Здравейте!
Акумулатора ми е към края на живота си, но си мислех че ще изкарам лятото и наесен нов.Проблеми досега при запалване не съм имал никакви, с изключение на това че при по ниски температури сутрин се е случвало при запалването да ми се нулират часовника и брояча на километрите но колата запалваше от първия път.Вчера сутринта(не беше студено) тръгвам да паля и нулиране на часовниците и опит за въртене но няма запалване.Пробвах така и се отказах, защото ми беше ясно че не достига ток.Имам за всеки случай кабели за запалване от друг акумулатор и спрях един колега закачих и запалих от раз.До работа пътувам 8км. и след 8ч. се прибрах запалвайки успешно.За да нямам проблеми на следващата сутрин взех дестилирана вода за да долея и заредих акумулатора(малко долях и зареждах 12ч. на около 6-6,5А със руско зарядно).На сутринта си запалих, но изненадата ми дойде при опит да си тръгна от работа - пъхам ключа даван на контакт и хоп да паля ама не се случва нищо, НИЩО.Няма изгасване на часовници но няма и никакво въртене, НИЩО, само въртя ключа(все едно няма двигател).Отворих капака-двигателя беше там!Шах!Един колега вика може да е от някое реле и отвори там къдото са предпазителите а започна да натиска да човърка.В този момент отново пробвах и се случи вчерашната ситуация- губи тоци и вувувувуву и няма запалване.Боднах отново кабелите от друга кола и без грам изчакване палнах от раз(кабелите ми са убави сам съм си ги правил).Консултирах се с един авер и той ми каза, че съм за нов акумулатор.Та въпроса ми е мога ли да се доверя на тази теза(може ли така от раз да се сгъбяса акумулатора) и трябва ли да се притеснявам от странната случка със "НИЩО" случващото се и дали да търся проблем при релетата и предпазителите?
Благодаря Ви предварително!



Проблем с палене на Пасат Б4 1,9ТДИ 1З-ет мотор 96г.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с палене на Пасат Б4 1,9ТДИ 1З-ет мотор 96г.
Аз бих си взел нов акумулатор или втора ръка, но работещ добре.
Другото е експерименти с краен резултат, свързан с ходене по мъките за търсене на донор за ток.

-
- Мнения: 168
- Регистриран на: Съб 01 ное 2008 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблем с палене на Пасат Б4 1,9ТДИ 1З-ет мотор 96г.
Според мен не е от реле,а от клемореда-бях в подобен "филм" иииии голямо мерене беше.
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Проблем с палене на Пасат Б4 1,9ТДИ 1З-ет мотор 96г.
Здравей колега.
Първо си провери дали ти зарежда алтернатора както си трябва.
Това със загубата на ток може и да е от слаба маса.Виж си и двете клеми на акумулатора, кабела за масата към купето и мотора-дали са добре закрепени и чисти.
Ако ти нулира километража но върти и плафона не загасва при стартер,може да ти е лоша масата на таблото.
Ако не смуче ток а стартера не върти си виж дали идва ток до самия стартер-клеморед.
Но в крайна сметка всички тези проблеми могат да идват от акумулатора.Така,че е хубаво ако имаш възможност да покараш малко с друг читав назаем,преди да изсипеш над 200 лв за нов.
Първо си провери дали ти зарежда алтернатора както си трябва.
Това със загубата на ток може и да е от слаба маса.Виж си и двете клеми на акумулатора, кабела за масата към купето и мотора-дали са добре закрепени и чисти.
Ако ти нулира километража но върти и плафона не загасва при стартер,може да ти е лоша масата на таблото.
Ако не смуче ток а стартера не върти си виж дали идва ток до самия стартер-клеморед.
Но в крайна сметка всички тези проблеми могат да идват от акумулатора.Така,че е хубаво ако имаш възможност да покараш малко с друг читав назаем,преди да изсипеш над 200 лв за нов.
Re: Проблем с палене на Пасат Б4 1,9ТДИ 1З-ет мотор 96г.
Взех нов акумулатор - 77Ач. Exide (187лв. с отстъпка).От петък до днес нямам никакви проблеми с паленето.Остава ми обаче едно тягостно чувство да не да имам проблем с електриките, защото там ми мериха дали зарежда(ок) и дали има консумация на изгасена кола - отначало ми показваше 0,09А, а било нормално до 0,04А.Като отбодох касетофончето падна на 0,02А и казаха че мойе да е преебано.Ма не ми се вярва защото разликата от 0,07А ми се струва нормална за един касетофон.И още нещо ме притеснява, два пъти ми се случва(с новия акумулатор) като дам на контакт и неще да захапе и трябва втори път да врътна(или слабо съм завъртял ключа, ама досега не ми се е случвало).Може ли нещо в ключа или таблото да ми е прецакано и така да си скапам хубавия нов и скъп акумулатор?
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с палене на Пасат Б4 1,9ТДИ 1З-ет мотор 96г.
Кое не иска да захапе, стартера или самият ключ не стига до положение за стартиране?
Възможно е и стартера да има нужда от проверка и смяна на втулки, четки.
Възможно е и стартера да има нужда от проверка и смяна на втулки, четки.
Re: Проблем с палене на Пасат Б4 1,9ТДИ 1З-ет мотор 96г.
Не светват лампите, няма контакт(не захапва)- като го врътна още малко и светват(единия път така, а другия път върнах на изключен контакт и отново на контакт и светват лампите(Има контакт)).Иначе пали от раз.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблем с палене на Пасат Б4 1,9ТДИ 1З-ет мотор 96г.
eladjia написа:Взех нов акумулатор - 77Ач. Exide (187лв. с отстъпка).От петък до днес нямам никакви проблеми с паленето.Остава ми обаче едно тягостно чувство да не да имам проблем с електриките, защото там ми мериха дали зарежда(ок) и дали има консумация на изгасена кола - отначало ми показваше 0,09А, а било нормално до 0,04А.Като отбодох касетофончето падна на 0,02А и казаха че мойе да е преебано.Ма не ми се вярва защото разликата от 0,07А ми се струва нормална за един касетофон.И още нещо ме притеснява, два пъти ми се случва(с новия акумулатор) като дам на контакт и неще да захапе и трябва втори път да врътна(или слабо съм завъртял ключа, ама досега не ми се е случвало).Може ли нещо в ключа или таблото да ми е прецакано и така да си скапам хубавия нов и скъп акумулатор?
Относно утечката - нормалната я дават повечето производители на акумулатори до 50мА, твоята без радиото е 20мА, така че си в норма. А това, че се е преебало не бих се съгласил. Всяко радио си е различно. Моето е пиОнеЕр нисък клас и като му оставя панела включен консумира към 50-60мА не помня точно, като му сваля панелчето консумацията изчезва. При АлпАйн консумацията е 200-300мА, а те се водят сравнително висок клас моделчета (говорим за такива от порядъка на 400 лева), което дори си го пише в книжката на радиото. Според мен нямаш повод за притеснение. Относно втората част - може и клеморедът да ти се е прецакал, не е нещо невъзможно, все пак сигурно е оригиналният, моят изкара около 23 години, после се наложи да го сменя

Не светват лампите, няма контакт(не захапва)- като го врътна още малко и светват
Моят клеморед си палеше нормално, ама по време на движение ми се случи 1-2 пъти да ми светнат лампите на таблото, а самият ключ започнах да усещам, че се връща сам малко и пластините явно губят контакт, колата гасне все едно си върнал ключа. Много е неприятно и същевременно е опасно.
Re: Проблем с палене на Пасат Б4 1,9ТДИ 1З-ет мотор 96г.
Много благодаря, Stefan4o!
Вече съм спокоен, а това с ключа вече откак го "наблюдавам" не се е случило, ама връткам смело.Може да е от това, че са ми омекнали ръцете дет съм с нов акумулатор и да не съм връткал достатъчно.
Вече съм спокоен, а това с ключа вече откак го "наблюдавам" не се е случило, ама връткам смело.Може да е от това, че са ми омекнали ръцете дет съм с нов акумулатор и да не съм връткал достатъчно.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта