
Двигател TSI
- Стоянчо
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пон 25 апр 2011 14:30
- Автомобил: Skoda Superb II Revo Stage 2
- Двигател: CDAA 2014
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
Прав си, но нека първо падне гаранцията, че сега и блоу оф не мога да сложа 

-
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
Засилил съм се към Пасат Б7 с 1,8ТСИ 160коня, ръчни скорости. Някой има ли възможност да сподели как е? Разход, проблеми, предимства 

-
- Мнения: 67
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 14:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: SF
- Контакти:
Re: Двигател TSI
За 1 месец и около 3500 км пробег (1:1 градско извънградско средния ми разход е 9.7/100. В началото на нов мотор и зверски задръствания докара 15-16 градско. В момента е около 10-11. На мен обаче ми тежи крака. Ако се човек се съобразява с препоръките на компютъра за превключване на предавките сигурно може да се докара и по-малко. А сигурно може и да му поникне брада
Последното ми извънградско 900-1000км докара разход 7.2 с двама възрастни, две деца и целия съпътстващ цирк. Проблеми за един месец не съм имал, голямото предимство, което виждам е, че вече багажника ми стига, че и място остава. Изобщо е много добра кола за средно дълги пътувания, предполагам и за по-дълги, но това предстои да го установя. За градско не е най-добрия избор, особено ако се налага да се вреш по тесни улички, но на мен не ми се налага.
За вървене - прилично като за този мотор и това тегло. Не е бегачка, но нямам оплаквания на тема мощност. Аз се колебаех дали да не взема 2.0tsi, но 10к разлика ми се стори малко прекалено. Иначе сигурно ще върви повече
Направи тест драйв и сам ще прецениш.

За вървене - прилично като за този мотор и това тегло. Не е бегачка, но нямам оплаквания на тема мощност. Аз се колебаех дали да не взема 2.0tsi, но 10к разлика ми се стори малко прекалено. Иначе сигурно ще върви повече

-
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
ipm написа:За 1 месец и около 3500 км пробег (1:1 градско извънградско средния ми разход е 9.7/100. В началото на нов мотор и зверски задръствания докара 15-16 градско. В момента е около 10-11. На мен обаче ми тежи крака. Ако се човек се съобразява с препоръките на компютъра за превключване на предавките сигурно може да се докара и по-малко. А сигурно може и да му поникне брадаПоследното ми извънградско 900-1000км докара разход 7.2 с двама възрастни, две деца и целия съпътстващ цирк. Проблеми за един месец не съм имал, голямото предимство, което виждам е, че вече багажника ми стига, че и място остава. Изобщо е много добра кола за средно дълги пътувания, предполагам и за по-дълги, но това предстои да го установя. За градско не е най-добрия избор, особено ако се налага да се вреш по тесни улички, но на мен не ми се налага.
За вървене - прилично като за този мотор и това тегло. Не е бегачка, но нямам оплаквания на тема мощност. Аз се колебаех дали да не взема 2.0tsi, но 10к разлика ми се стори малко прекалено. Иначе сигурно ще върви повечеНаправи тест драйв и сам ще прецениш.
Мерси за инфото колега. Аз съм правил и по 1200 км на ден, не съм се уморявал. Пасата е удобен и километрите се минават неусетно, ще го видиш. На мен колебанията са ми между 1,8 ТСИ и 2,0 ТДИ 140. Само че при тези цифри, които ги споменаваш, мисля пак да си взема дизел


-
- Мнения: 67
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 14:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: SF
- Контакти:
Re: Двигател TSI
Правя по ~25k km годишно и дизела е безмислен за мен ако говорим за икономия. Предишната ми кола си харчеше стандартно 15/100 градско и разход 10 на пасата ми се струва ташак работа. Като вървене и поведение 1.8tsi ми хареса повече от 140 коньовия дизел. По-важно ми е да е комфортна и да дава кеф при каране, а и още не съм се настроил психически да мисля за печка. Или по-скоро не ми е по джоба да си купя тази, която ми харесва - пак VAG групата, но олимпийската емблема 3.0tdi
. Живот и здраве ще го мислим пак като дойде време за смяна.
Успех в избора

Успех в избора

Re: Двигател TSI
Да споделя впечатления от Тигуана - 170 коня 2.0 TSI автомат, на 28.000 км.
Ходихме до Хърватска и Черна гора през изминалите 10-тина дни и реших да тръгна с него, а не с Ц-класата, с която обикновено се движа на дълъг път - тя е много икономична CDI под 5 разход на нафта, но на задните седалки си е тясно за двете ми девойки и реших да видим как ще е с народната кола.
Отиване - София-Загреб-Задар, около 1200 кв само магистрала средна скорост според компа 98 км/ч. В Хърватска карахме на места със 180 с колегата (той беше с един Фокус комби, дизел) по техните пътища човек може и с на д 200 да кара, супер добри са. Но явно Тихи не е правен за такива скорости, още повече. че имаше и Туле(куфар-кутия) на покрива, 13.5 среден разход са тези около 1200 км.
После на по-къси разстояния дневно из Далмация - Сплит, Плитвице, Дубровник и др. при средна скорост около 50 км. час си даваше 8.5-9 на сто разход.
Същото и на връщане - от Будва (Черна гора) през Сърбия до Ниш и после София - около 840 км от които само 15 км магистрала - пак средна скорост 55 км/ч (няма такива завои като в Черна гора - виждаш си стоповете) и пак около 9 разход. Време - 12-тина часа общо с няколко почивки.
Общо впечатление за 3000 км извънградско - пъргав е много TSI мотора, чудесно работи с автомата, няма проблеми и като е натоварен с изпреварване и сигурност при него, единствено разхода е сериозен.
С Ц-класата щяхме да платим за нафта наполовината на това, което сега платихме за бензин.
Ходихме до Хърватска и Черна гора през изминалите 10-тина дни и реших да тръгна с него, а не с Ц-класата, с която обикновено се движа на дълъг път - тя е много икономична CDI под 5 разход на нафта, но на задните седалки си е тясно за двете ми девойки и реших да видим как ще е с народната кола.
Отиване - София-Загреб-Задар, около 1200 кв само магистрала средна скорост според компа 98 км/ч. В Хърватска карахме на места със 180 с колегата (той беше с един Фокус комби, дизел) по техните пътища човек може и с на д 200 да кара, супер добри са. Но явно Тихи не е правен за такива скорости, още повече. че имаше и Туле(куфар-кутия) на покрива, 13.5 среден разход са тези около 1200 км.
После на по-къси разстояния дневно из Далмация - Сплит, Плитвице, Дубровник и др. при средна скорост около 50 км. час си даваше 8.5-9 на сто разход.
Същото и на връщане - от Будва (Черна гора) през Сърбия до Ниш и после София - около 840 км от които само 15 км магистрала - пак средна скорост 55 км/ч (няма такива завои като в Черна гора - виждаш си стоповете) и пак около 9 разход. Време - 12-тина часа общо с няколко почивки.
Общо впечатление за 3000 км извънградско - пъргав е много TSI мотора, чудесно работи с автомата, няма проблеми и като е натоварен с изпреварване и сигурност при него, единствено разхода е сериозен.
С Ц-класата щяхме да платим за нафта наполовината на това, което сега платихме за бензин.
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4234
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
Re: Двигател TSI
айде и аз един ъпдейт за леона (1.4 TSI 125к.с.)
стана на 17500км, инормация за разхода тук - http://www.spritmonitor.de/en/detail/418957.html
дотук нямам оплаквания, ако не броим едно страно шаване на оборотите на празния ход когато е студена, същия като на това видео - http://www.youtube.com/watch?v=Arto4CPCj0U
максимална скорост около 210, като се разразботи тръгна малко по-добре.
зимата на лигавия асфалт без тракшън контрол не може да се тръгне нормално, пили гуми до 3-та предавка и то без да му даваш зор.
имам и още един проблем, вероятно от бензина. понякога при ускорение се чуват няколко трясъка от двигателя като че ли някой бие с чук по блока, от ауспуха изпушва черно, ако върна газта и пак натисна се оправя. карам я с А95 от Шел (знам, знам, не ме биите).
предполагам иде реч за детонации, но мислих че мотор с директно впръскване не би трябвало да има проблеми с това...
стана на 17500км, инормация за разхода тук - http://www.spritmonitor.de/en/detail/418957.html
дотук нямам оплаквания, ако не броим едно страно шаване на оборотите на празния ход когато е студена, същия като на това видео - http://www.youtube.com/watch?v=Arto4CPCj0U
максимална скорост около 210, като се разразботи тръгна малко по-добре.
зимата на лигавия асфалт без тракшън контрол не може да се тръгне нормално, пили гуми до 3-та предавка и то без да му даваш зор.
имам и още един проблем, вероятно от бензина. понякога при ускорение се чуват няколко трясъка от двигателя като че ли някой бие с чук по блока, от ауспуха изпушва черно, ако върна газта и пак натисна се оправя. карам я с А95 от Шел (знам, знам, не ме биите).
предполагам иде реч за детонации, но мислих че мотор с директно впръскване не би трябвало да има проблеми с това...
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
И аз да споделя още малко впечатления:
Колата за която говорех по-рано в темата е голф 6, 1.4 TSI ако не се лъжа изпълнението е highline, защото няма нещо което да липсва вътре - включително има и bluetooth и може да се свързва с мобилния телефон. Та този BT работи в 50% от случаите и си е направо късмет ако тръгне. Проблема не е кой знае какво и не е свързан конкретно с двигателя, което ме навежда на мисълта че може и други модели на марката да го имат...
Друг по-голям проблем обаче:
Случва се да спрем на светофар, държим спирачката натисната (колата е автоматик), светва зелено, натискаме газта - нищо не се случва!! Пускам, натискам - нищо. Все едно педала е разкачен от колата. Гасим, палим и всичко тръгва все едно нищо не е било. След рестарта на колата и bluetooth-a тръгва
Дано не ни се случи същото преживяване и с педала на спирачката...
Колата за която говорех по-рано в темата е голф 6, 1.4 TSI ако не се лъжа изпълнението е highline, защото няма нещо което да липсва вътре - включително има и bluetooth и може да се свързва с мобилния телефон. Та този BT работи в 50% от случаите и си е направо късмет ако тръгне. Проблема не е кой знае какво и не е свързан конкретно с двигателя, което ме навежда на мисълта че може и други модели на марката да го имат...
Друг по-голям проблем обаче:
Случва се да спрем на светофар, държим спирачката натисната (колата е автоматик), светва зелено, натискаме газта - нищо не се случва!! Пускам, натискам - нищо. Все едно педала е разкачен от колата. Гасим, палим и всичко тръгва все едно нищо не е било. След рестарта на колата и bluetooth-a тръгва

Дано не ни се случи същото преживяване и с педала на спирачката...
- StS
- Мнения: 2398
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Двигател TSI
rmk написа:И аз да споделя още малко впечатления:
Колата за която говорех по-рано в темата е голф 6, 1.4 TSI ако не се лъжа изпълнението е highline, защото няма нещо което да липсва вътре - включително има и bluetooth и може да се свързва с мобилния телефон. Та този BT работи в 50% от случаите и си е направо късмет ако тръгне. Проблема не е кой знае какво и не е свързан конкретно с двигателя, което ме навежда на мисълта че може и други модели на марката да го имат...
Друг по-голям проблем обаче:
Случва се да спрем на светофар, държим спирачката натисната (колата е автоматик), светва зелено, натискаме газта - нищо не се случва!! Пускам, натискам - нищо. Все едно педала е разкачен от колата. Гасим, палим и всичко тръгва все едно нищо не е било. След рестарта на колата и bluetooth-a тръгва![]()
Дано не ни се случи същото преживяване и с педала на спирачката...

Re: Двигател TSI
Айде и аз да се включа, за разхода на тигуанчето - 2.0 ТSI, 170 к.с., 6-ст. автомат, 2009 г., вече на 32000 км. Километрите са основно от градско каране (5-6000 извънградско), а средния му разход за целия пробег е 12.7/100. На градско харчи основно когато е спрял (1.7 l/h) и е на скорост. Ако изключа, пада на 1.0 l/h, а ако спра и климатика пада на 0.9l/h, което е почти двойно. Там е един от плюсовете на новите с DSG - харчат по-малко на място. При потегляне лапа доста, но ако се закрепи с постоянна скорост около 60км/ч на равно, моментния разход се държи около 4.5/100. В града всичко е въпрос на каране - как тръгваш, как спираш и колко се движиш. На извънградско е друга бира. Ако се огранича да не вдигам над 90км/h, разхода може и да падне до 6/100, в зависимост от пътя. При нормално каране обаче (моето нормално!), разхода е около 8-9/100. Има ли магистрала, отиваме на 10-11 /100, като ми е направило впечатление, че около и над 100 км/ч, колкото показва километража, толкова е и моментния разход, само че без една нула (140 км/ч -> 14/100). За вървенето, върви - на светофар съм се състезавал с мотор
. Малко е дразнещ автоматика при разко ускорение - сваля 2-3 предавки и двигателя влиза в обороти, без много да е необходимо. Ако е на ръчен режим, си дърпа и от 6-та.
Един от плюсовете за TSI + автоматика е, че обикновенно се държи на ниски обороти. Напр, на 6-та, при 140 по километраж е на 3000 об. иначе при 70 - 90 е под 2000, и е доста безшумно. При по-голямо натискане на педала на газта обаче, сваля на 5-та или 4-та и оборотите отиват над 4500, което според мен е малко ненужно.
И още нещо накрая, 170 к.с. TSI е грозно спънат фабрично и при 5000 оборота ми се струва, че само си бръмчи (едно такова, мрънкащо, като ел. миксер), без да има тяга. За щастие в APR са измислили как да излекуват тоя проблем
. Скоро ще ходиме на доктор и ще пиша след това...обещават 350 NM /240 к.с., и доста по-оптимална работа на двигателя. Почти съм сигурен, че след препрограмиране ще е и по-икономичен, освен че ще върви като бесен. Дано само скоростната кутия да издържи нютонметрите. 

Един от плюсовете за TSI + автоматика е, че обикновенно се държи на ниски обороти. Напр, на 6-та, при 140 по километраж е на 3000 об. иначе при 70 - 90 е под 2000, и е доста безшумно. При по-голямо натискане на педала на газта обаче, сваля на 5-та или 4-та и оборотите отиват над 4500, което според мен е малко ненужно.
И още нещо накрая, 170 к.с. TSI е грозно спънат фабрично и при 5000 оборота ми се струва, че само си бръмчи (едно такова, мрънкащо, като ел. миксер), без да има тяга. За щастие в APR са измислили как да излекуват тоя проблем


Re: Двигател TSI
Колега Jmok, не знам как е при теб, но аз забелязах, че километражът показва с 5 км по-малко, просто сега на дълъг път бях взел GPS-a и установих тази разлика... Понеже често карам по околовръстното на София, отсечката Пушкин- Симеоновско , където заковавам на 80 по километраж и включвам автопилота и вечно ме изпреварват, ето сега разбирам, че всъщност ксъм карал под ограничението...
Гумите са оригиналните, джантите също, не мога да повярвам, че немеца е пипнал нарочно спидометъра заради безопасността...
Да кажеш, че GPS-a лъже - не е така, на Бенца е 1:1, на Тойотката на щерка ми също, специално гледах, стана ми интересно и го включих оня ден - бях с нея и ми беше останал в чантата, реших да пробвам. Съвпадат.
Не че ще ида на сервиз за такава глупост, но все пак е кола на 30, не е на 300.000 ....
За градския разход е точно, както си го описал, абсолютно същото. 500-550 км с един резервоар.
А са изключването от скорост на място или в движение, четох доста за автоматите, още като се качих на Ц класата, тя е автомат, всички НЕ препоръчват да се пипа лоста след като се запали колата - караш си на Д и това е, При Тигуана е супер удобно с Аутохолда. Ако изключваш смазването страда и заради икономия на гориво можеш да влезеш в здраво и най-вече скъпо приключение с кутия...
Гумите са оригиналните, джантите също, не мога да повярвам, че немеца е пипнал нарочно спидометъра заради безопасността...
Да кажеш, че GPS-a лъже - не е така, на Бенца е 1:1, на Тойотката на щерка ми също, специално гледах, стана ми интересно и го включих оня ден - бях с нея и ми беше останал в чантата, реших да пробвам. Съвпадат.
Не че ще ида на сервиз за такава глупост, но все пак е кола на 30, не е на 300.000 ....
За градския разход е точно, както си го описал, абсолютно същото. 500-550 км с един резервоар.
А са изключването от скорост на място или в движение, четох доста за автоматите, още като се качих на Ц класата, тя е автомат, всички НЕ препоръчват да се пипа лоста след като се запали колата - караш си на Д и това е, При Тигуана е супер удобно с Аутохолда. Ако изключваш смазването страда и заради икономия на гориво можеш да влезеш в здраво и най-вече скъпо приключение с кутия...
Последна промяна от stefanb на Пон 11 юли 2011 17:07, променено общо 1 път.
- StS
- Мнения: 2398
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Двигател TSI
stefanb написа:Колега Jmok, не знам как е при теб, но аз забелязах, че километражът показва с 5 км по-малко, просто сега на дълъг път бях взел GPS-a и установих тази разлика... Понеже често карам по околовръстното на София, отсечката Пушкин- Симеоновско , където заковавам на 80 по километраж и включвам автопилота и вечно ме изпреварват, ето сега разбирам, че всъщност ксъм карал под ограничението...
Гумите са оригиналните, джантите също, не мога да повярвам, че немеца е пипнал нарочно спидометъра заради безопасността...
Да кажеш, че GPS-a лъже - не е така, на Бенца е 1:1, на Тойотката на щерка ми също, специално гледах, стана ми интересно и го включих оня ден - бях с нея и ми беше останал в чантата, реших да пробвам. Съвпадат.
Не че ще ида на сервиз за такава глупост, но все пак е кола на 30, не е на 300.000 ....
Това е нарочно няма нужда от сервиз защото там няма да го оправят..
- Stivi
- Мнения: 8369
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Двигател TSI
stefanb написа:на Тойотката на щерка ми също, специално гледах, стана ми интересно и го включих оня ден - бях с нея и ми беше останал в чантата, реших да пробвам. Съвпадат.
Е и аз съм пробвал на корола /на 80 000км/ - при 90км/ч не съвпада с около 5км /GPS-а показва 85/,почти всички казват че при всякакви коли е подобно положението !
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: Двигател TSI
И при мен е така: GPS показва по-малко от скоростомера.
Максималната разлика : 210 по километража 198 на GPSа.
При по-ниските скорости разликите са 5-8 км/ч.
Максималната разлика : 210 по километража 198 на GPSа.
При по-ниските скорости разликите са 5-8 км/ч.
Re: Двигател TSI
Всъщност, грешката на километража е нелинеина, т.е. колкото по-висока скорост показва, толкова е по-голяма грешката. При 50 km/h съвпада с GPS, при показание 140 km/h, GPS скоростта е 131 km/h, a при реални 200 km/h сигурно ще показва 220 km/h. На аудито също беше така.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта