Формула 1, Сезон 2011

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3073
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: Формула 1, Сезон 2011

Мнениеот escrime » Вто 14 юни 2011 11:22


Дженсън открито заяви след квалификацията, че не е карал с настройки за мокро... Друг е въпроса колко е бил откровен... mhihi

Докато състезанието е спряно могат да се правят промени по колите, но е ограничено до каква степен. Може да се променят ъглите на атака на крилата например, но не може да се променят критични части от окачването и да се променя височината на пода от пистата... Малко ми е трудно да го обясня точно, но с две думи - могат да се правят неконструктивни промени по болида и по окачването. Т.е. не може да се смени стабилизираща щанга примерно. Рубенс е поискал по-мека, но му е било отказано.




Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6251
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Формула 1, Сезон 2011

Мнениеот VWGT » Вто 14 юни 2011 11:35


escrime написа:Дженсън открито заяви след квалификацията, че не е карал с настройки за мокро... Друг е въпроса колко е бил откровен... mhihi

Докато състезанието е спряно могат да се правят промени по колите, но е ограничено до каква степен. Може да се променят ъглите на атака на крилата например, но не може да се променят критични части от окачването и да се променя височината на пода от пистата... Малко ми е трудно да го обясня точно, но с две думи - могат да се правят неконструктивни промени по болида и по окачването. Т.е. не може да се смени стабилизираща щанга примерно. Рубенс е поискал по-мека, но му е било отказано.

ясно, за това питах, щото с тия новите правила, които допускат намеса при спирането (което не е редно според мен), не ми беше ясно какво и доколко пипат. Стана ми интересно как Бътън накрая беше толкова по-бърз спрямо всички (макар, че Фетел ако не се беше лъзнал сам, нямаше да успее да го надмине в съзтезателно темпо).


Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3073
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: Формула 1, Сезон 2011

Мнениеот escrime » Вто 14 юни 2011 11:40


Според мен щяхме да гледаме зверска атака на обратната права... Дженсън беше на доста под секунда във втори сектор, където се врътна Фетел. В последната обиколка Себ си запали гумите на някои спирания и допусна грешки няколко пъти преди да му поднесе болида.

Бътън винаги е бил много добър на дъжд, а за стратегическите му решения с гумите да не говорим... За него е характерно, че обикновено не спира рязко и компенсира с пренасяне на по-висока скорост в завоя. Там е основната разлика между него и Люис. Хамилтън има едно от най-агресивните спирания от всички на грида.

В крайна сметка Бътън си спечели с много борба... Нищо не се знае ако Фетел не се беше врътнал, ако Хамилтън не беше отпаднал, ако Алонсо беше продължил, ако Шуми беше във Ферари и т.н. и т.н... :beer


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20302
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Формула 1, Сезон 2011

Мнениеот Vlad777 » Вто 14 юни 2011 13:00


Petrolhead написа:изкефен съм на формулата тази седмица. целия уикенд беше идеален. първо драматичен Льо Ман, след това драматична формула, при това не в 3 следобед :)

стисках палци на Шумахер, но страшно много си пролича разликата в класите на автомобилите. Радвам се, че на Фетел му подрязаха крилцата, нищо против момчето, ама е хубаво да те понамачкат понякога.

надявам се да има повече такива състезания.

:012:

Спомних си преди години как караше Шумахер... На мокрото си пролича, че все още си го бива и има какво да покаже. Вече на суха писта се видя как другите пилоти разполагат със значително по-бързи автомобили и от това печелят най-вече... те на правата го дърпаха като спрял...

Не мога да разбера как може такъв голям концерн като Мерцедес да не може да направи една конкурентна кола... Ферари имт по-добра кола... А колко е оборота на Ферари, колко е на Мерцедес? :roll:

Състезателният уикенд беше перфектен - Льо Ман, а после и интересно състезание във Ф1! Супер!

Напоследък имам чувството, че стават все по-интересни състезанията и явно цялостната стратегия за популяризиране на спорта и правенето му по-атрактивен успява да постигне резултати!


Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Формула 1, Сезон 2011

Мнениеот Jetman » Сря 15 юни 2011 19:16


Определено стават по-интересни състезанията, с новите гуми, КЕРС, подвижното крило - всичко това допринася за много повече изпреварвания и непредвидимост на финала на състезанието. Колко изпреварвания имаше в Монако тази година, а там по принцип са изключително трудни, имало е години с 2-3 изпреварвания за цяло състезание там - пълна скука :)
Но хегемонията на Ред бул изпари интригата в шампионата и Себ наистина дръпна много... Затова се подготвя нова промяна в правилата, за състезанията в Европа ще влезе в сила забраната за "топлото" обдухване на дифозьора. Смятам че целят точно да намалят разликата между биковете и останалите, въпреки че Ферари и МкЛарен също ползват такава система, но тя работи най-ефективно в Ред бул.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12134
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Формула 1, Сезон 2011

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 15 юни 2011 21:10


Vlad777 написа:... А колко е оборота на Ферари, колко е на Мерцедес? :roll:


Не съм специалист, но парите за Ферари са от ФИАТ, макар че с тия бюджети в последно време, едва ли е огромна разликата между Ферари и Мерцедес в бюджетите и похарчените пари на сезон.


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Формула 1, Сезон 2011

Мнениеот Ludia » Сря 15 юни 2011 21:25


К.Одаджийски написа:
Vlad777 написа:... А колко е оборота на Ферари, колко е на Мерцедес? :roll:


Не съм специалист, но парите за Ферари са от ФИАТ, макар че с тия бюджети в последно време, едва ли е огромна разликата между Ферари и Мерцедес в бюджетите и похарчените пари на сезон.

парите за който и да е отбор във Ф1 са основно от спонсори.... кои са ферари и кои са мерцедес през последните 10 години от Ф1 ? ....
ето една статия от clubS1 относно бюджета на редбул...
422,4 милиона паунда е похарчила компанията Ред Бул за едноименния си отбор във Формула 1, откакто Дитрих Матешиц купи в края на 2004 г. екипа на Ягуар, твърди британският Индипендънт, позовавайки се на проучването Formula Money, разглеждащо средствата в спорта (общи бюджети, спонсорски пари и т.н.). След едва пет години развитие като екип биковете стигнаха през миналия сезон до титлите в Гран при - те триумфираха и при пилотите (със Себастиан Фетел), и при конструкторите.

През първия пълен сезон на тима в F1 (2005 г.) бюджетът му е възлязъл на 58,3 млн. британски лири, а през 2009 г. е бил 106,8 млн. (от тях 57,2 милиона похарчени за изследвания и развитие). 4,9 млн. са отишли в подобрение на съоръжения в завода, докато персоналът остава сравнително постоянен - малко над 590 души. Според непотвърдена информация заплатата на Фетел е £9,8 млн., докато съотборникът му Марк Уебър взима около £3,7 млн.

Позитивите от участието на Ред Бул във Формула 1 се изразяват в още по-голяма разпознаваемост на марката, която е лидер на пазара на енергийни напитки в световен мащаб. Успехите на двамата пилоти водят до непрекъснато показване на телевизионните екрани на логата и продукта на австрийска компания, така че възвръщаемостта на средства и печалбите не биха могли да се изчислят съвсем точно. По принцип се смята, че закупуването на еквивалентно време за реклама би струвало £136,9 млн. през 2009-та и £219,9 млн. през 2010 г. Матешиц обаче не използва конвенционални методи за промотиране и популяризиране на Ред Бул и предпочита точно участие в различни спортове (най-много са подкрепяните екстремни дисциплини).


Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3073
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: Формула 1, Сезон 2011

Мнениеот escrime » Сря 15 юни 2011 21:55


Това с производителите от много години насам е доказано невярна логика.
Кои са Лотус, кои са Макларън, кои са Уилиямс, Брабъм, Тирел, Матра и т.н... ;)

Тойота харчеха над 440 милиона долара годишно. Бюджетът на BMW беше още по-сериозен. Е, ако 2003 ФИА не беше подарила титлата на Ферари, поне BMW щяха да имат един шампионат на своя сметка. Хонда също пръскаха сериозни пари преди да се изтеглят и Рос да ги изкупи...

В момента тенденциите са 2:
1. Уравновесяване на бюджетите в различните отбори. Големите харчат по-малко, малките повече.
2. Намаляване на изразходваните средства.

За този сезон знам само, че Ферари са с най-голям бюджет - 199 милиона евро, а HRT с най-малък - 34 милиона евро. Средното ниво на бюджетите през 2009 е било 209 милиона евро, през 2010 119 милиона евро (заради новите отбори, които харчат по-малко) и през 2011 - 113 милиона евро.

Последна промяна от escrime на Чет 16 юни 2011 9:05, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Формула 1, Сезон 2011

Мнениеот Tyan » Чет 16 юни 2011 8:18


Шуми с качествена, конкурентоспособна кола, как ще им подпали дупетата не е истина...... че няма да е точно като едно време, няма да е.... но човека си е много добър все още ..... ако беше останало мокро още десет минути..... eusa


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6251
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Формула 1, Сезон 2011

Мнениеот VWGT » Чет 16 юни 2011 8:30


с удоволствие бих гледал едно съзтезание между най-добрите седнали в еднакви болиди без значение от марка и модел, просто влиянието на параметъра "автомобил" да е = 0 ... но не би


Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3073
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: Формула 1, Сезон 2011

Мнениеот escrime » Чет 16 юни 2011 9:01


И аз бих се радвал, но мисля че няма как да се случи. ;)

За пилотите и най-малката настройка по болида може да направи разликата... Примерно в Макларън Дженсън кара с една марка дискове и накладки, а Люис с друга. Само защото имат различен стил на спиране. ;)

Ако им дадат неутрално настроени болиди (примерно), Бътън и Фетел вероятно биха били във възторг, Хамилтън и Шумахер биха се ядосвали, а Алонсо сигурно би ги натупал всичките... Ама знае ли се?! :lol:
Според мен са на такова ниво, че няма как да бъдат поставени при абсолютно равни други условия (писта, болиди, гуми).

За мен магията на Ф1 е синхрона между човек и машина. Как се заобикалят забрани, как се напипват нови решения, как се мисли out of the box и как пилота кара болида да работи в негова полза...

Ех, хвана ме носталгия по турбо ерата и ръчните предавки... mhihi
Ще си пускам пак състезания от 80-те да гледам... mhihi


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Формула 1, Сезон 2011

Мнениеот radotom » Чет 16 юни 2011 9:06


Tyan написа: ..... ако беше останало мокро още десет минути..... eusa

Те т'ва си го мислех и аз, де! :да:
Въпреки всичко - не мога да приема, че Нико като правило е пред 7-кратния световен шампион в един и същ болид! :No
Нико не отстъпва позиция! На никой!
Пилето като го застигнат - направи 2-3 засечки и после пусне десния мигач :(
Прави ми впечатление, обаче, че до момента нито веднъж не е застрашил сигурността на конкурентите си. Реши ли, че ще ги пуска - дава ясно да се разбере. Което пак се е някакъв вид класа ... :roll:


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6251
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Формула 1, Сезон 2011

Мнениеот VWGT » Чет 16 юни 2011 10:05


escrime написа:И аз бих се радвал, но мисля че няма как да се случи. ;)

За пилотите и най-малката настройка по болида може да направи разликата... Примерно в Макларън Дженсън кара с една марка дискове и накладки, а Люис с друга. Само защото имат различен стил на спиране. ;)

Ако им дадат неутрално настроени болиди (примерно), Бътън и Фетел вероятно биха били във възторг, Хамилтън и Шумахер биха се ядосвали, а Алонсо сигурно би ги натупал всичките... Ама знае ли се?! :lol:
Според мен са на такова ниво, че няма как да бъдат поставени при абсолютно равни други условия (писта, болиди, гуми).

За мен магията на Ф1 е синхрона между човек и машина. Как се заобикалят забрани, как се напипват нови решения, как се мисли out of the box и как пилота кара болида да работи в негова полза...

Ех, хвана ме носталгия по турбо ерата и ръчните предавки... mhihi
Ще си пускам пак състезания от 80-те да гледам... mhihi

прав си за личните предпочитания :). Корегирам се тогава и под "еднакви" имам предвид болиди с еднкави общи аеродинамични характеристики и двигател. А кой как ще си го пипне и донастрои си зависи от човека, стила му на каране, все неща които влизат в обшата характеристика на добрият пилот :) щото да върти волана без да мисли всеки може.
И аз съмнявам, че ще стане някога :)


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Формула 1, Сезон 2011

Мнениеот Ludia » Чет 16 юни 2011 10:35


radotom написа:Прави ми впечатление, обаче, че до момента нито веднъж не е застрашил сигурността на конкурентите си.



Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Формула 1, Сезон 2011

Мнениеот Ludia » Чет 16 юни 2011 10:37


VWGT написа: Корегирам се тогава и под "еднакви" имам предвид болиди с еднкави общи аеродинамични характеристики и двигател. А кой как ще си го пипне и донастрои си зависи от човека, стила му на каране, все неща които влизат в обшата характеристика на добрият пилот :)

:banghead: :banghead: :banghead: ами гледай де - всеки отбор има по двама състезателя....



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта