Въпрос за колело (вече е закупено - ZX2)

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
luciuz
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 11 юни 2004 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Въпрос за колело (вече е закупено - ZX2)

Мнениеот luciuz » Съб 21 май 2011 18:55


Нещо напоследък съм се замислил да си купя колело и да го карам от време на време, даже и до работа да ходя с него в петъците. И маршрут съм си измислил, почти само през паркове да минава:)

Та днес бях в Практикер и видях едно колело на промоция и доста се зачудих - алуминиева рамка, 21 скорости, дискови спирачки отпред и отзад, амортисьори отпред и отзад, 50 лв. е отстъпката от промоцията - 350 лв в момента.

http://www.praktiker-catalog.bg/pages/k ... edi-1.html
Първият вдясно - Велосипед BORN TO RUN 26" MTB

Ето малко снимки:
17.jpg
17.jpg (90.25 KиБ) Видяна 6487 пъти

Изображение
bike.jpg


До 8-9 клас имах един немски бегач и го карах непрекъснато, но оттогава почти не съм се качвал и хич не съм започнат с тематиката:)

Ако някой може да ми каже дали си заслужава

P.S.
(Купих ZX2, снимки на трета страница.)

Последна промяна от luciuz на Съб 28 май 2011 17:33, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за колело

Мнениеот brabus » Съб 21 май 2011 19:39


Дядото купи на детето такова (същото) преди две години. Като изключим, че при негово тегло около 50 кг., задния амортисьор се разскърца на 2-рия месец, което не е чак такъв проблем. Проблемите са два за мен. При завой единия ти крак опира в гумата, когато педала е в предно положение. Това за мен не е нормално. Има нещо объркано в рамката.
Тия дискови спирачки не стават почти за нищо след първите 3~4 спирания. Може да се оправи с други накладки, но не ми се вярва.

Имаше и още една тема за колела. Най-добре за тези пари да вземеш твърда рамка (без заден амортисьор) и с V break спирачки. Спират в пъти по-добре от тези дискове.


Потребителски аватар
stoi4o.d
Мнения: 3332
Регистриран на: Съб 27 фев 2010 17:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за колело

Мнениеот stoi4o.d » Съб 21 май 2011 19:50


Хах,ех тези гъзарски меки тежки метални рамки :Mr Green Fun :screwy
За 350лв. в пъти по-добро ще намериш от този сбиротак на заварени тръби,то това не е и рамка...
Виж Спринт,Драг,Вивело,за 350 имат мн.качествени модели :да:


Потребителски аватар
luciuz
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 11 юни 2004 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за колело

Мнениеот luciuz » Съб 21 май 2011 20:00


Аз пък си мислех, че като е с дискови спирачки и спира по-добре:) Явно съм бъркал...


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за колело

Мнениеот brabus » Съб 21 май 2011 20:03


Спират, но тези които спират само предната е над 250 лв. и е хидравлична. mhihi


Потребителски аватар
luciuz
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 11 юни 2004 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за колело

Мнениеот luciuz » Съб 21 май 2011 20:44


Сега изчетох разни сайтове и предполагам това е по-добро:

http://www.dimibike.com/velosipedi-kolo ... ag-zx2.htm

Цената пак е толкова горе-долу.

Намерих и другата тема, за която brabus каза - viewtopic.php?f=60&t=260959&hilit=%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%BB%D0%BE

Заемам се с изчитането и:)

P.S.
Много добра тема :да:

На бул. България има Веломания - мисля да разгледам ZX1,2, 3 - да видим какво ще ме консултират там :)


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за колело

Мнениеот joker » Съб 21 май 2011 21:46


brabus написа:Дядото купи на детето такова (същото) преди две години. Като изключим, че при негово тегло около 50 кг., задния амортисьор се разскърца на 2-рия месец, което не е чак такъв проблем. Проблемите са два за мен. При завой единия ти крак опира в гумата, когато педала е в предно положение. Това за мен не е нормално. Има нещо объркано в рамката.
Тия дискови спирачки не стават почти за нищо след първите 3~4 спирания. Може да се оправи с други накладки, но не ми се вярва.
Имаше и още една тема за колела. Най-добре за тези пари да вземеш твърда рамка (без заден амортисьор) и с V break спирачки. Спират в пъти по-добре от тези дискове.

1.Кракът ти опира в гумата защото рамката не е за твоя ръст.
2.Задният амортисьор не е амортисьор а регулируема пружина и ако се натегне т.н мека рамка става твърда
3.V-brake спират по-добре при две условия-качествени накладки и суха джанта....пробвайте на мокра джанта и ще видите дали ще спрат.А и твърде бързото спиране с колело ,често е еквивалент на "летеж" през волана...и тежки травми...затова азбучно правило е спирането първо с дясната и после с лявата спирачка.
4.Рамката може да изглежда масивна,но като гледам укрепените места вероятно е с по-тънки алуминиеви стени и килограмите и не са повече...единственото меродавно нещо е да се провери теглото..
5.Не бих предпочел твърда рама,защото при преминаването на препятствия, изправен на педали само меката рама обира удара.Меката рама с реглаж става твърда,но твърдата не става мека.


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос за колело

Мнениеот Ljubon » Съб 21 май 2011 21:52


Я виж това от форума:
viewtopic.php?f=47&t=265236


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за колело

Мнениеот joker » Съб 21 май 2011 22:16


Ljubon написа:Я виж това от форума:
viewtopic.php?f=47&t=265236

:да: ...Тук разположението на централния "амортисьор" избягва неприятното люлеене при натоварващо педалиране-основен недостатък на меката рамка...аз бих си го взел...Само седалката бих сменил с по-тясна и с анатомичен улей-иначе травматичният простатит е в кърпа вързан.Колегите с опит в колоезденето знаят защо....


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1907
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Ford S Max MK1
Двигател: TDCI
Местоположение: Карнобат

Re: Въпрос за колело

Мнениеот stefarata » Съб 21 май 2011 22:21


за тези пари по-добре нещо оттук http://www.crosscycle.com/


Потребителски аватар
stoi4o.d
Мнения: 3332
Регистриран на: Съб 27 фев 2010 17:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за колело

Мнениеот stoi4o.d » Нед 22 май 2011 20:34




Потребителски аватар
luciuz
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 11 юни 2004 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за колело

Мнениеот luciuz » Нед 22 май 2011 21:00


Разбрах се с колегата, който продава цитираното по-горе колоело и ще го погледна другата седмица:)

viewtopic.php?f=47&t=265236


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10069
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Въпрос за колело

Мнениеот group® » Пон 23 май 2011 8:40


На първо място винаги стои въпроса - За какво ще се ползва колелото?!

Иначе лично аз съм против 'меките рамки' и ако имаш намерение да караш, а не да се повозваш из центъра, те съветвам да ги забравиш, освен ако не си приготвиш начална сума от 1000лв. (за ново) :idea:

Даже бих те посъветвал да забравиш и тези със зумовете (предния амортисьор), освен ако не е със заключване, но гореспоменатата сума няма да стигне само за това. Поне е поправимо и не толкова фатално ;)

Като доводи за мнението ми ще посоча тежестта и съпротивлението.
Хората при по-сериозно каране се чудят къде да метнат бутилчицата с вода за да не тежи, а това нешо (меката връзка) е много, много тежко и излишно.
Още на първия баир, когато тази пружинка ти обере един съществен процент от усилията върху педалите, ще псуваш, много ще псуваш.
Хубаво е да покараш такова колело и после с двърда рамка, за да оцениш недостатъците и плюсовете.
Ако те е страх да не те ти се друга Д-то, не се захващай ;)

Пак казвам, че ако се взима за возене в градската градина по 1-2км. на ден/седмица/месец ... всяко върши работа. :wink:
Лично аз не карам често и много, но се случва да правим преходчета по 20-30...50км и съвсем скоро ще хвърля предната вилка и ще си взема или твърда или със заключване. А моята се водеше хубава :?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Въпрос за колело

Мнениеот muns61 » Пон 23 май 2011 9:12


И аз съм за класическата рамка. Колкото е по - лек велосипеда, по - добре. По - големи и по - балонни гуми заради неравностите по пътя. И удобна седалка, което не е лесно за избор.
За съжаление, карането на колело е изключително опасно в града...


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8367
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Въпрос за колело

Мнениеот Stivi » Пон 23 май 2011 10:34


А аз си мисля че хората които питат тук какво колело да си купят са такива които ще го ползват за една разходка из парка или по главната а няма да катерят дивите баири понеже тези дето правят големи преходи и сериозно се занимават с този спорт четат едни други теми по много страници в специализираните форуми и на тях нещата са им ясни ! А за тези първите амортисьорите колкото и да са евтини им вършат добра работа . Баджанака скоро си взе такова от ниския ценови клас и каза че преди това понякога е взимал на колега колелото в обедната почивка да си иде до вкъщи /чист твърдак/ и както каза докато стигна до нас по тия павета ми се вдървяваха ръцете и синки ми излизаха по задника :Mr Green Fun Така че всеки да си прецени как ще ползва колелото и тогава да пита какво да бъде !



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта