



Смяна на ангренажен ремък 1.9sdi AEY мотор-сменен
-
- Мнения: 66
- Регистриран на: Вто 15 яну 2008 15:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Смяна на ангренажен ремък 1.9sdi AEY мотор-сменен
Здр.колеги.Имам Поло Класик 1.9sdi AEY мотор 97г.Колата я карам от 5г.Когато я купих и смениха ремъците и ролките,и си мисля че е време за нова смяна на ангренажа(изминал съм около 50 000,а и ангренажа е дайко).Моля за малко помощ или съвети:1.Как се сваля ремъка на хидравличната помпа(под нея има зъбни колелца,те ли се завъртат за да се охлаби ремъка)?2.Преди да се свали ангренажа има ли щифтове за заклинване на горивната помпа и вала(или само да бележа и следя белезите)?3.Трябва ли да се сваля капака на разпределителния вал?4.Какъв комплект да взема за смяната(в евро07 предлагат ина 166лв-ролки и ремък,в елит кар-ремък бош и ролки ина 175лв,ремък Гейтс,комплект от еуратек)? Моля Ви за малко помощ или съвети.Предварително благодаря 

Последна промяна от plamko_82 на Сря 15 юни 2011 22:59, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 66
- Регистриран на: Вто 15 яну 2008 15:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на ангренажен ремък 1.9sdi AEY мотор-помощ
Здр.колеги.Ще ми трябват ли по специални инструменти за смяната на ангренажа. 

- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Смяна на ангренажен ремък 1.9sdi AEY мотор-помощ
Здравей и от мен. Искаш съвет - Не пипай нищо !!!
И преди да си се намръщил от отговора ми , по въпросите които си задал, смятам, че за теб това е най-правилният отговор. Риска да изслушаш бутално-клапанна рапсодия при опита за възпламеняване е твърде голям.

И преди да си се намръщил от отговора ми , по въпросите които си задал, смятам, че за теб това е най-правилният отговор. Риска да изслушаш бутално-клапанна рапсодия при опита за възпламеняване е твърде голям.
- bkunev
- Мнения: 402
- Регистриран на: Пет 09 май 2008 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Смяна на ангренажен ремък 1.9sdi AEY мотор-помощ
Колегата над мен е прав!!! Отиди при хора, които знаят какво правят. Плащаш и си спестяваш главоболията. Купи си качествени консумативи, не се цигани.
-
- Мнения: 66
- Регистриран на: Вто 15 яну 2008 15:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на ангренажен ремък 1.9sdi AEY мотор-помощ
Какво според вас са качествени консумативи?Аз съм изброил няколко варианта за консумативи.Мисля че на Ина би трябвало да са качествени или ако ги взема от еуратек.Ако си следя белезите и след слагане на ремъка коляновия вал за завърти няколко оборота(без да се пали двигателя) за да се провери дали всичко е наред
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на ангренажен ремък 1.9sdi AEY мотор-помощ
plamko_82 написа:Какво според вас са качествени консумативи?Аз съм изброил няколко варианта за консумативи.Мисля че на Ина би трябвало да са качествени или ако ги взема от еуратек.Ако си следя белезите и след слагане на ремъка коляновия вал за завърти няколко оборота(без да се пали двигателя) за да се провери дали всичко е наред
Ако направиш това всичко ще е наред, Въпроса е дали знаеш как да го направиш?
Без да претендирам ,че съм автомонтьор аз сам си сменям ангренажния ремък на 1Z , но предварително ми показаха как се прави,къде са белезите,колко да натегна ремъка и други такива особенности. Кто цяло не е трудно, но трябва да знаеш какво правиш.
-
- Мнения: 66
- Регистриран на: Вто 15 яну 2008 15:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на ангренажен ремък 1.9sdi AEY мотор-помощ
Сменял съм ремък на две коли(Мазда 626,Рено 21)И двата автомобила вървят без проблем.Разликата е че мойто поло е дизел.Притеснява ме нафтовата помпа,но там предполагам също има белег.В аутодата има описание за сваляне и монтиране на ремъка.Ще следвам него.Интересува ме как се сваля малкия ремък на хидравликата?Има нещо като оптегач който е като зъбно колело.Опитах да го разхлабя,но не става а ме е страх да не го счупя
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Смяна на ангренажен ремък 1.9sdi AEY мотор-помощ
Разхлабваш трите 13-ки (едната е точно върху обтегача) другата е отпред отгоре , а третата е на гърба на хидравличната помпа отдолу. Целта е да освободиш помпата да се движи свободно спрямо двигателя. Сега вече можеш да ползваш обтегача. И задължително провери белезите преди да завъртиш мотора, тъй като колелото на помпата (ГНП) ще е "напрегнато" когато е на белег и ще ти прави мизерии. Дано имаш с какво да го щифтосаш, че е по-лесно. Обърни внимание и на обтяжната ролка, има два белега , които да съвпаднат при изпънат от другата страна ремък.
- bkunev
- Мнения: 402
- Регистриран на: Пет 09 май 2008 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Смяна на ангренажен ремък 1.9sdi AEY мотор-помощ
plamko_82 написа:Какво според вас са качествени консумативи?Аз съм изброил няколко варианта за консумативи.Мисля че на Ина би трябвало да са качествени или ако ги взема от еуратек.Ако си следя белезите и след слагане на ремъка коляновия вал за завърти няколко оборота(без да се пали двигателя) за да се провери дали всичко е наред
Ремък GATES и ролки INA или SKF. Това е!!! Операциите, които си изброил са точните. Ако ги следваш и внимаваш смятам, че няма да имаш проблем!!! Внимавай, че после няма на кого да се сърдиш...

Поздрави и успех!!! Пиши какво си направил...

-
- Мнения: 66
- Регистриран на: Вто 15 яну 2008 15:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на ангренажен ремък 1.9sdi AEY мотор-помощ
Здр.колеги.Благодаря за съветите на "Dobromirski" и "bkunev" Утре започвам ремонта.Ако съм разбрал правилно,когато двигателя е на първи цилиндър бележа белезите и трябва да защифтосам колелото на ГНП или преди да сложа ремъка да наглася колелото на ГНП на белега,при който ангренажа е свален и да сложа щифт за да не мърда при поставянето на ремъка?
-
- Мнения: 66
- Регистриран на: Вто 15 яну 2008 15:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на ангренажен ремък 1.9sdi AEY мотор-сменен
Здр.колеги.Днес си смених ангренажа успешно.Ето и малко подробности:Нагласих двигателя на белега на маховика.Сваляне на въздушния филтър.Сваляне на горния капак на ангренажа.Оголване на ангренажа(сваляне на ремъка на хидравликата,сваляне на пистовия ремък,сваляне на шайбата на коляновия вал,сваляне на шайбата на водната помпа,сваляне на долния капак на ангренажа)Направих белези на колелото на разпр.вал и ремъка,на колелото на ГНП и ремъка,колелото на коляновия вал иремъка и преброих бр.на зъбите м/у белезите.Свалих паразитната ролка.Свалих оптягащата ролка.При свалянето мръдна само колелото на ГНП тъй като е под напрежение(има място да се сложи щифт,но аз нямах подходящ),но това не бе проблем,тъй като колелото беше белязано.На новия ремък му направих белези с бр.на зъбите м/у колелата.Сложих ремъка на белезите и съответния бр.зъби.Закачих оптяжната ролка и паразитната.Ремъка го натегнах от оптяжната ролка като се натяга до съвпадане на двата белега на самата ролка.След проверка на вс белези и белег на маховика,завъртях двигателя многократно на ръка през коляновия вал.Вс бе ок.След това запалих двигателя-ок.Зглобих частите по обратния ред.Цялата процедура ми отне около 8 часа.Сложих ремък Гейтс-77лв и ролки Ина-паразитна 40лв и оптяжна 80лв.Искам да споделя моето мнение за частите.След голяма обиколка по магазините в София видях следното-предлагаха ми вс.ремъци(континентал оригинал но произведен в Румъния,Бош-доколкото знам те не правят ремъци,фленор-не се знае къде е произведен,дайко-и той така).Относно ролките-разлика м/у Ина и СКФ няма.Цени почти еднакви.Ина произведени в Словакия(ролките които аз свалих пише Ина произведени в Германея),а СКФ не се знае къде.За останалите марки ролки не ми се пише ,защото там е трагично-вс.продавачи казват оригинални немски само дето не го пише никъде.Извода до който стигнах,е че в Бг няма или е почти невъзможно да се намерят оригинални части и това води до съмнения за качеството.Искам да изкажа своите благодарности на Митко Добрев,Dobromirski,bkunev за оказаната помощ и съвети


