radotom написа:lent написа:Искаш да кажеш,че грешката се записва в момента,когато става комутацията - при преминаване от бензин на газ?Т.е за момент ЕКУ-то не отчита сигнал от сондата или той е извън граници и записва грешката,така ли?
Възможно е, но според мен е малко вероятно.
Комутацията става сравнително бързо - от гледна точка на контролера това би трябвало да представлява просто пик надолу в сместа. Т.е. 0V за момент.
Проблема според мен е именно в неправилното показание на емулатора на Ламбдата - той си прави някакъв си сигнал, нямащ нищо общо с текущите параметри на мотора.
За да си сигурен за момента на комутация - пробвай 2-3 пъти да превключиш газ-бензин, като на газ недей задържа, покарай на бензин и провери пак - не би трябвало да има грешка.
Нямам и идея от газови уредби - все още нямам такава. Но малкото, което прочетох сега за този модел Тартарини ме навежда на мисълта за някакъв по-прост тип механично регулеруем предшественик на ГИ. На практика той не взема сигнал от контролера на колата.
Контролера, от своя страна, получава сигнал от Ламбдата (някакъв, имитиран!), чете си и другите датчици (температура, позиция на дросел...) и се мъчи да комбинира нещата, регулирайки сместа.
Да, ама не му се отдаваТартаринито си знае неговото си!
И съответно компа си мисли 'Ламбдата ми говори глупости - значи не бачка!' и набива грешка![]()
Защо не пробваш какво ще се случи, ако оставиш ламбда-сондата постоянно включена? Без емулатор...
Благодаря за дадените идеи,ще направя няколко проби и ще пиша
