Писал съм го в моята тема, но може би не си го чел.
На Голф 2 RP-мотор, почти всички са MonoJetronic - това е с вакуумно делко и компа не мести аванса - променя го само вакуумът (като изтегля една мембранка). На някакъв нищожен брой Голф 2 (така са ми казвали, аз лично не съм виждал) и на Пасат В3 (след не помня коя дата), RP-моторите вече се управляват с MonoMotronic компове, които местят аванса и нямат вакуум на делкото. Аз на моята двойка сложих такъв комп от Пасат Б3.
Но след като при теб има вакуум (ако някой не е сменял комп с Мотроник, но едва ли), няма логика да се мести аванса на откачен вакуум - не помня на моята как беше със старото делко и откачен вакуум. Принципно на Jetronic - нагласяш си базов аванс с откачен вакуум (там около 6 градуса - 4-8) и като закачиш вакуума, той малко след празен ход, през едно клапанче на моното, почва да опъва мембраната и да го повишава.
При Мотроника обаче, сигнал от датчика на Хол отива в компа, той си смята спрямо обороти и натоварване някакъв ъгъл отместване от базовия аванс по предварително зададени таблици (подобни на горивните предполагам) и го подава на комутатора като предварение.
Дано си разбрал, ако не - ще обясня по-подробно.
За старите печки - знам, че е така. Обаче въртейки на око налягане и смес, никога не може да си убеден, че си постигнал оптималното съотношение гориво/въздух, че хем да върви много добре, хем да не гори и пуши много.
1,8 моноинжекция...Турбо
- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
Пак ти казвам,че при откачен вакуум пак се вдигат градусите,като вдигам оборотите,незнам и аз защо,затова се чудя!
За дизела не можеш да докараш силно вървене,без пушилка,мъкар че на много хора им се иска това,нали това вървене няма да дойде само от въздух...а нафтата при изгаряне отделя сажди и така
За дизела не можеш да докараш силно вървене,без пушилка,мъкар че на много хора им се иска това,нали това вървене няма да дойде само от въздух...а нафтата при изгаряне отделя сажди и така

- batteto.1984
- Мнения: 232
- Регистриран на: Пет 19 окт 2007 22:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
[quote="emiltd"]Пак ти казвам,че при откачен вакуум пак се вдигат градусите,като вдигам оборотите,незнам и аз защо,затова се чудя!
Еми аз ще ти кажа що се дигат градусите,вие тука чували ли сте за центробежен регулатор на делкото,на самата ос на делкото където се вкарва палеца има закачени тежести с пружини(центробежен регулатор),намират се под "авансовата плочка" датчика на хол,при повишаване на оборотите посредством въртенето на оста на делкото тежестите се отварят и изместват аванса в +,обаче говорим за делкото на RP както е и при карбураторите.При ABS мотора там вече компа управлява запалването!
Еми аз ще ти кажа що се дигат градусите,вие тука чували ли сте за центробежен регулатор на делкото,на самата ос на делкото където се вкарва палеца има закачени тежести с пружини(центробежен регулатор),намират се под "авансовата плочка" датчика на хол,при повишаване на оборотите посредством въртенето на оста на делкото тежестите се отварят и изместват аванса в +,обаче говорим за делкото на RP както е и при карбураторите.При ABS мотора там вече компа управлява запалването!
- indjov_GTI
- Мнения: 342
- Регистриран на: Пон 08 мар 2010 20:04
- Автомобил: E30
- Двигател: M20B20 1990g
- Местоположение: Rakovski
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
ами вакуума ако го хванеш от входа на турбината дали няма да стане номера ......щот като се разварти турбината вакуума е доста голям ....мисълта ми е в атмосферен режим да си все едно си с откачен вакуум и като засмуче турбината да връща аванса ......(само давам идея не казвам,че така трябва да е) 

- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
indjov_GTI написа:ами вакуума ако го хванеш от входа на турбината дали няма да стане номера ......щот като се разварти турбината вакуума е доста голям ....мисълта ми е в атмосферен режим да си все едно си с откачен вакуум и като засмуче турбината да връща аванса ......(само давам идея не казвам,че така трябва да е)
Интересно хрумване,заслужава да се проучи въпроса

Тази вечер успяхме да стигнем до заветното палене



Между другото на буустметъра стигна налягане 0.4 бара при около 4000об/мин,а гейта съм го разтоварил почти максимално...има и клипчета на старта,ето

тук е втория път,преди да разбера за сондата http://vbox7.com/play:91f82afe
- Mapoka
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
- Автомобил: 1992 VW Vento
- Двигател: 1.8 ABS
- Местоположение: Ямбол
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
Вакуумния регулатор не мисля че е от някакво значение специално при над налягане, при вакум той "дава" предварение, при минимален вакуум (напълно отворен дросел) вакуум регулатора е "върнал" предварението който дава и основното предверение остава само от центробежния регулатор. Следователно вакуумния регулатор ще работи само в атмосферния режим при надналягане той вече е "занулил" няма на къде вече да връща предварението.
Следователно ако се натегнат пружините на центробежния регулатор така че да не "вдига" голям аванс (то зависи и от надува колио трябва да се стегнат ...ама) би трябвало работата да стане.
(в москвич клуба има една кола която работи по описания начин, само че на газ)
ПП А дано да е от ламбдата, въпреки че нея компа я търси след 60 градуса
ППП относно смесите мислил ли си за газ, преди години самия Визор беше пуснал тема за КР турбо на газ и според думите му върял довоно
Следователно ако се натегнат пружините на центробежния регулатор така че да не "вдига" голям аванс (то зависи и от надува колио трябва да се стегнат ...ама) би трябвало работата да стане.
(в москвич клуба има една кола която работи по описания начин, само че на газ)
ПП А дано да е от ламбдата, въпреки че нея компа я търси след 60 градуса
ППП относно смесите мислил ли си за газ, преди години самия Визор беше пуснал тема за КР турбо на газ и според думите му върял довоно
- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
Mapoka написа:
ПП А дано да е от ламбдата, въпреки че нея компа я търси след 60 градуса
ППП относно смесите мислил ли си за газ, преди години самия Визор беше пуснал тема за КР турбо на газ и според думите му върял довоно
Ми от нея е най-вероятно,щото като я закачих,мотора успя да задържи празен ход,но вече го бяхме окъпали с бензин,а и отзад само що не беше почнало да тече гориво


П.П.Голямо благодаря на batteto.1984 за поясненията,относно аванса

- indjov_GTI
- Мнения: 342
- Регистриран на: Пон 08 мар 2010 20:04
- Автомобил: E30
- Двигател: M20B20 1990g
- Местоположение: Rakovski
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
Емич 0.4 на място ли бе
и то още на 4000рпм ....браво
,аз трябва да държа мойта 3-4сек в прекъсвача за да качи 0.1







- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
indjov_GTI написа:Емич 0.4 на място ли беи то още на 4000рпм ....браво
,аз трябва да държа мойта 3-4сек в прекъсвача за да качи 0.1
![]()
![]()
![]()
Сигурно твойто турбо е по-големичко нз


- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
И така...открих проблема,определено не беше задавяне заради липса на ламбда
свалихме свещите за почистване и какво да видя...от първи цилиндър се виждаше нещо странно,бръкнах с една самоделна кукичка и взе да излиза некъв парцал
...аз си тегля,то си излиза...и така,докато извадих всичко,а то не беше малко.Явно в суматохата съм забравил да махна парцалчето,което бях набутал на входа на смукателя при тарльо,за да не падне нещо вътре случайно,докато работим...и те така се на'рахме
.В крайна сметка запалих и след 10-15 сек. претрисане,мотора оправи работата
Ето какво извадих от мотора
:
остава да измисля пътя на въздушния филтър и да подобря охлаждането на кулера,ето как изглеждаше мотора преди и в момента
:




Ето какво извадих от мотора

остава да измисля пътя на въздушния филтър и да подобря охлаждането на кулера,ето как изглеждаше мотора преди и в момента

- Traytor
- Мнения: 1890
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
Емич, остава да пуснеш клипче и как върви че ми е голям мерак
А за парцала... споко на кой не му се е случвало да забрави парцал в двигателя





А за парцала... споко на кой не му се е случвало да забрави парцал в двигателя


- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
Абе това с парцала е много каръшко от моя страна ама карай да върви
Притеснява ме налягането...много вдига,ем разтоварих гейта максимално колкото е възможно
,мисля си да не би,като турбото е карано на дизел и е седяло на рафтовете на моргата камара време,да не е запекла клапата и съответно да не може да освобождава...на 2ра на около 2000рпм,прави 0.1 и вече към 3000рпм е на 0.5,но лошото е,че след тези обороти отива много нагоре
и колата забива муцуна,та не си правих повече експерименти,за да не стане бум...иначе до 0.5бара рита много радващо
Ето малко видео,но е зле качеството,за което се извинявам:
http://vbox7.com/play:c24bd168
http://vbox7.com/play:25846aab

Притеснява ме налягането...много вдига,ем разтоварих гейта максимално колкото е възможно



Ето малко видео,но е зле качеството,за което се извинявам:
http://vbox7.com/play:c24bd168
http://vbox7.com/play:25846aab
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
Ми тъкмо ще го караш като дизелче - до към 3-4000 оборота.
Аз не разбирам (още) много от турбини, та въпросът ми може да ви прозвучи ламерски (за което се извинявам), но - дизеловите турбини не се ли пресмятат да работят в "дизеловия" диапазан на обороти - да надуват рано и към 3-3500-4000 да им е пика? Затова на по-високи да й идват повече газовете и да развърта до по-високи налягания? Или да става обратният ефект и да пада рязко налягането (според геометрията на перките).
Отделно се съобразяват май и към кубатура, ама тази доколкото разбрах е от 1,9 (което е много близко до 1,8).

Аз не разбирам (още) много от турбини, та въпросът ми може да ви прозвучи ламерски (за което се извинявам), но - дизеловите турбини не се ли пресмятат да работят в "дизеловия" диапазан на обороти - да надуват рано и към 3-3500-4000 да им е пика? Затова на по-високи да й идват повече газовете и да развърта до по-високи налягания? Или да става обратният ефект и да пада рязко налягането (според геометрията на перките).
Отделно се съобразяват май и към кубатура, ама тази доколкото разбрах е от 1,9 (което е много близко до 1,8).
- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
Ми то к14 се монтира на мотори от 1.6 до 3.1Л,поне така го дават
http://www.dieselevante.it/turbochargers.asp?idfam=K14
http://www.dieselevante.it/turbochargers.asp?idfam=K14
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)
Пак казвам, без да съм специалист, по линка, дето даде - виждам, че турбините са от семейство К14, оттам нататък има мнооого вариации (предполагам разлика в топла/студена част, геометрия и т.н.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта