![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Точно в момента като зам. главен редактор на АутоБилд провеждам проучване относно промените в автомобилния пазар на БГ след приемането ни в ЕС и тоя мит за намаляването на цените на колите на старо след 01.01. 2007 г., в следващите 3 броя на Аутобилд очаквайте нашето проучване от три части - мнението 1. на вносителите на стари коли, 2. на вносителите на нови коли и 3. на Законодателя
Това, което пише в АвтоТруд е мнението на един човек, А. Тодоров (собственика на автокъща Онтарио)
Истината е съвсем друга и далеч не е толкова приятна за купувачите. ДДС-то в сегашния му вид наистина ще отпадне, но за колите над 6 години се готвят зверски екотакси(още не е ясно как ще се наричат), така че колите на старо над 6 години ще поскъпнат с около 20-30%, а колите до 4 години с около 10% спрямо сегашните нива.
За колите от 8 години нагоре(най-масовите на пазара) се готвят такива тояги, че реално ще станат непродаваеми.
Целта е да се пресече вноса на коли над 6 години. Колите на старо до 2 години няма да поскъпнат.
Подобно нещо се е случило и в другите страни-членки на ЕС - Чехия, Полша и т.н., целта е пазара да не се наводни с "баракуди" след приемането в ЕС.
Не съм голословен, такова е становището на Министерството на транспорта и на Евроинтеграцията.
При влизането ни в Европейския съюз отпада ДДС-то и всякакви други ограничения. Освен това всяко едно изменение в законите ни трябва да е съобразено с Европийските норми. Полша наложи ограничение, но то е част от мерките за защите на собственото си автомобилно производство, което е донякъде разрешено. Ние нямаме автопроизводство, а ограничението ще си наложим сами защото на никой не му се карат трошки и за парите, които даваме сега за 10год. кола ще ги даваме за петгодишна. Та такива мити работи. Много им се иска на властващите да си останат тези приходи от ДДС - над 200 млн годишно.Също на вносителите на автомобили и на техния председател, как се казваше там, Хаджиниколов или нещо подобно много им се иска да си вдигнат печалбите. Та основния двигател на опита за ограничения са на този последния. Обаче справките в КАТ показват, че около 2 % от всички ПТП са по техническа неизправност и 90 % от тях са спукване на гума и няма загинали, а само ранени. Ама никой не публикува статистиката за да се види, че колите които правят ПТП не са технически неизправни.
от мита и ддс върху вноса на автомобили втора ръка през 2005 г. в бюджета са влезли около 365 000 000 лева....
как мислите се запълва такава дупка??? при данъчни приходи 13 200 000 000 лв. / около 2.8 % / и брутен вътрешен продукт 41 614 000 000 лв. / малко под 1 процент /
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта