За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Вто 13 фев 2007 18:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
Да на бензин и се сещам един път се оправи след смяната на въздушния филтър но само за 2 дена и пак същата работа.Ще видя и кабелите.
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
Един колега ме попита за почистването на дросела и дебитомера, във връзка с поста ми по-напред в темата!
Реших да постна отговора и тук!
Реших да постна отговора и тук!
За дросела има 2 начина.
За основно почистване се сваля дросела, като последователно се откача жилото, маркучите с антифриза, 4-те болчета, които го държат към колектора и естествено-гофрирания маркуч.
След като се свали се изчиства със спрей за карбуратори или ВД40. Подсушава се със сух парцал и това е!
По-лесния и естествено по-неефективен начин е, без да се маха дросела, а само като се махне маркуча, но така имаш достъп до по-малко от половината, което трябва да се изчисти.
Дебитомера.
Маха се филтърната кутия и самия дебитомер от нея, който също е на 4 болтчета. Демонтира се една защитна мрежа, която е на самия дебитомер и е откъм кутията. От там вече имаш достъп до жичката. Пръска се с ВД40 и след това с контактен спреъ, за да изсъхне както трябва и това е! После сглобяване.
Ако няма промяна след тия процедури, явно трябва смяна!![]()
Това е!
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Вто 08 май 2007 8:02
- Автомобил: VW PASSAT
- Двигател: AEK
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
Здравейте.Отскоро имам проблем с моят пасат АЕК 101к. Когато запаля колата при студен двигател и малко след това ми се наложи да я загася и пак да я запаля(5-10мин)-пали ужасно трудно,може би след 20тина секунди непрекъснато въртене на стартера.Говоря за палене на бензин.Моля помагайте!!
- dushanov
- Мнения: 855
- Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
- Автомобил: Seat Toledo 2
- Двигател: AGN
- Местоположение: Стара Загора
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
Доста хора с АЕК сме така... който открие проблема да свири силно! 

-
- Мнения: 246
- Регистриран на: Вто 23 фев 2010 18:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
rumentz написа:Здравейте.Отскоро имам проблем с моят пасат АЕК 101к. Когато запаля колата при студен двигател и малко след това ми се наложи да я загася и пак да я запаля(5-10мин)-пали ужасно трудно,може би след 20тина секунди непрекъснато въртене на стартера.Говоря за палене на бензин.Моля помагайте!!
Колега проблемите могат да бъдат страшно много като , запушване на бензинов филтър , проблемна бензинова помпа , датчик на Хол , запушване на бензиновите дюзи , кофти бензин и т.н и т.н. Затова ти препоръчвам една диагностика да се види по електрониката и запалителната система как си и после почваш да гадаеш каква може да е причината , но пак ти казвам , доста хора е преднебрегват НО диагностиката му е майката


-
- Мнения: 278
- Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
здр колега аз също карам голф 3 АФТ двигател та въпроса ми е:
скоро обикновената газова гръмна но леко, след това започнах да сменям свещи кабели но след като смених кабелите изгърмя също и от там стана проблем на оборотите на бензин няма ниски обороти, след това смених капачка палец но без промяна на газ колата е бетон 900 оборота но на бензин пали без газ, оборотите падат или държат 200 300 и малко по малко гасне, но високите обороти са бомба 190 не е проблем да ги вдигне, да кажа също чистих дебитомера, дросела, съм ги лъснал идеално 2те жички на дебитомера са си добре не са скъсани, къде да търся проблема (на дебитомера едната жичка е леко крива но я изправих)
въпроса ми е да сменя ли тоя температурен датчик дали ще се оправи или да сменя дебитомера.
скоро обикновената газова гръмна но леко, след това започнах да сменям свещи кабели но след като смених кабелите изгърмя също и от там стана проблем на оборотите на бензин няма ниски обороти, след това смених капачка палец но без промяна на газ колата е бетон 900 оборота но на бензин пали без газ, оборотите падат или държат 200 300 и малко по малко гасне, но високите обороти са бомба 190 не е проблем да ги вдигне, да кажа също чистих дебитомера, дросела, съм ги лъснал идеално 2те жички на дебитомера са си добре не са скъсани, къде да търся проблема (на дебитомера едната жичка е леко крива но я изправих)
въпроса ми е да сменя ли тоя температурен датчик дали ще се оправи или да сменя дебитомера.
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
Ами най-вероятно ти е заминал дебитомера,при мен беше същата ситуация.Изключи му буксата и виж как са ти оборотите без него
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
държи обороти но се губи мощност дави се като натисна педала на газта и се усеща едно заглъхване се едно се дави.
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
това с изклчен дебитомер ли е?Най добре си намери един за проба.На газ върви нормално така ли?
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
ми на газ си е екстра няма ядове ама в движение без дебитометар не сам пробвал.
намерих дебитометар от пасат 3 пак афт същия но си мислих дали е от него понеже двете жички в дебитометъра са си там не са скъсани и възможно ли е да е от температурния датчик ?
намерих дебитометар от пасат 3 пак афт същия но си мислих дали е от него понеже двете жички в дебитометъра са си там не са скъсани и възможно ли е да е от температурния датчик ?
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
Ако преди детонацията на газ не си имал такива проблеми,ме съмнява да е от температурния датчик.Най-добре иди на диагностика,при мен веднага си показа,че е от дебитомера или пробвай с дебитомера от пасата ако имаш такава възможност.
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
ако диагностика значи Vag com правя си я сам но нищо не показва.
Решението е нов дебитометър
това е.
Решението е нов дебитометър

-
- Мнения: 278
- Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
здр колеги аз карам фолф 3 101 коня АФТ искам да попитам всички АФТ голфове ли са с МФА понеже си мисля че ми е сменян километража и мигачите. километража в средата горе е 120 км а гледам на други голфове горе е 110 км километража ме лажи с близо 16 км спрямо ГПС.
- mitaka 19
- Мнения: 55
- Регистриран на: Вто 27 яну 2009 17:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: jambol
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
преди година брат ми си взе АЕК,и останах разочарован как върви..аз с моята 90кон4ета го биех от всякаде,след почиствана на дросела и дебитомера колата стана друга и си тръгна как трябва така да се каже.Ясно е 4е тези двигатели са мудни до 3000 об.но искам да попитам ако някой знае защо,при него това се случва не при 3000/об. а точно при 4000/об.Стигне ли тези обороти си дърпа яко.И даже до колкото знам при 3500/об.е най големия въртящ момен на АЕК.От каде идва тая разлика и дали е проблем?ако има някой идеи да сподели.
-
- Мнения: 167
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 21:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
mitaka 19 написа:преди година брат ми си взе АЕК,и останах разочарован как върви..аз с моята 90кон4ета го биех от всякаде,след почиствана на дросела и дебитомера колата стана друга и си тръгна как трябва така да се каже.Ясно е 4е тези двигатели са мудни до 3000 об.но искам да попитам ако някой знае защо,при него това се случва не при 3000/об. а точно при 4000/об.Стигне ли тези обороти си дърпа яко.И даже до колкото знам при 3500/об.е най големия въртящ момен на АЕК.От каде идва тая разлика и дали е проблем?ако има някой идеи да сподели.
Максимален въртящ момент при АЕК 4400об при АФТ 3500об
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 146 госта