1З за или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот emiltd » Пет 01 юли 2011 11:18


Golf_Diesel_ написа:А това че резонатора прави повече вакуум вярно ли е :?:


Резонатора забавя скоростта на газовете в различна степен,в зависимост от форма и размер,а също и орязва високочестотния шум.
Този вакуум или каквото и да е,за което говориш,по никакъв начин не влияе на стойността на налягане на турбото...това се контролира от уестгейта.Всяка промяна на изпускателна система,влияе на момента,в който налягането достига максимални стойности.




tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот tarikat89 » Пет 01 юли 2011 16:42


И всеки пише различно,та в крайна сметка на кола с турбо (ААЗ мотора) без никакви промени по мотора нито турбо нито нафта нищо,ако се махнат и средното и крайното гърне и се сложи от край до край права тръба на същото Ф каквото е и заводското ще има ли някакви промени негативни във вървенето или не ?


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот ventotdi » Пет 01 юли 2011 19:06


аз като опънах от край до край правата тръба бях само с куулер и турбо на 1 бар и да ти кажа усетих само по-добро наемане след 3000 оборота ... не съм усещал негативи ,а и много странен приятен звук има след тея обороти ....иначе на място има една идея по силно потракване ;)


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот emiltd » Пет 01 юли 2011 19:08


tarikat89 написа:И всеки пише различно,та в крайна сметка на кола с турбо (ААЗ мотора) без никакви промени по мотора нито турбо нито нафта нищо,ако се махнат и средното и крайното гърне и се сложи от край до край права тръба на същото Ф каквото е и заводското ще има ли някакви промени негативни във вървенето или не ?


Колата ще стане по-мудна в ниските,за сметка на минимално подобряване на високите обороти,което според мен няма да ти хареса.В крайна сметка,все пак ще получиш някакво минимално повишение на мощността 8) Друго,което ще стане е да се промени звука.Ако тези фактори те устройват,действай :да:


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот ventotdi » Пет 01 юли 2011 19:13


аз още не мога да усмисля ,защо колата на ниските става по мудна в сток вариант с права генерация ...това съм го чувал за двутактовите мотори ! ...


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот Golf_Diesel_ » Пет 01 юли 2011 19:24


ventotdi написа:аз още не мога да усмисля ,защо колата на ниските става по мудна в сток вариант с права генерация ...това съм го чувал за двутактовите мотори ! ...


И аз не знам защо, но при мен беше факт, даже имах крайно спортно гърне.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот ventotdi » Пет 01 юли 2011 19:28


не стига ,че освобождаваме буталото от товара да изблъсква изгорелите газове навън защото трябва да минат през катализатор ,средно гърне и крайно гърне и пак с правата генерация ефекта е същия след като изгорелите газове само чакат да видят отворен клапан и вече са от зад на бронята ... аз не го усетих това мудно поведение на мотора ми на ниските в почти сток вариант и не мога да си го обясня и съглася с него ! :)


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот emiltd » Пет 01 юли 2011 19:44


ventotdi написа:аз още не мога да усмисля ,защо колата на ниските става по мудна в сток вариант с права генерация ...това съм го чувал за двутактовите мотори ! ...


Обяснявам:
Приемаме,че имаме сток мотор с налягане 0.7бара,което той прави на 3000рпм примерно.Знаем,че турбото се задвижва от изгорелите газове и налягането зависи от тяхната скорост и т-ра.Когато се отпушва изпускателната система,скоростта и т-рата на газовете се променят за тези примерни 3000рпм.Демек,те достигат пак тези стойности,но вече при по-високи обороти,примерно 3300рпм.Това е така,точно защото е улеснено издухването и трябва повече време,за да се достигне оптимална т-ра и скорост.Естествено в края на краищата се генерира повече мощност,защото тези параметри при по-високи об. ще достигнат по-големи стойности.Резултата е повече върт.момент,но изместен в по-високи обороти и усещането е че колата губи пъргавина и от там много хора си мислят,че и конете бегат :Mr Green Fun
Всичко това важи за сток мотор и затова според мен е безмислено заниманието,ако няма промяна на въздух и гориво.тогава вече е друго :beer


Потребителски аватар
passat_rs
Мнения: 628
Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
Автомобил: BMW E91
Двигател: M57 T2
Местоположение: Разград

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот passat_rs » Пет 01 юли 2011 21:58


Аз си имам 0,7 бара при 2200 rpm без значение на коя скорост съм. Също така и колата стана по пъргава в ниските (сток мотор)


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот emiltd » Пет 01 юли 2011 22:25


passat_rs написа:Аз си имам 0,7 бара при 2200 rpm без значение на коя скорост съм. Също така и колата стана по пъргава в ниските (сток мотор)


Написал съм 3000рпм,като пример,не с точност.
Какво си правил ти с гърнетата :roll: ?


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот tarikat89 » Пет 01 юли 2011 23:39


при мен всичко е сток,освен че имам и монтиран интеркулер. Просто искам да махна тея гърнета,че ме изнервят вече..но ако колата ще стане по мудна в ниските не ми е оферта..


Потребителски аватар
freezone
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 09 апр 2010 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот freezone » Съб 02 юли 2011 1:02


Аз съм с оригиналното гърне и не е мръднало,явно е стояла в някои гараж сумати години и смея да твърдя че двигателя работи по добре от 1з примерно.Невиждам смисъл от това да се слагат тръби по простата причина че вече не е същата динамика в двигателя и при 1300-1400 оборота при минус 10 градуса направо ти гасне при студен мотор :).Един приятел беше така на 1.6тд голф 2 и си промени мнението.И тия български инжнинерни работи със слагане на спортни филтри.ТВЪРДО ПРОТИВ!


Потребителски аватар
passat_rs
Мнения: 628
Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
Автомобил: BMW E91
Двигател: M57 T2
Местоположение: Разград

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот passat_rs » Съб 02 юли 2011 17:35


emiltd написа:
passat_rs написа:


Написал съм 3000рпм,като пример,не с точност.
Какво си правил ти с гърнетата :roll: ?


С права тръба съм (тънкостенна mhihi ) на 60 мм. и спортмо гърне (поне така го наричат за мен си е резонатор с наварен лъскъв накрайник) Не виждам осезаема разлика във вървежа само звука се промени леко,ся по се чува турбото.


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот don hose » Съб 02 юли 2011 22:44


На двигателя с принудително пълнене не му пречи размера на тръбата, стига да не е ненормално голяма 60мм е чудесен размер за кола, било сток било то по-бързичка.Най голямото преимущество на по голямата тръба е намалянето на температурата на изходящите газове.


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: За или против махането на гърнетата и монтиране на тръби

Мнениеот emiltd » Нед 03 юли 2011 0:09


don hose написа:На двигателя с принудително пълнене не му пречи размера на тръбата, стига да не е ненормално голяма 60мм е чудесен размер за кола, било сток било то по-бързичка.Най голямото преимущество на по голямата тръба е намалянето на температурата на изходящите газове.


Колега,температурата на газовете е тясно свързана с тяхната скорост,така че аз лично не го виждам като преимущество това спадане на т-рата!Употребата на термолента е доказателство на твърдението ми.Не искам да бъда разбран погрешно,твърдо съм "ЗА" отпушването на гърнетата,но не и на сток мотор,защото е безмислено за мен,да се променя издишането на мотора,без по никакъв начин да е промененно неговото вдишване.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта