1,8 моноинжекция...Турбо

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот Vento » Пон 09 май 2011 17:28


Писал съм го в моята тема, но може би не си го чел.
На Голф 2 RP-мотор, почти всички са MonoJetronic - това е с вакуумно делко и компа не мести аванса - променя го само вакуумът (като изтегля една мембранка). На някакъв нищожен брой Голф 2 (така са ми казвали, аз лично не съм виждал) и на Пасат В3 (след не помня коя дата), RP-моторите вече се управляват с MonoMotronic компове, които местят аванса и нямат вакуум на делкото. Аз на моята двойка сложих такъв комп от Пасат Б3.
Но след като при теб има вакуум (ако някой не е сменял комп с Мотроник, но едва ли), няма логика да се мести аванса на откачен вакуум - не помня на моята как беше със старото делко и откачен вакуум. Принципно на Jetronic - нагласяш си базов аванс с откачен вакуум (там около 6 градуса - 4-8) и като закачиш вакуума, той малко след празен ход, през едно клапанче на моното, почва да опъва мембраната и да го повишава.
При Мотроника обаче, сигнал от датчика на Хол отива в компа, той си смята спрямо обороти и натоварване някакъв ъгъл отместване от базовия аванс по предварително зададени таблици (подобни на горивните предполагам) и го подава на комутатора като предварение.
Дано си разбрал, ако не - ще обясня по-подробно.

За старите печки - знам, че е така. Обаче въртейки на око налягане и смес, никога не може да си убеден, че си постигнал оптималното съотношение гориво/въздух, че хем да върви много добре, хем да не гори и пуши много.




Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот emiltd » Пон 09 май 2011 18:16


Пак ти казвам,че при откачен вакуум пак се вдигат градусите,като вдигам оборотите,незнам и аз защо,затова се чудя!

За дизела не можеш да докараш силно вървене,без пушилка,мъкар че на много хора им се иска това,нали това вървене няма да дойде само от въздух...а нафтата при изгаряне отделя сажди и така 8)


Потребителски аватар
batteto.1984
Мнения: 232
Регистриран на: Пет 19 окт 2007 22:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот batteto.1984 » Пон 09 май 2011 18:35


[quote="emiltd"]Пак ти казвам,че при откачен вакуум пак се вдигат градусите,като вдигам оборотите,незнам и аз защо,затова се чудя!

Еми аз ще ти кажа що се дигат градусите,вие тука чували ли сте за центробежен регулатор на делкото,на самата ос на делкото където се вкарва палеца има закачени тежести с пружини(центробежен регулатор),намират се под "авансовата плочка" датчика на хол,при повишаване на оборотите посредством въртенето на оста на делкото тежестите се отварят и изместват аванса в +,обаче говорим за делкото на RP както е и при карбураторите.При ABS мотора там вече компа управлява запалването!


Потребителски аватар
indjov_GTI
Мнения: 342
Регистриран на: Пон 08 мар 2010 20:04
Автомобил: E30
Двигател: M20B20 1990g
Местоположение: Rakovski

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот indjov_GTI » Пон 09 май 2011 19:49


ами вакуума ако го хванеш от входа на турбината дали няма да стане номера ......щот като се разварти турбината вакуума е доста голям ....мисълта ми е в атмосферен режим да си все едно си с откачен вакуум и като засмуче турбината да връща аванса ......(само давам идея не казвам,че така трябва да е) :beer


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот emiltd » Пон 09 май 2011 23:37


indjov_GTI написа:ами вакуума ако го хванеш от входа на турбината дали няма да стане номера ......щот като се разварти турбината вакуума е доста голям ....мисълта ми е в атмосферен режим да си все едно си с откачен вакуум и като засмуче турбината да връща аванса ......(само давам идея не казвам,че така трябва да е) :beer


Интересно хрумване,заслужава да се проучи въпроса :да:

Тази вечер успяхме да стигнем до заветното палене scare ...колата запали нормално,но след като подадох газ,взе да работи на 2-3 цилиндъра и изгасна...направо се вкарах в ужас...пробвах втори път и пак същата работа и мани мани...докато не разбера след 5 минути,че не сме закачили ламбдата :shock .Закачихме си я и започна да държи някакъв много лош празен ход и пак на 2-3 цил....грешката ми беше,че я палнах втори път и явно е задавила и зацапала свещите.Утре ще оправим белята и се надявам да си тръгне всичко както трябва :bishop

Между другото на буустметъра стигна налягане 0.4 бара при около 4000об/мин,а гейта съм го разтоварил почти максимално...има и клипчета на старта,ето :Mr Green Fun http://vbox7.com/play:382200fc
тук е втория път,преди да разбера за сондата http://vbox7.com/play:91f82afe


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот Mapoka » Вто 10 май 2011 0:55


Вакуумния регулатор не мисля че е от някакво значение специално при над налягане, при вакум той "дава" предварение, при минимален вакуум (напълно отворен дросел) вакуум регулатора е "върнал" предварението който дава и основното предверение остава само от центробежния регулатор. Следователно вакуумния регулатор ще работи само в атмосферния режим при надналягане той вече е "занулил" няма на къде вече да връща предварението.
Следователно ако се натегнат пружините на центробежния регулатор така че да не "вдига" голям аванс (то зависи и от надува колио трябва да се стегнат ...ама) би трябвало работата да стане.
(в москвич клуба има една кола която работи по описания начин, само че на газ)


ПП А дано да е от ламбдата, въпреки че нея компа я търси след 60 градуса
ППП относно смесите мислил ли си за газ, преди години самия Визор беше пуснал тема за КР турбо на газ и според думите му върял довоно


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот emiltd » Вто 10 май 2011 1:23


Mapoka написа:

ПП А дано да е от ламбдата, въпреки че нея компа я търси след 60 градуса
ППП относно смесите мислил ли си за газ, преди години самия Визор беше пуснал тема за КР турбо на газ и според думите му върял довоно


Ми от нея е най-вероятно,щото като я закачих,мотора успя да задържи празен ход,но вече го бяхме окъпали с бензин,а и отзад само що не беше почнало да тече гориво :o ...направо се обгазих в гаража...утре като оправя нещата,ще пиша какво е станало :да:

П.П.Голямо благодаря на batteto.1984 за поясненията,относно аванса :bowdown


Потребителски аватар
indjov_GTI
Мнения: 342
Регистриран на: Пон 08 мар 2010 20:04
Автомобил: E30
Двигател: M20B20 1990g
Местоположение: Rakovski

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот indjov_GTI » Вто 10 май 2011 11:29


Емич 0.4 на място ли бе :shock и то още на 4000рпм ....браво :applause: ,аз трябва да държа мойта 3-4сек в прекъсвача за да качи 0.1 :roll: :beer :beer :да:


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот emiltd » Вто 10 май 2011 11:35


indjov_GTI написа:Емич 0.4 на място ли бе :shock и то още на 4000рпм ....браво :applause: ,аз трябва да държа мойта 3-4сек в прекъсвача за да качи 0.1 :roll: :beer :beer :да:


Сигурно твойто турбо е по-големичко нз :roll: ...аз така на дизела с к14 на място си дигаше налягане и като боднах к24,на място почти нищо не правеше.... :roll:


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот emiltd » Сря 11 май 2011 0:58


И така...открих проблема,определено не беше задавяне заради липса на ламбда :063: свалихме свещите за почистване и какво да видя...от първи цилиндър се виждаше нещо странно,бръкнах с една самоделна кукичка и взе да излиза некъв парцал :shock ...аз си тегля,то си излиза...и така,докато извадих всичко,а то не беше малко.Явно в суматохата съм забравил да махна парцалчето,което бях набутал на входа на смукателя при тарльо,за да не падне нещо вътре случайно,докато работим...и те така се на'рахме :lol: .В крайна сметка запалих и след 10-15 сек. претрисане,мотора оправи работата :drunk

Ето какво извадих от мотора :Mr Green Fun :
Snimka-0049.jpg
Snimka-0050.jpg


остава да измисля пътя на въздушния филтър и да подобря охлаждането на кулера,ето как изглеждаше мотора преди и в момента :wink: :
Snimka-0044.jpg
Snimka-0052.jpg


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1890
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот Traytor » Сря 11 май 2011 1:01


Емич, остава да пуснеш клипче и как върви че ми е голям мерак :D :bowdown :bowdown :bowdown
А за парцала... споко на кой не му се е случвало да забрави парцал в двигателя :Mr Green Fun :Mr Green Fun


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот emiltd » Сря 11 май 2011 1:20


Абе това с парцала е много каръшко от моя страна ама карай да върви :Mr Green Fun

Притеснява ме налягането...много вдига,ем разтоварих гейта максимално колкото е възможно :roll: ,мисля си да не би,като турбото е карано на дизел и е седяло на рафтовете на моргата камара време,да не е запекла клапата и съответно да не може да освобождава...на 2ра на около 2000рпм,прави 0.1 и вече към 3000рпм е на 0.5,но лошото е,че след тези обороти отива много нагоре :shock и колата забива муцуна,та не си правих повече експерименти,за да не стане бум...иначе до 0.5бара рита много радващо :bowdown
Ето малко видео,но е зле качеството,за което се извинявам:
http://vbox7.com/play:c24bd168
http://vbox7.com/play:25846aab


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот Vento » Сря 11 май 2011 7:57


Ми тъкмо ще го караш като дизелче - до към 3-4000 оборота. :lol:

Аз не разбирам (още) много от турбини, та въпросът ми може да ви прозвучи ламерски (за което се извинявам), но - дизеловите турбини не се ли пресмятат да работят в "дизеловия" диапазан на обороти - да надуват рано и към 3-3500-4000 да им е пика? Затова на по-високи да й идват повече газовете и да развърта до по-високи налягания? Или да става обратният ефект и да пада рязко налягането (според геометрията на перките).
Отделно се съобразяват май и към кубатура, ама тази доколкото разбрах е от 1,9 (което е много близко до 1,8).


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот emiltd » Сря 11 май 2011 11:17


Ми то к14 се монтира на мотори от 1.6 до 3.1Л,поне така го дават
http://www.dieselevante.it/turbochargers.asp?idfam=K14


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот Vento » Сря 11 май 2011 11:40


Пак казвам, без да съм специалист, по линка, дето даде - виждам, че турбините са от семейство К14, оттам нататък има мнооого вариации (предполагам разлика в топла/студена част, геометрия и т.н.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта