Здравейте, колеги,
Имам Passat B5/TDI/110к/ 2000г. Воланът беше тежък, но след смяна накладки на предни спирачки и общо обслужване (включително малко доливане на течност на хидравликата на волана), се върти още по-тежко дори, когато колата е вдигната във въздуха. След завой воланът не се изправя достатъчно и трябва шофьорът ръчно да го дозавърти ( преди не беше така). Направен е реглаж. Сменена е помпа на хидравликата на волана, няма луфтове в накрайниците и носачите. Не се чуват тропане и скърцане. Гресирахме накрайниците и носачите. При откачени накрайници на кормилната щанга и дори и при загасен двигател воланът се движи много леко. Не са пипани амортисьори и карета. Имате ли идеи ? Геометрията на предницата ли само дава нужната сила за връщане на волана в средата?
Проблем с волан
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с волан
Е то остава и с откачени кормилни накрайници, трудно да се върти волана.
1. На самата рейка трябва да има един болт за обиране на някакви луфтове. Ако е затегнат може и да е от него.
2. Обезвъздушаване - с запален двигател, отворена капачка и вдигната предница се върти волана до крайни положения. След това с пусната предница.
3. Амортисьора в горния край където се захваща към купето лагерува. Ако там е запекло нещо, но едва ли е от това.
1. На самата рейка трябва да има един болт за обиране на някакви луфтове. Ако е затегнат може и да е от него.
2. Обезвъздушаване - с запален двигател, отворена капачка и вдигната предница се върти волана до крайни положения. След това с пусната предница.
3. Амортисьора в горния край където се захваща към купето лагерува. Ако там е запекло нещо, но едва ли е от това.
- zooz
- Мнения: 56
- Регистриран на: Нед 06 апр 2008 11:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: велинград
Re: Проблем с волан
малко вероятно е да са лагери в тампоните на амортесорите ....колега подготви се за смяна на рейка или рециклиране
Re: Проблем с волан
Здравейте отново, колеги,
Благодаря ви за съветите.
Свалихме и проверихме помпата на хидравликата на волана и рейката. И двете бяха в изправност. При монтирането им обратно "майсторът" нямал оригинална зелена хидравлична течност (G004000 М2) и сложил някаква червена, защото е "Все тая". При това воланът започна да се движи странно- след завиване на 20- 30 градуса от средно положение изведнъж запъваше и прескачаше. Сменихме червената течност със зелена без промивка. Воланът се движеше разномерно, но тежко. Направихме промивка с половин литър течност и наляхме нова оригинална, след което воланът се оправи. Оказа се, че в началото "майсторът" е долял "съвсем малко" течност, но никой не знае каква. На 1 литър 10-20 г прецакват течността.
Благодаря ви за съветите.
Свалихме и проверихме помпата на хидравликата на волана и рейката. И двете бяха в изправност. При монтирането им обратно "майсторът" нямал оригинална зелена хидравлична течност (G004000 М2) и сложил някаква червена, защото е "Все тая". При това воланът започна да се движи странно- след завиване на 20- 30 градуса от средно положение изведнъж запъваше и прескачаше. Сменихме червената течност със зелена без промивка. Воланът се движеше разномерно, но тежко. Направихме промивка с половин литър течност и наляхме нова оригинална, след което воланът се оправи. Оказа се, че в началото "майсторът" е долял "съвсем малко" течност, но никой не знае каква. На 1 литър 10-20 г прецакват течността.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Monyo Monev и 24 госта