Въпрос за обновяване на окачването на Б3

Техническа и сервизна информация за Passat
ivo_asenov
Мнения: 114
Регистриран на: Нед 16 дек 2007 17:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна- кв.Виница

Въпрос за обновяване на окачването на Б3

Мнениеот ivo_asenov » Нед 01 май 2011 18:49


Ще сменям 4те амортисьора , тампони , и всичко което може да се сменя , въпросите ми са: някой правил ли го е това , какви части да ползвам, рекламации на някой марки ше са ми мн полезни.
Колата ще е за всекидневно ползване, с малки джанти (15ки) и по-висок профил на гумата, че с тези наши пътища...
Искам нормалния клиренс за да може да си ходя и на село .. :lol:
По-важното е може ли да запазя клиренса и до някъде комфорта но
да стане малко по-стабилна (не че помня колко е стабилна ако всичко работи)но сега е някакъв ужас...
Гледах един колега от друг форум е слагал 2 стабилизиращи щанги ,газови амортисьори...
Като цяло искам да я направя да е здрава, нормално проходима и с една идея по-стабилна ... звучи като фантазия малко :mrgreen:
Та ще се радвам на всякаква информация.




ivo_asenov
Мнения: 114
Регистриран на: Нед 16 дек 2007 17:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна- кв.Виница

Re: Въпрос за обновяване на окачването на Б3

Мнениеот ivo_asenov » Нед 01 май 2011 18:54


Амортисьорите ми са за боклука това си е ясно , но има един проблем който нз от къде е- като подам газ и се чува едно прискърцване и нещо като лек удар, имам чувството че предницата тръгва преди купето :screwy

И за да не пускам друга тема .. ако някой знае защо дрънкат прозорците като мина през дупка, и как да го поправя това ще съм изключително признателен :)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за обновяване на окачването на Б3

Мнениеот radotom » Пон 02 май 2011 8:16


ivo_asenov написа:... като подам газ и се чува едно прискърцване и нещо като лек удар, имам чувството че предницата тръгва преди купето :screwy ...

Иво, немой с лошо! :lol: :lol:
Много вероятно е това да е от тампон на двигателя.
Дали преден, дали някой от двата задни - на място се гледа.

Относно окачването - поогледай се за 'подсилени' пружини.
Само не от Евро07, защото там явно имат странни разбирания за 'подсилени' :lol:
Тези, които ми предложиха бяха с по-тънка тел на пружината от оригиналните ми! :screwy
Взех си задни, подсилени от ТехКо. Малко по-къси са, с около 1см, но телта е по-дебела, видимо по-твърди са и колата не кляка. Цена по далечни спомени - около 80-90 лв на брой
Сега е значително по-устойчива, но аз сменях и амортисьори (газови Билщайн), а и се оказа, че оригиналните ми пружини имали счупена 1 витка отгоре и двата.... ама ако не бръкнеш с ръка да опипаш - не се вижда. :(


Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за обновяване на окачването на Б3

Мнениеот vasilb » Пон 02 май 2011 12:59


Радо, както винаги, е отговорил точно и ясно, а за прозорците - отваряш кората, махаш найлона и ще видиш, че долната част на прозореца е стъпила на една релса с П-образен профил и е захванат с мисля 2 болта (може и 3 да са - не помня). Разхлабваш ги, вдигаш прозореца до горе да уплътни хубаво, като някой може да го придържа и прибутва да е плътно в уплътнението на вратата, а друг затяга болтчетата и готово. Сега е изместен на една страна и което не е влязло в жлеба на вратата играе и тропа - и аз трябва да я правя тази процедура, че българските пътища са ...
За пружините - ако не са смачкани или счупени и сложиш газови билщайн колата ще се вдигне с 2-3см. и ще стане доста стабилна, но ще вози по-твърдо от маслени. Успех! :wink:


Потребителски аватар
passatfen
Мнения: 976
Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
Автомобил: Vw Golf Mk7
Двигател: CLHA++
Местоположение: Antwerpen
Контакти:

Re: Въпрос за обновяване на окачването на Б3

Мнениеот passatfen » Пон 02 май 2011 13:06


като подам газ и се чува едно прискърцване и нещо като лек удар, имам чувството че предницата тръгва преди купето :screwy

стягай болта на главината отпред (големия) може и двете да ги пробваш
моят проблем беше от това след като дам газ се чува скързането и след като отнема газта рязко :да:


Потребителски аватар
bnvp
Мнения: 112
Регистриран на: Сря 27 авг 2008 18:46
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E 1991
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за обновяване на окачването на Б3

Мнениеот bnvp » Пон 02 май 2011 13:29


като подам газ и се чува едно прискърцване и нещо като лек удар, имам чувството че предницата тръгва преди купето :screwy

Аз пък залагам на тампони на носача (задни), а и като знам какви "прекрасни" пътища има в кв. Виница няма да се учудя ако излезе, че проблема не е само един.
А относно стабилността аз си реших проблема с гуми 205/60/15 :)


Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 561
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Touran
Двигател: BSE 2008
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за обновяване на окачването на Б3

Мнениеот Ivaile » Пон 02 май 2011 13:43


В руските форуми (volkswagen.msk.ru) подробно се обяснява как се монтират предни амортисьори отзад- предимството е , че са с по-дебел щок, съответно изчислени за по-голямо натоварване.Търси на стр. "подвеска". Има и други интересни идеи...

Последна промяна от Ivaile на Чет 05 май 2011 14:47, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за обновяване на окачването на Б3

Мнениеот kr1s0 » Пон 02 май 2011 15:16


Колега от личен опит ще ти кажа,че на монро газовите (бяха сини ако не се лъжа) държат страшно много, но е лош начина ,по който го разбрах.В момента нямам никакви пружини почти.Колата е на 3пръста от гумата (185/65/14) без никой да сяда в нея и дефакто стоя на амортисьори.При всяка неравност чувам специфичния звук от свиването на амортисьора и вече 1година и малко карам така.За пружини ако не се лъжа просто искай от Г60 пружини ,ако твоят пасат е обикновен и би трябвало да получиш отново комфорт на ниво и малко повече здравина :да:
Да ме поправят колегите ако греша :012:


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Въпрос за обновяване на окачването на Б3

Мнениеот Stenly » Пон 02 май 2011 15:30


Сложи си полиуретанови тампони на макферсоните за да не сменяш като луд гумени ,понеже гумените са предназначени за нормални гладки пътища а не за кратерите в БГ. Смени си кръглия тампон на носачите с такъв от Опел.Той няма посока като при ФВ и се къса по трудно.Втора стабилизираща е безсмислено.Амортесьори си сложи Билщайн или Кони (НЕ СПОРТНИ вариянти) вярно струват пари но ти сам казваш,че искаш стабилна и сигурна кола.


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Въпрос за обновяване на окачването на Б3

Мнениеот Гергин » Пон 02 май 2011 16:49


Полиуретанов за макферсон за пасат от къде? Цена?
Имаше някаква Сарозагорска фирма ама ...


Потребителски аватар
Layman
Мнения: 148
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търново

Re: Въпрос за обновяване на окачването на Б3

Мнениеот Layman » Пон 02 май 2011 17:35


Гергин написа:Полиуретанов за макферсон за пасат от къде? Цена?
Имаше някаква Сарозагорска фирма ама ...

http://www.polyurethan.me/index.htm


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за обновяване на окачването на Б3

Мнениеот Danny boy » Пон 02 май 2011 18:31


Никъде няма информация нито за цена нито за предлагане на полиуретанов тампон за макферсона :не:


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Въпрос за обновяване на окачването на Б3

Мнениеот Stenly » Пон 02 май 2011 20:37


Доктора Гти има в платени комплект полиуретанови вървят си с лагери. Обаче трябва да смените пружината ,понеже са за малкия тампон но и той става на пасат. Общо взето отпред Голф 2/3 джета венто пасат е еднакво всичко.


Потребителски аватар
ФЕРАРИСТ
Мнения: 37
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Въпрос за обновяване на окачването на Б3

Мнениеот ФЕРАРИСТ » Пон 02 май 2011 20:50


Danny boy написа:Никъде няма информация нито за цена нито за предлагане на полиуретанов тампон за макферсона :не:

Не го предлагаме все още, съжалявам......


tolio
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Въпрос за обновяване на окачването на Б3

Мнениеот tolio » Сря 04 май 2011 19:17


когато купих моята кола като цяло беше дота ниска отпред и отзад,смених задните пружини след това и амортисьорите но нямаше кой знае какъв резултат ,а и аз като теб харесвам колата да е по височка,затова свалих задните амортисьори,избива се легенчето в което ляга прожината.След това на стругар да ми направи втулка,слага се на амортисьора след това се слага легенчето и по обратният път сглобяваш.За отпред днес свалих макферсона,и понеже съм със отделен тампон и лагер под самият тампон сложих още еди лагер и стана супер.Чувал съм че тези които лагерите и тампона са им отделно слагат тампон от шаран понеже е по висок и пак се вдига колата.А за стабилноста на колата няма грешка.Надявам се да съм полезен по някакав начин.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rayedie и 60 госта