Генератор за 220 волта в автомобил

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Генератор за 220 волта в автомобил

Мнениеот nikson85 » Пет 01 юли 2011 11:10


Здравейте колеги може ли да се монтира генератор за 220 волта ток в автомобил който да се задвижва чрез ремък от двигателя с вътрешно горене?
Мисълта ми е да се направи хибрид който да се зарежда от този генератор. Значи този генератор да служи да зарежда пакет батерии които от своя страна след това като се заредят да бъде монтиран електромотор който да движи колата примерно 100км без да участва двигателя с вътрешно горене.
И когато се изчерпи тока в тях пак да се включи двигателя с вътрешно горене и така той зарежда батериите отново. Така имаме 100км свободна енергия отново след зареждането на батриите. Получава се хибридна кола която е доста икономична защото примерно изминава 200км на дизел или бензин и след това 100км на електричество, което ще рече до 50% икономия на гориво и вредни емисии.




Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Генератор за 220 волта в автомобил

Мнениеот radi_nrj » Пет 01 юли 2011 11:28


Няма такова нещо като 220 волта ток. Волт (V) е мерна единица за напрежение. Повечето хибриди за на 96V (16 групи по 6V оловно кисели полу-тракционни батерии или 80 групи литиеви). Генератора докато зарежда батериите ще консумира механична енергия която ще вдига разхода на ДВГ-то. Общо взето проекта е непосилен за човек, който бърка ток и напрежение!


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Генератор за 220 волта в автомобил

Мнениеот nikson85 » Пет 01 юли 2011 11:36


radi_nrj написа:Няма такова нещо като 220 волта ток. Волт (V) е мерна единица за напрежение. Повечето хибриди за на 96V (16 групи по 6V оловно кисели полу-тракционни батерии или 80 групи литиеви). Генератора докато зарежда батериите ще консумира механична енергия която ще вдига разхода на ДВГ-то. Общо взето проекта е непосилен за човек, който бърка ток и напрежение!

Няма да е много голям разхода най-много с 1 литър в повече , но отдадената енергия ще е поне над 40% повече


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Генератор за 220 волта в автомобил

Мнениеот Ljubon » Пет 01 юли 2011 11:42


nikson85 написа:Значи този генератор да служи да зарежда пакет батерии които от своя страна след това като се заредят да бъде монтиран електромотор който да движи колата примерно 100км без да участва двигателя с вътрешно горене.

Идеята ти е гениална. Пакетът батерии, с които се изминават 100км. изглежда ето така:
IMG_0186.jpg

За да успееш да ги заредиш по време на карането от 200км. ще ти трябва генератор от корабен двигател. mhihi
А къде и как ще бъде поставен задвижващия електродвигател? :screwy


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Генератор за 220 волта в автомобил

Мнениеот nikson85 » Пет 01 юли 2011 11:50


Ljubon написа:
nikson85 написа:Значи този генератор да служи да зарежда пакет батерии които от своя страна след това като се заредят да бъде монтиран електромотор който да движи колата примерно 100км без да участва двигателя с вътрешно горене.

Идеята ти е гениална. Пакетът батерии, с които се изминават 100км. изглежда ето така:
IMG_0186.jpg

За да успееш да ги заредиш по време на карането от 200км. ще ти трябва генератор от корабен двигател. mhihi
А къде и как ще бъде поставен задвижващия електродвигател? :screwy

Примерно на задните колела всяко по отделно , както на електро скутерите. :screwy

Последна промяна от nikson85 на Пет 01 юли 2011 11:58, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Генератор за 220 волта в автомобил

Мнениеот milmar » Пет 01 юли 2011 11:54


nikson85 написа:....
Няма да е много голям разхода най-много с 1 литър в повече , но отдадената енергия ще е поне над 40% повече


Аз мисля , че идеята е отлична , и не е от скоро - нарича се перпетум мобиле :D .

ПП Енергията която потенциално искаш да ползваш от акумулаторите , трябва предварително да се достави от някъде . било то от ел. мрежа или от ДВГ . Вложената енергия (във вид на гориво примерно) за зареждане на акумулаторите трябва да е най-малкото :mrgreen: толкова , колкото се надяваш да използваш от тях след зареждането .

Последна промяна от milmar на Пет 01 юли 2011 11:57, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Генератор за 220 волта в автомобил

Мнениеот radi_nrj » Пет 01 юли 2011 11:56


Ljubon написа:ще ти трябва генератор от корабен двигател. mhihi

А те пустите му батерии имат един параметър наречен вътрешно съпротивление, което се катери по време на заряда. И от едно положение на татък става така (ще се пробвам с прости думи):
ти им подаваш едно и също напрежение а те все по малко енергия поемат. Вдигаш напрежението да се вдигне зарядния ток и те почват да греят кат реотани.

Следя постовете на колегата nikson85 и оставам с впечатлението, че сериозно се опитва (извинявам се за израза) да ебе физиката.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Генератор за 220 волта в автомобил

Мнениеот nikson85 » Пет 01 юли 2011 11:57


milmar написа:
nikson85 написа:....
Няма да е много голям разхода най-много с 1 литър в повече , но отдадената енергия ще е поне над 40% повече


Аз мисля , че идеята е отлична , и не е от скоро - нарича се перпетум мобиле :D .

Не може да е перпетум мобиле защото има двигател с вътрешно горене. Тук става въпрос за хибрид. mhihi


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Генератор за 220 волта в автомобил

Мнениеот milmar » Пет 01 юли 2011 12:02


nikson85 написа:
milmar написа:
nikson85 написа:....
Няма да е много голям разхода най-много с 1 литър в повече , но отдадената енергия ще е поне над 40% повече


Аз мисля , че идеята е отлична , и не е от скоро - нарича се перпетум мобиле :D .

Не може да е перпетум мобиле защото има двигател с вътрешно горене. Тук става въпрос за хибрид. mhihi


Като дете си мислех не може ли да си сложа на колелото ел. моторче и акумулатор . Така като се спускам по баира надолу , посредством динамото за фара :mrgreen: да зареждам акумулатора , а после да си изкачвам същия баир с моторчето на аванта , но не става , има загуби .

А ти говориш с някаква малка разлика в горенето на двигателя да си заредиш акумулаторите и после да си караш на ток ... уви , пак не става . В този живот всичко се плащат , казват с едно изключение , но аз не вярвам :D .


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Генератор за 220 волта в автомобил

Мнениеот nikson85 » Пет 01 юли 2011 12:05


milmar написа:
nikson85 написа:
milmar написа:
nikson85 написа:....
Няма да е много голям разхода най-много с 1 литър в повече , но отдадената енергия ще е поне над 40% повече


Аз мисля , че идеята е отлична , и не е от скоро - нарича се перпетум мобиле :D .

Не може да е перпетум мобиле защото има двигател с вътрешно горене. Тук става въпрос за хибрид. mhihi


Като дете си мислех не може ли да си сложа на колелото ел. моторче и акумулатор . Така като се спускам по баира надолу , посредством динамото за фара :mrgreen: да зареждам акумулатора , а после да си изкачвам същия баир с моторчето на аванта , но не става , има загуби .

А ти говориш с някаква малка разлика в горенето на двигателя да си заредиш акумулаторите и после да си каташ на ток ...

Точно за това говоря за хибрид , както при Хонда автомобилите само че сам да си го направиш.


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Генератор за 220 волта в автомобил

Мнениеот Ljubon » Пет 01 юли 2011 12:26


milmar написа:Аз мисля , че идеята е отлична , и не е от скоро - нарича се перпетум мобиле :D .

Ето едно такова:
http://www.youtube.com/watch?v=dT9s33X9D4I
Колегата може да пробва да си направи магнитен мотор. :idea3


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19287
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Генератор за 220 волта в автомобил

Мнениеот stefan4o » Пет 01 юли 2011 12:30


nikson85 написа:
milmar написа:
nikson85 написа:
milmar написа:
nikson85 написа:....
Няма да е много голям разхода най-много с 1 литър в повече , но отдадената енергия ще е поне над 40% повече


Аз мисля , че идеята е отлична , и не е от скоро - нарича се перпетум мобиле :D .

Не може да е перпетум мобиле защото има двигател с вътрешно горене. Тук става въпрос за хибрид. mhihi


Като дете си мислех не може ли да си сложа на колелото ел. моторче и акумулатор . Така като се спускам по баира надолу , посредством динамото за фара :mrgreen: да зареждам акумулатора , а после да си изкачвам същия баир с моторчето на аванта , но не става , има загуби .

А ти говориш с някаква малка разлика в горенето на двигателя да си заредиш акумулаторите и после да си каташ на ток ...

Точно за това говоря за хибрид , както при Хонда автомобилите само че сам да си го направиш.

Само че при Хонда се ДОзареждат, а не се ЗАРЕЖДАТ напълно. Правиш ли разлика? Точно перпетуум мобиле искаш, ама засега никой не е успял, да не говорим такъв, дето бърка ток с напрежение mhihi В японските хибриди (предполагам и не само в тях) дозареждането става от т.нар. двигателна спирачка. Където при обикновените коли само с ДВГ е ППХ. Та по този начин двигателят се превръща в нещо като генератор, посредством колелата, които го движат и зарежда в някакъв минимален процент батериите, но нищо повече. Т.е. тая енергия се ползва, колкото да не отиде на вятъра, от нея едва ли чак толкоз зависи пробегът на колата с едно зареждане на батериите :beer


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Генератор за 220 волта в автомобил

Мнениеот Ljubon » Пет 01 юли 2011 12:43


stefan4o написа:... ама засега никой не е успял, да не говорим такъв, дето бърка ток с напрежение mhihi

Еее, какво го захапахте колегата за тоя ток, всички си плащаме месечните сметки за "тока" и знаем за какво иде реч. mhihi
А пък и колегата може да е скрит гений, винаги има първи път! :idea:
Дерзай колега, имаш нашата подкрепа! :да:


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Генератор за 220 волта в автомобил

Мнениеот nikson85 » Пет 01 юли 2011 12:58


Значе единствената пречка са батериите както казва колегата по-горе имат съпротивление. Това означава че пълна зареденост се постига за 8 часа от мрежата за постоянен ток , което иде реч за големи загуби точно заради времето на зареждане на батериите. Но как тогава в съвремените електромобили ,които са изцяло на електричество зареждането става за 30 минути от специална зарядна станция. Това ако го отговори някой направо да си подава документите за завода на електро автомобили. :beer :beer :wink:


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Генератор за 220 волта в автомобил

Мнениеот Ljubon » Пет 01 юли 2011 13:06


nikson85 написа: Но как тогава в съвремените електромобили ,които са изцяло на електричество зареждането става за 30 минути от специална зарядна станция.

Батериите са литиеви, бързозарядни.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта