


pasat 4x4
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Нед 01 май 2011 21:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lukovit
pasat 4x4
добър ден искам да си копувам пасат 4 или 5 от 97 до 2004 4x4 кажете с кои мотор и трансмисия е наи удачно доста проучих тези автомобили от малките двигатели има 1,9 тди 110 116 които са рядко 4x4 с 131 4x4 и от големите са 2.5 150 и рядко 180 тези до 2000г са със 5 степена а тези от 2001 с 6 степенна има и автоматици.кажете кои вариант е наи добър с кои мотор и трансмисия.Чувал съм че тези 110 били наи идръжливи и евтини за подръжка и обслижване 600 лв някаде а при 116 и 131 коня пак ли ев толкопва обслужването.А за големите 2.5 не чувам добри отзиви страдали от валове кубилици и ГНП та обслужването било 1200-1300 лв но проблемите само при 150 коня ли са или и при 180.Казват ЧЕ ПРИ МОТОРИТЕ 163 много от проблемите били исчистени но тези мотори при пасат ги няма.Даите инфо и за автоматичната трансмисия имат ли проблеми и на колко се сменява маслото и филтера кажете наи удачен вариант на пасат 4x4
- garsona
- Мнения: 474
- Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
- Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
- Двигател: ATJ F18B2
Re: pasat 4x4
Като за начало с моделите прочети тази тема >>> viewtopic.php?f=6&t=38785 ако трябва да съм честен Б5/5.5 страдат доста често от ел.проблеми (и ако трябва да взимам пак кола за тези пари - не би си взел пасат - нито 5 , нито 5.5 - доста капризни коли са за 1 г смених сумат и неща , а приятел с една ц180/е300 само кара и си свирка ) , ако търсиш евтина поддръжка Б5-90/110 коня е за тебе - моторите са по-прости и здрави (искам да кажа няма ги пиезо диузите ) иначе като цяло Б5-5.5 като поддръжка на всичко останало са едни и същи , като изключим 4х4 - за автомата бих ти препоръчал тип-троник - докала се е че е добра кутия , ест при лоша поддръжка и тя може да се развали , ама няма нищо вечно няма !Останалото - от колегите !
Re: pasat 4x4
Напълно съм съгласен с колегата.Ако искаш дизел 1.9 е твоя мотор.Ако искаш бензин:
1.6 - за много хора мъртвец
1.8 - поносим мотор
1.8Т - за по "спортен дух", ако тази кола може да се нарече спортна + малко повече разходи.
По - големите мотори за мен лично са нерентабилни.
За 4x4 тук ще чуеш добри отзиви и има защо.Автоматик-милионник, аз не бих си купил.
1.6 - за много хора мъртвец
1.8 - поносим мотор
1.8Т - за по "спортен дух", ако тази кола може да се нарече спортна + малко повече разходи.
По - големите мотори за мен лично са нерентабилни.
За 4x4 тук ще чуеш добри отзиви и има защо.Автоматик-милионник, аз не бих си купил.
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: pasat 4x4
Колега, здравей.
1. Предполагам си наясно, за какви цели ще се ползва колата. Би било добре да го споделиш.
2. Купувам е с У, а не с О. Не че грешката е толкова фатална, но виждайки подобен правопис, лично на мен доста ми намалява ентусиазма да отговарям.
3. Пасат 4 в посочения от теб интервал няма. През тези години са произвеждани 5-ците и рестайлинговата им версия 5.5.
4. 2.5 литровите дизелови мотори наистина имат славата на проблемни, в сравнение с 1.9, така че аз бих ти препоръчал последните. Още повече, че и обслужването на 6-цилиндровите, доколкото знам е доста по-сложно и скъпо. А и горят повече, при не особено голяма разлика в мощността и въртящия момент, а от там и на динамиката на автомобила в сравнение с големите версии на 1.9.
6. 1900 кубиковите дизели от по-старото поколение (тези със 110 к.с.) са по-евтини по отношение на поддръжката и консумативите (най-вече маслото), по некапризни към горивото, но пък са и по-слаби.
По-новите са тип "помпа-дюза" и са по-претенциозни към горива и масла, но пък и по-мощни, съответно колата е по-динамична. Имат мощности 116 и 131 к.с. Тези със 131 са две модификации, кодове AVF и AWX. Първият е с по-голям въртящ момент (310 НМ), което е за предпочитане. Специално по отношение на маслото разликата в експлоатационните разходи не е чак толкова осезаема, защото по-скъпото масло за ПД моторите се сменя по-рядко - т.нар. LongLife (в Германия го сменят на 15 или 30 К км.)
7. Бензиновите мотори със 100 к.с. (1.6) са откровено слаби за относително тежкото купе на Пасата.
Нетурбинираната версия на 1.8 литровия (125 к.с.) също създава усещане на липса на мощ, макар и да е доста по-добра от 1.6. 1.8Т е добър мотор, с достатъчна мощност за Пасат 5, разходът му е горе-долу колкото на чистия 1.8, а колата е значително по-динамична. Все пак имай предвид, че един бензинов автомобил гори доста повече от дизеловия си събрат, особено при градско каране на къси разстояния. Разбира се винаги може да се сложи газова уредба, но...
8. По скоростните кутии. Автоматът създава повече комфорт, особено в града, но означава по-голям разход на горива, изисква обслужване (смяна на масло и филтър), мисля на 60 К км., и поради по-голямата си сложност е по-рисков по отношение на повреди и с по-малък ресурс. Ремонтът като разход е кошмарен. От механичните СК е по-добре да се ориентираш към 6 степенната, особено ако ще имаш повечко извънградско.
9. 4х4 при Пасатите е реализирано с чисто механичен междуосев диференциал "Торсен", като пълният привод е постоянен, с променливо съотношение на въртящ момент, предаван към осите, в зависимост от условията. Тази реализация означава малко по-висок разход на гориво (около 0.5 - 1 л. / 100 в сравнение с моноприводните), но пък осигурява по-добро поведение на колата на пътя и не изисква обслужване (вискозитетно - електронния "Халдекс", който се използва за 4х4 версиите на Голф - Бора и Пасат Б6 изисква обслужване - смяна на масла и филтър, ако не ме лъже паметта на 30 К км.). По мое скромно мнение пълният привод на Пасат 5-та серия е голяма "благинка". Особено на мокър, хлъзгав път. Но и на сухо се усеща предимството пред класическия привод на 2 колела. Все пак не очаквай от кола като Пасат 4 моушън оффроуд възможности. За калта си има джипове.
10. Малко от моя опит. От началото на 2008 карам дизелов Пасат 5.5 1.9 AVF 4 motion със 6-степенна механична скоростна кутия. Произведена е през септември 2004. От колата съм много доволен, но и си я поддържам прецизно. Освен това тя дойде от Германия в много добро състояние: първи собственик - педантичен немец, обслужвана стриктно само в немски VW сервиз, на 120 хиляди км (в момента е на 211К).
Маслото, което използвам е Кастрол Едж, спесификация VW 507.00. Сменям на 15 хиляди километра, макар с това масло да може да се кара до 30. Гориво - само от собствени (не франчайзингови) бензиностанции на Лукойл и Ромпетрол. Румънската нафта по принцип е по-добра.
При спокойно каране, разходът на дълъг път е около и малко под 6, в града (Бургас) ~ 8, смесено - 7.
Освен смяната на обичайните консумативи като филтри и масла съм сменил ремък на ГРМ - сменя се на около 100К км. и заедно с него се сменят ролки и водна помпа. Цената на това обслужване е сериозна, но пък се прави рядко, т.е. в общите разходи по колата не е кой-знае какво.
Съединителят като правило издържа до 200-220 хиляди, аз смених моя на 150, но там и сам си имам вина - реших да пробвам проходимостта на колата по пясък на бургаския плаж и я понасилих, като затъна. Като правило заедно със съединителя се сменя и маховика, който е двумасов и доста скъп. Общо се получва към 1200 лева. Но и това се прави рядко, така че...
Легенди се носят за "скъпото и слабо окачване" на Пасатите от серия 5. В огромното си болшинство те се дължат на лошите ни пътища от една страна и използване на евтини носачи - ментета, при смяна от друга. В Германия този проблем просто не съществува, при нас ...зависи. Пълна смяна на комплект предни носачи (8 бр.) струва към хилядарка, но като правило се сменят един по един, така че все пак става дума за легенди. Аз дотук съм сменил два.
Други легендарни проблеми по пасатите са ключетата в бравите на вратите. Наистина механизмите са доста усложнени и не особено приятни за ремонт, но и тук, както за пресловутата смърт приживе на Марк Твен "слуховете са леко преувеличени". Понякога се случва да се окислят кабелните връзки на снопа отиващ към комфорт-модула - дължи се не особено удачно инженерно решение за свързване с усукване на проводниците, без да е осигурена достатъчно добва защита от влага и най-вече на немарливостта на собственика, допуснал да се увлажни пространството под краката на водача, където се намира този възел. При колите след 2003 проблемът е отстранен.
След като се порадвах около година на мощност от 131 к.с. и 310 Нм въртящ момент реших да направя чип-тунинг на мотора. Мощността, по данни на автора на моднатия софтуер, дино-тест не съм правил, нарастна до 160+ к.с., а въртящият момент - до 370 Нм. Колата стана още по-пъргава и динамична, разходът, според мен, падна, макар и незначително. Според мен чипването определено си заслужава.
Като извод - Пасатът е една много добра кола от висок клас и като такава си иска по-големи разходи за поддръжка от един Голф 3-ка, но пък когато я получава, автомобилът се отплаща с вярна служба, комфорт и сигурност на пътя.
1. Предполагам си наясно, за какви цели ще се ползва колата. Би било добре да го споделиш.
2. Купувам е с У, а не с О. Не че грешката е толкова фатална, но виждайки подобен правопис, лично на мен доста ми намалява ентусиазма да отговарям.
3. Пасат 4 в посочения от теб интервал няма. През тези години са произвеждани 5-ците и рестайлинговата им версия 5.5.
4. 2.5 литровите дизелови мотори наистина имат славата на проблемни, в сравнение с 1.9, така че аз бих ти препоръчал последните. Още повече, че и обслужването на 6-цилиндровите, доколкото знам е доста по-сложно и скъпо. А и горят повече, при не особено голяма разлика в мощността и въртящия момент, а от там и на динамиката на автомобила в сравнение с големите версии на 1.9.
6. 1900 кубиковите дизели от по-старото поколение (тези със 110 к.с.) са по-евтини по отношение на поддръжката и консумативите (най-вече маслото), по некапризни към горивото, но пък са и по-слаби.
По-новите са тип "помпа-дюза" и са по-претенциозни към горива и масла, но пък и по-мощни, съответно колата е по-динамична. Имат мощности 116 и 131 к.с. Тези със 131 са две модификации, кодове AVF и AWX. Първият е с по-голям въртящ момент (310 НМ), което е за предпочитане. Специално по отношение на маслото разликата в експлоатационните разходи не е чак толкова осезаема, защото по-скъпото масло за ПД моторите се сменя по-рядко - т.нар. LongLife (в Германия го сменят на 15 или 30 К км.)
7. Бензиновите мотори със 100 к.с. (1.6) са откровено слаби за относително тежкото купе на Пасата.
Нетурбинираната версия на 1.8 литровия (125 к.с.) също създава усещане на липса на мощ, макар и да е доста по-добра от 1.6. 1.8Т е добър мотор, с достатъчна мощност за Пасат 5, разходът му е горе-долу колкото на чистия 1.8, а колата е значително по-динамична. Все пак имай предвид, че един бензинов автомобил гори доста повече от дизеловия си събрат, особено при градско каране на къси разстояния. Разбира се винаги може да се сложи газова уредба, но...
8. По скоростните кутии. Автоматът създава повече комфорт, особено в града, но означава по-голям разход на горива, изисква обслужване (смяна на масло и филтър), мисля на 60 К км., и поради по-голямата си сложност е по-рисков по отношение на повреди и с по-малък ресурс. Ремонтът като разход е кошмарен. От механичните СК е по-добре да се ориентираш към 6 степенната, особено ако ще имаш повечко извънградско.
9. 4х4 при Пасатите е реализирано с чисто механичен междуосев диференциал "Торсен", като пълният привод е постоянен, с променливо съотношение на въртящ момент, предаван към осите, в зависимост от условията. Тази реализация означава малко по-висок разход на гориво (около 0.5 - 1 л. / 100 в сравнение с моноприводните), но пък осигурява по-добро поведение на колата на пътя и не изисква обслужване (вискозитетно - електронния "Халдекс", който се използва за 4х4 версиите на Голф - Бора и Пасат Б6 изисква обслужване - смяна на масла и филтър, ако не ме лъже паметта на 30 К км.). По мое скромно мнение пълният привод на Пасат 5-та серия е голяма "благинка". Особено на мокър, хлъзгав път. Но и на сухо се усеща предимството пред класическия привод на 2 колела. Все пак не очаквай от кола като Пасат 4 моушън оффроуд възможности. За калта си има джипове.
10. Малко от моя опит. От началото на 2008 карам дизелов Пасат 5.5 1.9 AVF 4 motion със 6-степенна механична скоростна кутия. Произведена е през септември 2004. От колата съм много доволен, но и си я поддържам прецизно. Освен това тя дойде от Германия в много добро състояние: първи собственик - педантичен немец, обслужвана стриктно само в немски VW сервиз, на 120 хиляди км (в момента е на 211К).
Маслото, което използвам е Кастрол Едж, спесификация VW 507.00. Сменям на 15 хиляди километра, макар с това масло да може да се кара до 30. Гориво - само от собствени (не франчайзингови) бензиностанции на Лукойл и Ромпетрол. Румънската нафта по принцип е по-добра.
При спокойно каране, разходът на дълъг път е около и малко под 6, в града (Бургас) ~ 8, смесено - 7.
Освен смяната на обичайните консумативи като филтри и масла съм сменил ремък на ГРМ - сменя се на около 100К км. и заедно с него се сменят ролки и водна помпа. Цената на това обслужване е сериозна, но пък се прави рядко, т.е. в общите разходи по колата не е кой-знае какво.
Съединителят като правило издържа до 200-220 хиляди, аз смених моя на 150, но там и сам си имам вина - реших да пробвам проходимостта на колата по пясък на бургаския плаж и я понасилих, като затъна. Като правило заедно със съединителя се сменя и маховика, който е двумасов и доста скъп. Общо се получва към 1200 лева. Но и това се прави рядко, така че...
Легенди се носят за "скъпото и слабо окачване" на Пасатите от серия 5. В огромното си болшинство те се дължат на лошите ни пътища от една страна и използване на евтини носачи - ментета, при смяна от друга. В Германия този проблем просто не съществува, при нас ...зависи. Пълна смяна на комплект предни носачи (8 бр.) струва към хилядарка, но като правило се сменят един по един, така че все пак става дума за легенди. Аз дотук съм сменил два.
Други легендарни проблеми по пасатите са ключетата в бравите на вратите. Наистина механизмите са доста усложнени и не особено приятни за ремонт, но и тук, както за пресловутата смърт приживе на Марк Твен "слуховете са леко преувеличени". Понякога се случва да се окислят кабелните връзки на снопа отиващ към комфорт-модула - дължи се не особено удачно инженерно решение за свързване с усукване на проводниците, без да е осигурена достатъчно добва защита от влага и най-вече на немарливостта на собственика, допуснал да се увлажни пространството под краката на водача, където се намира този възел. При колите след 2003 проблемът е отстранен.
След като се порадвах около година на мощност от 131 к.с. и 310 Нм въртящ момент реших да направя чип-тунинг на мотора. Мощността, по данни на автора на моднатия софтуер, дино-тест не съм правил, нарастна до 160+ к.с., а въртящият момент - до 370 Нм. Колата стана още по-пъргава и динамична, разходът, според мен, падна, макар и незначително. Според мен чипването определено си заслужава.
Като извод - Пасатът е една много добра кола от висок клас и като такава си иска по-големи разходи за поддръжка от един Голф 3-ка, но пък когато я получава, автомобилът се отплаща с вярна служба, комфорт и сигурност на пътя.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: pasat 4x4
Обилно ти е описал и отговорил колегата преди мен,само дето ме е яд,че "направихме" сектор за 4х4,а не си се възползвал.Иначе мога да ти дам мнение за 110 коньов 4моушън.Аз съм много доволен,лети,вече ми е малко бавен ама ще се намеси брезел,до сега на пътя не ме е оставял.Лед,сняг,кал с летни гуми...Никъде не е мърдал.Общо взето каквото и да вземеш ще си доволен,стига да е 1.9 . Не си заслужава нагоре двигател,ако имаш пари за 131 коня 4х4,това е най-най-добрия избор (с оглед,че е по-нов като година и мощността) ама пък е помпа-дюза,за много недостатък.Мой съвет е,избирай между 110 коня и 131.Друго не гледай.Успех.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Нед 01 май 2011 21:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lukovit
Re: pasat 4x4
даи мнениеи и за 116 коня нищо не каза за него даите нение а 1,8 турбо 4x4 или 2,3
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: pasat 4x4
Еми като погледнем,че 116 коня са малко по-пъргави от 110,помпа-дюза са,вече не знам колко са проблемни тия дюзи и т.н. но знам че трябва да се съобразяваш с нафтата която караш,не става ква да е -друго няма,докато 110 магарета,не е толкова претенциозен.1.8Т на А4 имам наблюдение,до 130 вървяхме заедно и там взе да ми дърпа (бензин все пак) така че освен по-голям данък и това че ще зареждаш на бензиновата колонка ... иначе също доказал се добър мотор,без особени болести и проблеми при него.ГИ понася и можеш да го караш спокойно.
ВР5 (2.3(,не мога да ти кажа,някой казват,че е по-добре от 1.8Т,но реално аз освен че е по-скъпа ГО друго не виждам,лично предпочитам турбинирания,защото е по фън.Лично не съм фен на бензина де,поне на тоя етап.Ако ще те улесни избора ти ги свеждам до 110,131 от нафтовите и 1.8Т от бензиновите.Само че трябва да е на А4,защото не съм 100% сигурен,ама пасат 1.8Т 4х4 няма.Даже току що проверих в мобилето и всички са или V5 или V6.Което пък те праща на 2.3ката
ВР5 (2.3(,не мога да ти кажа,някой казват,че е по-добре от 1.8Т,но реално аз освен че е по-скъпа ГО друго не виждам,лично предпочитам турбинирания,защото е по фън.Лично не съм фен на бензина де,поне на тоя етап.Ако ще те улесни избора ти ги свеждам до 110,131 от нафтовите и 1.8Т от бензиновите.Само че трябва да е на А4,защото не съм 100% сигурен,ама пасат 1.8Т 4х4 няма.Даже току що проверих в мобилето и всички са или V5 или V6.Което пък те праща на 2.3ката

- kirhadj
- Мнения: 719
- Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: pasat 4x4
Има има, но са рядкост, а и тези които се намират, повечето са автоматици, а аз си падам по ръчката, но те са много много редки.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: pasat 4x4
Ем аз така и предположих,за това казах че не съм 100% сигурен,явно са толкова редки,че не знам за съществуванието им.Щом в мобилето няма...
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Нед 01 май 2011 21:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lukovit
Re: pasat 4x4
какво мислите за мотора 1,8 турбо колко излиза обслужването му и колко гори на градско и на дулго и ималиб проблем с газов или метанов инжекцйон знам че е с метални колектори.колко излиза ангренажен ремък иколко ролки са там във ангренажа.бензинов филтър въздушен климатичен колкомасло лови и какво масло се сипва даите информация
- kirhadj
- Мнения: 719
- Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: pasat 4x4
Колега има доста писано по темата, но ще ти нахвърля малко инфо:
Обслужване: всичко, ремъци, ролки, водна помпа от eBay 300лв с доставката. За смяната не знам, защото сам си ги сменях, около 4часа.
За газта: слагаш ГИ и караш спокойно (аз съм с Фобос и разхода ми е като по каталог), за метан нямам наблюдения, но според мен няма смисъл от него.
Масло: аз карам с 5W40 оригинално пълна синтетика и нямам никакви проблеми (колата стана на 230к км)
Филтри: не са скъпи.
Успех
Обслужване: всичко, ремъци, ролки, водна помпа от eBay 300лв с доставката. За смяната не знам, защото сам си ги сменях, около 4часа.
За газта: слагаш ГИ и караш спокойно (аз съм с Фобос и разхода ми е като по каталог), за метан нямам наблюдения, но според мен няма смисъл от него.
Масло: аз карам с 5W40 оригинално пълна синтетика и нямам никакви проблеми (колата стана на 230к км)
Филтри: не са скъпи.
Успех
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Нед 01 май 2011 21:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lukovit
Re: pasat 4x4
някой може ли да ми каже колко излиза в цифри обслужването на 2,5 мотор и на 1,9тди 131 коня имам в предвид колко са консумативите и какво точно се сменя.при 2,5 колко ангренажни ролки са и колко ремъци,водната помпа ролка ли е към ангенажа или към пистовия ремък ролки на пистовия сменят ли се и колко броя и парички са колко масло ьващта двигателя и колко филтри и какви са въздушен маслен климатичен и колко горивни са опишете и при 2,5 и при 1,9 131 кон да знам при кой мотор колко дфа готвя за обслужване.знам че 2.5 гори повече но пък помпа дюзата вярно ли е капризна много към нашите ;добри горива;
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: pasat 4x4
При помпа-дюзата имаш каприз,при 2.5 имаш износване на кобилици.Тъй като е по-разпространен при А6,там му казват мъртво родения.Много негативи за тоя мотор.Иначе е с 2 ангренажа,6 ролки и една обтяжна ли каква се водеше,общо 7.При 1.9 си е нормал.
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: pasat 4x4
Темата все още не е за 4х4 раздела. Тук основно се коментират мотори, а не предаването.
А що се отнася за 1.8 Т (150кс) с 4х4 - ако имаше такъв сигурно нямаше да карам Ауди А4 в момента.
Има го, но е само за САЩ.
А що се отнася за 1.8 Т (150кс) с 4х4 - ако имаше такъв сигурно нямаше да карам Ауди А4 в момента.
Има го, но е само за САЩ.
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: pasat 4x4
feikot написа:При помпа-дюзата имаш каприз,при 2.5 имаш износване на кобилици.Тъй като е по-разпространен при А6,там му казват мъртво родения.Много негативи за тоя мотор.Иначе е с 2 ангренажа,6 ролки и една обтяжна ли каква се водеше,общо 7.При 1.9 си е нормал.
Този на помпата ли го смяташ за втори? Защото е няма и 1/10 от основния

Първоначалното обслужване стига докъм 2500 лева в което влиза и обслужването на автоматика. Мотора събира 5 литра масло. Филтрите са 4, като горивния го дават да се сменя на 30 000 км.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта