ABF vs KR vs C20XE vs ????? сравнение м/у няколко 16Vмотори

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
vidolov
Мнения: 190
Регистриран на: Нед 30 сеп 2007 14:50
Автомобил: golf2 vr6T 4Motion
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: ABF vs KR vs C20XE vs ????? сравнение м/у няколко 16Vмотори

Мнениеот vidolov » Пон 27 юни 2011 17:30


Buxpo написа:
vidolov написа:
Buxpo написа:
vidolov написа:прочетох доста глупости до момента.....голям фен съм на АБФ и сам имал 3 ,който варвяха доста здрава с модификации......по запознатите във форума с атмосферния тунинг им е пределно ясно,че ако на старта застанат АБФ и с20хе с еднакви модификаций-опела щее отпред...тук неговорим за ламарини или ражди а говорим за самите мотори като потенцял

Като потенциал във стоков вид ХЕ-то има малък превес , но при модификикации най вече с турбо вече нещата не стоят така love.vw

мисля ,че подчертах атмосферен тунинг а не турбо :wink:

За атмосферен ХЕ има превес така е , благодарение на по агресивната глава ако може така да я наречем и малко или много самата кубатура в смисъл те са еднакви като модификация но самите цилиндри там са направени може би с идеата да работи по добре при по високи обороти колата :mrgreen:

неговоря само за деватвени мотори....вложи в едната 100лв и в другата толкова-опела ще даде по добри показатели




Потребителски аватар
Buxpo
Мнения: 145
Регистриран на: Съб 06 фев 2010 6:54
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABF
Местоположение: Кюстендил

Re: ABF vs KR vs C20XE vs ????? сравнение м/у няколко 16Vмотори

Мнениеот Buxpo » Пон 27 юни 2011 18:44


vidolov написа:
Buxpo написа:
vidolov написа:
Buxpo написа:
vidolov написа:прочетох доста глупости до момента.....голям фен съм на АБФ и сам имал 3 ,който варвяха доста здрава с модификации......по запознатите във форума с атмосферния тунинг им е пределно ясно,че ако на старта застанат АБФ и с20хе с еднакви модификаций-опела щее отпред...тук неговорим за ламарини или ражди а говорим за самите мотори като потенцял

Като потенциал във стоков вид ХЕ-то има малък превес , но при модификикации най вече с турбо вече нещата не стоят така love.vw

мисля ,че подчертах атмосферен тунинг а не турбо :wink:

За атмосферен ХЕ има превес така е , благодарение на по агресивната глава ако може така да я наречем и малко или много самата кубатура в смисъл те са еднакви като модификация но самите цилиндри там са направени може би с идеата да работи по добре при по високи обороти колата :mrgreen:

неговоря само за деватвени мотори....вложи в едната 100лв и в другата толкова-опела ще даде по добри показатели

Така е просто ХЕ-то има стоково заложени малко повече възможности за атмосферно доработване .Следователно като му сложиш каквото там мислиш за 100 лева пак ще даде малко по добър резултат от АБФа , просто АБФ стоково е малко по спънатия мотор .Това което се опитвах да ти кажа е че работата на мотора при ХЕ е по различна тъй като мотора има по къс ход на буталата и в същото време е малко по обемен а има един плюс за ХЕ от към въртящ момент , а щом има по къс ход на буталата следователно коляновия вал се върти по бързо от това следва че може да постигне по високи обороти по лесно

Последна промяна от Buxpo на Пон 27 юни 2011 21:53, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: ABF vs KR vs C20XE vs ????? сравнение м/у няколко 16Vмотори

Мнениеот niikoo_1 » Пон 27 юни 2011 19:55


mhihi


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: ABF vs KR vs C20XE vs ????? сравнение м/у няколко 16Vмотори

Мнениеот pe6kata » Пон 27 юни 2011 20:31


Buxpo написа:...при ХЕ е по различна тъй като мотора има по къс ход на буталата и в същото време са по обемни и се получава един плюс за ХЕ от към въртящ момент , а щом има по къс ход на буталата следователно коляновия вал се върти по бързо от това следва че може да постигне по високи обороти по лесно


вихро... сори, ама големи глупости пишеш :?

какво значи "по-обемни бутала" :shock В случая единственото за което ства въпрос е различния диаметър на буталата ама "обемност" :screwy
обема на мотора се формира от диаметър и ход на буталото.
ХЕ има същата кубатура- по-големия им диаметър бутала е за сметка на по-малкия ход спрямо абф, но са все по близо 2литра мотори.

вала сам по себе си не му е проблем да се върти. Ограничението по обороти се появава от това че при мотора с голям ход, скоростта на движение на буталото при високи обороти става много голяма и почва да създава проблеми.
А естествено хода се определя от коляновия вал, но пак казвам проблема и два от скоростта и теглото на биела- бутало...
Ето защо и конструктивно мотора е ограничен в развитие като атмосферка.
От същата кубатура излизат стоково 250 коня, от същия този мотор(на хонда ясно е) се вадят 300-310 коня... Виж обаче колко трябва на един абф(на базата на абф!!!) да стигне тази мощност...


Потребителски аватар
Buxpo
Мнения: 145
Регистриран на: Съб 06 фев 2010 6:54
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABF
Местоположение: Кюстендил

Re: ABF vs KR vs C20XE vs ????? сравнение м/у няколко 16Vмотори

Мнениеот Buxpo » Пон 27 юни 2011 21:00


pe6kata написа:
Buxpo написа:...при ХЕ е по различна тъй като мотора има по къс ход на буталата и в същото време са по обемни и се получава един плюс за ХЕ от към въртящ момент , а щом има по къс ход на буталата следователно коляновия вал се върти по бързо от това следва че може да постигне по високи обороти по лесно


вихро... сори, ама големи глупости пишеш :?

какво значи "по-обемни бутала" :shock В случая единственото за което ства въпрос е различния диаметър на буталата ама "обемност" :screwy
обема на мотора се формира от диаметър и ход на буталото.
ХЕ има същата кубатура- по-големия им диаметър бутала е за сметка на по-малкия ход спрямо абф, но са все по близо 2литра мотори.

вала сам по себе си не му е проблем да се върти. Ограничението по обороти се появава от това че при мотора с голям ход, скоростта на движение на буталото при високи обороти става много голяма и почва да създава проблеми.
А естествено хода се определя от коляновия вал, но пак казвам проблема и два от скоростта и теглото на биела- бутало...
Ето защо и конструктивно мотора е ограничен в развитие като атмосферка.
От същата кубатура излизат стоково 250 коня, от същия този мотор(на хонда ясно е) се вадят 300-310 коня... Виж обаче колко трябва на един абф(на базата на абф!!!) да стигне тази мощност...


Не съм имал предвид че е много по голяма кубатура бе колега но има разлика в кубатурата като и да погледнеш на АБФа е 1984 куб.см а ХЕ-то е 1998 и от там идва по голямата обемност за която говора не съм нищо повече казал а това което казах за въртенето е така защото хода на АБФа е 92.8 а на ХЕ-то е 86 според мене както и да го погледнеш има разлика и ти вече на там го каза за оборотите
А отделно на АБФ всичко му е по тежко :)

п.с. Грешката е моя че казах обемни бутала съжалявам :Mr Green Fun


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: ABF vs KR vs C20XE vs ????? сравнение м/у няколко 16Vмотори

Мнениеот pe6kata » Пон 27 юни 2011 21:26


това с "обемните бутала" ти е най-малкия проблем

а щом има по къс ход на буталата следователно коляновия вал се върти по бързо


правилната логика в случая е че, при еднаква кубатура щом единия мотор има по-къс ход на буталата, следователно е с по-голямм диаметър бутала Толкова!

без да ми се сърдиш, ама ...

викам да вземеш да почетеш малко преди да пишеш, щото даже не осъзнаваш какви бисери създаваш :!:
Просто фрапиращо ти липсват основни неща за да коментираш по тази тема каквото и да е.

И за да не сметнеш че тръгвам да се ебавам нещо, ще ти обясня:
Дали с къс ход на буталата или с дълъг, то ако и двата мотора ако работят с приемрно 3000 оборота, означава че коляновите им валове се въртят с 3000 оборота/мин. НО скоростта на движение на буталото ще е различна. това е разликата.

И още нещо да те светна. Дългоходов мотор вади по-голям въртящ момент от късоходов. И въпреки това опела е с доста по-голям въртящ момент щото има много изпипана глава, (или просто щото на абф е смотана)

Съветвам те да вземеш да починеш малко от тази тема. Не смятам че имаш какво смислено да кажеш. И без лоши чувства, без да ми се сърдиш ...


Потребителски аватар
Buxpo
Мнения: 145
Регистриран на: Съб 06 фев 2010 6:54
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABF
Местоположение: Кюстендил

Re: ABF vs KR vs C20XE vs ????? сравнение м/у няколко 16Vмотори

Мнениеот Buxpo » Пон 27 юни 2011 21:49


pe6kata написа:Съветвам те да вземеш да починеш малко от тази тема. Не смятам че имаш какво смислено да кажеш. И без лоши чувства, без да ми се сърдиш ...

Нито съм ти се убидил нито пък разсърдил , може и да права грешки просто не съм си подредил правилно мислите чел съм достатъчно ,отностно това което каза за хода и ВМ е така аз казах друго което явно не си прочел защо ХЕто има по голям ВМ но както и да е
здраве да е , щом мислиш че бълвам само глупости хубаво :beer


Потребителски аватар
Сиромаха
Мнения: 176
Регистриран на: Съб 20 окт 2007 20:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Тутракан

Re: ABF vs KR vs C20XE vs ????? сравнение м/у няколко 16Vмотори

Мнениеот Сиромаха » Пон 27 юни 2011 22:03


Малко корекции-ХЕ-то е с169нм а АБФ-а 180нм.
Защо е по-смотан АБФ?Дълъг ход с малко бутало създава разтеглен вакуум и слаба скорост на засмуквания заряд.Да но изпускането е много ефективно понеже буталото не сритва брутално газовете и те да се чудят да се свиват ли или да бягат а нежно ги избутва :lol: .Дори малките изпускателни клапани не са проблем.
Кривата камера не е най-доброто но там се знае защо е така.
Практиката го доказва,че ако има какво да му духа в ноздрите става прекрасен мотор.
Като го кача на дино ще съм по-категоричен колко е подходящ за атмосферен тунинг но определено е труден и със съмнителен ефект.


Потребителски аватар
Buxpo
Мнения: 145
Регистриран на: Съб 06 фев 2010 6:54
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABF
Местоположение: Кюстендил

Re: ABF vs KR vs C20XE vs ????? сравнение м/у няколко 16Vмотори

Мнениеот Buxpo » Пон 27 юни 2011 22:10


Сиромаха написа:Малко корекции-ХЕ-то е с169нм а АБФ-а 180нм.
Защо е по-смотан АБФ?Дълъг ход с малко бутало създава разтеглен вакуум и слаба скорост на засмуквания заряд.Да но изпускането е много ефективно понеже буталото не сритва брутално газовете и те да се чудят да се свиват ли или да бягат а нежно ги избутва :lol: .Дори малките изпускателни клапани не са проблем.
Кривата камера не е най-доброто но там се знае защо е така.
Практиката го доказва,че ако има какво да му духа в ноздрите става прекрасен мотор.
Като го кача на дино ще съм по-категоричен колко е подходящ за атмосферен тунинг но определено е труден и със съмнителен ефект.

Колега какво имаш предвид с това "Кривата камера не е най-доброто но там се знае защо е така"
а иначе аз все знам че ХЕто е 196нМ що викаш че е 169 :)


Потребителски аватар
Сиромаха
Мнения: 176
Регистриран на: Съб 20 окт 2007 20:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Тутракан

Re: ABF vs KR vs C20XE vs ????? сравнение м/у няколко 16Vмотори

Мнениеот Сиромаха » Пон 27 юни 2011 22:54


Прадядото на АБФ е бил 1.5 литров!Последвало стъргане на ризи и удължаване нагоре, 16В глава през КР че до АБФ.Където влиза 1.5 влизат и всички следващи разработки.А за да е с тясна глава(заради Ауди В8 3.6) изпускателните клапани са вертикални а не под ъгъл като смукателните.Получава се въпросната камера.Вече не си спомням недостатъците но са доста,срещал съм информация по този въпрос.
За въртящия момент-в шкафа ми на работата се търкаля пожълтяла изрезка от статия за съпоставка на този клас мотори на Опел,Форд,Ситроен и Фолксваген.


Потребителски аватар
Buxpo
Мнения: 145
Регистриран на: Съб 06 фев 2010 6:54
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABF
Местоположение: Кюстендил

Re: ABF vs KR vs C20XE vs ????? сравнение м/у няколко 16Vмотори

Мнениеот Buxpo » Пон 27 юни 2011 23:12


Сиромаха написа:Прадядото на АБФ е бил 1.5 литров!Последвало стъргане на ризи и удължаване нагоре, 16В глава през КР че до АБФ.Където влиза 1.5 влизат и всички следващи разработки.А за да е с тясна глава(заради Ауди В8 3.6) изпускателните клапани са вертикални а не под ъгъл като смукателните.Получава се въпросната камера.Вече не си спомням недостатъците но са доста,срещал съм информация по този въпрос.
За въртящия момент-в шкафа ми на работата се търкаля пожълтяла изрезка от статия за съпоставка на този клас мотори на Опел,Форд,Ситроен и Фолксваген.

Много интересно колега евала за обяснението :beer а какво пише в тая изрезка където викаш


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1820
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: ABF vs KR vs C20XE vs ????? сравнение м/у няколко 16Vмотори

Мнениеот vinixxx » Вто 28 юни 2011 9:14


а само абф и ц20хе ли са фаворити в атмосферките,напромер иската на бмв нищо че е 1.8 или пежо купе който и той е 2.0 16в


Потребителски аватар
MK4
Мнения: 1957
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARY 2003
Местоположение: София

Re: ABF vs KR vs C20XE vs ????? сравнение м/у няколко 16Vмотори

Мнениеот MK4 » Вто 28 юни 2011 9:32


BMW имат страхотни атмосферни двигатели, но поради насочеността на марката се монтират в по-големи и по-тежки купета, и поради това не могат да се мерят в права линия с Голф или Астра при равна кубатура.
Един S14B20 създаден около 1987 г. ако не се лъжа (преди близо 25 години) е уникален двигател (100 коня на литър почти, а създаден още през 80-те), но за съжаление колите с такъв мотор в читаво състояние са колекционерска рядкост, понеже и поначло са произведени доста малко бройки сравнено с ABF или C20XE.


Потребителски аватар
mk1gti
Мнения: 216
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 12:21
Автомобил:
Двигател:

Re: ABF vs KR vs C20XE vs ????? сравнение м/у няколко 16Vмотори

Мнениеот mk1gti » Вто 28 юни 2011 18:32


MK4 написа:BMW имат страхотни атмосферни двигатели, но поради насочеността на марката се монтират в по-големи и по-тежки купета, и поради това не могат да се мерят в права линия с Голф или Астра при равна кубатура.
Един S14B20 създаден около 1987 г. ако не се лъжа (преди близо 25 години) е уникален двигател (100 коня на литър почти, а създаден още през 80-те), но за съжаление колите с такъв мотор в читаво състояние са колекционерска рядкост, понеже и поначло са произведени доста малко бройки сравнено с ABF или C20XE.


Съвсем прав си за бмв но аз лично няма да си крия и малката симпатия към тях (нали ваг си ми е страхотна слабост :wink:) и лично аз ако бях заклет фен на бмв, нямаше толкова да ме кефят 4 цилиндровите двигатели (въпреки че при Е30 са страхотни евото особенно) но по-добри редови шестаци нама на света от тези на бмв така че за бмв "двуврато м3 3.2" сите са спецялни. Така че и на бмв не им е да се занимават с некви си наперчени хечбеци.

Що се отнася до останалите марки които вграждат 2.0 16в на хечбеци: Пежо 306 гти е 167 коня по спомен примерно има и по мощни но момента е важен, предавки, тегло няма да филосовствам повече :| има доста бързи хечбеци, 205 1.9 гти, хондата даже вади от 1.6 160 коня. Понеже в България се налагат ФВ и Опел те на ни сиа 800 страници кой е по по най.


Сиромаха написа:Прадядото на АБФ е бил 1.5 литров!Последвало стъргане на ризи и удължаване нагоре, 16В глава през КР че до АБФ.Където влиза 1.5 влизат и всички следващи разработки.А за да е с тясна глава(заради Ауди В8 3.6) изпускателните клапани са вертикални а не под ъгъл като смукателните.Получава се въпросната камера.Вече не си спомням недостатъците но са доста,срещал съм информация по този въпрос.
За въртящия момент-в шкафа ми на работата се търкаля пожълтяла изрезка от статия за съпоставка на този клас мотори на Опел,Форд,Ситроен и Фолксваген.


:beer Добре казано, но основния проблем за вървежа на една кола не е изчистването на цилиндъра а пълненето, за момента от едно му време хората са казали "рамото на коляновия вал ни е добрия момент" замаха


Потребителски аватар
MK4
Мнения: 1957
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARY 2003
Местоположение: София

Re: ABF vs KR vs C20XE vs ????? сравнение м/у няколко 16Vмотори

Мнениеот MK4 » Вто 28 юни 2011 19:05


Аз съм нескрит BMW фен, но не ми стигат възможностите за Е46 М3.
Иначе доста честичко карам на брат ми Е46 330i и няма ВАГ от тия години да му стъпи на малкия пръст в каквото и да е сравнение.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта