1З за или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1975
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот Traytor » Пет 17 юни 2011 18:03


Това е странно... може кюнците да са с по-голямо фи. Измерете му тръбите, ама не виждам логиката да спре да върви... Аз съм с 55 и колата в никой случай не е по-тромава ;)




emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот emo-gar » Пет 17 юни 2011 19:48


На прост дизел съм махнал всички гърнета и тръби,ремонтче,но двигателя в никакъв случай не мога да кажа че стана по-пъргав(по респонс на оборотите съдя).Даже обратното,че взе да вибрира чак волана.Едно куче щеше да се удуши на синджира ,а друго отвързано-така и не дойде повече,шумът е страшен.А аз съм фен на тихите моторчета,та котура ще има не две ,а три гърнета на 50мм тръби(то калници няма,ма грънци ще има).
Бая събирах мнения,пък и моят личен извод е,че липсата на съпротивление в тракта разбалансира мотора,луфтове ли се проявяват,пълненето ли...не знам точно.Също и премахването на катализатор и заместване с тръба(без резонатор) повишава скоростта на изтичане и горещите газове атакуват задните грънци-на бензинката без време си отиде едното по тая причина,хем е ново монтирано,но "резонатора" е едно кухо цилиндърче.Клип на дизела няма да качвам,грозно е просто!

Дали аз се стряскам неволно от звука и отпускам педала,дали друго,но определено не върви добре.Подобно нещо съм изпитвал преди доста време и на Лада,поради липса на части-само тръби...ами нещо не ми хареса още тогава тоя експеримент.
Друго нещо е да се промени само резонанс на системата и да зазвучи по-басово и плътно,но съм сигурен че е играчка голяма.


Потребителски аватар
turrisi
Мнения: 448
Регистриран на: Сря 10 ное 2010 9:44
Автомобил: AUDI
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот turrisi » Пет 17 юни 2011 20:22


Аз махам всичко и оставям само последното (и то изтърбушено)....проблем идва ако на технически преглед ....ти го мушнат отзад(да мерят изгорелите).......с предполагаемите нови промени....трудно ще става...


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот red.devilll » Пет 17 юни 2011 20:25


turrisi написа:Аз махам всичко и оставям само последното (и то изтърбушено)....проблем идва ако на технически преглед ....ти го мушнат отзад(да мерят изгорелите).......с предполагаемите нови промени....трудно ще става...

Коллега ти и да имаш гърне изгорелите газиве са си същите само шума ще е малко по-малко(по-тиха)


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот ventotdi » Пет 17 юни 2011 21:10


Емо май си забелязал правилно при твоята кола ,че шума е осезаемо по-силен без гърнета. Ако не се лъжа автомобила ти беше без турбина. Турбо дизелите променят шума си минимално ...при мен така стана ...голяма разлика на моя мотор ААЗ от преди и сега с права генераця почти нямам ...все си трака mhihi . Аз усетих разлика положителна във вървежа без гърнета след 3000 оборота .


Потребителски аватар
turrisi
Мнения: 448
Регистриран на: Сря 10 ное 2010 9:44
Автомобил: AUDI
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот turrisi » Пет 17 юни 2011 21:24


red.devilll написа:
turrisi написа:Аз махам всичко и оставям само последното (и то изтърбушено)....проблем идва ако на технически преглед ....ти го мушнат отзад(да мерят изгорелите).......с предполагаемите нови промени....трудно ще става...

Коллега ти и да имаш гърне изгорелите газиве са си същите само шума ще е малко по-малко(по-тиха)



проблема предполагам идва след ..катализатора за (изгорелите газове)...а аз го нямам(изтърбушен е)..средното го няма а последното е на 50%(външно е ОК)...проблема е в КТП-то ако въведат ЗАДЪЛЖИТЕЛНО-снимка с час и дата ...и 300 неща(вчера гледах по ТВ)...тогава от долу ..ще трябва(пълна промяна)...


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1975
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот Traytor » Съб 18 юни 2011 0:36


При мен катализатора беше в окаяно състояние и почти нямаше пропускаемост, да не говорим че половината катализатор беше в средното гърне и миришеше отвратително като работи колата, сега нито ми е шумна нито е тромава, аз съм доволен... Може положителната разлика да идва от махането на задръстения катализатор, а не от правата генерация, но факт е че колата върви много по-свободно от преди.


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот emiltd » Съб 18 юни 2011 7:49


Traytor написа:При мен катализатора беше в окаяно състояние и почти нямаше пропускаемост, да не говорим че половината катализатор беше в средното гърне и миришеше отвратително като работи колата, сега нито ми е шумна нито е тромава, аз съм доволен... Може положителната разлика да идва от махането на задръстения катализатор, а не от правата генерация, но факт е че колата върви много по-свободно от преди.


Знаеш,че при теб вървенето идва по други причини,поради които наистина поотпушената система дава положителен ефект,иначе на стоков мотор и 80мм да се направи,файда нема почти никаква.Казвам почти,защото реално при оптимизиране на изп.система,мотора все пак получава някакво незначително повишаване на въртящ момент и коне съответно,но в по-високи обороти...в резултат на това,колата става осезаемо по-тромава.А това не е особенно забавно при дизелите,с тези ниски обороти.

