"Играене" на волана при неравности?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: "Играене" на волана при неравности?

Мнениеот aradovanov » Сря 13 апр 2011 16:07


Някой може ли да изнамери фабричните стойности на камбер, кастер и всички подобни за двата типа окачване, че от 2 дни търся из нет-а и не намирам нищо.

Утре имам час за стенд и мисля да им кажа да заложат в машината, че колата е АБФ, предниците са еднакви, а по задницата така или иначе нама какво да се регулира?
Другото за което се сещам е - има комби ВР6. което е 5х100?! Дали окачването е същото като на АБФ?

П. П. Намрих ги в Аутодата - за ВР6 и АБФ са еднакви наклоните за предните колела - значи ще стане :да:




Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: "Играене" на волана при неравности?

Мнениеот aradovanov » Чет 14 апр 2011 9:27


Докладвам:
Днес минах пак реглаж.
Прегледах градусите заложени в машината - разминават се с малко което е в допустимите отклонения на камбер-а, така че разлика в реглажа няма!
Единствено кастор-а е различен, но той така или иначе не се регулира.
Все пак хората се постараха и минимизираха отклоненията до 1'. Разлика няма.
При реглажа когато всичко е стегнато и колата е още на стенда при въртене на който и да е от външните накрайници с ключ се вижда на машината че отклоненито при завиване се променя и на двете колела равномерно - нормално ли е това или е луфт в рейката?


Потребителски аватар
D1D00
Мнения: 378
Регистриран на: Пет 11 фев 2011 16:21
Автомобил: Volkswagen Golf GT
Двигател: ABD 1994
Местоположение: Шумен

Re: "Играене" на волана при неравности?

Мнениеот D1D00 » Чет 14 апр 2011 14:41


Това играене на волана по моите виждания обикновено го прави когато гумите са зле балансирани или от разбити кормилни щанги (накрайници), но по вероятно да е от първото. Хубаво е след всяка размяна на гумите от зимни на летни от летни на зимни да им се прави баланс на спец. стенд (в по големите гумаджийници), аз съм на тоя принцип след всяка смяна на гуми. Само веднъж имах подобен проблем карах си по неравен път волана ми ходеше надясно рязко като го пусна, едвам го удържах за направо, проблемът излезе в разбита кормилна щанга и след смяната + реглаж всичко се оправи. Не знам при тебе какво ще излезе но пробвай с баланс на гумите, може да се оправи след това.


Потребителски аватар
specialist
Мнения: 109
Регистриран на: Пон 03 апр 2006 18:52
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFT 1997
Местоположение: София

Re: "Играене" на волана при неравности?

Мнениеот specialist » Чет 14 апр 2011 19:59


Имаше голяма борба с подобен проблем и се оказа рейката. Тогава разбрах че ефекта също може да се постигне, ако болта за регулиране на кормилната рейка е в някакво крайно положение при което да няма никакъв луфт на волана и тогава и най-малката неравност се отразява директно на волана.


pvsss
Мнения: 3
Регистриран на: Пон 12 апр 2010 7:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: "Играене" на волана при неравности?

Мнениеот pvsss » Сря 04 май 2011 17:19


При мене се появи същия проблем при смяна на гумите. Имам Г3. Започнах да търся хлабини по окачването и открих, че биалетките не са много добре стегнати (вероятно гумичките им са се деформирали, а и не са съвсем като оригиналните). Дозатегнах ги и засега всичко е наред.
Ако рейката е натегната, волана ще се движи тежко и няма да се връща в равновесното си положение.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: goppa, licho58, men79 и 69 госта