали има резон да си търся и аз и има ли други с подобно подобрение ??? :) :) :)




Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пон 07 авг 2006 12:56


Ами по принцип горивото, което се връща от помпата, е вече загрято, и се всмуква отново, + студено гориво от резервоара, така че..
Не знам как е при форд, и дали имат подобна система.
Освен това съм чувал, че се продават електрически подгреватели, които се монтират под горивния филтър, и пак помагат при паленето зимата.


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот don hose » Вто 08 авг 2006 12:29


По принцип тези подгреватели не свалят разхода те са за по старите
автомобили да улеснят паленето и да предотвратят парафинирането
на горивото.Старите горива са били с голямо съдържание на парафин.


Потребителски аватар
dvanew
Мнения: 243
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 12:58
Автомобил: VW Sharan 2005
Двигател: ASZ
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот dvanew » Вто 08 авг 2006 14:59


привет пак, може би не съм се изразил правилно- този подгревател от Рено може да подгрява горивото едва след като автомобила е загрял, а не да улеснява стартирането. Идеята на въпроса беше дали наистина може да падне разхода на гориво, ако то се подава затоплено към двигателя! :)


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот don hose » Сря 09 авг 2006 12:14


Ако го разгледаме с законите на физиката може би ще има ефект защото
ще разшири обема на горивото и ще даде по добро разпръскване ама
това си е моя теория.Пробваите и кажете пезултата


Потребителски аватар
versace
Мнения: 735
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
Двигател: 320 CDI 224 Hp
Местоположение: Варна

Мнениеот versace » Сря 09 авг 2006 15:05


Аз не мисля че загряването на горивото има някакво влияние за изгарянето му(при запалване и изгарянето на дизела в горивната камера е важно цетановото число а не температурата му на входа). Аз на моята кола имам радиаторче под колата през което минава горивото преди да стигне до двигателя т.е. принудително изстудяване! Едва ли сегашните инженери са го направили ей така без смисъл


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Сря 09 авг 2006 15:57


versace написа:...Аз на моята кола имам радиаторче под колата през което минава горивото преди да стигне до двигателя т.е. принудително изстудяване! ...


Радиаторчето е за охлаждане на ОБРАТНАТА нафта! Това се прави за да се предпази пластмасовия резервоар от прегряване. Нафтата при Помпа-Дюза охлажда инжекторите и е със значително по-висока температура от дизела с разпределителна помпа.

А дали подгряването може да води до икономии, не неможе!


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот don hose » Чет 10 авг 2006 15:44


Както казах вече ползата може да е само на теория но при всички поло
жения температурата преди непосредственото вптъскване не бива да бъде ниска от гледна точка на това че физичните реакции последващи
от впруъскването обуславят добрата работа.Когато междомолеулното отстояние при висока температура е повишено разпръскването е по
добро.


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 10 авг 2006 16:14


don hose написа:Както казах вече ползата може да е само на теория но при всички поло
жения температурата преди непосредственото вптъскване не бива да бъде ниска от гледна точка на това че физичните реакции последващи
от впруъскването обуславят добрата работа.Когато междомолеулното отстояние при висока температура е повишено разпръскването е по
добро.


Естествено визкозитета на нафтата при -20 и 80 градуса е различен. Само дето загряването над 80 градуса е безсмислено.


Потребителски аватар
Amorphiss
Мнения: 237
Регистриран на: Съб 12 авг 2006 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот Amorphiss » Вто 15 авг 2006 17:42


Пропускате един много съществен факт , а той е че преди да достигне дюзата горивото минава през горивонагнетателната помпа където при нагнетяването се загрява до доста висока температура така че според мен този нагревател в резервоара е единствено за да улесни паленето! А за това че му е бутнало разхода с половин литър дълбоко се съмнявам защото това си е горе долу 7-8% процента икономмия за която е изключено онези момчета с белите манти и дебелите очила да не са се сетили :D


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 15 авг 2006 21:42


То е бутнало разхода ама само през зимата и то чак половин литар.Да не говорим ако е читав мотора и пали лесно че е безмислено.


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Вто 29 авг 2006 7:49


По времето когато учих в автото,карах практиката в дапа на градски транспорт,зимно време слагаха на автобусите една серпентина на ауспусите,от медна тръба я огъваха собственоръчно 2-3 врътки за да минава горивото и да се затопля.


Потребителски аватар
Amorphiss
Мнения: 237
Регистриран на: Съб 12 авг 2006 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот Amorphiss » Сря 30 авг 2006 10:14


vladtod написа:По времето когато учих в автото,карах практиката в дапа на градски транспорт,зимно време слагаха на автобусите една серпентина на ауспусите,от медна тръба я огъваха собственоръчно 2-3 врътки за да минава горивото и да се затопля.

Това едно време ако значи преди 10 години има две пречини да са го правили: първата е че се използваше нафта без абсолютно никакви подобрители за студеното време а чистия дизел се парафинира при минус 12 или 15 градуса не съм много сигурен и замръзва при минус 22градуса , и втората че тези реисове са на по 30 че и косур години и им трябва половин час работа на празен ход за да си наместят буталата и да започнат да правят на половина от нормалното компресия :lol:
Незнам дали си виждал но имаше и един друг чалъм за палене на такива машини : взимат се няколко вестника и се слагат под картера палят се и след това ако е рекъл господ пали ако ме процедурата се повтаря докато не запали а по Пернишко съм виждал дажи и дръвца хвърляха под една виятнамка :bishop


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Сря 30 авг 2006 14:19


Точно преди 10 години,на старите икаруси то и сега има икаруси но незнам дали пак процедират така.Така е за подгрева ,с факла на всмукателите пак ставаше.


Потребителски аватар
Amorphiss
Мнения: 237
Регистриран на: Съб 12 авг 2006 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот Amorphiss » Сря 30 авг 2006 15:00


Значи оточнихме се че на двигателите от зората на автомобилостроенето е нужно агресивно загряване на горивото (макар че трактора на село пали по бързо от половината коли) за старт на двигателя но аз все още не мога да осмисля как това нещо с подгряването ще бутне разхода :confused ???



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: licho58 и 42 госта