Който иска колата да върви повече,нужно е първо да поработи по мотора и чак след това,в зависимост от засилването и целите,да съобразява грънци...не става от зад напред!


Потребителски аватар
tremendous
Мнения: 124
Регистриран на: Сря 15 юли 2009 20:22
Автомобил: Passat
Двигател: AAZ
Местоположение: Пловдив

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот tremendous » Съб 18 юни 2011 11:38


Мисля на мястото на изтърбушения катализатор да сложа един голям резонатор / има място/ да махна средното гърне и без това е почнало да прогнива а отзад да оставя последното. Целта ми е да се чува турбото и да се махне тътена след 3000 оборота. Как мислите , дали ще стане ?


Потребителски аватар
Velko
Мнения: 1453
Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот Velko » Съб 18 юни 2011 13:58


При мен след като сложих тръба на 55 от меката връзка и само крайно гърне, колата стана по тромава в ниските , но във високите има един ряз, който с катализатор и по-малкият диаметър тръба го нямаше.Някак си по-лесно качва оборотите.Звука е такъв, че са ме питали да не е бензин колата - много приятен и плътен звук.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот emo-gar » Нед 19 юни 2011 17:20


Абе друго си е като спра сега между две стени и дори на отворени прозорци да чувам само характерното "клокочене" на дизела.Какви звуци да глася на не-турбиниран,64 коньов мотор.Изобщо тоя "готин" звук съм чувал само на бензинови мотори с пипната генерация,сори ама нашите са просто "мулета".Целта ни е различна,гониме икономичност.


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот Golf_Diesel_ » Пет 01 юли 2011 0:20


Преди 3 дни си сложих спортно гърне за крайно(преди това нямах никакво гърне, а тръба) и реших освен това да сваля и средното гърне да си остана само с крайното.След като излязах от сервиза за едно пробно кръгче тая кола не вървеше както преди.Наистина турбо дизела има нужда от съпротивление по изпускателната система.В крайна сметка си върнах средното гърне и вървежа си дойде на мястото.Тая вечер говорих с едни момчета и те ме светнаха да си сложа резонатор на мястото където ми е бил оригинално катализатора.Резонаторното гърне правило повече вакуум и по този начин турбината надувала повечко.Тоест според техните думи има смисъл на турбо двигател от резонаторно гърне.Това наистина ли е така :?:


Потребителски аватар
1z
Мнения: 758
Регистриран на: Нед 05 авг 2007 7:18
Автомобил: seat ibiza
Двигател: atd
Местоположение: Русе Слънчев Бряг

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот 1z » Пет 01 юли 2011 8:25


Golf_Diesel_ написа:Преди 3 дни си сложих спортно гърне за крайно(преди това нямах никакво гърне, а тръба) и реших освен това да сваля и средното гърне да си остана само с крайното.След като излязах от сервиза за едно пробно кръгче тая кола не вървеше както преди.Наистина турбо дизела има нужда от съпротивление по изпускателната система.В крайна сметка си върнах средното гърне и вървежа си дойде на мястото.Тая вечер говорих с едни момчета и те ме светнаха да си сложа резонатор на мястото където ми е бил оригинално катализатора.Резонаторното гърне правило повече вакуум и по този начин турбината надувала повечко.Тоест според техните думи има смисъл на турбо двигател от резонаторно гърне.Това наистина ли е така :?:


Аз съм с резонаторно гърне на мястото на катализатора, единственота разлика ми е че сега се чува по слабо турбото, не свисти като преди. Даже мислех да го махам резонатора за да видя как ще е само с тръба.


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот emiltd » Пет 01 юли 2011 9:30


1z написа:
Golf_Diesel_ написа:Преди 3 дни си сложих спортно гърне за крайно(преди това нямах никакво гърне, а тръба) и реших освен това да сваля и средното гърне да си остана само с крайното.След като излязах от сервиза за едно пробно кръгче тая кола не вървеше както преди.Наистина турбо дизела има нужда от съпротивление по изпускателната система.В крайна сметка си върнах средното гърне и вървежа си дойде на мястото.Тая вечер говорих с едни момчета и те ме светнаха да си сложа резонатор на мястото където ми е бил оригинално катализатора.Резонаторното гърне правило повече вакуум и по този начин турбината надувала повечко.Тоест според техните думи има смисъл на турбо двигател от резонаторно гърне.Това наистина ли е така :?:


Аз съм с резонаторно гърне на мястото на катализатора, единственота разлика ми е че сега се чува по слабо турбото, не свисти като преди. Даже мислех да го махам резонатора за да видя как ще е само с тръба.


Това с резонатор на мястото на катализатора е изпитан търговски трик,продиктуван от финансова изгода.Твърдението е,че колата така няма да стане много шумна :mrgreen: Всъщност какво се случва...махаш една тапа и после слагаш друга :o И после някои хора обясняват,как махането на кат. няма ефект нито върху вървене,нито на разход :063:


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот Golf_Diesel_ » Пет 01 юли 2011 10:23


А това че резонатора прави повече вакуум вярно ли е :?:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта