Двигателят има два кръга на охлаждане, вътрешен и външен. Вътрешният е малкия кръг и той е само в двигателя. Когато антифриза загрее достатъчно във вътрешния охлаждащ кръг, термостата пуска втория кръг на охлаждане, този, който минава през радиатора.
При мен термостата се скапа и ми затвори външния кръг на охлаждане и затова ми вдигна температурата. Вторият вариант на повреда е когато термостата се скапе и постоянно остави външния кръг отворен, което не е чак толкова фатално, просто двигателя понякога ще се охлажда повече, ще сваля температура и може да гори повече бензин, но поне ще е в движение. Третият вариянт е термостата да си прави каквото поиска. Надявам се, че съм помогнал с нещо.
Според мен, ако термостата работи правилно, първо трябва датчика да показва 0С, след няколко минути да се вдигне до 90С и тогава да се отвори външния кръг на охлаждане и да се включи перката.
Лек и безавариен път
