9а сравнение с абф

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот pe6kata » Съб 04 юни 2011 20:42


emiltd написа:Мотора по данни е 98кВ,а дали е 14 или 16к.с. по-малко от АБФ,ти си го смятай.

Атмосферния тунинг води със себе си по-голям въртящ момент,но го измества в по-високи обороти,което означава,че мотора в някаква степен ще загуби ниски и средни обороти,за сметка на високи.Единствения начин това да се избегне е принудително пълнене.


мотора се води 100кв, което е точно 136коня

какво води със себе си викаш атмосферния тунинг, в. момент ли?! :shock

конете на атмосферния тунинг се вадят от обороти и сгъстяване!




Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот emiltd » Съб 04 юни 2011 21:05


pe6kata написа:
emiltd написа:Мотора по данни е 98кВ,а дали е 14 или 16к.с. по-малко от АБФ,ти си го смятай.

Атмосферния тунинг води със себе си по-голям въртящ момент,но го измества в по-високи обороти,което означава,че мотора в някаква степен ще загуби ниски и средни обороти,за сметка на високи.Единствения начин това да се избегне е принудително пълнене.


мотора се води 100кв, което е точно 136коня

какво води със себе си викаш атмосферния тунинг, в. момент ли?! :shock

конете на атмосферния тунинг се вадят от обороти и сгъстяване!


Посочил съм въртящия момент,като аспект :idea: ...мощноста се формира от обороти и въртящ момент.Ако ти можеш да избираш,кой от двата аспекта да манипулираш,то тогава евала ти правя :bowdown
Щом толкова упорито настояваш,че конете са 136,така да бъде,здраве да е...няма да те нервя повече :D


Потребителски аватар
Vidol Nikolov
Мнения: 2168
Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
Автомобил: Jetta 1.6
Двигател: PN
Местоположение: ---

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот Vidol Nikolov » Съб 04 юни 2011 21:38


Не мисля,че тези 14 коня ще се усетят толкова много в което и да е купе,и като сложим факта че 9А мотор с инсталация и всичко се намира и за 250 лева(лично са ми изпадали 2 такива)определено везните са в негова полза 8)


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот pe6kata » Съб 04 юни 2011 22:19


Vidol Nikolov написа:Не мисля,че тези 14 коня ще се усетят толкова много в което и да е купе...


току що обезсмисли поставянето на едни средно агресивни валове за абф или поставянето на една перфектна маркова изпускателна система (от колектора до крайното гърне) Щото толкова са тия 14 коня. Тия коне за нищо ги нямате :shock :horror:

към предния колега- имам олимпийско спокойствие. За съжаление по отговорите ти ми става ясно че хич не вдяваш от това което си играя да пиша.
Посочил съм двата аспекта за повишаване на мощността при атмосферен мотор- обороти и сгъстяване. Ти ми "обясняваш' как се пресмята мощността, нещо аджеба... :screwy

Айде да обясня малко какво имам в предвид, че явно не се изразявам достатъчно ясно.
сгъстяването повишава въртящия момент. теоретично 10% повишаване на степента на сгъстяване водят до 10% повишаване на мощността и то изцяло от торка. На практика е малко по-малко.

Оборотите- изместването на въртящия момент в по-високите обороти дава мощност. Не е все едно дали имаш примерно 150нм при 5000 или при 7000 оборота. Тия 2000 оборота разлика в случая са чиста мощност. Това изместване на торка(респ печелене на обороти/мощност) обаче е свързано с компромиси- други валове, друг всмукателен колектор, портове. Така например колектор с дълги и тънки рънари дава по-голям върт момент като макс. стойност, при това в по-ниски обороти. Във високите обороти обаче пречи, мотора губи много въртящ момент... Същото е при портовете... Промяната на тия части изместват торка в високите обороти, но за сметка на влошаването му като максимална стойност.

Една много изнасилена атмосферка може да има максимален въртящ момент даже по-нисък от стоковия мотор.

да не напомням за валовете и всмукателния колектор при 9а и абф. От това само човек може да си направи изводи от кой двигател какво се очаква!


Потребителски аватар
Vidol Nikolov
Мнения: 2168
Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
Автомобил: Jetta 1.6
Двигател: PN
Местоположение: ---

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот Vidol Nikolov » Съб 04 юни 2011 22:46


Нали си говорим за сток коли,сега ако всеки почне с това какво може да се измисли-генерация,валове 27*,препрограмиране,редене на кутия то тогава е ясно.
Смукателя на 9а не е ли 50мм, при Абф колко е :oops:


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот emiltd » Нед 05 юни 2011 0:20


pe6kata написа:
Vidol Nikolov написа:Не мисля,че тези 14 коня ще се усетят толкова много в което и да е купе...


току що обезсмисли поставянето на едни средно агресивни валове за абф или поставянето на една перфектна маркова изпускателна система (от колектора до крайното гърне) Щото толкова са тия 14 коня. Тия коне за нищо ги нямате :shock :horror:

към предния колега- имам олимпийско спокойствие. За съжаление по отговорите ти ми става ясно че хич не вдяваш от това което си играя да пиша.
Посочил съм двата аспекта за повишаване на мощността при атмосферен мотор- обороти и сгъстяване. Ти ми "обясняваш' как се пресмята мощността, нещо аджеба... :screwy

Айде да обясня малко какво имам в предвид, че явно не се изразявам достатъчно ясно.
сгъстяването повишава въртящия момент. теоретично 10% повишаване на степента на сгъстяване водят до 10% повишаване на мощността и то изцяло от торка. На практика е малко по-малко.

Оборотите- изместването на въртящия момент в по-високите обороти дава мощност. Не е все едно дали имаш примерно 150нм при 5000 или при 7000 оборота. Тия 2000 оборота разлика в случая са чиста мощност. Това изместване на торка(респ печелене на обороти/мощност) обаче е свързано с компромиси- други валове, друг всмукателен колектор, портове. Така например колектор с дълги и тънки рънари дава по-голям върт момент като макс. стойност, при това в по-ниски обороти. Във високите обороти обаче пречи, мотора губи много въртящ момент... Същото е при портовете... Промяната на тия части изместват торка в високите обороти, но за сметка на влошаването му като максимална стойност.

Една много изнасилена атмосферка може да има максимален въртящ момент даже по-нисък от стоковия мотор.

да не напомням за валовете и всмукателния колектор при 9а и абф. От това само човек може да си направи изводи от кой двигател какво се очаква!


Човече,стой малко,поспри се,поеми въздух,кво зе да сгъстяваш,торкваш и т.н. :D ...или тук трябва да ти ръкопляскам,че си открил топлата вода :roll:
Това със сгъстяването за мен е малко противоречив въпрос,защото създава предпоставки за поява на детонации,особено при по-слаб октан,а и лишава в някаква степен мотора от добри високи,което особенно за драг не мисля,че е полезно.Вместо това,аз бих предпочел да си поиграя със запалването,но не смея преди да се допитам до теб,понеже май яко ги чуваш нещата,кво би казал по въпроса?
И друго да те питам,защо 9А разполага с по-голям въртящ момент от АБФ,при положение,че е същата кубатура,но с по-малко коне...въпроса ми е сериозен?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот pe6kata » Нед 05 юни 2011 8:45


докато ти си играеш с аванса, хората сгъстяват. Да не говорим че за да зададеш по-голям аванс си иска пак силен бензин. Но щом казаваш че е противоречиво, ок. Че и за драг не е препоръчително- ок. Все съм си мислел че имало решение по въпроса с детонациите, ама явно нещо съм се бъркал. Явно за драга минават сипват 95(при агресивни настройки 100 октанов),въртят делкото и се изстрелват към 402-я метър.

Ако предното ми мнение го препрочетеш наново и спреш да остроумничиш, като го свържеш с 9а и абф моторите, каквато ми е била идеята, а и темата... мисля че ще си отговориш на въпроса.

малко офф
Сега аз ще ти задам един въпрос: 2.8 вр6 12клапновия има две разновидности 174 и 140коня. Единия се слага на автомобили, другия на бусове. За разлика от абф-9а, то тия два мотора са напълно идентични- долнище, глава(не визирам съдържанието и), степен на сгъстяване. Защо въпреки 34-те коня в повече, 174 коня даже има малко по-малък торк. Откъде, като механика, идва толкова голямата разлика? Как биха се държали двата мотора в еднакви купета?
Не е необходимо да го познаваш в детайли мотора, за да предположиш.

п.п. май губя интерес по темата


Потребителски аватар
Namesata
Мнения: 728
Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
Автомобил: VW PASSAT USA
Двигател: KR 16V 9A
Местоположение: София

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот Namesata » Нед 05 юни 2011 9:15


pe6kata написа: Явно за драга минават сипват 95(при агресивни настройки 100 октанов),въртят делкото и се изстрелват към 402-я метър.


Аз така си карам градско 100 октана ,малко завъртяно делко и малко згъстен. mhihi mhihi mhihi и наи си обичам 3-та :twisted: :twisted: :twisted:


Потребителски аватар
lino__
Мнения: 169
Регистриран на: Вто 16 дек 2008 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот lino__ » Нед 05 юни 2011 9:57


9А-то да не би степента да му е 10.8, защото ползва главата на КР след '89(051103373), демек горивната камера е по-малко кубици от на ABF-а :wink:


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1968
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот Stenly » Нед 05 юни 2011 14:18


Смятам,че с този пост на Пешката се изчерпва темата :)

б4-ка абф ще отвее лошо б3 9а. Пасат б4 оригинално е с по-къси скорости (1,2 и 3, останалото е еднакво) немного отдавна установих. Много прилича на кутията на 9а като предавателни числа. Кода е СТМ и такава кутия е супер за голф3 абф

Това исках да видя не правени мотори валове сгъстявания и т.н.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19334
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот stefan4o » Нед 05 юни 2011 20:09


emiltd написа:.....

Емиле, 9А има според доппел-вобера точно 6нМ в повече от АБФ, за сметка на това АБФ има пак според този източник 16к.с. отгоре (9А го дават 98кВ при Голф Мк2, да монтира се в американските ГТИ-ки). Пешката доста верен пример ти даде с двата варианта на ВР6-цата. Тоя мааалко по-голям въртящ момент в малко по-ниски обороти не мисля, че ще даде съществено предимство пред тоя на АБФ. При равни условия (разбирай скорости с един и същи код и в еднакво купе) си залагам едното м@д@, че АБФ ще отвее 9А :beer


Потребителски аватар
Vidol Nikolov
Мнения: 2168
Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
Автомобил: Jetta 1.6
Двигател: PN
Местоположение: ---

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот Vidol Nikolov » Нед 05 юни 2011 20:11


Не залагай нищо,щото никога не се знае mhihi


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот emiltd » Нед 05 юни 2011 20:42


stefan4o написа:
emiltd написа:.....

Емиле, 9А има според доппел-вобера точно 6нМ в повече от АБФ, за сметка на това АБФ има пак според този източник 16к.с. отгоре (9А го дават 98кВ при Голф Мк2, да монтира се в американските ГТИ-ки). Пешката доста верен пример ти даде с двата варианта на ВР6-цата. Тоя мааалко по-голям въртящ момент в малко по-ниски обороти не мисля, че ще даде съществено предимство пред тоя на АБФ. При равни условия (разбирай скорости с един и същи код и в еднакво купе) си залагам едното м@д@, че АБФ ще отвее 9А :beer


Приятелю,с последния ред не мислиш ли,че малко прекаляваш...пиян ли си :roll:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19334
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот stefan4o » Нед 05 юни 2011 21:16


Казах го по-скоро на шега, с идеята, че съм повече от сигурен в резултата. Ти се хвана за тези нищожни нютони в полза на 9А, а не четеш какво ти пишат другите от форума. Механичната инжекция като всяка друга технология е била връхТът на сладоледа, но това е било преди много време. От екологични съображения ли, или от идеята за по-добро и съвършено на негово място идва ел.инжекционът. Щом според теб нютоните са много важни кажи тогава при Хонда дето слагат едни мършави мотори с въртящ момент като на моето АБУ как така имат тая динамика, за която се говори тук? Нужно ли е да ровя в нета да ти постна клип с Хонда Сивик 1.6 160к.с. дето е с около 160нМ да видиш как ускорява от 0 до 200?


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1968
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот Stenly » Пон 06 юни 2011 1:22


Сивика 1.6 160кс е 140 или 145 Нм и наистина ускорява доста добре .. механичната инжекция единствения минус спрямо тази на АБФ е ,че лее с кофата във всички цилиндри а не ги редува иначе по надеждност е в пъти по-издръжлива. Спряна е от Бош 1994 заради екология.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта