Моля за съвет-проблем с изпускателната система.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
B4/101
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 06 авг 2004 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Моля за съвет-проблем с изпускателната система.

Мнениеот B4/101 » Сря 05 яну 2005 16:52


Здравейте колеги и първо честита ви и безаварийна нова годинка.

Искам да споделя с вас проблема си, макар че някой може да ми тегли една майна за глупостите ама за мен си е проблем. Та искам от вас съвет за следния проблем с моя Пасат АЕК двигател (абе така и не разбрах 3ка или 4ка е пасата ама е 95г.) Вместо катализатор имаше сложено резонаторно гърне,но нещо в него напоследък се прецака и дрънчеше яко на тенеке. Реших да го сменя и наминах към един пич с ауспуси. Дотогава по колата нямах забележки. Като всеки майстор и той ми разказа колко некадърен бил този преди него и т.н. :) Сложи ново резонаторно взе 50 кинта и аз доволен си тръгнах. Обаче веднага усетих че нещо в колата се е променило. След време разбрах че двигателя работи много твърдо. Преди това на празен ход в купето не се усещаха никакви вибрации а сега на волана осезаемо вибрира а и на купето се усеща. Викам си майстора нещо не е нагласил новото гърне и целия ауспух е под напрежение и се получават вибрации. Макар че знам за меката връзка на колектора която би трябвало да обира такива трептения. Върнах се пак на канала, оня го гледа и казва няма нищо нередно гърнето е супер виж си двигателя, тампони и т.н. Карах така два дни а колата ме дразни, не е същата като преди. Двигателя не само вибрира на празен ход а и много твърдо работи. Реших на своя глава и на око (само за опит) да врътна делкото и да намаля ъгъла на изпреварване. Нямам стробоскоп и го врътнах на около 4-5мм. Двигателя определено заработи по-меко, но и ряза на колата намаля. И сега се чудя какво да правя. Възможно ли е новото гърне нещо да повлияе на електрониката и да мени центровката или е просто едно от ония 1/10000 съвпадения и проблема е от съвсем друго естество? Какво може да бъде?

благодарности за всеки съвет




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 05 яну 2005 17:29


здрасти.
значи мисля си че проблема ще ти се реши ако отидеш на една диагностика...
защо:
резонатора който си сложил преди и после си сменил може да е по различен като диаметър или положение на тръбите в самото гърне и оттам да има разлика в завихрянето на струята изгорели газове, което, добавено към саждите които е имало в старото и все още няма в новото гърне може да влияе на показателите на ламбдата.
по малко сажди и по малко завъртулки означава по бързо преминаване и отчетен повече кислород=компа разбира за бедна смес=блъска бенз и променя ъгъла на запалването и оттам може да е изменила работата...
предположение просто...
не си играй с делкото защото при тебе нещата са доволно сложни и взаимосвързани=пипкаш делко-спадат ти гумите... mhihi абе майката си трака с 2 думи...
иди на диагностика!


Toledo
Мнения: 424
Регистриран на: Съб 11 сеп 2004 8:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Toledo » Сря 05 яну 2005 17:29


Можеш да отидеш до някой сервиз да ти направят диагностика на мотора. Можеш и да погледнеш в "Сервизи" и да звъннеш на Ваското :wink:


Потребителски аватар
B4/101
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 06 авг 2004 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот B4/101 » Сря 05 яну 2005 20:52


Ясно, диагностика. Ваското, в твойте думи има много логика, не бях погледнал нещата от този ъгъл. Ще се чуем.

Благодаря за съвета.


Потребителски аватар
B4/101
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 06 авг 2004 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Какво се оказа...

Мнениеот B4/101 » Чет 06 яну 2005 21:20


Не знам как да започна: с ругатните или че се оказа малкия дявол. Записах си час в Ювето за диагностика, а между другото си викам дай да я погледна тая кола от долу, да видя как е направен ауспуха (имах си предчуствие)
Намерих канал качих го Пасата и веднага ми стана ясно от какво са вибрациите предавани на купето. Оня пич като е сменял резонаторното не е ориентирал ламбда сондата правилно като е заварявал новото гърне. Сега сондата беше в хоризонтално положение и опираше в купето. :shock: Ако се сещаш между ауспуха и купето има алуминиев кожух за термоизолация. Та сондата така беше напъната срещу него, че го беше деформирала и както вече казах опираше в купето. От там и са се предавали вибрациите от двигателя на купето. Като видях тая работа веднага газ при майстора. Абе не знам майстор ли да му викам, младо момче сигурно е готин пич, ама при мен нещо...Та стана скендъл, той ми вика така си беше и т.н. След разправия дето кръвното ми стана 200/300 :evil: негов колега преработи ауспуха (завъртя го на 45 градуса) сондата си влезе в тунела над ауспуха в нищо не опира и колата заспа! Това добре но следващия потенциален проблем беше ламбда сондата тъй-като целия натиск от ауспуха към купето е бил върху кабелите от сондата. За късмет след час ми беше часа в ювето. Слава богу сондата се оказа здрава. Е, делкото не беше където трябва :wink: но го настроиха. Между другото майстора от ювето ми каза, че центровката на този двигател ставала по електронен път, а делкото било само да разпредели искрата към свещите. И да го въртиш нищо не се променяло. Макар, че като го въртях на ръка се усещаше промяна, но предполагам, че електрониката не може да компенсира много големи отклонения. Та на този двигател всичко, ама абсолютно всичко било програмирано в ЕCU-то и освен да го препрограмираш друг начин няма да променяш нещо в параметрите на двигателя. Добре ли е това или зле не знам, но така е направен. Поне провериха всичко за грешки и несъответствия, всичко бачка на 6 :D

Благодаря за съветите още веднъж. Малко ми е дълъг поста ама още съм под пара :)


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Чет 06 яну 2005 21:43


Браво,браво вече всичко ти е ок :lol: Дано ядовете ти бъдат до тук :wink:

П.П Запиши се в темата дето се броим :wink: Че засега май само аз карам 1.6 :oops:


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Пет 07 яну 2005 17:46


Колко пари ти излезе диагностиката в "Ювето" и доволен ли си?
Къде е това нещо, че и аз трябва да мина процедурата.
Благодаря предварително!


Потребителски аватар
B4/101
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 06 авг 2004 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот B4/101 » Съб 08 яну 2005 10:12


10 лева капаро при записване на часа и после още 27. Имат страхотно диагностично оборудване за запалване и горивни системи. Хубавото е, че преди да си запишеш час те питат какъв е проблема за да видят дали могат да ти помогнат или не. Прозвуча ми добре. Изглеждат ми добри майстори в смисъл, че не се чешат по главите какво да правят с проблема, а и отзивите за тях от други сервизи са много добри - а това е нещо :) В ювето май са двама майсторите и около тях шътат доста чираци, но само майсторите пипат по колата. Доволен съм.


Потребителски аватар
B4/101
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 06 авг 2004 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот B4/101 » Съб 08 яну 2005 10:15


Забравих да ти кажа къде е сервиза. По симеоновското шосе, например от Семинарията посока Симеоново, подминаваш светофара за зоопарка и след около...абе сигурно 300 метра от ляво е сервиза. От дясно има една автоморга, а срещу нея е сервиза, на кръстовището.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта