Привет на всички,
Както вече разбрахте от заглавието, имам нужда от малко помощ да реша какво да правя.След изминалата сбирка в Гърция, се убедих че всичко в едно няма как да стане и реших да си оставя синхрото са оффроуд и туризъм а синия го свалям от продажба и с него да си нося тонколоните и да го ползвам за ежедневна кола.Понеже навъртам доста километри, искам да си намаля малко разходите за гориво и обмислям следните варианти.Запазвам gti мотора и му слагам обикновенна газова уредба или свалям мотора и го сменям с 1.6TD от синхрото, който си стои оборудван.В Гърция имаше колега със синхро и с мотор 2Е, който е по-старата версия на моя, според думите му разхода на газ е между 12 и 14 на 100, което звучи съвсем прилично.Малко не ми се занимава с газови, но пък си заслужава заради по-високата скорост и по малко шум и вибрации.Дизела като разход повече от 8 не вярвам да качи, което пак е някъде около двайсетина лева.Това ми е дилемата, помагайте да реша.
Другари, пред дилема съм, помагайте :)
- BukTop
- Мнения: 503
- Регистриран на: Чет 18 мар 2010 21:37
- Автомобил: Impreza WRX + Polo 2F GT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)
Въпреки, че съм против газта, в така поставената ситуация, ще дам глас за нея. Дизела колкото и икономичен да е, си остава бавен и шумен. А и като цяло, смяната на двигател ми се струва доста по-трудоемка от поставянето на газова уредба.
Поздрави
Поздрави
- Ivaile
- Мнения: 561
- Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSE 2008
- Местоположение: Пловдив
Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)
Смятам, че един добър газов инжекцион е добро решение -при кадърен монтаж и добра настройка на този двигател почти няма да чувстваш разлика...Впечатления имам от преки наблюдения над МВ Е200 - 136 к.с. / с газова "Томасето"/ - 8.6 л. газ извънградско и около 10 /сега/ градско, 4-5 км., спиране, пак 3-4 км. ...
Успех!
Успех!
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3093
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)
Ivaile написа:Смятам, че един добър газов инжекцион е добро решение -при кадърен монтаж и добра настройка на този двигател почти няма да чувстваш разлика...Впечатления имам от преки наблюдения над МВ Е200 - 136 к.с. / с газова "Томасето"/ - 8.6 л. газ извънградско и около 10 /сега/ градско, 4-5 км., спиране, пак 3-4 км. ...
Успех!
Инжекциона няма избиване като разход, на година средния ми преход е около 40 000 км, като поне 10 000 ще са със синхрото.
Вик, смяната на мотора е точно за половин ден работа.
- JaDaWiN
- Мнения: 921
- Регистриран на: Пет 30 окт 2009 21:52
- Автомобил: [VW Golf 3][VW Passat B5.5]
- Двигател: [AHU 1996 ][AVF 2002]
- Местоположение: София
Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)
Колега, турбо дизела не е ли по-подходящ за офроуд?
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3093
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)
JaDaWiN написа:Колега, турбо дизела не е ли по-подходящ за офроуд?
Определено само че сега говорим за синия ми бус, който е с ГТИ мотор от Г3.Той е със стандартно задвижване, само на задния мост и както казах ще се ползва за "лека кола"

Да припомня проекта: viewtopic.php?f=66&t=140576
- p-sound
- Мнения: 318
- Регистриран на: Пет 02 апр 2010 23:16
- Автомобил: VW T3 Caravelle
- Двигател: MV 1990
- Местоположение: varna
Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)
Ръгай му едно обикновено газово с повечко взривни клапи и карай.И по-малко да върви няма да е чак толкова голяма разликата с по-корав изпарител.Бързо се избива като инвестиция и не ти пука колко караш щото все пак газта си е около 1.20.
Само че на наще съкровища малко им трудно намирането на място за бутилката,ама все пак има!
Само че на наще съкровища малко им трудно намирането на място за бутилката,ама все пак има!
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3093
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)
p-sound написа:Ръгай му едно обикновено газово с повечко взривни клапи и карай.И по-малко да върви няма да е чак толкова голяма разликата с по-корав изпарител.Бързо се избива като инвестиция и не ти пука колко караш щото все пак газта си е около 1.20.
Само че на наще съкровища малко им трудно намирането на място за бутилката,ама все пак има!
Имам една дълга бутилка тип "пура", която ще се събере точно под задната седалка, по цялата ширина на буса.Мисля че е около 60-70 литра.Довечера като се прибера ще поровя да видя какво пишат за инжекционите, знам ли, може да прежаля едни 1200 лв.двама приятели си сложиха Фобос и са доволни.някакви препоръки, какво да гледам ?
- deko70
- Мнения: 32
- Регистриран на: Съб 07 ное 2009 19:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)
Здравей Ванка газта си е газ ако слагаш обикновенна газова с клапи за инжекцията ще ти излезе около 200-300 лева а газов инжекцион около 1000 лв. Разликата е голяма и не знам дали си струва.При мен градско с газ е около 16-17 литра газ а извън градско 14-15л. по 1,20лв. смятай
Ако сложим и периодичния ремонт на изпарител,смяната на въздушен филтър,бензиновата помпа и тя не трябва да се забравя т.е. трябва да са пали и роботи на бензин периодично защото иначе платната или гумичките изсъхват.Газта винаги дава различен разход в зависимост кой е доставчик.но по мой сметки дали карам на газ или нафта разликата на цената на гориво за 100км. не е повече от 2 лв. Пример: 16л.газ*1,20лв.=19.20лв./8л.нафта*2.40лв.19,20лв. Това е от моята практика за останалото решаваш сам може и да сложиш и метан но това е друг сценарий. 


- stefan4o
- Мнения: 19295
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)
Аз съм ЗА газта, не за друго, ами щото вече имаш готов монтиран мотор в купето и то той не е никак лош. Само че ГИ би прилегнал много по-добре. Разликата в разхода ще ти го избие и ще си доволен, предполагам. 1.6ТД не е лош мотор с цялото ми уважение, но не приляга на такова огромно купе, виж за Голф Мк2 по става, ама за Транспортер/Каравеле 

-
- Вечен БАН
- Мнения: 723
- Регистриран на: Вто 09 юни 2009 11:42
- Автомобил: VW T3 1.6 D AUDI A6 2.5TDI
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)
Аз пък съм фен на дизела и на това, че няма да ти се пречка газовата бутилка в колата.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)
не съм привърженик на газта ,но ако ще слагаш дизел по добре да е 1.9тд и то от последното производство 

Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)
Привет, знеш , че съм с мотор като твоя и го карам само на газ- разхода в нашия трафик е 13-14 л..
Ако сега трябва да избирам, бих си сложил метан, цени за уредба до 200 BGN, мисля , че няма да ти се "опре" при монтажа само реглаж евнтуално. Двигателя не е капризен остава да го зарадваш с метан/
Ако сега трябва да избирам, бих си сложил метан, цени за уредба до 200 BGN, мисля , че няма да ти се "опре" при монтажа само реглаж евнтуално. Двигателя не е капризен остава да го зарадваш с метан/

- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3093
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)
niks76 написа:не съм привърженик на газта ,но ако ще слагаш дизел по добре да е 1.9тд и то от последното производство
Ники, преди гти мотора бях с 1.9ТД и повече такъв мотор няма да сложа, 1.6ТД е много по-пъргав, само дето омалява по баирите, нооо то по морето няма много такива планински пътища.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)
говоря за последното производство от 96г
няма нищо общо с по старите модели във вървене и горене

няма нищо общо с по старите модели във вървене и горене
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 88 госта