В реда на мисли.. как да обясня на детето че "морската вода е солена, защото някой е разтворил много готварска сол в нея" (Природознание за 3ти клас)
Детето пита "Кой седи и разтваря сол в морето"
И кво да отговоря?
поредната задача за 6ти клас
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: поредната задача за 6ти клас
автора на учебника...


- Adnan
- Мнения: 3536
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: поредната задача за 6ти клас
scuba написа:В реда на мисли.. как да обясня на детето че "морската вода е солена, защото някой е разтворил много готварска сол в нея" (Природознание за 3ти клас)
Детето пита "Кой седи и разтваря сол в морето"
И кво да отговоря?
http://prize.bg/groups/52/246/686
- scuba
- R.I.P. Holy Diver
- Мнения: 6971
- Регистриран на: Вто 19 окт 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: поредната задача за 6ти клас
Adnan написа:.
http://prize.bg/groups/52/246/686
Поредната глупост
В него човек може да се отпусне, без да потъне - просто плътносттаму ще е по-ниска от тази на солената вода.
Човек във всяко море може да се отпусне без да потъне

- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: поредната задача за 6ти клас
Varbona написа:Моля колегата скуба да ме извини за отклонението, аз не съм по математиката, но горното стихотворение е всъщност френска детска песничка. В оригинала тази простотия накрая НЕ СЪЩЕСТВУВА. Демек заслугите са изцяло на този Виктор Самуилов и на автора на учебника.
scuba наистина извинявай брат,че отклонихме темата.
Varbon , то ясно че тоя Виктор Самуилов я е оакал ама този дето се е съгласил да се публикува в учебника не е ли за трепане и плитко заравяне.Самата песен/оригинала-френската/ МАЙ има за цел да се научат някои крайници - органи на човешкото тяло,а не да се прави анализ по БЕЛ.
scuba написа:В реда на мисли.. как да обясня на детето че "морската вода е солена, защото някой е разтворил много готварска сол в нея" (Природознание за 3ти клас)
Детето пита "Кой седи и разтваря сол в морето"
И кво да отговоря?
Кажи му "Майка му на този дето е правил учебника"

Аман от простотии.Лапето е 2-ри клас и онзи ден си идва и вика " - Тате по това стихотворение/някакво/ трябва да измислим музика.
Направо издивях.Във втори клас композитори ще ги правим.Те тъкмо се научиха да четат...Наум почнах да съчинявам песен за майките ,жените на тези дето са го правили учебника...,че и класната и намаза.Ама само на ум ...не вървеше и на яве.
А бяха времена....
Татенце, защо водата корабчето носи
и защо е Прасчо розов, патетата боси?
- maxpayne
- Мнения: 2808
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: поредната задача за 6ти клас
да ви разкажа малко за учебниците:
има няколко издателства, които са хванали дебели връзки в министерството на просветата и техните комплекти се препоръчват (там където не е задължително) или направо се купуват от държавата за най-малките. Та основната цел естествено е максимизиране на печалбата, за нивото никой не го е*е. Сега, винаги има по някой автор, който е с определени връзки я в министерство я някъде другаде. Този автор се избира за даден учебник, независимо, че е пълен гьон (разбирай пълни некадърници
). Парите за определени учебници за такъв автор са сериозни, говорим за десетки хиляди лева на година. В един комплект винаги има и качествени автори, защото иначе ще се вдигне голям вой, но от 10 учебника спокойно 3-4 може да са на "наши" хора. Отделно издателството никой не може да го хване колко допечатки има и какъв е реално тиража.
има няколко издателства, които са хванали дебели връзки в министерството на просветата и техните комплекти се препоръчват (там където не е задължително) или направо се купуват от държавата за най-малките. Та основната цел естествено е максимизиране на печалбата, за нивото никой не го е*е. Сега, винаги има по някой автор, който е с определени връзки я в министерство я някъде другаде. Този автор се избира за даден учебник, независимо, че е пълен гьон (разбирай пълни некадърници

- Presian
- Мнения: 490
- Регистриран на: Съб 17 юли 2010 17:30
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: BAG
- Местоположение: Пловдив
Re: поредната задача за 6ти клас
maxpayne написа: Та основната цел естествено е максимизиране на печалбата, за нивото никой не го е*е. Сега, винаги има по някой автор, който е с определени връзки я в министерство я някъде другаде.
До скоро учих Маркетинг в ПУ"Паисий Хилендарски". Та във втори курс имахме един преподавател, който беше писал учебник по своя предмет. ("Основи на управлението" от доц.******). Въпросният преподавател ни задължаваше да си купуваме неговия учебник, иначе не те допуска до изпит. Подчертавам да си го КУПИШ, а не да е ксерокопиран, от библиотека и т.н. При положение, че имаш закупен учебник, може "естествено" да го ползваш на изпита. Тоест целият курс отидохме на изпита с учебници (бяхме проверени дали имаме) и, О, небеса!, всички имахме шестици. Та толкова от мен за писането на учебници, качеството на образованието ни и учебния процес като цяло.
П.П. Скуба, извинявам се, че не е "съвсем" по темата, ама не се сдържах

Re: поредната задача за 6ти клас
обема на съда 4779,99см2 ли е ? (приблизително 4780.00см2)
аз си тълкувам, че тези 12,5 % ги махам от вече падналия с 75% размер. Иначе казано 6см*12,5%=0.75см => става 5,25см. Това смятам аз. Ако е вярно да го пиша как става, ако няма смисъл да се губи време.
за цилиндъра приемам, че е със затворен обем. Смятаме височина колкото най-дългата страна и диаметър на дъното колкото по-малката от двете странични на паралелепипеда. По спомени цилиндър сложен в паралелепипед измества малко повече от половината от обема, но не помпя пропорцията. Така че по моите изчисления няма да прелее.
аз си тълкувам, че тези 12,5 % ги махам от вече падналия с 75% размер. Иначе казано 6см*12,5%=0.75см => става 5,25см. Това смятам аз. Ако е вярно да го пиша как става, ако няма смисъл да се губи време.
за цилиндъра приемам, че е със затворен обем. Смятаме височина колкото най-дългата страна и диаметър на дъното колкото по-малката от двете странични на паралелепипеда. По спомени цилиндър сложен в паралелепипед измества малко повече от половината от обема, но не помпя пропорцията. Така че по моите изчисления няма да прелее.
- scuba
- R.I.P. Holy Diver
- Мнения: 6971
- Регистриран на: Вто 19 окт 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: поредната задача за 6ти клас
DoH_KuXoT написа:какво стана с тази задача ?
даскалицата изкара някъв отговор, който никой не е го е уцелил

- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: поредната задача за 6ти клас
scuba написа:DoH_KuXoT написа:какво стана с тази задача ?
даскалицата изкара някъв отговор, който никой не е го е уцелил






Re: поредната задача за 6ти клас
scuba написа:DoH_KuXoT написа:какво стана с тази задача ?
даскалицата изкара някъв отговор, който никой не е го е уцелил
дай да го видим

- pavlingm
- Мнения: 145
- Регистриран на: Чет 10 авг 2006 16:02
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: AFN
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: поредната задача за 6ти клас
5cm-10cm-40cm, както казаха по-рано, не е много трудна за 6 клас.
|24xy=1200
|6xz=1200
|3yz=1200
а/ Трябва да се добави още 800мл
б/ Ще прелее
|24xy=1200
|6xz=1200
|3yz=1200
а/ Трябва да се добави още 800мл
б/ Ще прелее
Последна промяна от pavlingm на Пет 15 апр 2011 12:47, променено общо 2 пъти.
- maxpayne
- Мнения: 2808
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: поредната задача за 6ти клас
scuba написа:DoH_KuXoT написа:какво стана с тази задача ?
даскалицата изкара някъв отговор, който никой не е го е уцелил
кажи и да ходи да се гръмне или да идем ние да я гръмнем
с удоволствие ще отиде при нея да ми обясни "нейния" отговор
- scuba
- R.I.P. Holy Diver
- Мнения: 6971
- Регистриран на: Вто 19 окт 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: поредната задача за 6ти клас
maxpayne написа:scuba написа:DoH_KuXoT написа:какво стана с тази задача ?
даскалицата изкара някъв отговор, който никой не е го е уцелил
кажи и да ходи да се гръмне или да идем ние да я гръмнем
с удоволствие ще отиде при нея да ми обясни "нейния" отговор
Не е обяснила как се решава. Споерд мен е налучкала отговора
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта