Колеги каде е разликата между "демпферен маховик" и обикновенния като принцип на работа,че нещо не схванах като гледам клипа на колегата.
линк
демпферен маховик, що е то?
- valerossi46
- Мнения: 85
- Регистриран на: Чет 27 авг 2009 5:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lovech
Re: демпферен маховик, що е то?
на демпферния маховик има пружини които обират вирациите.При обикновения ги няма - заради това има такава разлика в цените.Затова на по яките дизели над 200 коня които са с демпферен маховик го махат и слагат обикновен от 1z.Чувал съм че тогава претриса колата малко ,поради липсата на демпферния (може и да греша).
Re: демпферен маховик, що е то?
Точно в тази тема механизма на работа на демпфера е обяснен прекрасно. Но все пак ще се опитам да излюя вече сдъвканото.
Мисли за плътния маховик (изграден от монолитен блок метал), като за твърда връзка между мотор и скорости. В този случай "няма мърдане" и всичко що е вибрация от двигателя(и по-конкретно детонациите на нафтата) се предава едно към едно на скоростната кутия с всичките последствия от това. Демпферния маховик от своя страна не е просто буца желязо, а механизъм най-просто състоящ се от два съчленени диска с пружини помежду си като въпросните пружини представляват един вид амортисьор и обират вибрациите и пак точно заради тях вървяща кола се вкарва в бокса и се дават 1000+ лева за рамонт.

- krasio00o
- Мнения: 765
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Варна
Re: демпферен маховик, що е то?
Вибрациите при обикновените маховици се поемат от пружините на феродовия диск.За мен лично демпферния маховик напълно излишна част в съвременните дизелови агрегати оскъпяващи и без това скъпи за поддръжка дизелови автомобили.
- Velko
- Мнения: 1453
- Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: демпферен маховик, що е то?
А може ли да се провери дали демпферен маховик е разбит без да се сваля от мотора, както си е зацепен?
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: демпферен маховик, що е то?
Ако свалиш скоростите може
Re: демпферен маховик, що е то?
krasio00o написа:Вибрациите при обикновените маховици се поемат от пружините на феродовия диск.
Малки ми се виждат тия пружини за да омекотят тракането на печките ни.

- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: демпферен маховик, що е то?
krasio00o написа:Вибрациите при обикновените маховици се поемат от пружините на феродовия диск.За мен лично демпферния маховик напълно излишна част в съвременните дизелови агрегати оскъпяващи и без това скъпи за поддръжка дизелови автомобили.
Ами така е ама това го знаем само ние ,майсторчетата в Бг. А онези тъпаци във швабия решили да сложат този глупавм маховик само да ни набутват....

- nebeto
- Мнения: 988
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
- Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Варна
Re: демпферен маховик, що е то?
аха разбрах.Значи "демпферен маховик" е с цел да няма токлова твърдо предръпване при ряско пускане на педала газ,по плавно тръгване , да няма онова лашкане при лоша нафта, и то тогава излиза,че наистина този тип маховик е излишен при условие,че на феродовия диск от много години си имаме "успокояващи пружи",но според мен тук инжинерната мисъл е общо взето за ко комфортно пътуване.Е ся кво да правим щом немеца е предвидил,че трябва да го има.........От сърце ви благодаря.


- krasio00o
- Мнения: 765
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Варна
Re: демпферен маховик, що е то?
the_tupan написа:krasio00o написа:Вибрациите при обикновените маховици се поемат от пружините на феродовия диск.
Малки ми се виждат тия пружини за да омекотят тракането на печките ни.
Тези пружини спомагат за по плавното и меко потегляне на автомобила без вибрации и подскачания.Затова и когато се уморят тези пружини при потегляне се получава рязко подкачане на автомобила.Примерно на моя 1Z пружините на феродовия диск(понеже скоро сменях съединителя)видях,че са двойни т.е имаше пружина в пружината.Да може би наистина демпферните маховици обезпечават един по плаавен и равномерн ход на мотора,но разходите и проблемите които водят след себе си не си заслужават.Не съм запознат точно с предимсвата на двумасовите маховици пред обикновенните така,че ще се радвам някои ако даде информация относно този детайл

- stefan4o
- Мнения: 19328
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: демпферен маховик, що е то?
nebeto написа:аха разбрах.Значи "демпферен маховик" е с цел да няма токлова твърдо предръпване при ряско пускане на педала газ,по плавно тръгване , да няма онова лашкане при лоша нафта, и то тогава излиза,че наистина този тип маховик е излишен при условие,че на феродовия диск от много години си имаме "успокояващи пружи",но според мен тук инжинерната мисъл е общо взето за ко комфортно пътуване.Е ся кво да правим щом немеца е предвидил,че трябва да го има.........От сърце ви благодаря.
По тая логика и инжекционът е излишен. По-добре с карбуратори. Казах го и в една друга тема - нарича се прогрес. Автомобилната индустрия е претърпяла много нововъведения и демпферният маховик е само едно от тях. Има още много, които правят шофирането по-приятно и по-комфортно. За съжаление, всяко нещо си има своята цена, но това не го прави ненужно (щото примерно ти в случая си решил, че тебе не ти требе демпфер, оти моеш и така да си караш), нали така?

-
- Мнения: 189
- Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: демпферен маховик, що е то?
stefan4o написа:По тая логика и инжекционът е излишен. По-добре с карбуратори. Казах го и в една друга тема - нарича се прогрес. Автомобилната индустрия е претърпяла много нововъведения и демпферният маховик е само едно от тях. Има още много, които правят шофирането по-приятно и по-комфортно. За съжаление, всяко нещо си има своята цена, но това не го прави ненужно (щото примерно ти в случая си решил, че тебе не ти требе демпфер, оти моеш и така да си караш), нали така?
Колега принципно съм съгласен с теб но прогреса доведе до там 1 кола да се кара 5 години и айде във вечните ловни полета. А и през тия 5 години да ти излезе доста по солено ... така че кое е прогрес и кое не е си е чисто гледна точка. Отделно това с въглеродните емисии е такъв смях ама айде карай. Води то това че псевдо природозащитници дават маса пари за по нови коли, а не мислят колко ресурси щяха да се спестят ако просто си караха "старите" коли още някоя годинка ...
- stefan4o
- Мнения: 19328
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: демпферен маховик, що е то?
Предполага се, че който има пари да си купи нова кола, ще има пари и след 5 години, нали така? Тук в България има хора, които сменят телефон/компютър, телевизор всяка година. С колите е почти същото, само дето там моделите не излизат всеки месец нов, ами да кажем 3 до 5 години. Общо взето ако имаш стандарта и можеш да си позволиш нова кола, няма да ти дреме дали след 5 години тя ще става за каране, щото:
1. Ще я върнеш и ще вземеш чисто нова на нейно място с почти същата месечна вноска
2. Ще я продадеш на някой Ганьо, който си мисли, че е уцелил кьоравото и е на далавера с твоята кола

1. Ще я върнеш и ще вземеш чисто нова на нейно място с почти същата месечна вноска
2. Ще я продадеш на някой Ганьо, който си мисли, че е уцелил кьоравото и е на далавера с твоята кола

- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: демпферен маховик, що е то?

Това представлява демферния маховик отвътре.
Обикновенния в плътно желязо.
Re: демпферен маховик, що е то?
stefan4o написа:Предполага се, че който има пари да си купи нова кола, ще има пари и след 5 години, нали така? Тук в България има хора, които сменят телефон/компютър, телевизор всяка година. С колите е почти същото, само дето там моделите не излизат всеки месец нов, ами да кажем 3 до 5 години. Общо взето ако имаш стандарта и можеш да си позволиш нова кола, няма да ти дреме дали след 5 години тя ще става за каране, щото:
1. Ще я върнеш и ще вземеш чисто нова на нейно място с почти същата месечна вноска
2. Ще я продадеш на някой Ганьо, който си мисли, че е уцелил кьоравото и е на далавера с твоята кола
В части 1 и 2 се вижда поглед на прусак и изобщо "западняк" - хвърляй, тва е старо...
Не превръщат конкретна кола в религия, тотемно божество и т.н.
"Демпферът" дава по-плавен и спокоен ход в целия оборотен диапазон, така да се каже.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта