Golf MK4 2.3 V5 - проблем с токовете (комутатора)

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
-MARMIL-
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 22:38
Автомобил: VW Golf 4 V5
Двигател: 2.3i V5 AGZ 1999
Местоположение: София

Golf MK4 2.3 V5 - проблем с токовете (комутатора)

Мнениеот -MARMIL- » Вто 28 юни 2011 23:20


Здравейте преди половин година си купих колата досега бях много доволен и нямаше никакви сериозни проблем докато един прекрасен ден при паленето колата започна да роботи на 4 цилиндъра(и съответно да харчи двойно) та реших че е свещ или кабел отидох в един сервиз за VW и Audi къдетоси правя колата и момчетата казаха че има три опций 1.свещ 2.кабел 3.комутатор оказа се както винаги най-лошия вариянт а именно комутатор но се оказа че струва нов 700лв. намерих си втора ръка за 100лв. и си го смених, колата се оправи и всичко беше наред до преди няколко дни когато всичко се повтори. Според мен са буксите които влизах в комутатора защото когато ги извадя и ги сложа наново. Когато стане топло и колата загрее пак става номера тези дни беше студено и тя е наред. Къде ли не ходих диагностики майстори всичко никой не може да ми каже какво е. Имам и съмнения че може и да е проблем с токовете защото плафоните на вратата попринцип не ми работят както и ключалката на щофьорската врата също а когато колата се развали те се оправят , изгарят ми крушки на стоповете и габаритите абе незнам. Може всичко да е съвпадение но ще съм благодарен ако ми кажете какво мислите. Благодаря предварително!!!




Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: VW Golf 4 2.3 V5 - проблем с токовете (комутатора)

Мнениеот lrlmodo » Сря 29 юни 2011 11:27


Провери си и свещите в какво състояние са :wink:
Че и те може да виновници


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: VW Golf 4 2.3 V5 - проблем с токовете (комутатора)

Мнениеот van4ooo » Сря 29 юни 2011 17:38


При нормални обстоятелства и аз бих заложил на свещи,кабели,бобина комплект(в топло време загрява и отказва да работи).Но това с вратата :banghead: провери каква утечка дава колата,колко зарежда генератора,провери масите по купето.От кога е проблема с вратата-доста преди да изгори бобината ли?


-MARMIL-
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 22:38
Автомобил: VW Golf 4 V5
Двигател: 2.3i V5 AGZ 1999
Местоположение: София

Re: VW Golf 4 2.3 V5 - проблем с токовете (комутатора)

Мнениеот -MARMIL- » Сря 29 юни 2011 23:35


Проблема с вратата е от както я купих. И тази брава не я отчиташе(плафона не се вкл.), но сега като комутатора откаже и колата заработи на 4 цилиндъра бравата почва да работи, когато комутатора се оправи бравата спира да работи.
А свещтите са ми др. проблем защото ми казаха че кабелите ми са мн слаби(от старост)и когато тръгнат да свалят сещите ще се скъсат кабелите и ще трябва нови да те са 280лв. ориг.


Потребителски аватар
tehniiik
Мнения: 96
Регистриран на: Пет 16 яну 2009 18:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Re: VW Golf 4 2.3 V5 - проблем с токовете (комутатора)

Мнениеот tehniiik » Сря 02 ное 2011 20:02


Малко да внеса светлина в тази поостаряла тема.
Обръщам се специално към колегите с AGZ мотора и проблема с комутатора.
Преди време и аз имах разправии с комутатора.На единият цилиндър идваше искра , когато си поискаше.И аз като вас си мислех нещо по буксите но не е там проблема.
Проблема идва от самия комутатор и по точно от лоша връзка вътре.Самият комутатор е една керамична плочка залепена за алуминиева подложка и на самата керамика са нанесени електронните компоненти.Проблемът идва от от това че изводите от комутатора ,които са вътре от керамиката до буксите на корпуса на комутатора представляващи алуминиеви крачета точковани за керамиката и буксите дават лош електрически контакт.Като отвориш комутатора видимо механична връзка има но електрическа такава липсва.Проблемът се оправя чрез заменяне на алуминиевите крачета с тънки медни жички който се запояват (начинът на запояване е особен)и проблемът се решава за винаги с комутатора.Равносметката е спестени 680лв :bowdown
Който се интересува мога да опиша и методиката за възстановяване на комутатора.
Съжалявам ,че не направих снимки.


Потребителски аватар
kikogsxr
Мнения: 286
Регистриран на: Чет 13 яну 2011 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Re: VW Golf 4 2.3 V5 - проблем с токовете (комутатора)

Мнениеот kikogsxr » Съб 07 юли 2012 16:35


Здрасти колега аз май имам такъв проблем, пуснах тема за проблем с паленето, така, че ще ми е полезна твоята информация. Благодаря предварително(viewtopic.php?f=5&t=336917)


Потребителски аватар
tjrz
Мнения: 32
Регистриран на: Чет 30 апр 2009 12:57
Автомобил: VW Golf 4 2.3 V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Разград

Re: VW Golf 4 2.3 V5 - проблем с токовете (комутатора)

Мнениеот tjrz » Съб 12 юли 2014 16:30


Здравейте, аз също имам проблем с комутатора. Преди година беше изчезнал 5-я цилиндър и бях принуден да си купя нов. Сега отново се прояви същия проблем, но на 2-ри цилиндър. Изключих проблем с бобините, кабелите, свещите и т.н. вече съм сигурен че проблема е вътре в комутатора, тъй като след започване на прекъсване на работата на двигателя, разбутвам леко самия комутатор и всичко се оправя. Може ли някой да ми каже какъв е гел-а който се намира вътре върху чиповете и откъде може да се намери същия такъв, тъй като ми омръзна да плащам грешни пари за нов и той отново да не работи.
Предстои ми ремонт на моя и всякаква информация ще ми бъде от полза.
Благодаря предварително на всеки който може да помогне.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта