Двигателят е 1.9 TDI PD - ATD.
Проблемът съществува откакто е купена колата, в момента е на реални 230 000. Притриса най-вече като е студена, после се поукротява.
Няма видима игра на обротите спрямо оборoтомера.
Каква би могла да е причината и решението?



Притрисане на празен ход (при студен двигател) ATD - P.D.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Притрисане на празен ход (при студен двигател) ATD - P.D.
Последна промяна от Haralampi на Нед 19 юни 2011 0:50, променено общо 1 път.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: ATD - притрисане на празен ход (при студен двигател)
синхронизация на валовете-заиграй се там и претреперването ще изчезне
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: ATD - притрисане на празен ход (при студен двигател)
Какво ще рече това?
А и как тогава (почти или изцяло) изчезва при загрял двигател
А и как тогава (почти или изцяло) изчезва при загрял двигател

- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: ATD - притрисане на празен ход (при студен двигател)
еи така казва практиката-виж с вагком колко ти бяга синхронизацията и след корекция ще изчезне проблема ти
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: ATD - притрисане на празен ход (при студен двигател)
niks76 написа:еи така казва практиката-виж с вагком колко ти бяга синхронизацията и след корекция ще изчезне проблема ти
Би ли могъл да си по-конкретен?
Къде точно да погледна и какво да направя. VAG-COM е на лице, никога не съм чувал за такова нещо обаче и съответно не знам къде да погледна.
Забравих да спомена ако има значение, че притрисането е абсолютно хаотично и непостоянно. Различна амплитуда и период.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: ATD - притрисане на празен ход (при студен двигател)
канал 4 в mess bloks
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: ATD - притрисане на празен ход (при студен двигател)
niks76 написа:канал 4 в mess bloks
Ще видя какво ще намеря там... мерси.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Притрисане на празен ход (при студен двигател)
Още една подробност - няма запаметени грешки в паметта и не е имало.
- milengs
- Мнения: 25
- Регистриран на: Чет 17 авг 2006 20:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
Re: Притрисане на празен ход (при студен двигател)
Както е написал колегата Niks влизаш на Engine,Measuring Blocks,Canal 04 и гледаш четвъртото прозорче(под него пише Syncro angle)
По мой опит ако е отрицателна стойността има предварение и мотора е по нервен,но съответно и повече вибрации,с по нисък разход в града и по висок извън града.Ако е положителна стойността,има закъснение, но мотора върви по спокойно и градския разход е по висок и извън града по нисък.За мен съм установил че около 1.0-1.3 колата най приятно се кара.

По мой опит ако е отрицателна стойността има предварение и мотора е по нервен,но съответно и повече вибрации,с по нисък разход в града и по висок извън града.Ако е положителна стойността,има закъснение, но мотора върви по спокойно и градския разход е по висок и извън града по нисък.За мен съм установил че около 1.0-1.3 колата най приятно се кара.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Притрисане на празен ход (при студен двигател)
Хм. Ще погледна.
Нямам никакви забележки по отошение на разхода...
И как се прави корекция?
Нямам никакви забележки по отошение на разхода...
И как се прави корекция?
- milengs
- Мнения: 25
- Регистриран на: Чет 17 авг 2006 20:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
Re: Притрисане на празен ход (при студен двигател)
Настройва се чрез завъртане на шайбата на разпределителния вал,разхлабвайки 3те 8мм болта(глава 13мм).Но имай в пред вид че трябва мнооооооооого внимателно и по малко да се върти,в порядъка на 1mm-1,5mm и се пробва
- Прикачени файлове
-
- images.jpeg (6.88 KиБ) Видяна 3971 пъти
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Притрисане на празен ход (при студен двигател)
Благодаря! И все пак ми е малко трудно да разбера как ако това е причината може проблемът да изчезва при загрял двигател
Ще погледна какво ще каже VAG-COMa и ще пиша. Има ли значение дали при загрял или незагрял двигател го меря?

Ще погледна какво ще каже VAG-COMa и ще пиша. Има ли значение дали при загрял или незагрял двигател го меря?
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Притрисане на празен ход (при студен двигател)
няма значение дали мотора е загрял или не за синхронизацията,но при теб е на закъснение 

Re: Притрисане на празен ход (при студен двигател)
Колеги моля за малко помощ и адекватен отговор за което ще съм много благодарен
колата е ауди а3 1.9 тди 131 коня асз мотор.на км е 200к
Проблема е когато е студена колата има едно притрисяне и почукване през 2-3-5 секунди
когато колата загрее това го няма когато натискам или отпускам съединителя несе подобрява просто когато загрее изчезва.Появи се и друг проблем от скоро колегата Брезел настрои колата сега е около 160 кончета по негови думи незнам дали е толкова но определено колата върви доста повече.Другия проблем който се появи след чипа е,че на 3или 4 или 5 или 6 скорост от ниски обороти когато дам рязко газ колата притрися
дали съм за моховик или проблема е друг????
ако проблема е ясен ок ако има съмнения дайте най подходящия майстор
Благодаря на всеки който може да помогне
колата е ауди а3 1.9 тди 131 коня асз мотор.на км е 200к
Проблема е когато е студена колата има едно притрисяне и почукване през 2-3-5 секунди
когато колата загрее това го няма когато натискам или отпускам съединителя несе подобрява просто когато загрее изчезва.Появи се и друг проблем от скоро колегата Брезел настрои колата сега е около 160 кончета по негови думи незнам дали е толкова но определено колата върви доста повече.Другия проблем който се появи след чипа е,че на 3или 4 или 5 или 6 скорост от ниски обороти когато дам рязко газ колата притрися
дали съм за моховик или проблема е друг????
ако проблема е ясен ок ако има съмнения дайте най подходящия майстор
Благодаря на всеки който може да помогне
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта