
За питането на другия колега - принципно ако фреона е точно,не е много нормално да прави така....трябва на около 20-25 градуса,да не си помисля за 2-ра степен на перките,а над 30-тина да се сети за тях.Това много зависи от състоянието на кондензатора - запушени тръбички на питата,задръстена пита от прах и мизерия (едно миене има чудотворен ефект).
Темп. и налягането зависят и от състоянието на ТРВ-то,ако то е блокирало,а често им се случва - вдига много бързо високо налягане и вътре няма добро охлаждане,както ест. това зависи и от дехидратора.При повечето климатици на Vw обаче,налягането се мери след дехидратора (изключение са някои Поло-та) и не може да се хване дали има драма с дехидратора по показанието на високото налягане,трябва да се следи ниското,ама тогава пък не може еднозначно да се каже дали недостигна фреон заради дехидратора или ТРВ-то...тогава се действа по метода на опипването на тръбите

Общо взето зависи на каква техника се пълни климатика...вече хващам машините на 4-5 мои колеги в лъжа с около 20%...понеже пълнят 800 грама,а вътре веднага след това има 600,примерно...като я напълня аз,осезаемо работи по-добре.Има значение и фреона,с който се работи - на пазара има китайски,който е по-евтин,ама е менте,съдържа доста пропан-бутан вътре и съответно като грамаж нещата са ок,ама не охлажда добре,няма да казвам какво става при по-стабилен челен удар и как хубаво гори пропан-бутана вътре..ама това е тема на друг разговор.
Иначе при околона температура от 30 градуса,климатика трябва на макс. си степен да вее под 10 градуса вътре,за да се приеме,че всичко му е ок.Ниското налягане показва на каква температура излиза фреона от изпарителя и по-хитрите машини си имат скала и с температурата.Трябва да е около 2 бара,което са около 0 градуса,така изпарителя е на 1-2 градуса и въздуха е на 4-5 при духалката. Съответно ако наляането е под 2 бара,значи има недостиг на фреон към изпарителя - ТРВ,дехидратор,ниско налягане на компресора,малко фреон.Ако пък е над 2 бара,значи има твърде много фреон вътре - ТРВ,лошо охлаждане на кондензатора (тогава държи по-високи налягания на фреона и го набива през ТРВ-то в изпарителя),лошо замускване на ниското от компресора (клапани,сегментии т.н.).Налягането се гледа на 1500-2000 оборота,понеже на п.х. дебита на компресора е слаб (важи за буталните,роторните са друга бира,те не се монтират на по-старите VW-та).
