Налягане на 1.8т

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 05 май 2011 9:56


ELFA написа:Значи стрелката на уреда трябва да се движи почти право пропорционално със стрелката на оборотомера или като подаваш газ стрелката на уреда трябва да откликва директно все едно тя ти е оборотомера

Ето тука казваш нещо доста грешно според мен.Незнам защо го прие толкова лично - не ми е била целта да те обиждам ,а да не помисли някой че е вярбно и понеже не му се качва нялгането пропорционално на оборотите да вземе да си купи нова турбина.




Потребителски аватар
ELFA
Мнения: 120
Регистриран на: Сря 09 юли 2008 10:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот ELFA » Чет 05 май 2011 10:06


Rabbit_TDI написа:
ELFA написа:Значи стрелката на уреда трябва да се движи почти право пропорционално със стрелката на оборотомера или като подаваш газ стрелката на уреда трябва да откликва директно все едно тя ти е оборотомера

Ето тука казваш нещо доста грешно според мен.Незнам защо го прие толкова лично - не ми е била целта да те обиждам ,а да не помисли някой че е вярбно и понеже не му се качва нялгането пропорционално на оборотите да вземе да си купи нова турбина.

Хах това го казах и после поясних, че като подава газ и стрелката трябва да откликва се едно е вързана за педала,а не че като даде газ до 4000об. и уреда ще отчете 1.5бар. или че докато не го пусне и стрелката ще се вдига?!То си вдига до 0 и после пада,само че при всяко натискане на газта и стрелката трябва да се движи срямо това подаване на газ,а не да скача преди да е натиснал или пък оборотите скачат стрелката стои и в един момент после подскача!
П.С.Ей сега пак погледнах клипа,значи има някъкво минимално забавяне/избързване в показанията спрямо уреда и оборотомера,като всичко друго е ОК!

Последна промяна от ELFA на Чет 05 май 2011 11:13, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
sk.
Мнения: 1009
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 19:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот sk. » Чет 05 май 2011 10:14


Съгласен с Елфа, на клипа стрелката се движи странно.. :mrgreen:


Потребителски аватар
bad racer
Мнения: 54
Регистриран на: Сря 09 фев 2011 9:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот bad racer » Чет 05 май 2011 11:01


Rabbit_TDI написа:И двамата грешите тотално - ти поне си се опитал да разбереш какво прави гейта ,а ELFA направо го изкара ,че 1.8Т е с турбо бе гейт (да не кажа че е с механичен компресор) :lol: .Иначе що се отнася до гейта на 1.8Т той се отваря за да отпусне налягането от Н75 (иначе стои затворен),а не както при променливата геоемтрия да го увеличи (тя пък стои затворена и Н75 я отваря) - сигурно затова се бъркаш.
Според мен комшютъра не следи (или поне директно) на коя рпедавка си и длаи си на свободна - поне доколкото съм виждал картите.Причината турбото да качва налягане под товар според мен е в самото турбо и гейта като начин на действие - ама как и защо някой просветен трябва да каже.


Колега не бъркай гейта с бова.Гейта се оправлява механично чрез едно маркучле от разреждането.И зависи дали турбината е с 2 или с 1 пишчица на гейта.И казвам пак в зависимост от разреждането във смукателя,което е различно от това на празен ход и когато колата се движи има разлика в подналягането.Относно стрелката наистина има нещо странно в движението и,но не е фрапантно.Вижте това клипче
http://www.youtube.com/watch?v=TAix5Mpk-mo тука има и двата вида и електричести и механичен!!!


Потребителски аватар
madwifi
Мнения: 231
Регистриран на: Вто 22 юли 2008 14:35
Автомобил: VW Polo 6N1
Двигател: 1.9D AEF
Местоположение: София

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот madwifi » Чет 05 май 2011 11:31


Гейта при 1.8Т на VW се управлява от пружината в самия гейт и налягането идващо от клапан N75. Много е важно да разберем как действа този клапан N75. Той реално има 1 вход и 2 изхода. Налягането което идва от входа се пренасочва или към изход 1 (отиващ към гейта) или към изход 2 (отиващ при входящия въздух) според положението на клапана (отворено или затворено). Нормалното положение на клапана е затворено. При това положение, налягането идващо от турбото отива към гейта и го кара да се отвори. Когато подадем рязко газ. ЕКУто отваря клапана и налягането се пренасочва към изход 2 и вместо да иде да отвори гейта, налягането се изпуска в тръбата преди турбото. Така гейта остава затворен и налягането от турбото се увеличава. Както знаем всички, че при AGU двигателя няма МАП сензор и ЕКУто определя налягането според показанията на дебитомера (по заложени предварително данни). ЕКУто постоянно кара N75 да се затваря и отваря (по-няколко пъти в секунда) за да поддържа определено налягане което да контролира гейта. И когато този клапан не функционира както трябва. Се получава едно притрисане при ускорение. Колата не ускорява плавно.


Потребителски аватар
madwifi
Мнения: 231
Регистриран на: Вто 22 юли 2008 14:35
Автомобил: VW Polo 6N1
Двигател: 1.9D AEF
Местоположение: София

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот madwifi » Чет 05 май 2011 11:37


По начина по който се управлява гейта при 1.8Т, ако го няма този клапан Н75 и гейта си е вързан директно към изхода от студения охлюв. Повишаването на налягането ще отваря гейта, и налягането може да достигне максимум 0.3 бара при отворен изцяло гейт. Затова е сложен клапана че да може да регулира гейта да се затваря.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 05 май 2011 12:49


Колегата madwifi го е обяснил както си трябва.Ето и линк за обяснението на работата с картинки http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1476692


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 05 май 2011 12:53


bad racer написа:И казвам пак в зависимост от разреждането във смукателя,което е различно от това на празен ход и когато колата се движи има разлика в подналягането.

Това не го схванах защо има разлика във всмукателя на рпазен ход и движение-каква е причината.Иначе изобщо не го бъркам със DV клапана (той не е BOV макар да служи за същото нещо)


Потребителски аватар
bad racer
Мнения: 54
Регистриран на: Сря 09 фев 2011 9:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот bad racer » Чет 05 май 2011 15:25


Rabbit_TDI написа:
bad racer написа:И казвам пак в зависимост от разреждането във смукателя,което е различно от това на празен ход и когато колата се движи има разлика в подналягането.

Това не го схванах защо има разлика във всмукателя на рпазен ход и движение-каква е причината.Иначе изобщо не го бъркам със DV клапана (той не е BOV макар да служи за същото нещо)


Разликата идва от факта че на място двигателя няма какво да го тормози и много бързо си вдига оборотите при рязко отваряне на дросела ,а в движение на двигателя се оказва съпротивление от колелата(най просто) и трябва повече да се натисне педала на газта за да може да ускори по бързо двигателя и от там и разреждането става по голямо защото оборотите са ниски а дросела е отворен повече отколкото при същите обороти на празен ход. :012:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 14 май 2011 19:42


Дам - верно е тва.Освен това на първа трудно се държи педала до дъно.Правих си пак експеримент и тръгна ли от леко нагорнище с педала до долу още на първа си удря 1-1,2 както и на 2ра.Просто турбото си иска време /товар/ за да се развърти и догони мотора.


Потребителски аватар
marchq
Мнения: 381
Регистриран на: Вто 27 мар 2007 22:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот marchq » Сря 25 май 2011 17:39


Колеги да ви се похваля вече си сложих и готиният буустметър. Данните който дава са следните. При сутрешно палене докато се нормализират оборотите стрелката седи на -0.6 после отива на -0.7. Като е форсирам до прекъсвач на място колата отива до 0.4 В движение (с газ до ламарината) на 5та предавка си държи 0.5 бара. Днеска изключих Н75 клапана и покарах малко разликата беше, че надуваше до 0.3 максимум. Вървежа същата куца работа... Колата явно има налягане, но няма мощност (пусна ли климатика направо ме е страх да изпреварвам). :cry: Другото което ме изнервя е че преди 3 дена ми даде извънземен разход извънградско (20лв А95 ~ 65км извънградско което е = 12.66л на 100км) :shock това с климатик и скорост максимум 130км :screwy Направо не се кара може да е и от бензиностанцията за първи път заредих от ЕКО. Иначе си ми дава 13-13.5 градско и 8-9 извънградско (нормално каране) Другото нещо което мисля ,че не е нормално когато съм на 2ра предавка и от 1000-1200 оборота дам кикдауна докато вдигне налягане се чува едно съскане, но не мога да го индифицирам от къде е.
Продължавам да карам с неправилно работеща турбо кола (дано някой ден намеря решението) :cry: Ще се похваля...


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 26 май 2011 8:17


За да си провериш турбината(ако имаш съмнения в нея) трябва не да изключиш кабела на Н75 ,а да му извадиш маркуча и да го затапиш.Тугава ще работи без гейт и ще надуе максимално,докато не я посече компа ,ама поне ще видиш как надува.Иначе за 0,1 което ти се губи виж почисти клапана за картерните газове дето е под всмукателния колектор и е вързан към него с мъркуч.Освен това като даваш газ виж дали караш на бедна ,или богата смес(чрез волтажа на ламбда сондата -не помня кой канал беше).При мен разхода извънградско е 6,5-7 ,но аз карам със 110-120 някъде (че вече се разделях със книжката :lol: ) ,а още 10-20 км./ч. си дават разлика.


Потребителски аватар
sk.
Мнения: 1009
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 19:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот sk. » Чет 26 май 2011 9:11


Ако си изключил Н75-цата от буксата, е нормално да не върви. Изключва се този маркуч, който отива към актуатора. Ще е хубаво да отидеш да ти погледнат колата за грешки на ВагКом, защото обича да ги натрупва като си изскубал Н75-цата.
А относно разхода... дава ти извънземен разход бе, човек! Моята кола е със 640сс дюзи и през 50% от времето се кара на заварка и дава 13-15л/100км градскоо! Със 40лв бензин, отиваме до Пловдив и остава поне за още 50км... (това при нормално каране)


Потребителски аватар
skotis
Мнения: 1974
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот skotis » Чет 26 май 2011 9:14


Според мен на видеото в началото уреда не е вързан правилно. Сякаш отчита наобратно :Mr Green Fun
Иначе стига да не е натиснато някъде маркучлето, което отива в уреда стрелката си се движи доста бързо (за колегата sk.) А по повод последното мнение на колегата marchq - предлагам да провериш DV клапана дали е здрав, да огледаш хубаво, ама много хубаво маркучите за картерната вентилация. Те много често се разлагат на места от агресивните газове и смеси в тях. Това вдига разхода и освен това съска, ако има скъсано някъде - може и цепка да има, затова гледай внимателно.
Друго, което може да видиш е следното: Караш си на 3-та бавно, педала до долу (колата започва да ускорява малко по малко) - гледаш уреда - той отива до макс налягането което ти дава - 0.5 в твоя случай. Наблюдавай стрелката колко време задържа на 0.5 - не трябва да играе - гледай дали задържа хубаво на 0.5 или само за малко.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 26 май 2011 13:04


skotis написа: Наблюдавай стрелката колко време задържа на 0.5 - не трябва да играе - гледай дали задържа хубаво на 0.5 или само за малко.

Какво значи ако не се задържи - че има теч по пътя на налягането ли?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта