Клима за поло инфо

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Клима за поло инфо

Мнениеот grishitu » Пет 13 май 2011 7:53


Тъй като темата е за клима на Поло, само то 1,9 AEF ли трябва да търся клима и да го присъдя или мога и от друг модел? Асъщо не ми е ясно какво общо има компа климатика с компа на колата?




Потребителски аватар
BLADE8209
Мнения: 500
Регистриран на: Чет 24 май 2007 0:09
Автомобил: Polo 6N2 2001
Двигател: AMF + remap
Местоположение: Дупница, Благоевград

Re: Клима за поло инфо

Мнениеот BLADE8209 » Пет 13 май 2011 9:06


Ами този дето си го гледал най-вероятно е заводски и сигорно се управлява и от компа. А тез дето са на AEF 99% са присаждани. Ако намериш такъв и ти се занимава взимай :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Клима за поло инфо

Мнениеот zfa159 » Нед 15 май 2011 19:41


Има общо и още как.На всяка една кола,която е по-нова от 90-та година и различна от карбуратор,климатика има кабели към компютъра на колата.До 99-та тези кабели са с две цели - при подаване на газ до край т.е. педала в пода,да изключва компресора на климатика (това се прави,понеже компресора дърпа 15 коня от двигателя и целия като е 60,не остава нищо и при изпреварване става сложно).Не на всички коли го има,зависи от версията на компресора и на двигателя.Другия кабел осиурява така наречения принудителен празн ход - подава сигнал на определен вход (или входове) на компютъра,че се пуска климатика,при което компютъра променя прзния ход,като го увеличава,за да може да компенсира 15-те коня,които сте му закачили допълнително.Без тази компенсация,двигателя би угаснал мигновено.
След 99-та картинката се задълбочава,понеже компютъра на колата си говори по-умно с климатика и може да гаси компресора винаги,когато прецени,че не му стига мощност...примерно педала е натиснат на 2/3,а колата си седи на 1500 оборота. + това при тях датчика за налягане на фреона снася информация на моторния компютър,освен на климтика и не е механичен като на по-старите,ами електронен и показва точното налягане.Компресора на климатика натоварва двигателя различно,според налягането на фреона,което пък зависи от температурата на околната среда.При по-новия вариант комп-а на колата вижда примерно,че компресора работи на 80% от мощността си т.е. дърпа примерно 12 коня и го спира,ако прецени,че мощността му трябва в този момент.Със същия успех може да не го спре,ако види,че компресора товари с 15-20% от мощността си (т.е. 2-3к.с.).
Общо взето при малките мотори,компресора седи доста ниско,както казаха колегите и доста страдат от това,редовно шайбата се удря по тротоарите,понякога и целия компресор се сцепва,понеже се удря и той,което завършва със смяна.
Иначе на всичко може да се сложи климатик,въпрос е на едни пари и на това дали двигателя няма да изгасва,като тръгва компресора (моментното натоварване си е стабилно),което е много характерно за малките двигатели на VW.
:beer


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Клима за поло инфо

Мнениеот grishitu » Пон 20 юни 2011 8:42


Така реших да се заиграя с тоя климатик и го взех, но нямам стойката за самия компресор. Дори пуснах и тема, но никой не ми пише, в която накой ако може да ми качи снимка да видя как е закрепен или ако има стойка да ме зарадва.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта