Rabbit TDI и оборотен диапазон на TDI

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
td_dls
Мнения: 24
Регистриран на: Съб 12 авг 2006 12:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

.

Мнениеот td_dls » Нед 13 авг 2006 20:28


Да споделя няколко неща , които ми се сториха странни.

Моят голф е 1.9 ТД (maj AAZ) , но едва след 2000- 2400 започва да върви по добре, ина4е има мощ и на 2000, но е по муден... а вие казвате друго.

2. Карам го понякога до 4400-4500 оборота и си ускорява... :roll: но рева е лош...

когато се движа на 5-а със 120км/час оборотомера е на около 3200об/мин :?: :?: :?:

от какво идват тия различия , някой има ли идея?




Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот don hose » Пон 14 авг 2006 11:29


Тука могат да сеизпишат много работи но основното е ,че дизелите
работят на по ниски обороти, времето за пълнене е удължено,работят
на бедна смес,импулса му изпускателния коектор иклапаните е по голям
от по голямата компресия и тнт.А за г2 тук двигателя има много сходства
с бензиновите и с относително малкия си обем се развърта добре.А за
мощноста 4000 си е добре за тди това се пак не е спортна кола а сие обикновенна не е Ауди от R10 6500rpm.Само ме притесниха вариациите
че не може повече от165км.


Потребителски аватар
Amorphiss
Мнения: 237
Регистриран на: Съб 12 авг 2006 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот Amorphiss » Пон 14 авг 2006 11:55


Rabbit_TDI написа:Кога ли ще доживеем тоз момент по българските бензиностанции да пуснат B20 или B50 не като в Темпо B100 и то на неква баснословна цена..

По предписание на еврокомисията по екологията се предвижда 2010-2014 да се въведе стандарта Б20 Б30 по българските бензиностанзии :D Единственото което ме притеснява в целия проект е думичката "ПРЕДВИЖДА" :?
Защото се "предвиждаше" също и магистрала "Тракия" да стигне до морето през 2007-а но тази година с фанфари и дружески потупвания по рамото придружени с приятелски реплии от рода на ти колко прибра :lol:
се откри отсечката Черпан-Ст.Загора!


Потребителски аватар
Amorphiss
Мнения: 237
Регистриран на: Съб 12 авг 2006 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Re: .

Мнениеот Amorphiss » Пон 14 авг 2006 13:48


td_dls написа:Да споделя няколко неща , които ми се сториха странни.

Моят голф е 1.9 ТД (maj AAZ) , но едва след 2000- 2400 започва да върви по добре, ина4е има мощ и на 2000, но е по муден... а вие казвате друго.

2. Карам го понякога до 4400-4500 оборота и си ускорява... :roll: но рева е лош...

когато се движа на 5-а със 120км/час оборотомера е на около 3200об/мин :?: :?: :?:

от какво идват тия различия , някой има ли идея?

Нормално е да има различия защото твоя мотор е обикновен турбо дизел по-голямата мощ идва от това че турбото се включве горе долу в тези обороти а това че се движиш със 120км/час при 3200об. според мен е от разчета на самата скоросна котия аз примерно при 3000об се движа със 120км/час а съм със Голф 2 1.6GTD


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 14 авг 2006 14:51


Верно че скороста идва от разчета на кутията,ама кутията от своя страна се изчислява от работната диаграма на ДВГ-то.ТДИ на по-малки обороти върви с по-голяма скорост заради по-големия въртящ момент.То и съединителя се слага според въртящия момент.


Потребителски аватар
Amorphiss
Мнения: 237
Регистриран на: Съб 12 авг 2006 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот Amorphiss » Пон 14 авг 2006 16:18


Рабит я кажи къде в карлово продават био та да си направя няколко експеримента :twisted:
Само да си спретна дестилацията до година МАЛЕЕЕЕЕЕЕЕЕ СТРАХ :iak-ta-iak


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 14 авг 2006 19:27


В Finch-а :lol:
Ама стига спам че модераторите ще ни подгонят.


Потребителски аватар
КаруЦаря
Мнения: 178
Регистриран на: Сря 19 окт 2005 14:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот КаруЦаря » Вто 15 авг 2006 16:16


Относно оборотите искам да споделя нещо: Скоро карах Волво автоматик типтроник турбо дизел.Волвото е V 70 150 коня 4x4.Забелязах, че на автоматичен режим скоростите се сменят на около 3000 и отгоре обороти.Даже при движение по наклон нагоре мотора поддържа 3500 и нагоре обороти.При движение по равно мотора не стои на 2000- 2500 оборота ,а на 3000 оборота.
Специално съм го гледал.Питах собственика(а той разбира много от дизели) тава дали е нормално.Той ми каза, че е напълно нормално.Че всички ТДИ-та имат оборотни мотори и най-добре да се карат на около 3000 оборота и ,че на по ниски оборот се измъчва двигателя.Това честно казано малко ме изненада.Вие какво мислите.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 15 авг 2006 16:37


Според мен абсолютно не така.Силата на ТДИ е в ниски обороти.Тва можеш да го видиш от диаграмата или ако вървеики с 40-50 км.в час по леко нагорнище включиш 5а и пуснеш педала на газта-ще видиш че колата върви без да предърпва.Иначе най-добрия диапазон за ТДИ е 1800-3000.Типтроника превключва на такива обороти понеже е автоматик и от Волво са му дали определен запас от по-високи обороти.Иначе всекидневно шофиране е савсем нормално да си превключваш на 2500.Въпреки че някои ще ме поругае това си е характерна слабост на автоматиците -настроени са да превключват на по високи обороти-просто компютара няма преценката която има средно напреднал шофйор колкото и производителите да се пънат че е обратното.


Потребителски аватар
Amorphiss
Мнения: 237
Регистриран на: Съб 12 авг 2006 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот Amorphiss » Вто 15 авг 2006 16:53


Не знам точно колко оборота е най добре за превключване но скоро бръмчахме с адна А8 2.5 ТДИ типтроник и при директната предавка превключваше на около 4000 об. и трябва да ви кажа че се изнасяше като за последно :twisted: Лично според мен Нафтовите печки не трябва да се карат с повече от 3500об. но това си е лична преценка на всеки и за всяка кола !
А Рабит това за петата че не придърпва не е чак толкова от въртящия момент а от регулатора на помпата :wink:


Потребителски аватар
КаруЦаря
Мнения: 178
Регистриран на: Сря 19 окт 2005 14:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот КаруЦаря » Сря 16 авг 2006 8:23


Рабит, абе тя колата, че върви на пета по нанагорнище върви, ама дали е добре за двигателя.Това имам предвид.А колата върви без придърпване на свободен ход заради дзеловото гориво.То нали се пали под налягане и всъщност компресията поддържа горенето.Но ако караш така по наклона ще ти прегрее двигателя.
Сега кат се замисля, май пича точно това е имал предвид: по-високи обороти, но по-добро охлаждане на двигателя.То нали има такова нещо, че не е добре да се включва на пета под скорост 80 км.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 16 авг 2006 10:19


Не ти казвам да караш на 5а на свободна-просто си направи теста за да усетиш разликата в въртящия момент-направи теста с по-слаб дизел да видиш как ще прихълцва.Иначе за ТДИ под 1700-1800 не е добре да го караш-впрочем всички коли под макса на въртящия момент не е добре да ги караш.Ама 3000 и 1800 е много далече.Прочети в tdiclub.com и виж че там препоръчват за всекидневно каране 2500 ,а за максимално ускорение 4100.Автоматиците се движат някаде по-средата за да отговорят на всякви пътни условия и шофйори.Просто компа реагира 5 пъти по-бързо от човек но няма неговото качество да анализира ситуацията и да предвижда бъдещи събития като идваща кола,предстоящ завои,празен път и др. такива.
Освен това има значение на коя предавка си за това на какви обороти превклячваш.


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот don hose » Сря 16 авг 2006 11:35


Няма проблем да се кара и на по ниски обороти но предавката трябва да
отговаря на скороста.Големия двиг=голям въртящ момент не се чудете за
автоматика там има разлика как подаваш газ дали рязко или плавно
щото рискуваш да останеш на кръстовището.Пример в USA работех в тарнспортна фирма и известно време прекарах в сервиза и се запознах
с двигателя на Кетарпилар16,2сс.610кс 2230нм.С 10 степена предавателна кутия 4лоу грип и 6директни при празен камион драиверчето каза че тъгва без проблем на 6та а с товар на 4та.Двуетапно
турбо с макс надув80psi си е ебаси звяра на10та с 120км си на 1200rpm.
А при подаване на газ излиташ говорих с момчетата от сервиза и ми каза
ха че са вдигали 180км. без проблем при ограничител на 2600rpm.Така
че ако сравним масите сие реално да се кара и под 2000.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 16 авг 2006 14:31


Не бъркаи ТДИ-то с катерпилара.Там моторе е изчислен за съвсем други натоварвания и оборотен диапазон.За никои ДВГ не е добре да работи пад оборотите на макс на върт. момент.Просто при катерпилара сигурно са някаде към 900-1000-така е с всички камиони.Повечето камиони работят на М-процес и работат им е савсем различна от предкамерните дизели или с директно впръскване.


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот don hose » Чет 17 авг 2006 10:16


А бе това с камионския двиг. не е точния пример обаче ще поспоря с тебе
за за оборотите, двигателя е 6 цилиндров редови КОМЪН РЕИЛ и се
развърта като бесен пор в размножителен период не случаино ми направи впечатление говорих с човека от подръжката на КЕТАРПИЛАР
каза че без ограничител развърта 4000rpm. и само влекача варви като
формула.А за оборотите не се изразих правилно тя колата като си падне
под вартящия момент се изнервяш исменяш.Иначе се съгласявам с тебе.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта