3 цилиндровите двигатели на VW

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: 3 цилиндровите двигатели на VW

Мнениеот myrshavija » Нед 17 апр 2011 8:09


aylin78 написа:Колеги има безброй теми за 1,4тди и т.н.,но не може една кола с литраж 1,4 да гори колкото 1,9 :talk:
Оказва се, че може. Трицилиндровите мотори могат да харчат малко, ако се карат леко и внимателно. Ако го понатиснеш, разходът скача МНОГО. Как ти звучи 6.5 извънградско? Моята Октавия 1.9 гори 6.5 извънградко, когато поддържам 160. Въпросното 1.4 също е карано с толкова.
За ндеждност не мога да говоря - нямам впечатления.
Но 1.4ТДИ и 1.2бензин са твърде неприятни за каране мотори - и двата съм карал на Фабия и съм навъртял няколко хиляди. Особено не ми хареса ТДИ - на 2000об/мин няма никой - за изпреварване на 5-та изобщо не може да става въпрос. Къси скорости, бавно се развърта, сякаш има огромен маховик. Като се добави разходът като на 1.9ТДИ, шумът и вибрациите повече от 1.9 ... къде му е файдата?
Аз също бих го нарекъл недоразумение. Мотор за хора, които не оценяват факта, че си купуват колата за дълго време и едни спестени 1000лв от 20000 при покупката на нова кола после ще ги тормозят дъълго време.
За хората, които обясняват колко са хубави трицилиндровите мотори ще кажа две неща:
1. Не са карали кола с нормален брой цилиндри от същото поколение дълго време и не могат да оценят обективно предимствата и разликите.
2. Не желаят да признаят очевидните недостатъци за да не изглеждат прецакани в очите не другите. За съжаление познавам МНОГО такива хора.
С Веселин с удоволствие ще поспоря лично с неговата и моята кола налични и да тестваме. Възможно е накрая да си променя мнението и да се извиня тук.
За Велко - крайно неприятни за четене постове от човек недопускащ мнение различно от своето. Пожелавам ти да намериш някой ден мир със себе си и да не си толкова груб!




Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: 3 цилиндровите двигатели на VW

Мнениеот веселин » Нед 17 апр 2011 13:20


mhihi Няма спор въобще
трицилиндровото тракторче е рай откъм разход ....и данък 30 лева
иначе като шум и усещане за неравномерност на работен цикъл - не влизам в спор
динамиката е прилична - при положение ,че се сменят предавките на 2000 об/мин
155 нютонметра ги има още от 1600 об ..... но докато се промени геометрията в турбината mhihi
Карам достатъчно мощни служебни коли - удоволствието е пълно с 4.5 L V8 1VD diesel twin turbo на Toyota за да съм наясно къде е предимството и недостатъкът на трите цилиндъра
засега ме устройва Шкодето
за в бъдеще ще е със сигурност
Audi A6
http://audi.testdrive.bg/modification/2 ... 150Hp.html


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: 3 цилиндровите двигатели на VW

Мнениеот my heart iS iCe » Нед 17 апр 2011 13:31


myrshavija написа:
:talk:


Другар не се познаваме, но искам да ти кажа, че има неща които изпускаш да споменеш!
Лично на мен въобще не ме бърка, дали ще изпреваря тир-а с 3-целиндровият трактор, или с 4-ри целиндровият Валяк!
Има много хора които купуват автомобилите си за да се предвижват и грам не ги вълнува това дали вътре е шумна или трака, важното е да върви и да не създава проблеми!
Аз съм карал 3-ри целиндрова Шкода Фабия 1,0 на ГАЗ, (Такси) и мога спокойно да я сравнявам с Г3 1,4 и 1,6. С Пет (Говеда) Човека, на горник си пердаши на 5-та със 120 и даже ох не казва, докато не се обади клиента и да пита дали колата е наистина на 520 хиляди километа...
Та искам да ти кажа, че тая кола не е толкова зле както я споделяш!
Също съм карал Поло 3 цилиндрово 1,4 дизел, Возията е като на ГОЛФ 3-ка и върви доволно, сигурен съм че спокойно може да се мери на дълъг път с доста стандартни Голфове 1,4 и 1,6! А на разход е доста икономично... Ся не говорим да се състезаваш със всеки който те изпревари!

А относно разхода, който ти казваш, че 1,9 ТДИ харчи по-малко от 1,4 тди, нещо мисля че пишеш на завист!
Есе едно да сравняваш АБФ и АБД! Едното Върви много и си похвапва много, другото не върви и не харчи много!
Не искам да се доказваме, или да спорим но в някой неща се оляваш! НИЩО ЛИЧНО!

Ма много ми стана интересно къде потдържаш 160 км. на 100 км дълъг път пък и 6 литра да харчи....... :shock


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 3 цилиндровите двигатели на VW

Мнениеот niikoo_1 » Нед 17 апр 2011 13:58


3цилиндрова Фабия 1.0л няма, не знам какво си карал mhihi
АБФ също не си карал като чета, щото той извънградско харчи по-малко от АБД, а в града е литър отгоре.
А АБД-то и АБУ-то са не по-малко ялови от 1.2 3цилиндровите недоразумения. :lol:


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: 3 цилиндровите двигатели на VW

Мнениеот my heart iS iCe » Нед 17 апр 2011 14:08


niikoo_1 написа:3цилиндрова Фабия 1.0л няма, не знам какво си карал mhihi
АБФ също не си карал като чета, щото той извънградско харчи по-малко от АБД, а в града е литър отгоре.
А АБД-то и АБУ-то са не по-малко ялови от 1.2 3цилиндровите недоразумения. :lol:

ВИкаш не знам кво карам.... Доообре, прочети си ЛС-то и помисли над това! Аз съм навит!
АБФ-ли!? 150-те кубили. Каръл съм нали имахме във фирмата такова нелегално такси, наложи се да се прай на метан, че който и да го караше все не му излизаше анадемана, пойче дава пари за гориво отколкото да останат за него за бакшиш! Ти видял ли си лично такси две иляди кубика бензин... не виждаш ли че всичко е малолитражно и то Дизелово... а 1.4 тди е умрено за такси стига да е ново и запазено! А незнам как прецени какво съм карал и какво не, нито се знаем нито се познаваме, ма карай!

И как ще обосновеш това че АБД харчи като АБФ! Едното го имам като лично возило, а на другото имам 10 хиляди колометра като работна кола (Такси) като споменах! И когато дойде колегата да ме смени, като му каже че под 12 селско немога да го сваля и като карам на не повече от 2 хил уборота и ония не му се работи...

Та нека не променяме темата... но НЕМОЖЕ 1,4 да гори колко 2.0 или колко 1,9 тди, просто си говорите глупости.....

Все едно човек 200 кила, да яде 1 тенджере храна, а друг 70 кила да яде по тенджере и половина ядене ... Нещо не се връзват нещата........ Двигателя на 1,4 е на косачка, а на 2.0 (просфолутият БЕГАЧ НА БЕГАЧИТЕ) АБФ двигателя му е като на Зил и харчи по-малко :063:

1.4 тди си е един от най-икономичните двигатели за купето си... говорим при нормално шофиране...
Пък вие каквото искате си разказвайте!


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 3 цилиндровите двигатели на VW

Мнениеот niikoo_1 » Нед 17 апр 2011 14:38


my heart iS iCe написа:Заглавие: 3 цилиндровите двигатели на VW

niikoo_1 написа:3цилиндрова Фабия 1.0л няма, не знам какво си карал mhihi
АБФ също не си карал като чета, щото той извънградско харчи по-малко от АБД, а в града е литър отгоре.
А АБД-то и АБУ-то са не по-малко ялови от 1.2 3цилиндровите недоразумения. :lol:

Виждам че си ПИЧ! Ако мислиш ЗАЛАГАМЕ кола за кола, зареждаме ги до горе и с определена скорост хващаме един маршрут. Ако твоята кола харчи по-малко аз давам моята на вторични, ма ако стане обратното твоята отива на вторични суровини!? Искаш ли.. ако си навит 0886 14 14 28! Шот във форума всички сте философи, ай да те видим ся колко ти стиска!


Пич мойта кола е малко над 300коня има турбина по-голяма от средно статичтическа глава на седмокласник, a зa това дето ми го предлагаш на Л.С. мога само да се изсмея mhihi mhihi
Но може да направим друг тест да видим при подържане на 180км/ч какво ще се случи mhihi

Според Аутодата и всички каталози на Фабия не се монтира 1.0литра мотор с 3цилиндъра, но за сметка на това има два мотора, които се вграждат с 1.0литра обем с 4 цилиндъра и 8клапана с кодове AQV/ARV mhihi
Така, че първо се научи какво си карал mhihi и тогава се прави на оборотен щото явно си доста далече от истината, бензиновите мотор с 3 цилиндъра са с обем 1.2литра с 6 и 12клапана.
Поне от темата може да се ограмотиш и да научиш нещо ново mhihi
Аман от автомобилни инвалиди с претенции за разбирачи, поне трябва да си благодарен, че форума те ограмотява :lol:
И не ми пиши повече Лични, щото с не ми се занимава да чета небивалици...


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: 3 цилиндровите двигатели на VW

Мнениеот my heart iS iCe » Нед 17 апр 2011 15:26


niikoo_1 написа:
my heart iS iCe написа:Заглавие: 3 цилиндровите двигатели на VW

niikoo_1 написа:3цилиндрова Фабия 1.0л няма, не знам какво си карал mhihi
АБФ също не си карал като чета, щото той извънградско харчи по-малко от АБД, а в града е литър отгоре.
А АБД-то и АБУ-то са не по-малко ялови от 1.2 3цилиндровите недоразумения. :lol:

Виждам че си ПИЧ! Ако мислиш ЗАЛАГАМЕ кола за кола, зареждаме ги до горе и с определена скорост хващаме един маршрут. Ако твоята кола харчи по-малко аз давам моята на вторични, ма ако стане обратното твоята отива на вторични суровини!? Искаш ли.. ако си навит 0886 14 14 28! Шот във форума всички сте философи, ай да те видим ся колко ти стиска!


Пич мойта кола е малко над 300коня има турбина по-голяма от средно статичтическа глава на седмокласник, a зa това дето ми го предлагаш на Л.С. мога само да се изсмея mhihi mhihi
Но може да направим друг тест да видим при подържане на 180км/ч какво ще се случи mhihi

Според Аутодата и всички каталози на Фабия не се монтира 1.0литра мотор с 3цилиндъра, но за сметка на това има два мотора, които се вграждат с 1.0литра обем с 4 цилиндъра и 8клапана с кодове AQV/ARV mhihi
Така, че първо се научи какво си карал mhihi и тогава се прави на оборотен щото явно си доста далече от истината, бензиновите мотор с 3 цилиндъра са с обем 1.2литра с 6 и 12клапана.
Поне от темата може да се ограмотиш и да научиш нещо ново mhihi
Аман от автомобилни инвалиди с претенции за разбирачи, поне трябва да си благодарен, че форума те ограмотява :lol:
И не ми пиши повече Лични, щото с не ми се занимава да чета небивалици...


Къде бяхме къде отидохме... Говорим за 3 целиндрови двигатели, ти отиде на турбота и тем подобни!
Като няма какво да кажеш не ме убиждай моля ти се! Инвалиди са такива като тебе, шот си мислят че като имат турбо са голямата работа, и като някой с 1,4 ги напраи за смях някъде по уличките почват да се комплексират и слагат двигатели в багажниците!
И ако обичаш не се прави на разбирач шот и 3 цилиндрови слагат и на Шкода Фабия 2001 2002 год! Тъй че карай си Бързата Кола и не се бъркай!

А за това което ти писах на личи не ти ойдисва шот ше тряя си дадеш колата на вторични...

А относно по темата... 3 цилиндровите двигатели са си супер, и имат живот точно колкото всички останали... А най-важното за един двигател да живее дълго е, да бъде потдържан правилно , което ще рече, да се кара нормално да се сменя масло и консумативи!
И мисля че темата е създадена за интриги както всяка друга! death


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: 3 цилиндровите двигатели на VW

Мнениеот myrshavija » Нед 17 апр 2011 20:31


Колко бързо и лесно може някой да осере темата. :evil:
С Веселин ще направим малко тестове другия месец и ще пишем пак. До тогава детската градина може да се изтъква колкото иска. Съжалявам само, че прочетох половината от последните няколко мнения - не си заслужаваше.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: 3 цилиндровите двигатели на VW

Мнениеот веселин » Нед 17 апр 2011 21:00


Темата , според мен е за заключване!
Осиране е слаба дума!
Освен неграмотно писане и мерене на пишки - кой разбира повече от двигатели
и на кой турбото му е по-голямо mhihi - нещо избягаха от същността на темата отговорите :?:
Предполагам - на автора на темата нищо не му стана ясно от отговорите! :(


Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Re: 3 цилиндровите двигатели на VW

Мнениеот H2O » Пон 18 апр 2011 7:42


Да "вмъкна"само,че BMW от миналата година разработват три цилиндрови бензинови и дизелови мотори!Годините вървят колите се променят и не е лошо и ние да бъдем поне малко по широко скроени :)


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: 3 цилиндровите двигатели на VW

Мнениеот myrshavija » Пон 18 апр 2011 8:27


Нека разработват, кой им пречи? Ако са толкова "хубави", колкото на ФВ, ще наплюем и тях. Ако са по-хубави, ще ги поздравим, но БМВ с трицилиндров мотор няма да си купим. mhihi
Честно казано, не вярвам да ги направят по-хубави от 4 или 6 или повече цилиндровите мотори. Докато мога да си го позволя ще си купувам коли с възможно повече брой цилиндри - лично на мен повече ми харесват. Който иска, може да ми обяснява колко са хубави трицилиндровите мотори, но ще му е трудно да ме убеди. До тук безспорно е, че са по-евтини. Силно ме съмнява, че биха били по-икономични от същия като поколение и обем мотор с четири цилиндъра. За съжаление няма как да проверим, защото 1.4ТДИ с 4 цилиндъра май няма. Сравнението между 1.4ТДИ и 1.9ТДИ по един и същ маршрут и с еднаква скорост ще го направим скоро. Вярвам, че ще има разлика, но малка - очаквам около половин литър/100км.


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 3 цилиндровите двигатели на VW

Мнениеот niikoo_1 » Пон 18 апр 2011 11:14


Само пък аз да вметна, че новото 1.2ТДИ 75к.с., което се вгражда в Поло/Ибиза/Фабия е 4цилиндъра, същото важи и за 1.2ТСИ 105к.с.

Мерцедес също имаха неуспешен опит за 3цилиндров 1.5дизел.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: 3 цилиндровите двигатели на VW

Мнениеот веселин » Пон 18 апр 2011 11:37


niikoo_1 написа:Само пък аз да вметна, че новото 1.2ТДИ 75к.с., което се вгражда в Поло/Ибиза/Фабия е 4цилиндъра, същото важи и за 1.2ТСИ 105к.с.

Мерцедес също имаха неуспешен опит за 3цилиндров 1.5дизел.

Какво се разбира под успешен двигател?
Успешни бяха старите предкамерни дизелови двигатели на VW
15 години внедрявани в автомобили
Днес , който и да е производител не може да лежи на стари лаври
Ако не разработваш непрекъснато - губиш пазарен дял
Недостатъчно време за изпитания , ненадеждни доставчици
Световна тенденция за ширпотребен тип производство - .беш и фиргаш mhihi
Шестаци,осмаци и дванайстаци - къде , при изчерпващите се запаси на петролните горива?
Половин цилиндров да има чалъм да измислят - ще го направят!


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: 3 цилиндровите двигатели на VW

Мнениеот muns61 » Пон 18 апр 2011 12:28


Да споделя опита си. 3 - цилиндровите мотори са с по - малко вътрешно триене, по - малко части. По - малкото цилиндри и по - малкият им диаметър [за сметка на хода на буталото},осигурява по - малка площ за обиране на масло. Оттам по - малък разход на поСледното. Демек, всичко дотук говори за гонене на ниски разходи - производствени и експлоатационни.
3 - цилиндров без балансиращ Вал е недоразумение, а и с него пак работят по - лошо от четворките.При бензинките има много сравнения между 3 и 4 цилиндрови с еднакви параметри и винаги 4 - ката е по добра.
Що се отнася до конкретният случай, сравнението между 1,4 и 1,9 е некоректно. Имал съм възможност да карам Поло 1,4 ТДИ и Клио 1,5 Dci. Сравнението не е в полза на Поло - то.
С други думи, аз не бих си взел 3 - цил дизел. Колкото е по - малък обема, толкоз по - малък ресурса. Така бе и със старите дизели на Поло и Голф - на Полото издъхваше на по - малко пробег.
Какво да го правиш - бюджетен вариант...


Потребителски аватар
Gelle
Мнения: 168
Регистриран на: Чет 29 май 2008 10:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: 3 цилиндровите двигатели на VW

Мнениеот Gelle » Пон 18 апр 2011 12:31


В двора ни имаме 3 автомобила. Пасат Г60(от 4 години; минати към 35 хил. км), Пасат 1.9ТДИ 110кс(от 8 години; минати малко над 200 хил км.). и поло 1.4 тди (от година и половина; минати 20 хил. км.). С трите автомобила съм карал по едни и същи пътища доста време. Мога да кажа, че най-икономичният автомобил си е полото със 3.8 - 4.5 литра на 100 км. Пасат 1.9 тди 5.0 - 5.5 литра на 100 км. Това е при нормално каранае извън градско. За другия Г60-то няма да говорим :). Нито една от колите ни не се е чупила и да ни е оставяла на пътя! Това мога да кажа за издръжливостта.
За вибрациите определено полото е по тресящо но чак да го сравнявам със косачки, трактори и комбайни... (някой карал ли е такива масшини, че сравнява колата с тях)



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 100 госта