За какво служи изпарителят?
За какво служи изпарителят?
Здравейте
Извинявам се ако въпросът ми е глупав, но съм доста бос технически.
За какво служи по принцип изпарителят на газовата уредба и от него може ли да зависи преразход на гориво?
И изобщо от какво може да се получава преразход на гориво?

- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
ех
Тук няма много теоретици.Изпарителят трябва да превръща течната газ в парообразна и да я дозира за двигателя.Преразхода на газ зависи точно от регулирането му, има три врътки за регулировки , но любители дори и някои майстори трудно се справят с тази задача.
-
psstv18rp
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Изпарителя понижава налягането на газта, като при това тя си променя и състонието от течно в газообразно.
Обикновено има 2 степени, първата просто сваля налягането до фиксирана стойност (и така гарантира стабилно налягане за втората степен).
Втората степен е регулируема, като извършва и дозиране на газта за двигателя.
Устройството е доста елементарно - мембрани, пружинки, клапанчета.
По-простите изпарители имат само възможност за регулиране в режим на празен ход, с което се променя налягането поддържано от втората степен в такъв режим. В режим на нормално каране дозирането на газта е донякъде заложено в самата конструкция на изпарителя, донякъде се ограничава от плочката и от "кранчето" на маркуча преди нея.
По-сложните имат повече възможности за регулиране, което е обаче "нож с две остриета"
Настройките от изпарителя и "кранчето" са донякъде зависими една от друга, което прави настройката трудничка, особено при изпарител с повече настройки и при двукамерните карбуратори (две кранчета).
Преразход може да се получава от много причини, не само "газови". От газовите - например прекалено отворено "кранче" или замърсен филтър. Също стари и вкоравени мембрани и клапани в изпарителя.
Обикновено има 2 степени, първата просто сваля налягането до фиксирана стойност (и така гарантира стабилно налягане за втората степен).
Втората степен е регулируема, като извършва и дозиране на газта за двигателя.
Устройството е доста елементарно - мембрани, пружинки, клапанчета.
По-простите изпарители имат само възможност за регулиране в режим на празен ход, с което се променя налягането поддържано от втората степен в такъв режим. В режим на нормално каране дозирането на газта е донякъде заложено в самата конструкция на изпарителя, донякъде се ограничава от плочката и от "кранчето" на маркуча преди нея.
По-сложните имат повече възможности за регулиране, което е обаче "нож с две остриета"
Настройките от изпарителя и "кранчето" са донякъде зависими една от друга, което прави настройката трудничка, особено при изпарител с повече настройки и при двукамерните карбуратори (две кранчета).
Преразход може да се получава от много причини, не само "газови". От газовите - например прекалено отворено "кранче" или замърсен филтър. Също стари и вкоравени мембрани и клапани в изпарителя.
Благодаря за отговорите
Изпарителят на моя пасат е само на месец и половина, така че едва ли може мембраните и клапаните да са проблем, нали?!
Май газовата уредба, която ми сложиха е Бенини, мисля, че така се казваше.
Ама ми казаха в един сервиз, че изпарителите им не били най-доброто и ми предложиха да ми сложат Ловато, май така беше.
Чудя се кво да направя?!
Не знам добри специалисти в София по газови уредби!

- batmilko
- Мнения: 8857
- Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
- Автомобил: Opel Zafira
- Двигател: 1900 CDTI
- Местоположение: София
- Контакти:
най-вероятно изпарителят ти е Марини и майсторите наистина не ги обичат тези изпарители, но не им се връзвай.....аз карах с такъв 3 години....дкато са ти нови мембраните е нормално да ти харчи повечко, ще улегнат....
а какви оплаквания имаш по принцип от газовата си, кажи разход, вървеж, работа студена-топла....?????
а какви оплаквания имаш по принцип от газовата си, кажи разход, вървеж, работа студена-топла....?????
batmilko написа:най-вероятно изпарителят ти е Марини и майсторите наистина не ги обичат тези изпарители, но не им се връзвай.....аз карах с такъв 3 години....дкато са ти нови мембраните е нормално да ти харчи повечко, ще улегнат....
а какви оплаквания имаш по принцип от газовата си, кажи разход, вървеж, работа студена-топла....?????
Здрасти, ами харчи ми доста в града - 14-15 на 100 с климатик, ама и без него май пак тая:?
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
марка модел
Ама пиши какъв мводел ти е колата с какъв двигател.Иначе и да ти е газовата Марини щом е нова не трябва да има проблеми-трябва ти добър майстор който да усеща регулировките!!
Re: марка модел
kaloyan22 написа:Ама пиши какъв мводел ти е колата с какъв двигател.Иначе и да ти е газовата Марини щом е нова не трябва да има проблеми-трябва ти добър майстор който да усеща регулировките!!
Колата е пасат комби 1.6/101 кс, 16 клапана, 1996, двигател ATF
Освен това чета, че има подобни на моя пасат, които харчат 9-10-11 на градско...
!
Реши си проблема тук:
http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... highlight=
само че сега май бил в отпуск до 22 август. После дерзай! Успех!
http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... highlight=
само че сега май бил в отпуск до 22 август. После дерзай! Успех!
- Ludia
- Most Wanted
- Мнения: 7924
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: марка модел
AMIGO написа:Колата е пасат комби 1.6/101 кс, 8 клапана, 1996, двигател AFT ........
Re: марка модел
Ludia написа:AMIGO написа:Колата е пасат комби 1.6/101 кс, 8 клапана, 1996, двигател AFT ........
Здрасти, вярно че е АФТ, ама защо ми казаха, че е 16 клапана, пък ти пишеш 8?!
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта
