Смяна на летни гуми с зимни на едни и същи джанти???
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7823
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Смяна на летни гуми с зимни на едни и същи джанти???
Гумаджиите на които по принцип нямам капка вяра казват че дори е по-добре да се свалят и качват гумите - почиствала се контактната площ между джанта и гума. Което звучи логично
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Смяна на летни гуми с зимни на едни и същи джанти???
hooligan_sk написа:Гумаджиите на които по принцип нямам капка вяра казват че дори е по-добре да се свалят и качват гумите - почиствала се контактната площ между джанта и гума. Което звучи логично
По контактната площ избива ръжда, която е предпоставка за неравности и бавно изпускане на въздух от гумата. Трябва да се почисти добре с телена четка, но гумаджиите ги мързи и не го правят. Мажат само лепило за временно закърпване на положението и ... следващия клиент.
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Смяна на летни гуми с зимни на едни и същи джанти???
Хората отдавна са го измислили, но ние нали сме андрешковци и селски хитреци, все откриваме "топлата вода".
Назапад масово карат с големи алуминиеви джанти лятото и по-малки стоманени зимата (е, има и такива, които карат с други пак алуминиеви и зимата, но процентно са по-малко).
ЗАЩО е желателно зимните гуми да са на друг комплект, стоманени джанти:
спестяваш си време (за висене по вулканизатори 2 пъти в годината по няколко часа) и пари за качване/сваляне/баланс. Ако го сметнете за 3-4-5г. напред ще разберете, че инвестицията от 100тина лв. за стоманени джанти се избива многократно. Само за 1 година (2 пъти качване и сваляне е поне 40-50лв.);
не се изтормозват бордовете на гумите от честото сваляне/качване на джанти. Който е гледал как се разпъват, трябва да се сети защо;
за гумите е по-добре да се съхраняват надути и на джанти;
стоманените джанти се кривят по-трудно и се изправят много по-лесно (с чук!) от алуминиевите. И почти не се чупят. Пък с нашите хубави пътища, зимата са много предразположени към деформации. То и лятото има дупки, но зимата се отварят още повече и по-големи, а и се запълват с вода, кал и сняг и не се виждат. Може и да се подхлъзнеш и да вземеш някой бордюр, което лятото рядко става;
назапад хвърлят много химикали и сол зимата, които разяждат лака и дори алуминия на летите джанти;
може да се кара с различни размери и цолажи зимни и летни гуми (примерно зимните да са ти 1-2-3 цола по-малки). Ако си само с едни джанти и то големи, зимните гуми са много по-скъпи;
препоръчително е зимните гуми да са с по-висок профил, което предразполага и по-нисък цолаж джанта (за да се запази диаметър на колелото);
Назапад масово карат с големи алуминиеви джанти лятото и по-малки стоманени зимата (е, има и такива, които карат с други пак алуминиеви и зимата, но процентно са по-малко).
ЗАЩО е желателно зимните гуми да са на друг комплект, стоманени джанти:
спестяваш си време (за висене по вулканизатори 2 пъти в годината по няколко часа) и пари за качване/сваляне/баланс. Ако го сметнете за 3-4-5г. напред ще разберете, че инвестицията от 100тина лв. за стоманени джанти се избива многократно. Само за 1 година (2 пъти качване и сваляне е поне 40-50лв.);
не се изтормозват бордовете на гумите от честото сваляне/качване на джанти. Който е гледал как се разпъват, трябва да се сети защо;
за гумите е по-добре да се съхраняват надути и на джанти;
стоманените джанти се кривят по-трудно и се изправят много по-лесно (с чук!) от алуминиевите. И почти не се чупят. Пък с нашите хубави пътища, зимата са много предразположени към деформации. То и лятото има дупки, но зимата се отварят още повече и по-големи, а и се запълват с вода, кал и сняг и не се виждат. Може и да се подхлъзнеш и да вземеш някой бордюр, което лятото рядко става;
назапад хвърлят много химикали и сол зимата, които разяждат лака и дори алуминия на летите джанти;
може да се кара с различни размери и цолажи зимни и летни гуми (примерно зимните да са ти 1-2-3 цола по-малки). Ако си само с едни джанти и то големи, зимните гуми са много по-скъпи;
препоръчително е зимните гуми да са с по-висок профил, което предразполага и по-нисък цолаж джанта (за да се запази диаметър на колелото);
Re: Смяна на летни гуми с зимни на едни и същи джанти???
Подхвърлете нещо и за "всесезонните" гуми.Ако има такъв буламач въобще някой пробал ли е някога?
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Смяна на летни гуми с зимни на едни и същи джанти???
Много малко фирми правят вече всесезонни модели. Аз на служебните коли купувам такива Lassa, просто защото са крив размер и нямам избор. Какво да ти кажа - все едно зимата караш с летни гуми (не държат на мокро и сняг, хлъзгат), а лятото - със зимни (свирят като е по-топло при намаляване/завиване, шумни са). Всесезонна гума е нито риба, нито рак. И каучуковата смес, и каналите и цялата й конструкция са някакво компромисно решение, което според мен става само за Жигули, с които да ходиш до лозето. За съвременните по-бързи коли, от които очакваме стабилност в завои и при висока скорост и комфортна возия - просто не стават.
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: Смяна на летни гуми с зимни на едни и същи джанти???
Vento написа:Много малко фирми правят вече всесезонни модели. Аз на служебните коли купувам такива Lassa, просто защото са крив размер и нямам избор. Какво да ти кажа - все едно зимата караш с летни гуми (не държат на мокро и сняг, хлъзгат), а лятото - със зимни (свирят като е по-топло при намаляване/завиване, шумни са). Всесезонна гума е нито риба, нито рак. И каучуковата смес, и каналите и цялата й конструкция са някакво компромисно решение, което според мен става само за Жигули, с които да ходиш до лозето. За съвременните по-бързи коли, от които очакваме стабилност в завои и при висока скорост и комфортна возия - просто не стават.
Да не казвам по-сериозна дума, ама това просто не е вярно. Всяка известна марка гуми има поне 2 модела всесезонни. И няма никакъв проблем да караш с тях целогодишно, стига зимата да не качваш Пирин, по непочистен път, макар че моя опит говори, че и с нормален сняг се справят.
Малък пример:
http://www.goodyear.eu/home_en/tires/ve ... tyrefinder
http://www.goodyear.eu/home_en/tires/ve ... /index.jsp
А това е моят избор за всесезонна гума, макар на европейския сайт да я дават зимна:
http://www.nokiantyres.com/tyre?id=1036 ... kian+WR+G2
а на американския all season:
http://www.nokiantires.com/tyre?id=1189 ... okian+WRG2
Ето и едно мнение от форум:
http://volvoforums.com/forum/volvo-s70- ... res-47154/
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Смяна на летни гуми с зимни на едни и същи джанти???
hooligan_sk написа:Гумаджиите на които по принцип нямам капка вяра казват че дори е по-добре да се свалят и качват гумите - почиствала се контактната площ между джанта и гума. Което звучи логично
Нормално е така да кажат, нали и те деца хранят Предполагам сте виждали как се отлепя гума от джанта. Ако при монтажа е почистена добре не виждам как може да се замърси, че да има нужда от почиствабе
Re: Смяна на летни гуми с зимни на едни и същи джанти???
Да обобщя до тук:
2 гласа за едни и същи джанти и 1 глас за два комплекта джанти. Всички доводи звучат логично.
На мен смяната на гуми + баланса ми струва 20 лв. Като се прави 2 пъти годишно: 40 лв. Новите стоманени джанти струват 30 лв. едната x 4 = 120 лв. 120/40 = 3 години ще са ми нужни да си "избия" инвестицията. Като не смятаме парите за баланс от време на време.
Втора употреба джанти струват към 15 лв. едната, но има вероятност да са поизкривени, нали така?
Какво предимство имат алуминиевите джанти освен, че са по-красиви?
Ljubon написа:Повторен баланс не е необходим само ако гумите си почиват в гаража. Но ако са на колата, те се износват, джанти се кривят малко или повече, така че се налага периодичен баланс в зависимост от изминатите километри.
Иначе, при сваляне и качване на джанти нищо не им се прецаква
По контактната площ избива ръжда, която е предпоставка за неравности и бавно изпускане на въздух от гумата. Трябва да се почисти добре с телена четка, но гумаджиите ги мързи и не го правят.
hooligan_sk написа:Гумаджиите казват че е по-добре да се свалят и качват гумите - почиствала се контактната площ между джанта и гума.
Vento написа:ЗАЩО е желателно зимните гуми да са на друг комплект, стоманени джанти:
не се изтормозват бордовете на гумите от честото сваляне/качване на джанти.
за гумите е по-добре да се съхраняват надути и на джанти;
2 гласа за едни и същи джанти и 1 глас за два комплекта джанти. Всички доводи звучат логично.
На мен смяната на гуми + баланса ми струва 20 лв. Като се прави 2 пъти годишно: 40 лв. Новите стоманени джанти струват 30 лв. едната x 4 = 120 лв. 120/40 = 3 години ще са ми нужни да си "избия" инвестицията. Като не смятаме парите за баланс от време на време.
Втора употреба джанти струват към 15 лв. едната, но има вероятност да са поизкривени, нали така?
Какво предимство имат алуминиевите джанти освен, че са по-красиви?
Последна промяна от chas на Пон 25 апр 2011 20:28, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: Смяна на летни гуми с зимни на едни и същи джанти???
акво предимство имат алуминиевите джанти освен, че са по-красиви?
По-леки са, и условно водят до по-нисък разход на гориво.
Инак и аз съм само за стоманени джанти, защото качествените лети са от 100 лева бройката нагоре и не си заслужава само заради едната красота
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Смяна на летни гуми с зимни на едни и същи джанти???
Kalin72 написа:По-леки са, и условно водят до по-нисък разход на гориво.
Изобщо не са по-леки Поне масовите модели не са
А
Re: Смяна на летни гуми с зимни на едни и същи джанти???
chas написа:Да обобщя до тук:Ljubon написа:Повторен баланс не е необходим само ако гумите си почиват в гаража. Но ако са на колата, те се износват, джанти се кривят малко или повече, така че се налага периодичен баланс в зависимост от изминатите километри.
Иначе, при сваляне и качване на джанти нищо не им се прецаква
По контактната площ избива ръжда, която е предпоставка за неравности и бавно изпускане на въздух от гумата. Трябва да се почисти добре с телена четка, но гумаджиите ги мързи и не го правят.hooligan_sk написа:Гумаджиите казват че е по-добре да се свалят и качват гумите - почиствала се контактната площ между джанта и гума.Vento написа:ЗАЩО е желателно зимните гуми да са на друг комплект, стоманени джанти:
не се изтормозват бордовете на гумите от честото сваляне/качване на джанти.
за гумите е по-добре да се съхраняват надути и на джанти;
2 гласа за едни и същи джанти и 1 глас за два комплекта джанти. Всички доводи звучат логично.
На мен смяната на гуми + баланса ми струва 20 лв. Като се прави 2 пъти годишно: 40 лв. Новите стоманени джанти струват 30 лв. едната x 4 = 120 лв. 120/40 = 3 години ще са ми нужни да си "избия" инвестицията. Като не смятаме парите за баланс от време на време.
Втора употреба джанти струват към 15 лв. едната, но има вероятност да са поизкривени, нали така?
Какво предимство имат алуминиевите джанти освен, че са по-красиви?
Нито ще са по-леки,нито 100% ще са по-красиви от железните тави (има доста грозни лети джанти)
и със сигурност няма да са издражливи.
Аз лично зимата сменям само предните лети със стоманени джанти с монтирани на тях зимни гуми...
Идва време в което започваш да цениш времето и труда си.
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Смяна на летни гуми с зимни на едни и същи джанти???
Миро, голяма грешка е да караш зимата с летни гуми отзад. Питай Дидо какво му се случи на спускане от Шипка миналата зима, карайки с 40км/ч с летни отзад... Колата на 180 градуса и със заден десен калник удари ЛЯВАТА мантинела. Добре, че не е имало други коли.
Аз тая зима имах проблем с една от зимните гуми и тръгвам за Пазарджик с комбито, което е синхро и тежко (би трябвало да стои на пътя), като трите гуми са ми почти нови зимни, само задна лява ми е лятната. При изпреварване с около 70км/ч, при опит да се върна в моята лента, задна лява стъпна на натрупания сняг между лентите и се почна едно въртене... едва я овладях, след 10-тина маха ляво-дясно и контриране с волан и газ. На колегата вътре лошо му стана...
Та това с летни гуми зимата е много, много опасно! Дори и само отзад!
Аз тая зима имах проблем с една от зимните гуми и тръгвам за Пазарджик с комбито, което е синхро и тежко (би трябвало да стои на пътя), като трите гуми са ми почти нови зимни, само задна лява ми е лятната. При изпреварване с около 70км/ч, при опит да се върна в моята лента, задна лява стъпна на натрупания сняг между лентите и се почна едно въртене... едва я овладях, след 10-тина маха ляво-дясно и контриране с волан и газ. На колегата вътре лошо му стана...
Та това с летни гуми зимата е много, много опасно! Дори и само отзад!
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Пон 25 апр 2011 19:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Смяна на летни гуми с зимни на едни и същи джанти???
Никога не съм разбирал хора които карат с летни гуми при зимни условия. Дори и само задните да са летни. Как може, човек да се опитва да спести от собствената си безопасност. Вярно е, че не всеки може да си позволи четири нови гуми, но нищо не пречи отзад да сложи две втора ръка, но зимни. Аз лично съм така и се чувствам една идея по-сигурен.
По темата. За мен е по-удобно на два комплекта джанти. Едни зимни и едни летни. И двата комплекта са ми с железни джанти. От стар гумаджия съм чувал, че не е добре за гумата честото сваляне и качване на джанта. Първо, че могат да се появят дефекти по контактната и площ с джантата, второ че гумата се гърчи при натиска за да се отлепи от джантата.
По темата. За мен е по-удобно на два комплекта джанти. Едни зимни и едни летни. И двата комплекта са ми с железни джанти. От стар гумаджия съм чувал, че не е добре за гумата честото сваляне и качване на джанта. Първо, че могат да се появят дефекти по контактната и площ с джантата, второ че гумата се гърчи при натиска за да се отлепи от джантата.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Нед 10 окт 2010 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: NOVI ISKAR
Re: Смяна на летни гуми с зимни на едни и същи джанти???
В тия кризисни времена и това е начин а това със всесезонните гуми е пълна глупост според мен сменяваи си зимни летни и това е!
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: eng и 27 госта