ventotdi написа:аз още не мога да усмисля ,защо колата на ниските става по мудна в сток вариант с права генерация ...това съм го чувал за двутактовите мотори ! ...
Обяснявам:
Приемаме,че имаме сток мотор с налягане 0.7бара,което той прави на 3000рпм примерно.Знаем,че турбото се задвижва от изгорелите газове и налягането зависи от тяхната скорост и т-ра.Когато се отпушва изпускателната система,скоростта и т-рата на газовете се променят за тези примерни 3000рпм.Демек,те достигат пак тези стойности,но вече при по-високи обороти,примерно 3300рпм.Това е така,точно защото е улеснено издухването и трябва повече време,за да се достигне оптимална т-ра и скорост.Естествено в края на краищата се генерира повече мощност,защото тези параметри при по-високи об. ще достигнат по-големи стойности.Резултата е повече върт.момент,но изместен в по-високи обороти и усещането е че колата губи пъргавина и от там много хора си мислят,че и конете бегат
Всичко това важи за сток мотор и затова според мен е безмислено заниманието,ако няма промяна на въздух и гориво.тогава вече е друго
