за ключ
- buci1971
- Мнения: 92
- Регистриран на: Нед 14 мар 2010 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
за ключ
здравейте колеги дали някой може да ми каже къде може да се намери такава шайба че се беше разбила цялата и аз изрезах ремъка сега съм на дилемата дали да правя компресора въобще дали да намеря някой втора употреба или въобще да го зарежа за сега де
Последна промяна от buci1971 на Пон 11 апр 2011 19:42, променено общо 1 път.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Шайба за компресора на климатика за пасат в5
Ами аз имам доста шайби при мен,останали от развалени компресори.
Принципно шайбата не е ударена,се сменя само лагер и и може да си се ползва отново още много много време,като един лагер е 30-тина лв,труда по смяната му е според двигателя,но ако не е V-образен,не е повече от 30-тина лв и става без да се източва фреона и да се сваля целия компресор.
Ако си си я карал така с течение на времето и си я оставил да си се доразбие,сам си си виновен и ремонта ще ти излезе през носа,защото вместо да смениш един лагер за 50лв,ще трябва да смениш шайба и лагер,съединител,евентуално осев оплътнител,защото той се прегрява заради триенето на шайбата в съединителя и колата започва да губи фреон,отдено от това редовно се случва да се разстопи бобината на съединителя и да трябва да се сменя и тя,защото окъсява и спира да работи...и ще ти струва много повече пари.
Ако решиш да сменяш компресора,тогава трябва да намериш такъв,който нито да тече,нито да е износен много (а това повярвай ми не е лесна работа) и пак ще дадеш не малко пари и за компресора и за смяната.
Много груба грешка е да и срежеш ремъка,защото ако компресора не се пуска периодично е доста вредно за общото състояние на системата отвътре.
В предвид цвета на колата,като стане 30-35 градуса,ще се мразиш за това,че не си си оправил климатика на време и си го зарязал на произвола на съдбата.
Ако искаш докарйа колата да погледна колко голямо е мазалото и да видим какво мога да направя и да измисля за твоя климатик.Ето тук работя аз -> Цък

Принципно шайбата не е ударена,се сменя само лагер и и може да си се ползва отново още много много време,като един лагер е 30-тина лв,труда по смяната му е според двигателя,но ако не е V-образен,не е повече от 30-тина лв и става без да се източва фреона и да се сваля целия компресор.
Ако си си я карал така с течение на времето и си я оставил да си се доразбие,сам си си виновен и ремонта ще ти излезе през носа,защото вместо да смениш един лагер за 50лв,ще трябва да смениш шайба и лагер,съединител,евентуално осев оплътнител,защото той се прегрява заради триенето на шайбата в съединителя и колата започва да губи фреон,отдено от това редовно се случва да се разстопи бобината на съединителя и да трябва да се сменя и тя,защото окъсява и спира да работи...и ще ти струва много повече пари.
Ако решиш да сменяш компресора,тогава трябва да намериш такъв,който нито да тече,нито да е износен много (а това повярвай ми не е лесна работа) и пак ще дадеш не малко пари и за компресора и за смяната.
Много груба грешка е да и срежеш ремъка,защото ако компресора не се пуска периодично е доста вредно за общото състояние на системата отвътре.
В предвид цвета на колата,като стане 30-35 градуса,ще се мразиш за това,че не си си оправил климатика на време и си го зарязал на произвола на съдбата.
Ако искаш докарйа колата да погледна колко голямо е мазалото и да видим какво мога да направя и да измисля за твоя климатик.Ето тук работя аз -> Цък

- buci1971
- Мнения: 92
- Регистриран на: Нед 14 мар 2010 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Шайба за компресора на климатика за пасат в5
ааааааааа аз със тебе си писах по скайпа добре де не може ли некоя събота или неделя да дойда да я видиш само или пък днеска или утре че другата седмица не мога а по другата е велик ден и пак ще пътувам та кажи когаzfa159 написа:Ами аз имам доста шайби при мен,останали от развалени компресори.
Принципно шайбата не е ударена,се сменя само лагер и и може да си се ползва отново още много много време,като един лагер е 30-тина лв,труда по смяната му е според двигателя,но ако не е V-образен,не е повече от 30-тина лв и става без да се източва фреона и да се сваля целия компресор.
Ако си си я карал така с течение на времето и си я оставил да си се доразбие,сам си си виновен и ремонта ще ти излезе през носа,защото вместо да смениш един лагер за 50лв,ще трябва да смениш шайба и лагер,съединител,евентуално осев оплътнител,защото той се прегрява заради триенето на шайбата в съединителя и колата започва да губи фреон,отдено от това редовно се случва да се разстопи бобината на съединителя и да трябва да се сменя и тя,защото окъсява и спира да работи...и ще ти струва много повече пари.
Ако решиш да сменяш компресора,тогава трябва да намериш такъв,който нито да тече,нито да е износен много (а това повярвай ми не е лесна работа) и пак ще дадеш не малко пари и за компресора и за смяната.
Много груба грешка е да и срежеш ремъка,защото ако компресора не се пуска периодично е доста вредно за общото състояние на системата отвътре.
В предвид цвета на колата,като стане 30-35 градуса,ще се мразиш за това,че не си си оправил климатика на време и си го зарязал на произвола на съдбата.
Ако искаш докарйа колата да погледна колко голямо е мазалото и да видим какво мога да направя и да измисля за твоя климатик.Ето тук работя аз -> Цък
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Шайба за компресора на климатика за пасат в5
Аз се разбрах с човека,да мине с колата и да оправим положението преди да стане 400 градуса навън.Темата е много подходяща чисто информативно,да покажа с малко картинки (аз така обичам
) какво всъщност се случва с компресора при такъв проблем.
Ето тук са му всичките чаркове
ето и кое какво е :
от 1 до 7 цялото се води електромагнитен съединител.поотделно нещата са :
1 - болт,фиксиращ диска на съеднителя (2) към оста на компресора.
2 - диск на съединителя
3 - дистанционна втулка,с която се регулира луфта между диска на съединителя (2)и шайбата на компресора (5) .
4 - зегерка,която крепи лагера на шайбата към компресора (седи вътре в (5) )
5 - шайба ,тя се върти постоянно от ремъка и лагерува на тялото на компресора
6 - зегерка,която крепи бобината на съединителя (7) към тялото на компресора
7 - бобина на съединителя
8 - осев оплътнител.той седи на оста на компресора и оплътнява оста към тялото така,че да не позволява изпускнето на фреон оттам.
9 - самия компресор.
Сега как седят нещата - разбива се лагера на шайбата (5) и тя започва да бие,ако се оправи веднага,няма проблем,ако не се оправи веднага,се доразбива все повече и да бие все повече...при това биене тя опира от време на време,но не плътно в диска на съединителя (2) и така го износва,както износва и себе си (жулят се двете повърхности) .Това води до нагряване и на диска и на шайбата.Шайбата седи плътно над бобината (7) и започва да грее и нея,както и да я търка,ако луфта на лагера е по-сериозен.Съответно бобината се загрява много,стопява се лака на проводника и окъсява,след което и изгаря. Загряването на диска води до няколко странични ефекта от това - на диска има гума,подобно на демпферна шайба,за да поема вибрациите и натоварванията (само на по-новите компресор) и гумата се прегрява и втвърдява...после ри опит да се пусне компресора,се къса и всичко свършва. Загряването на диска води до загряване и на самата ос на компресора,която отива навътре и тя от своя страна грее осевия оплътнител (8) и той се втвърдява (гумен е) и започва да не оплътнява добре към оста...в резултат започва изтичане на фреон,което ако не друго,поне охлажда всичкото това загрято до тук нещо
Сумарно ремонта с нови части е ужасно скъп - шайба с лагер - 50-100лв,диск на съединителя - между 100 и 250,зависи от компресора,бобина - 60-120 спред модела на компресора,осев оплътнител - 30-40лв според компресора.Това са цени само на частите.При втората ръка не е толкова страшно - намират се части от механично строшен компресор вътре (блокирала бутална група) и за 50-60лв може да си спазарите ако не целия,то поне диска с шайбата и бобината,които да използвате при вас.Слага се нов осев оплътнител и нов лагер на шайбата и нещата заспиват.


Ето тук са му всичките чаркове
ето и кое какво е :
от 1 до 7 цялото се води електромагнитен съединител.поотделно нещата са :
1 - болт,фиксиращ диска на съеднителя (2) към оста на компресора.
2 - диск на съединителя
3 - дистанционна втулка,с която се регулира луфта между диска на съединителя (2)и шайбата на компресора (5) .
4 - зегерка,която крепи лагера на шайбата към компресора (седи вътре в (5) )
5 - шайба ,тя се върти постоянно от ремъка и лагерува на тялото на компресора
6 - зегерка,която крепи бобината на съединителя (7) към тялото на компресора
7 - бобина на съединителя
8 - осев оплътнител.той седи на оста на компресора и оплътнява оста към тялото така,че да не позволява изпускнето на фреон оттам.
9 - самия компресор.
Сега как седят нещата - разбива се лагера на шайбата (5) и тя започва да бие,ако се оправи веднага,няма проблем,ако не се оправи веднага,се доразбива все повече и да бие все повече...при това биене тя опира от време на време,но не плътно в диска на съединителя (2) и така го износва,както износва и себе си (жулят се двете повърхности) .Това води до нагряване и на диска и на шайбата.Шайбата седи плътно над бобината (7) и започва да грее и нея,както и да я търка,ако луфта на лагера е по-сериозен.Съответно бобината се загрява много,стопява се лака на проводника и окъсява,след което и изгаря. Загряването на диска води до няколко странични ефекта от това - на диска има гума,подобно на демпферна шайба,за да поема вибрациите и натоварванията (само на по-новите компресор) и гумата се прегрява и втвърдява...после ри опит да се пусне компресора,се къса и всичко свършва. Загряването на диска води до загряване и на самата ос на компресора,която отива навътре и тя от своя страна грее осевия оплътнител (8) и той се втвърдява (гумен е) и започва да не оплътнява добре към оста...в резултат започва изтичане на фреон,което ако не друго,поне охлажда всичкото това загрято до тук нещо

Сумарно ремонта с нови части е ужасно скъп - шайба с лагер - 50-100лв,диск на съединителя - между 100 и 250,зависи от компресора,бобина - 60-120 спред модела на компресора,осев оплътнител - 30-40лв според компресора.Това са цени само на частите.При втората ръка не е толкова страшно - намират се части от механично строшен компресор вътре (блокирала бутална група) и за 50-60лв може да си спазарите ако не целия,то поне диска с шайбата и бобината,които да използвате при вас.Слага се нов осев оплътнител и нов лагер на шайбата и нещата заспиват.
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Пет 22 окт 2010 22:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: варна
Re: Шайба за компресора на климатика за пасат в5
И аз го имам същия проблем, при мене ремъка на климатроника се скъса, не съм карал още колата да я видят какво е заминало вътре, дано да е само лагер.
Къде във Варна бихте ме посъветвали да закарам колата (пасат 5.5) ?
Къде във Варна бихте ме посъветвали да закарам колата (пасат 5.5) ?

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Шайба за компресора на климатика за пасат в5
Можеш сам да си видиш за какво иде реч.След като вече няма ремък,виж дали шайбата има луфт и дали се върти на ръка като за начало.Ако тя е ок,тогава виж самия диск на съединителя дали се върти на ръка.Ако не се върти - сменяш компресора,защото е блокирал.Ако се върти - тогава явно му е дошло време на ремъка,да се скъса...това е като най-най-най груба диагностика и след като се оправи положението,трябва да се видят всички неща на климатика - високо и ниско налягане,количество фреон,наличие на масло в системата и т.н. и т.н.


-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Пет 22 окт 2010 22:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: варна
Re: Шайба за компресора на климатика за пасат в5
луфт не усещам да има, шайбата се върти но трудно, то затова се е скъсал и ремъка, беше като изгорял ремъка, той се трил, трил преди да се скъса...
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Шайба за компресора на климатика за пасат в5
Ако самата шайба се върти трудно,значи може да минеш само с един лагер на шайбата и готово.Разбира се ако не е заминала бобоината вече,понеже то на нея не и трябва много,за да изгори.Ако и диска отпред се върти трудно,вероятно самия компресор има механичен проблем и е умрял.


- ico.stoev
- Мнения: 136
- Регистриран на: Чет 30 апр 2009 14:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
Re: Шайба за компресора на климатика за пасат в5
Здр. колега аз имам един проблем ако може да ми дадеш някакв съвет ще съм благодарен.Колата е Б5 1.9 тди 99г.Проблема е следния когато включа климатроника и подам леко газ в оборотите между 1000-1100 се чува едно не постоянно виене като "вът-вът-вът".Когато покача обороти на двигателя спира.Ремъците и ролките ги смених миналата година предо 20000 км.Климатроника си работи перфектно.
Благодаря предварително.
Благодаря предварително.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Шайба за компресора на климатика за пасат в5
Здрасти 
Свлаяш ремъка и гледаш за луфтове на шайбата на компресора.Ако шайбата няма луфтове,завърти я на ръка,да видиш дали издава някакъв шум.Ако да - лагера и.Ако не е от това,можеш да пробваш да направиш една профилактика на климатика и да се налее ново масло в компресора (за целта на таиз кола се сваля от колата и се откача от тръбите),понеже може да няма достатъчно масло и за това да вие при такива обороти.Хубаво е да не го отлагаш много във времето,защото и компресора,като двигателя,не може да работи без масло безкрайно дълго време.

Свлаяш ремъка и гледаш за луфтове на шайбата на компресора.Ако шайбата няма луфтове,завърти я на ръка,да видиш дали издава някакъв шум.Ако да - лагера и.Ако не е от това,можеш да пробваш да направиш една профилактика на климатика и да се налее ново масло в компресора (за целта на таиз кола се сваля от колата и се откача от тръбите),понеже може да няма достатъчно масло и за това да вие при такива обороти.Хубаво е да не го отлагаш много във времето,защото и компресора,като двигателя,не може да работи без масло безкрайно дълго време.
- ico.stoev
- Мнения: 136
- Регистриран на: Чет 30 апр 2009 14:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
Re: Шайба за компресора на климатика за пасат в5
Благодаря колега за бързия отговор и съвет.В интерес на истината не съм правил профилактика на системта от 2 години.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dtony и 36 госта