Въпрос за лог файлове.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Въпрос за лог файлове.

Мнениеот milenski_77 » Пон 20 юни 2011 10:55


Колеги не става въпрос за VW, но пък в другите форуми които питах не ми дадоха никакви смислени отговори.
Става въпрос за Ланча Капа 2,4 JTD 2000 г. 136 коня.
Определено в момента не върви като за тия коне.
Турбината доколкото видях е с променлива геометрия, но не се управлява от ЕКУ-то а от налягането на изхода.
Според мен би трябвало да се усеща буста преди 2000 оборота, но в момента се усеща около 2100-2200 оборота (то на Голфа ми 1,9 ТД се усеща тогава).
Също така след 3000 оборота се усеща едно забиване на муцуната и нагоре вече не ускорява така както до 3000 оборота.
Понеже колата е дядото и той бачка в Италия там е сменявал почти всичко по нея от други коли донори.
Слагал е друг дебитомер, други дюзи, друга помпа, друго турбо и една камара датчици, но все така си върви.
Днес с един приятел се опитахме да направим лог файлове, понеже той си купи кабел за неговия Фиат.
Моля погледнете ги и си кажете мнението какво не е наред.
А също така ако трябва да направя нови и с кои точно параметри, защото аз направих няколко с различни параметри, като гледах да не са повече от 4 , защото прави много малко записи като пусна повече параметри накуп.
Логовете са правени на пълна газ на 3 или 4 предавка (зависи как позволяваше пътя) при загрял двигател
Прикачени файлове
Log.rar
(3.42 KиБ) Свален 72 пъти




Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за лог файлове.

Мнениеот ventotdi » Пон 20 юни 2011 11:28


Колега,дебитомера не си прави стойностите ...щях да кажа да пробваш с нов въздушен филтър ама то дебитомера още много му трябва за да си достигне стойностите ...950 - 980 дори пиково трябва да стигне 1100 единици ,а аз ако не се лъжа не видях повече от сорта на 880 единици . Между другото налягането което прави помпата е много... трябва да е 1350 ,а то стига до космоса с тея 1700 ли беше колко беше там на лога ти ... помисли си за регулатор...ако ти предърпва от време на време си е за смяна да знаеш ... Направи ми лог с Обороти , дебитомер , турбо и милиграми гориво ако ти се занимава ама май няма какво повече да видя от това което видях сега освен милиграмите май не видях никъде ... трябва с оригиналния софтуер да стигаш до 54 милиграма но с тоя дебитомер забрави :)


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Въпрос за лог файлове.

Мнениеот milenski_77 » Пон 20 юни 2011 11:33


Интересното колега е че и с друг дебитомер пак така прави.
Ако го откача трябва ли да има някаква промяна в поведението?
Колата не придърпва а просто до 3000 оборота набира по един начин, след това по съвсем друг.
Прави ми впечатление че налягането на турбото пада доста след 3200 оборота в логовете.
Това на дебитомера ли се дължи или проблема е в турбината?
Този регулатор за който казваш къде се намира?


Потребителски аватар
wnaso
Мнения: 82
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 11:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse NewBeetle ALH@Brezel

Re: Въпрос за лог файлове.

Мнениеот wnaso » Пон 20 юни 2011 13:21


Никъде не споменаваш тая кола има ли катализатор или е махнат.


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Въпрос за лог файлове.

Мнениеот milenski_77 » Пон 20 юни 2011 13:29


Ами честно казано не знам дали има катализатор.
Има ли вероятност от него да прави така?


Потребителски аватар
wnaso
Мнения: 82
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 11:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse NewBeetle ALH@Brezel

Re: Въпрос за лог файлове.

Мнениеот wnaso » Пон 20 юни 2011 13:34


Голяма


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Въпрос за лог файлове.

Мнениеот milenski_77 » Пон 20 юни 2011 13:49


Събота или неделя ще я вкарам на канала и ще сваля гърнетата да видя какво е положението.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за лог файлове.

Мнениеот ventotdi » Пон 20 юни 2011 16:46


колега,ако откачиш буксата на дебитомера ще ти влезе в авариен режим дебитомера и ще дава стойност точно 700 единици...така като гледам лог файла май ще върви повече колата в авариен режим .... :!: .Направи ми само един лог с милиграмите да се виждат на 2 .3 и 4 скорост до 4000 обората да го видя.Тоя мотор малко го познавам ;)


ПС: на 4 скорост само внимавай да не те барнат куките ,че с 160 - 180 ...лошо ;) а относно катализатора не се замисляй ,а го махай проблем с ГТП няма да имаш споко !


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за лог файлове.

Мнениеот ventotdi » Пон 20 юни 2011 19:44


не съм погледнал добре лог 5 ... налягането ти е ниско ,а не високо ...1350 трябва да е ,а не 1249 което е постигнала най - много :) Регулатора май е добре . Меду другото тази колата пуши ли като я изряскаш ?


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Въпрос за лог файлове.

Мнениеот milenski_77 » Пон 27 юни 2011 14:50


Вчера цял след обяд правих тестове на Капата.
Като за начало сложих ламаринка на ЕГР-а и откачих меката връзка след турбото, понеже нямах време да махам катализатора.
Вървенето на колата не се промени. Отново си имаше забиване на муцуната след 3000 оборота.
След това сложих друг дебитомер, който имам, но и с него нещата бяха същите.
След това взех дебитомер от един приятел с Алфа 156 2,4 JTD, но и с него нещата не се промениха, а и дебитомера беше с различен номер от моя.
Като цяло всичките дебитомери при мен не вдигат повече от 900 единици.
След като свършихме с логовете ми дойде на ум да напръскам със сапунена вода кулера и турбо пътищата понеже са доста омаслени и открих че от снадката на маркуча към вх. колектор изпуска. Натегнах скобата и спря.
След това като пробвах вече почти не се усещаше забиване след 3000 оборота, но пък човека с лаптопа го нямаше вече за да видя как са показателите на дебитомера и турбото.
Възможно ли е от пропуск в турбопътищата дебитомера да не дава необходимите единици?
Сега съм решил да сваля кулера и да сложа един друг(просто го имам), като предварително го измия добре отвътре и отвън.
Също така ще прегледам турбопътищата за евентуални цепнатини.
Може би ще сваля и турбината за да и почистя геометрията въпреки че си мисля че ако има проблеми с геометрията би трябвало да пренадува, а не да държи ниско налягане.
Прикачвам логовете както следва с първия, втория дебитомер и дебитомера от Алфата.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за лог файлове.

Мнениеот ventotdi » Пон 27 юни 2011 21:07


колега само да спомена ,че твоя дебитомер е по добър от останалите.Търси проблема в ЕГР-а или в турбо ...това е няма какво друго да е.Кажи ми с какво турбо си нали каза ,че е сменяно?


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Въпрос за лог файлове.

Мнениеот milenski_77 » Вто 28 юни 2011 6:54


ventotdi написа:колега само да спомена ,че твоя дебитомер е по добър от останалите.Търси проблема в ЕГР-а или в турбо ...това е няма какво друго да е.Кажи ми с какво турбо си нали каза ,че е сменяно?

Турбото е сменено със друго от такъв мотор.
Иначе е Гарет с променлива геометрия, но не се управлява от компютъра, а от налягането в изхода му.
Тая вечер ще го свалям да го чистя.
Снощи свалих кулера и турбопътищата и ги измих.
Също така свалих клапана на ЕГР-а и го почистих, но той не беше мръсен и затваряше плътно.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за лог файлове.

Мнениеот ventotdi » Вто 28 юни 2011 12:30


колега няма смисъл да смъкваш турбината да я чистиш ,защото тя не пренадува спокойно.Проблема ти е ,че перката на топлата част е износена и лопатките не са в целия размер.Турбината тръгва да прави налягане и в момента ,който разтовари не държи налягане защото са износени перки и от там падат стойностите на дебитомера.Колега аз съм за турбо и ЕГР но щом казваш ,че си затапил добре ЕГР-а значи не е от него ...изкарва ли ти го като грешка,ако ли не значи се е пробила ламаринката или пропуска :)


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Въпрос за лог файлове.

Мнениеот milenski_77 » Вто 28 юни 2011 16:04


Ламаринката няма как да се пробие понеже е 2 мм.
И да изкарва го като грешка. По спомон 0404 като номер.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за лог файлове.

Мнениеот ventotdi » Вто 28 юни 2011 20:40


еми смъкни турбото и разгледай перката на изгорелите газове и виж да ли е износена ...откъснати парчета има ли ? Щом казваш,че е пак същата искам да ти кажа ,че тези турбини са калпави дори няма и ремонтен комплект за тях и се правят хибрит ако ходиш на рециклиране.Италианеца е направил оригиналната карта на дебитомера да достига 1 към 15 и сместа е богата ,което води до по-голяма вариятност от зацапване на геометрия и започват да пренадуват и от там се износва перката на топлата част :) По едно време си помислих клапана за разтоварване да не прави мизерии но щом успява да държи турбината до 1.05 и да разтовари значи няма да е от него :?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 34 госта