Въпрос за колело (вече е закупено - ZX2)

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпрос за колело

Мнениеот mely » Пон 23 май 2011 13:31


Колега , виж моята тема - същата, отпреди месец viewtopic.php?f=60&t=260959

И аз тръгнах до 350 лв уж ама като взех да чета мненията на запознатите колеги и мнения по други форуми -нещата отидоха на 550 лв :063: :063: :063: .
Взех това и засега съм много доволен.Изображение




Потребителски аватар
luciuz
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 11 юни 2004 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за колело

Мнениеот luciuz » Пон 23 май 2011 16:51


group® написа:На първо място винаги стои въпроса - За какво ще се ползва колелото?!

Иначе лично аз съм против 'меките рамки' и ако имаш намерение да караш, а не да се повозваш из центъра, те съветвам да ги забравиш, освен ако не си приготвиш начална сума от 1000лв. (за ново) :idea:

Даже бих те посъветвал да забравиш и тези със зумовете (предния амортисьор), освен ако не е със заключване, но гореспоменатата сума няма да стигне само за това. Поне е поправимо и не толкова фатално ;)

Като доводи за мнението ми ще посоча тежестта и съпротивлението.
Хората при по-сериозно каране се чудят къде да метнат бутилчицата с вода за да не тежи, а това нешо (меката връзка) е много, много тежко и излишно.
Още на първия баир, когато тази пружинка ти обере един съществен процент от усилията върху педалите, ще псуваш, много ще псуваш.
Хубаво е да покараш такова колело и после с двърда рамка, за да оцениш недостатъците и плюсовете.
Ако те е страх да не те ти се друга Д-то, не се захващай ;)

Пак казвам, че ако се взима за возене в градската градина по 1-2км. на ден/седмица/месец ... всяко върши работа. :wink:
Лично аз не карам често и много, но се случва да правим преходчета по 20-30...50км и съвсем скоро ще хвърля предната вилка и ще си взема или твърда или със заключване. А моята се водеше хубава :?


Колелото ще се ползва няколко километра на седмица + както казах, ще пробвам да ходя до работа някой и друг петък, когато не се налага да нося костюм:)

Последното е 6 км в едната посока с кола, което е предполагам 10 км в двете посоки с колело, защото ще минавам напряко през южния парк.

По-принцип имам доста сериозен стаж с колело, но докато не станах на 16 г. Няколко години преди това познати на нашите ми подариха почти ново колело (бегач от бившата тогава ФРГ) и аз полудях от радост. Беше даже с гуми Сепмерит с бели кантове. Единствената алтернатива, кочто се продаваше тук бяха руските турист и едни китайски, които се появиха малко по-късно.

Оттогава не съм се интересувал от колела в подробности и останах учуден колко са се развили нещата. Например седалката ми беше пластмасова и не съм се замислял, че мога да я сменя:)

Ще пробвам това на колегата с меката рамка и ZX2 в някой магазин и ще преценя.

mely написа:Колега , виж моята тема - същата, отпреди месец viewtopic.php?f=60&t=260959

И аз тръгнах до 350 лв уж ама като взех да чета мненията на запознатите колеги и мнения по други форуми -нещата отидоха на 550 лв :063: :063: :063: .


Четох я да, много полезна:)


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за колело

Мнениеот Adnan » Вто 24 май 2011 13:13


Избора винаги трябва да бъде личен.
Аз отидох в магазана момчето беше много разбрано.
Обястних му надълго и на широко какво ми има и защо ми е колело. Попитах дали може да тестваме няколкото вида рами с твърда и мека.
Повярвайте ми на мен не ми върши никаква работа такава с твърда рама.
Има прекалено много вибрации, по ръцете по гъза.
Тази пружина отзад колкото и да псуват всички от форума на МТБ на мен ми вършеше идеална работа.

А и както казват в другия форум за мен избора беше "разходка в парка".
Там като го писах това мнение бяха готови да ме запалят на кладата като Галилей.

И пак избора трябва да е личен и по причина.
Ако върши работа дори и тези от метро по 150 лв. стават!

Поздрави от Павел Баня (дано никой не стигне до тук).


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за колело

Мнениеот joker » Вто 24 май 2011 22:13


muns61 написа:И аз съм за класическата рамка. Колкото е по - лек велосипеда, по - добре. По - големи и по - балонни гуми заради неравностите по пътя. И удобна седалка, което не е лесно за избор.
За съжаление, карането на колело е изключително опасно в града...

С колите си наясно,ама с велосипедите не!Знаеш ли как товарят педалирането големите и балонни гуми????Точно една предавка надолу по баирите,а оттам и поне 5 км/ч надолу....за продължителност на натоварване дължина на възходящия наклон не искам да говоря....а пък като добавим и мъъъъничко насрещен вятър нещата стават доста интересни особено за нетренирали хора...Ето затова аз предпочитам по тънки и твърдо напомпени гуми(полусликове с антипункт-система)за по-голяма скорост и мека рамка за обиране на вибрациите и ударите.Казвам го като човек сменил 4 вида велосипеди в рамките на 15 години непрекъснато каране....Хубавото на колелото е ,че дори и в града не подбираш маршрута според терена...така си спестяваш време..пък е хубаво е да караш сред повече зеленина(макар и на пресечена местност) вместо зад автомобилните аупуси(макар и по асфалт)...А велосипедът на Аdnan е чудесен и който го купи няма да съжалява!!!А...и още нещо...Някои колеги се изказват много категорично за моделите,ама не съм сигурен колко от тях знаят как се сменят скоростите...за да се пази механизма...


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10069
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Въпрос за колело

Мнениеот group® » Сря 25 май 2011 7:56


joker написа:Знаеш ли как товарят педалирането големите и балонни гуми????Точно една предавка надолу по баирите,а оттам и поне 5 км/ч надолу....за продължителност на натоварване дължина на възходящия наклон не искам да говоря....а пък като добавим и мъъъъничко насрещен вятър нещата стават доста интересни особено за нетренирали хора...Ето затова аз предпочитам по тънки и твърдо напомпени гуми(полусликове с антипункт-система)...

Жокер много смели сметки :lol:
Гумите ми са 'големи и балонни' (в другата тема съм пуснал снимки) и са полуслик.
Тези 5км/ч надолу просто няма как да станат :roll:
Да не говорим, че гумата е измислена да контактува със земята според налягането и :idea:
Тоест при порядъчно налягане (около 3 бара) контактната площ на гумата е много, много малка.
С намалянето му се увеличава, което прави гумата идеална и за офф роуд.
Естествено има и по-тънки гуми, които дават една идея предимство на асфалт и са по-леки (което също не е малко), но да говорим за 5км/ч е смело :) :beer

Adnan написа:И пак избора трябва да е личен и по причина.

:да:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за колело

Мнениеот joker » Сря 25 май 2011 21:46


Ами ...хич не е толкова смело...даже е колебливо.Опитайте по продължително изкачване с двата вида гуми и си засечете скоростта към края на изкачването.Същото важи и за спринтирането-със сликовете предавките ми на най-голямата плоча и най-малкия венец ми идват леки,докато с широките гуми винаги имам натоварване...някога макар и само за 3 години тренирах колоездене при Джери(известен варненски велотреньор)...спортист не станах,ама на азбуката на колоезденето понаучих....апропо...колко от вас отварят коляно съответстващо на посоката на завоя...а знаете ли колко е важно това за стабилността при завой?....И наистина разликата при тънки и дебели и балонни гуми е отчетливо осезаема....говоря от личен опит.Балонните гуми имат по-голямо контактно петно.оттам и по-голямо съпротивление и по-малка скорост.Ако ги напомпиш да станат "свръхтвърди" вече балонни ли са???Да сте видели бегач с балонни гуми???


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10069
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Въпрос за колело

Мнениеот group® » Сря 25 май 2011 23:09


joker написа:Ако ги напомпиш да станат "свръхтвърди" вече балонни ли са???Да сте видели бегач с балонни гуми???


Ми да :roll:
За теб какво е балонна гума?
Всъщност всички са, но си отговори на въпроса коя е по-балонна и може ли да спре да е такава :lol:
'Бегач' няма да видиш, защото е направен да се кара само по шосе, асвалт, улици, писти .... :)
Предполагам всички сме виждали такива под 1кг. - е как да му сложат гуми, които тежат колкото него? :mrgreen:
С твоя, моя и коментираните тук велосипеди случая не е такъв.
Търси се златната среда.
И пак опираме до съждението, че за всеки 'идеалната среда е различна' ;)
Иначе и аз доста съм покарал и с едните и с другите, и сума време с един 'национал' колоездач съм прекарал :lol:
Ако ще да сложиш най-тънката налична гума, но с грайфер от тези за шир потребата, няма как да усетиш предимство пред най-дебелия слик. Напротив :idea:

пп. темата иначе за друго беше май mhihi


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6248
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за колело

Мнениеот VWGT » Чет 26 май 2011 9:40


към luciuz:
аз не съм учил при никого колоездене, ама споделям лични впечатление от 11+ години каране, къде повече, къде по-малко, на т.нар. планински байкове. Според това, което си описал като нужда, според мен си за лек сити байк с макс 1 преден шок. В ценовия диапазон до 400 лв. всичко ново на пазара е един дол дренки, като цяло са доста тежки, а монтажа и оборудването им са доста зле (разбирай чупливи, лесно се разцентроват и тн) ... Ако това ти е бюджета, моят съвет е да си купиш нещо старо, но здраво.

Давам ти пример: http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=90446
Изображение

Не казвам, че това е най-добрата оферта, но показвам нагледно какво имам предвид. В БГ вече има доста такива стари колела от различни марки като Scott, Ideal, Chaeyene etc., които са стари, изглеждат ретро, но са леки и здрави. Работят много по-добре и ще надживеят всяко евтино ново колело. Плюс това дори това лесно може да се надгради с по-хубави спирачки и преден шок и пак да влезеш в бюджета. Относно гумите, те най-лесно се сменят :) но за градски условия до 2.1 са ок. А и най-важното виж размера на рамката дали ще е подходящ за теб, за повече инфо посети магазин с нови колела, където ще те ориентират кой е твоя.


Потребителски аватар
onion
R.I.P
Мнения: 569
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 17:52
Автомобил: Passat B3 1800 mono
Двигател: ABS 92
Местоположение: София

Re: Въпрос за колело

Мнениеот onion » Пет 27 май 2011 11:25


Напълно съгласен с колегата VWGT.

Този Даймънд бек който е показал ще надживее със сигурност с доста години всички "велосипеди" със заден аморт които се продават по маркетите. На всичкото отгоре се басирам , че като усещане при каране се държи много пъти по-прилично от колело с дебела 2 цола рамка с фешън дизайн.

Ще дам личен пример. Преди години когато исках колело за мен се колебах доста. Нямах пари за ново каквото исках и реших да си сглобя един от части втора ръка. Купих рамка и капли от един човек , седалка от друг , гуми втора ръка (семи сликове , но маркови и запазени) Спирачки , курбели , педали и всичко което се сетиш от хора , които се бяха ъпгрейднали и продаваха старите неща.
Отне малко време , но сглобих това колело , за смешни пари което ме вози вече 7 (седем) години с дребни ремонти , от които няма как да се отървеш и при ново колело.

Това е снимка скоро след сглобяването му. Сега има друга вилка , предна дискова спирачка , друга седалка и т.н. НО тогава имах колело с възможност за ъпгрейд , здрава, лека и добре сметната рамка.

Изображение

Моят съвет за тези пари (От първия пост) е Drag ZX-2, Drag One или Vivelo Sky 2.0 като за второто нямам никакво инфо. Всичките са за предпочитане пред това от брошурата :)


Потребителски аватар
stoi4o.d
Мнения: 3332
Регистриран на: Съб 27 фев 2010 17:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за колело

Мнениеот stoi4o.d » Пет 27 май 2011 11:51


Драг Единичка вече почти я няма никъде eusa
Ето информация за
Vivielo Скай http://www.vivelo-bikes.com/bikes/mtb/sky2
Drag ЗХ http://www.dragbicycles.com/?menu=bikes&cid=5&pid=124

Колега пиши какво си си взел,дай и снимка да се порадваме :beer

Колкото до ново vs старо,старото се взима ако е висок клас,тези 20 годишни освен,че трудно се намират части,остават вечно твой,после няма да можеш да се отървеш от него,освен това човекът не гони някакъв резултат,и двете ще му вършат една и съща работа,това от снимката не е по-леко,а и друго си е да се качиш на новичко с гаранция и всичко!


Потребителски аватар
onion
R.I.P
Мнения: 569
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 17:52
Автомобил: Passat B3 1800 mono
Двигател: ABS 92
Местоположение: София

Re: Въпрос за колело

Мнениеот onion » Пет 27 май 2011 14:02


Частите са стандартни , главините и всичко е на размер ... ако искаш дори можеш да слагаш по-висок клас ... гаранцията в общия случай ти покрива спукването на рамката ... никой няма да ти смени средно или главини заради изронени лагери примерно ... а спукване на рамката при градско каране от работа до вкъщи нема как да се случи просто. Единствения минус на старите рамки е това че са с чело (вертикалната тръба през която минава стержена на вилката) нормал сайз , новите вилки и рамки са оувър сайз.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6248
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за колело

Мнениеот VWGT » Пет 27 май 2011 14:07


Нека да се похвали наистина, каквото и да вземе важното е той да е доволен :) Все пак това е просто едно колело, което освен да върши работа, трябва да носи и удоволствие :) По този повод ще споделя, че въпреки това, което написах по-горе, преди дни за жената направих точно обратното и взехме, че купихме от "новите" колела :roll: . Важното е, че е синьо, тя го харесва и пак тя ще си му върти педалите по баира :)

и един коментар "ново vs старо":
при нужда от ъпгрейд или подмяна на счупена част, всичко до последната бурма е съвместимо и заменимо с наличното на пазара като ново в момента. Единствено рамката може да създаде евентуален проблем, ако не е с oversize чело и няма уши за дискова спирачка. (първото е задължително да се гледа при покупка на всякакво колело, докато второто за колело в този ценови диапазон и градско каране не е необходимо). Също така не помня вече дали и прехода от спирачки тип "Кантар" към v-brake е възможен винаги, но това може да се провери или направо избегне.

ПС. onion го каза преди мен, но и аз да го потвърдя :да:


Потребителски аватар
luciuz
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 11 юни 2004 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за колело

Мнениеот luciuz » Пет 27 май 2011 15:57


Бях се приготвил да купя колелото от обявата (Drag Freeborn), но се оказа, че вече е продадено.

Гледах на живо ZX2 и много ми хареса. Утре ще гледам да си тръгна по-рано от работа и да мина през Веломания. Така, че каквото взема ще го снимам и постна:)

По принцип ако търговеца е добър и успее да ме убеди купувам доста по-скъпи неща от това което първоначално съм решил, така че ще видим:)


Потребителски аватар
onion
R.I.P
Мнения: 569
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 17:52
Автомобил: Passat B3 1800 mono
Двигател: ABS 92
Местоположение: София

Re: Въпрос за колело

Мнениеот onion » Пет 27 май 2011 20:47


ZX2 е добър избор. Принципно всяко колело ще ти върши работа за това за което го взимаш , но според мен трябва да има и удоволствие в карането , а на тези колелета от по 150 лв. няма да има такова. Разликата във вървежа , въртенето , управлението и т.н. е огромна. Колелото е инвестиция , която поне за мен е оправдана само ако не просто ще се придвижваш , но ще караш за кеф. За мен колелото е удоволствие , не само транспорт от точка А до точка Б.
Ако не се спреш на ZX2 в другите колелета гледай алуминиева , твърда рамка (без заден аморт), с oversize чело, вилка с уши за дискова спирачка , размер подходящ за ръста ти (много е важно !) и питай дали могат да ти сменят гумите с други , по твой избор с доплащане примерно.
Избери някакви семи слик гуми или такива с непрекъснат среден грайфер , там където се търкаля гумата , така на асфалт ще върви по-добре и няма да "бръмчи" яко. Гледай марките maxxis , schwalbe, continental (не взимай CST , това е китайска гума с много лошо качество, като пластмасова е и ако е леко влажно ще се пребиеш като куче). Гимите макс до 2.1 балон.
Пример за непрекъснат грайфер е този хай ролер: http://www.dimibike.com/velosipedi-kolo ... ruiser.htm гума която се търкаля много добре , въпреки че е малко по-тежка.
тези също са добри (не правя реклама на сайта , просто този ми попадна)
http://www.dimibike.com/velosipedi-kolo ... p-guma.htm
http://www.dimibike.com/velosipedi-kolo ... 26x1-9.htm
аз бих взел нещо такова (в момента съм с подобни семи сликове и са перфектни за града и за извън него)
http://www.dimibike.com/velosipedi-kolo ... 26x2-0.htm

Това е калкулатор с който да определиш кой размер рамка е добър за теб. Правилото е ако си за 17-18 примерно , ако ще го караш в планина взимаш по-малкия размер 17 , ако е за град взимаш по-големия 18.
http://www.niko-bikes.com/calculator.php?cm=84&mm=0

Веломания (представителя на Драг) имат голям магазин на Бул. България 59, предполагам , че там ще има най-голям избор на велосипеди.


Упех в избора и да се похвалиш :)


Потребителски аватар
luciuz
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 11 юни 2004 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за колело

Мнениеот luciuz » Пет 27 май 2011 22:53


Този калкулатор го видях в предната тема още и даже си записах в телефона параметрите, които са за мен.

Това за гумите е добра идея. Гледам, че ZX2 се предлага с гуми Trax 26 x 2.0 inch. Ако реша да го купя с различни гуми - в този случай го купувам със страндартните + 2-ри комплект или ми променят цената спрямо избора?

Точно тази Веломания имам предвид - тя ми е много наблизо.



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта