Здравейте!!!
От няколко месеца имам проблем при работата на бевзин на посочения по-горе двигател. Същият е с нормална газова, която реботи перфектно и с нея няма проблем. Проблемът е при работата на бензин. Имах проблеми с дебитомера, който рециклирах, т.е. клапата стържеше в корпуса на дебитомера. Смених лагерчетата, но проблема си остана. При работа на бензин горивната е много богата и двигателя работи неравномерно. Намерих друг дебитомер го монтирах за няколко минути. Премерих с мултицета характеристиките му преди да запаля на бензин. Всичко е в нормата като показания. Обаче проблема си остана. Като превключа на бензин- двигателя се тресе и работи на много богата дмес. Като махна буксата от дебитомера, мотора се успокоява и работи перфектно, с изключение на нестабилната работа на ниски обороти. Без включен дебитомер, сместа е в нормални граници, включа ли отново буксата, мотора отново започва да се тресе и да работи с богата смес припушвайки черно от ауспуха. С работата на газ няма никакви проблеми, както и разхода е доста добър. Откачих за момент и ламбда сондата, но положението е без промяна. До сега не съм го тествал с Вак-ком. Ако някой има нещо впредвид, нещка драсне нещо.
Мерси предварително!!!!

работа на бензин Пасат В3- двигател 2Е
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: работа на бензин Пасат В3- двигател 2Е
С ваг-ком и да тестваш нищо няма да се получи. Според мен ти е заминала ламбда-сондата безвъзвратно. Ако сложиш нова и тя ще замине. При мен положението беше абсолютно същото, но пък не ми дремеше, все пак бях с газова уредба за да карам на газ. Прежалих лошата работа на бензин за времето докато загрее и си карах така 10 години 

Re: работа на бензин Пасат В3- двигател 2Е
dlug написа:С ваг-ком и да тестваш нищо няма да се получи. Според мен ти е заминала ламбда-сондата безвъзвратно. Ако сложиш нова и тя ще замине. При мен положението беше абсолютно същото, но пък не ми дремеше, все пак бях с газова уредба за да карам на газ. Прежалих лошата работа на бензин за времето докато загрее и си карах така 10 години
Аз пък все се чудя що си слагате АГУ като ви е мерак да карате на бензин???????
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: работа на бензин Пасат В3- двигател 2Е
ВидиМС написа:dlug написа:С ваг-ком и да тестваш нищо няма да се получи. Според мен ти е заминала ламбда-сондата безвъзвратно. Ако сложиш нова и тя ще замине. При мен положението беше абсолютно същото, но пък не ми дремеше, все пак бях с газова уредба за да карам на газ. Прежалих лошата работа на бензин за времето докато загрее и си карах така 10 години
Аз пък все се чудя що си слагате АГУ като ви е мерак да карате на бензин???????
Аз пък не разбрах защо ме цитираш, след като ясно съм казал че съм сложил АГУ за да карам на газ и понеже хич не ми е мерак да карам на бензин споделих че съм го оставил така, неработещ добре, защото съм си крарал на газ. Или просто ей тъй да кажеш нещо...каквото и да е

Re: работа на бензин Пасат В3- двигател 2Е
illy1977 написа:Ако някой има нещо впредвид, нещка драсне нещо
Мисля, че го бяхме коментирали вече (може и да греша). Отвори капачето на дебитомера и промени положението на пружината с няколко зъбчета в една посока, ако не се оправи - в друга посока ( проба-грешка). Ако преди това видиш следи от друго положение на пружината, първо там пробвай. За тази манипулация не се изискват големи умения и опит, но внимавай да не нараниш нещо.

-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Пон 20 дек 2010 23:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: работа на бензин Пасат В3- двигател 2Е
Дай ми адрес на кутия да ти пусна малко информация за дебитомера
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: работа на бензин Пасат В3- двигател 2Е
ARusev написа:Отвори капачето на дебитомера и промени положението на пружината с няколко зъбчета в една посока, ако не се оправи - в друга посока ( проба-грешка).
... и после го изхвърли!



А бой, де!

Като даваш съвети да се разцентрова дебитомера и напора на клапата - дали знаеш после метод за сигурна настройка обратно?
Щото проба-грешка метода определено е най-трудоемък и най-неточен

Това се оставя като последна възможност и то само ако е доказано, че някой някога вече е пипал там

Макар, чеее.... щом е с нормална газова на 2Е - то колегата може да изхвърли дебитомера и без да си играе с настройката му

- illy1977
- Мнения: 129
- Регистриран на: Сря 04 мар 2009 17:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София- Своге
Re: работа на бензин Пасат В3- двигател 2Е
Човек да не напише нещо..........
Имам два дебитомера, резултата е един и същ. Сам си правих газовата и просто споделих преди пуснатата преди месец- два тема с горе-долу същото съдържание!!!!
С разлика, че с нов дебитомер работещ в нормата е като със стария, който рециклирах.
Извинявам се, че карам на бензин, но за седем месеца имам пробег към 11000км. и ползвам колата предимно за работа. Имам Поло за в града.
Имам два дебитомера, резултата е един и същ. Сам си правих газовата и просто споделих преди пуснатата преди месец- два тема с горе-долу същото съдържание!!!!
С разлика, че с нов дебитомер работещ в нормата е като със стария, който рециклирах.
Извинявам се, че карам на бензин, но за седем месеца имам пробег към 11000км. и ползвам колата предимно за работа. Имам Поло за в града.
- illy1977
- Мнения: 129
- Регистриран на: Сря 04 мар 2009 17:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София- Своге
Re: работа на бензин Пасат В3- двигател 2Е
Реших проблема....
Работи перфектно, както на газ така и на бензин. Част от парцалче се беше заклинило на ограничителя на клапата на дебитомера и тя стоше в отворено положение, а от там и грешен импулс към контролера. Като взех новия от една морга го чистих с резредител и незнайно как е останало парче плат. Голям съм.......гламасар....
Работи перфектно, както на газ така и на бензин. Част от парцалче се беше заклинило на ограничителя на клапата на дебитомера и тя стоше в отворено положение, а от там и грешен импулс към контролера. Като взех новия от една морга го чистих с резредител и незнайно как е останало парче плат. Голям съм.......гламасар....
Re: работа на бензин Пасат В3- двигател 2Е
radotom написа:А бой, де!
Готов съм да се сбием,когато се срещнем. Оръжие- халби бира.

Ми той вече го е изхвърлил, без да направи опита, определен от теб като "последен".radotom написа:и после го изхвърли!
radotom написа:Като даваш съвети да се разцентрова дебитомера и напора на клапата - дали знаеш после метод за сигурна настройка обратно?
Зная, връщаш пружината в първоначалното положение, ако не си постигнал желания ефект.

Въпреки огромното ми уважение към германската техника и вас, пишещите във форума, не разбирам преклонението и ужасяващия ви страх от тези дебитомери. Имат сравнително проста механика. Ако не се справиш, втора употреба е на цената на половин резервоар бензин. А ако не си на "ти" с механиката, просто отиваш при майстор.
Това ми напомня на някогашния отказ на повечето варненски часовникари да отварят, само за почистване,часовниците Сейко,и трябваше да се носят в специализирания сервиз в София,

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: работа на бензин Пасат В3- двигател 2Е
ARusev написа: Оръжие- халби бира.![]()
Амааа... пълни или празни?

Ако са празни - не е интерсно

ARusev написа:Ми той вече го е изхвърлил, без да направи опита, определен от теб като "последен".
Цъ! просто се оказа, че си има 2!

ARusev написа:Зная, връщаш пружината в първоначалното положение, ако не си постигнал желания ефект.![]()
Въпреки огромното ми уважение към германската техника и вас, пишещите във форума, не разбирам преклонението и ужасяващия ви страх от тези дебитомери.
Честно казано - моето мнение към германската техника, особено ако е свързна с жици, е доста ниско

А че е елементарен дебитомера и механиката му - знам

Моя вече съм го отварял

Там, на зъбното колелце, има нанесени едни цифрички отстрани, номерирано, демек!
...И точно като го мръднеш спокоен, че си запомнил цифричката изведнъж с ужас забелязваш, че те, цифричките, са еднакви!


Е аз моя не мръднах, де. Преместих леко подложката така, че плъзгача да минава по нова, неизносена част от потенциометъра

Ама бая се дзверих в числата там!


Ако не се сетиш да маркираш къде е било... забрави!
А тази пружинка определя колко да е натегната клапата. От там се определя количеството на преминалия въздух. Ако се разцентрова - клапата ще се отваря повече или по-малко, съответно потенциометъра ще показва невярна стойност и сместа отива по дяволите!

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: работа на бензин Пасат В3- двигател 2Е
Тези дебитомери са най - загубената част на това поколение инжекциони. Таз пружина, след амнайсет години, няма нищо общо с деиствителността. А за експлоатация на газ - майка плаче...
- illy1977
- Мнения: 129
- Регистриран на: Сря 04 мар 2009 17:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София- Своге
Re: работа на бензин Пасат В3- двигател 2Е
Наизуст ги знам вече тия дебитомери. Втория го бзех от една морга като бонус, докато тьрсех ел. огледало. Работи добре, леко закача клапата при максимално отворено положение, но сега не ми се занимава да го отварям. Вчера пред блока *пипнах* вьтрешното тяло с водна шкурка и ВД 40 и сега *мьрка*.Бе толкова мрьсен,все едно е каран винаги без никакьв филтьр. Абе...........
Че са елементарни спор няма, но все пак на него пише 02.1989. Графита на плочката е в идеално сьстояние,прьснах го и него сьс спрея. Стига му толкова.
Че са елементарни спор няма, но все пак на него пише 02.1989. Графита на плочката е в идеално сьстояние,прьснах го и него сьс спрея. Стига му толкова.
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Пон 20 дек 2010 23:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: работа на бензин Пасат В3- двигател 2Е
Извинявам се че се намесвам, но това със спрея ввърху съпротивителен слой е много много лоша идея. Крайния резултат от такава интервенция е по-бързо протриване на графитния слой. Най-редовно се занимавам с подобни случаи и затова предупреждавам.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: работа на бензин Пасат В3- двигател 2Е
peter70 написа:Извинявам се че се намесвам, но това със спрея ввърху съпротивителен слой е много много лоша идея.
A със спрей Kontox , за графитни потенциометри

@radotom На Алфонсо 155 2л е точно същия дебитомер. С проба грешка установих, че на ПХ за да мърка трябва напрежението на буксата да е 0,9V. 2 пъти съм го човъркал след "апчих" и спукани гумени тръбички към смукателното чудо.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rosenstoilov78, vitangt и 38 госта