Нещо пръска при двигателя

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Нещо пръска при двигателя

Мнениеот slav » Вто 15 авг 2006 15:30


Здравейте колеги. От няколко дни насам имам странен проблем. Първо се появи след каране около 130 км. При отварянето на капака на двигателя забелязах малки ситни капчици с които беше изпръскан двигателя, кутията на въздушния филтър и въобще всичко което е близо до ремъците. Не се е стигнало до уливане но имаше доста и то ситни капки. Лошото е че не мога да определя капките от какво са. На мен най ми прилича на антифриз, макар че може и масло да е. Според мен това което тече за момента не е много, явно изпуска по малко при определени моменти и по някакъв начин попада по въртящите се елементи /ремъци, шайби и т.н./и се разхвърля. Това нещо се повтори още два пъти след това и явно нещо ще ми прави проблем някъде. Да спомена че колатае с климатик, който за момента си работи съвсем нормално, но и това може да е от значение. Виждал съм и преди да е пръскало вътре но когато е било мокро и пръските са били просто мръсна вода която след това си изсъхва, но явно при влизане в дупка пръсва и попада в ремъците и те я разхвърлят, но сега тези ситни капчици стоят леко мазни. Ако някой е имал подобни симптоми да помага, че ми предстои и доста каране, да не вземе да ми направи някоя голяма беля. Благодаря предварително.




Потребителски аватар
hop
Мнения: 100
Регистриран на: Чет 25 май 2006 16:00
Автомобил: VW Touran 2005
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот hop » Вто 15 авг 2006 15:45


Ами, като за начало виж, какво е нивото на всички течности - спирачна, антифриз, масло... Ако някоя от тях намалява - вероятно от нея са капчиците.
Но ми се струва, че може проблема да е в оттичането на конденза от климатика. Провери, да не би водата от конденза да попада по въртящи се чаркове или въздушната струя да я разлилява като капчици под капака...


Потребителски аватар
cosmo
Мнения: 149
Регистриран на: Чет 14 окт 2004 14:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот cosmo » Вто 15 авг 2006 16:16


При мен така става когато вали и мина през някоя по-голяма локва, от пистовия ремък на климатика всичко става на капки. Иначе може да е от 3-те семеринга или от водната помпа.


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Сря 16 авг 2006 6:55


Виж коя шайба е омаслена.Най-вероятно е от компресора на климатика ти. Аз го имах този проблем и след дълго ходене по пишман майстори и наливане на доста парички уж е оправен, но аз лично се съмнявам.
В крайна сметка огледай шаибите!!!


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Сря 16 авг 2006 7:36


Гледах шайбите и нито една не ми направи впечатление да е зацапана с прясно масло или антифриз. Тази на климатика дето минава пистовия ремък по нея наистина е малко омаслена, но това е съвсем леко и е доста примесено с прах и общо взето не седи като прясно. Оглеждах всички ремъци и са абсолютно сухи и от двата края. Може би е нещо което тръгва сега и още е трудно да се хване. Колега ANNIHILATOR при теб как се хващаше теча от шайбата на климатика? Къде избиваше и се виждаше, и как ти го оправиха?


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Пет 18 авг 2006 8:03


При мене омасляваше по целия радиус на шайбата на компресора, и тъй като компресора ми е над водната помпаима и пръски и по предния капак. Сега уж го оправиха, ама пак имам някакви съмнения - ама ще карам така докато не спре да работи и после най-вероятно ще сменя компресора защото набутах маса пари по този и ми писна да се занимавам с него.
За да направиш проверка дали е от компресора - измии или поне забърши с парцал добре шайбата на компресора. След като караш с включен климатик ( желателно е в горещини, защото тогава се натоварва доста) провери дали не е пак омаслена.Ако е омаслена значи ти испуска осевото уплатнение. смяната му не е ефтина. Над 100 лв със сигурност ще ти излезе.


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Пет 18 авг 2006 8:17


Благодаря колега. Ще се ослушвам какво ще излезе. Между другото специално гледах тая шайба на климатика и не ми се стори да има по нея прясно масло. Наистина е леко омаслена, но то си стои като старо и е примесено с доста прах и като се натисне повече с пръст и тогава цапа но едно такова почти сухо и черно. Ами ще наблюдавам и дано не се стигне до някакъв по-сериозен ремонт. Още веднъж благодаря колега.


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Пет 18 авг 2006 8:23


Моя съвет, но искам да подчертая МОЯ е да не пипаш нищо по компресора ако ти пуска по съвсем малко масло.Омасляването означева че изпуска помалко фреон-масло уплатнението. Ако обаче почнеш да чуваш свистена при работата на климатика (означава че имаш много малко фреон в системата) ходи да го правят, защото може да станат по големи поразии.
Успех!!!


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Пет 18 авг 2006 15:49


Благодаря колега. Абсолютно ще се съобразя със съвета. Само да попитам това свистене при намалянето на фреона в системата ще го чуя ли вътре в купето или трябва да отварям от време на време капака при работещ климатик?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 90 госта