За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
twista2020
Мнения: 48
Регистриран на: Вто 13 фев 2007 18:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот twista2020 » Пон 21 юни 2010 15:12


Да на бензин и се сещам един път се оправи след смяната на въздушния филтър но само за 2 дена и пак същата работа.Ще видя и кабелите.




Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот yoan4o » Нед 05 дек 2010 17:53


Един колега ме попита за почистването на дросела и дебитомера, във връзка с поста ми по-напред в темата!
Реших да постна отговора и тук!
За дросела има 2 начина.
За основно почистване се сваля дросела, като последователно се откача жилото, маркучите с антифриза, 4-те болчета, които го държат към колектора и естествено-гофрирания маркуч.
След като се свали се изчиства със спрей за карбуратори или ВД40. Подсушава се със сух парцал и това е!
По-лесния и естествено по-неефективен начин е, без да се маха дросела, а само като се махне маркуча, но така имаш достъп до по-малко от половината, което трябва да се изчисти.

Дебитомера.
Маха се филтърната кутия и самия дебитомер от нея, който също е на 4 болтчета. Демонтира се една защитна мрежа, която е на самия дебитомер и е откъм кутията. От там вече имаш достъп до жичката. Пръска се с ВД40 и след това с контактен спреъ, за да изсъхне както трябва и това е! После сглобяване.

Ако няма промяна след тия процедури, явно трябва смяна! :да:
Това е!


rumentz
Мнения: 20
Регистриран на: Вто 08 май 2007 8:02
Автомобил: VW PASSAT
Двигател: AEK
Местоположение: София
Контакти:

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот rumentz » Сря 20 апр 2011 7:06


Здравейте.Отскоро имам проблем с моят пасат АЕК 101к. Когато запаля колата при студен двигател и малко след това ми се наложи да я загася и пак да я запаля(5-10мин)-пали ужасно трудно,може би след 20тина секунди непрекъснато въртене на стартера.Говоря за палене на бензин.Моля помагайте!!


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот dushanov » Сря 20 апр 2011 23:22


Доста хора с АЕК сме така... който открие проблема да свири силно! :)


GT limited edition
Мнения: 246
Регистриран на: Вто 23 фев 2010 18:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот GT limited edition » Пет 22 апр 2011 21:55


rumentz написа:Здравейте.Отскоро имам проблем с моят пасат АЕК 101к. Когато запаля колата при студен двигател и малко след това ми се наложи да я загася и пак да я запаля(5-10мин)-пали ужасно трудно,може би след 20тина секунди непрекъснато въртене на стартера.Говоря за палене на бензин.Моля помагайте!!


Колега проблемите могат да бъдат страшно много като , запушване на бензинов филтър , проблемна бензинова помпа , датчик на Хол , запушване на бензиновите дюзи , кофти бензин и т.н и т.н. Затова ти препоръчвам една диагностика да се види по електрониката и запалителната система как си и после почваш да гадаеш каква може да е причината , но пак ти казвам , доста хора е преднебрегват НО диагностиката му е майката ;) , дано съм ти бил полезен :)


Infernal_fire
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот Infernal_fire » Сря 15 юни 2011 13:22


здр колега аз също карам голф 3 АФТ двигател та въпроса ми е:
скоро обикновената газова гръмна но леко, след това започнах да сменям свещи кабели но след като смених кабелите изгърмя също и от там стана проблем на оборотите на бензин няма ниски обороти, след това смених капачка палец но без промяна на газ колата е бетон 900 оборота но на бензин пали без газ, оборотите падат или държат 200 300 и малко по малко гасне, но високите обороти са бомба 190 не е проблем да ги вдигне, да кажа също чистих дебитомера, дросела, съм ги лъснал идеално 2те жички на дебитомера са си добре не са скъсани, къде да търся проблема (на дебитомера едната жичка е леко крива но я изправих)
въпроса ми е да сменя ли тоя температурен датчик дали ще се оправи или да сменя дебитомера.


Carfan
Мнения: 298
Регистриран на: Пет 19 юни 2009 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот Carfan » Сря 15 юни 2011 13:26


Ами най-вероятно ти е заминал дебитомера,при мен беше същата ситуация.Изключи му буксата и виж как са ти оборотите без него


Infernal_fire
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот Infernal_fire » Сря 15 юни 2011 13:31


държи обороти но се губи мощност дави се като натисна педала на газта и се усеща едно заглъхване се едно се дави.


Carfan
Мнения: 298
Регистриран на: Пет 19 юни 2009 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот Carfan » Сря 15 юни 2011 13:35


това с изклчен дебитомер ли е?Най добре си намери един за проба.На газ върви нормално така ли?


Infernal_fire
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот Infernal_fire » Сря 15 юни 2011 13:44


ми на газ си е екстра няма ядове ама в движение без дебитометар не сам пробвал.

намерих дебитометар от пасат 3 пак афт същия но си мислих дали е от него понеже двете жички в дебитометъра са си там не са скъсани и възможно ли е да е от температурния датчик ?


Carfan
Мнения: 298
Регистриран на: Пет 19 юни 2009 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот Carfan » Сря 15 юни 2011 13:55


Ако преди детонацията на газ не си имал такива проблеми,ме съмнява да е от температурния датчик.Най-добре иди на диагностика,при мен веднага си показа,че е от дебитомера или пробвай с дебитомера от пасата ако имаш такава възможност.


Infernal_fire
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот Infernal_fire » Сря 15 юни 2011 14:00


ако диагностика значи Vag com правя си я сам но нищо не показва.

Решението е нов дебитометър :) това е.


Infernal_fire
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот Infernal_fire » Чет 23 юни 2011 22:54


здр колеги аз карам фолф 3 101 коня АФТ искам да попитам всички АФТ голфове ли са с МФА понеже си мисля че ми е сменян километража и мигачите. километража в средата горе е 120 км а гледам на други голфове горе е 110 км километража ме лажи с близо 16 км спрямо ГПС.


Потребителски аватар
mitaka 19
Мнения: 55
Регистриран на: Вто 27 яну 2009 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: jambol

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот mitaka 19 » Пет 24 юни 2011 19:36


преди година брат ми си взе АЕК,и останах разочарован как върви..аз с моята 90кон4ета го биех от всякаде,след почиствана на дросела и дебитомера колата стана друга и си тръгна как трябва така да се каже.Ясно е 4е тези двигатели са мудни до 3000 об.но искам да попитам ако някой знае защо,при него това се случва не при 3000/об. а точно при 4000/об.Стигне ли тези обороти си дърпа яко.И даже до колкото знам при 3500/об.е най големия въртящ момен на АЕК.От каде идва тая разлика и дали е проблем?ако има някой идеи да сподели.


gtracing1
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 21:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот gtracing1 » Пет 24 юни 2011 19:53


mitaka 19 написа:преди година брат ми си взе АЕК,и останах разочарован как върви..аз с моята 90кон4ета го биех от всякаде,след почиствана на дросела и дебитомера колата стана друга и си тръгна как трябва така да се каже.Ясно е 4е тези двигатели са мудни до 3000 об.но искам да попитам ако някой знае защо,при него това се случва не при 3000/об. а точно при 4000/об.Стигне ли тези обороти си дърпа яко.И даже до колкото знам при 3500/об.е най големия въртящ момен на АЕК.От каде идва тая разлика и дали е проблем?ако има някой идеи да сподели.

Максимален въртящ момент при АЕК 4400об при АФТ 3500об



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 146 госта