Защо светва лампата за маслото?! Решено!!!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
dinko_bonev
Мнения: 1025
Регистриран на: Пет 30 дек 2005 13:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Защо светва лампата за маслото?! Решено!!!

Мнениеот dinko_bonev » Сря 29 юни 2011 19:58


Колата е Шкода Октавия 1,9 TDI 90 к.с. мотор AGR.
Като я покарам 20-30 мин. извън града и светва лампата за маслото... После гасне и след известно време пак светва. Градско ми го е направила 2-3 пъти. Пробвана е с различни масла и пак така. Датчика е сменян 3 пъти и няма ефект. Замервали са и налягането - ок е. Съмняваха се в зареждането, че при тези мотори правило такива номера. И в интерес на истината веднъж ми светнаха едновременно и лампата за маслото и лампата за батерийката... Да..., ама зарежда нормално. Така е сигурно вече 5-6 месеца. Ако имаше проблем с налягане на маслото си мисля, че до сега щеше да "роди". Последно днес предположиха, че проблема е може би в таблото, но не остана време за проверка...

Ако някой е имал такъв проблем моля да сподели решение. Или давайте съвети какво да проверявам, че ме дразни.
Ами това е...
Благодаря!!!

Последна промяна от dinko_bonev на Пон 03 окт 2011 13:22, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1822
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Защо светва лампата за маслото?!

Мнениеот vinixxx » Сря 29 юни 2011 20:03


:търсачкаа има мн теми


Потребителски аватар
dinko_bonev
Мнения: 1025
Регистриран на: Пет 30 дек 2005 13:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Защо светва лампата за маслото?!

Мнениеот dinko_bonev » Сря 29 юни 2011 20:07


vinixxx написа::търсачкаа има мн теми


Ама моя проблем го няма там!!! :beat_butt2


mimimi6o
Мнения: 45
Регистриран на: Нед 26 сеп 2010 5:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Защо светва лампата за маслото?!

Мнениеот mimimi6o » Сря 29 юни 2011 20:15


аз имах същия проблем на голф 3 тди и ми даваше на късо единия от стоповете влизаше вода таблото светеше като коледна елха.нещо ти дава на късо според мен щом всичко ти е ок :)


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Защо светва лампата за маслото?!

Мнениеот joker » Чет 30 юни 2011 20:53


налягането на маслото....мери и после пиши и питай...прочети и за системата за ранно предупреждение...


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Защо светва лампата за маслото?!

Мнениеот Stivi » Пет 01 юли 2011 11:20


joker написа:налягането на маслото....мери и после пиши и питай...прочети и за системата за ранно предупреждение...


Човека пише че налягането е мерено ! Четох някаква тема скоро че се получавало и от проблем с генератора :!:


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Защо светва лампата за маслото?!

Мнениеот mshbul » Пет 01 юли 2011 20:21


На алтернатора едната от буксите имала нещо общо с маслото, не помня защо.

Почисти си буксите с тънките кабели на алтернатора и ги огледай за прекъсвания или заголвания.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Защо светва лампата за маслото?!

Мнениеот joker » Пет 01 юли 2011 21:59


Stivi написа:
joker написа:налягането на маслото....мери и после пиши и питай...прочети и за системата за ранно предупреждение...


Човека пише че налягането е мерено ! Четох някаква тема скоро че се получавало и от проблем с генератора :!:

Аз О.К. не го разбирам като стойност!Има си цифри за тази работа..и температура на ДВГ...Защото докато се науча, доста О.К.-чета на майстори псувах!


Потребителски аватар
freezone
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 09 апр 2010 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Защо светва лампата за маслото?!

Мнениеот freezone » Съб 02 юли 2011 1:05


Провери за наличие на късо някъде,щом ти го прави като загрее двигателя е от това ,според мен!Ще ти стопи компа!


Потребителски аватар
=TDI=
Мнения: 64
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 16:17
Автомобил: Passat 1.9 TDI
Двигател: 1Z
Местоположение: Хасково

Re: Защо светва лампата за маслото?!

Мнениеот =TDI= » Съб 02 юли 2011 10:00


някой някъде тук беше побликувал това :
Ако на някой от вас се е случвало докато кара VW-то си, без видима причина да започне да мига лампата за маслото и да свири гаден зумер, това ще му бъде от полза.
Повечето модели на VW Golf, Jetta, Passat и др.са снабдени с т.н. система за ранно предупреждение за налягането на маслото.Направена е на базата на интегрална схема (компаратор) и зумер, които се намират във блока на скоростомера. На входа на схемата постъпва информация от:
- датчика монтиран на масления филтър 1.8 bar (бяла изолация) с нормално отворени контакти към "маса".
- датчика на главата 0.3 bar (кафява изолация) с нормално затворени контакти към "маса"
- оборотомера (от делкото ако няма оборотомер)

Тази система следи отношението обороти-налягане и има за цел да предупреждава НАВРЕМЕ че поради някаква причина налягането на маслото е спаднало и е под оптималната си стойност. (При коли, които имат само контролна лампа за маслото в повечето случаи тя светва, когато вече е доста късно).

Сработването на системата НЕ ОЗНАЧАВА, че е станало най-лошото (липса на налягане и "изтропал" колянов вал). Това е още много далече и може да се предотврати. Виждал съм VW, което е изминало около 1000км след първото сработване на системата и мотора му работеше като часовник без всякакви намерения да спира.

За системата трябва да се знае че:
- недейства при тихи обороти;
- неследи за нивото или температурата на маслото;
- задействането и се индицира ВИНАГИ с едновременното светене на лампата за маслото и свирене на сигналния зумер.

Системата работи така:
-При пускане на двигателя и достигане на налягане от 0.3 bar, датчикът на главата разделя контактите си и гаси лампата за маслото.
-Датчикът на масления филтър сработва като затваря контактите си при достигане на налягане от около 1.6 до 1.8 bar като по този начин
подава "маса" към интегралната схема.
-Системата за ранно предупреждение ЗАПОЧВА ДА РАБОТИ при достигане на 2000 оборота.
Тези обороти се регистрират от интегралната схема. Ако а в същото време тя НЕ Е
получила сигнал от датчика на масления филтър (т.е. налягането е под 1.8 bar и
датчикът не е затворил контактите си) след около 15сек схемата задейства лампата за маслото,
която започва да мига и към зумера, който започва да звъни, не много силно но страшно изнервящо.

При сработване на системата за ранно предупреждение добре е да се направи диагностика. Препоръчвам ви следното:
-Проверете изправността на самата система като откачите кабела на датчика на масления филтър (при повечето модели е жълт).
-Запалете двигателя и вдигнетее окило 2200 оборота. След около 10-15сек. лампата на маслото трябва да светне, а зумерът да започне да звъни. При връщане кабела на мястото му или опирането му към "маса" лампата и зумерът трябва да спрат.
-Ако всичко е ОК тогава на мястото на датчика на филтъра навийте манометър. При загрят двигател (82-95 градуса) налягането на маслото за бензиновите двигатели на VW 1.3, 1.6 и 1.8 всички модификации трябва да е не по-малко от 1.5 bar при не повече от 1000 оборота и не по-малко от 2 bar при 2000 оборота.

Ако налягането е ОК, причините да се търсят в:
- лоши кабелни връзки на датчиците
- лоши връзки в самото арматурно табло (фолираните проводници зад него)
- интегралната схема в самото табло (това не се ремонтира, а се сменя цялото табло)
- дефектирали датчици

Ако налягането е под посочените стойности то възможни причини са:
- маслото е с нисък вискозитет
- проблеми с хидравликата на клапаните (ако моторът е такъв).
- маслена помпа (големи хлабини или блокирал в отворено положение компенсационен клапан)
- лагери на паразитния вал (малко вероятно но напълно възможно)
- ОСНОВНИ И БИЕЛНИ ЛАГЕРИ.


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Защо светва лампата за маслото?!

Мнениеот rosen79 » Нед 03 юли 2011 9:42


freezone написа:Провери за наличие на късо някъде,щом ти го прави като загрее двигателя е от това ,според мен!Ще ти стопи компа!

Какво значение има температурата на двигателя с късото съединение?Късото съединение или го има или го няма,а дали двигателя е топъл или студен е без значение.Колегата да си измери налягането на маслото при студен и топъл двигател.


Потребителски аватар
dinko_bonev
Мнения: 1025
Регистриран на: Пет 30 дек 2005 13:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Защо светва лампата за маслото?!

Мнениеот dinko_bonev » Вто 05 юли 2011 20:09


Да добавя, че е така вече около 10000 км. На извънградско и предимно на завой...


Потребителски аватар
dinko_bonev
Мнения: 1025
Регистриран на: Пет 30 дек 2005 13:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Защо светва лампата за маслото?! Решено!!!

Мнениеот dinko_bonev » Пон 03 окт 2011 13:26


Такааа...
За голяма моя радост проблема се реши...
Оказа се, че виновен за всичко е бил акумулатора... Той беше за бензинова кола (с него беше колата като я купих)62 а.ч. Колата го е презареждала докато преди около седмица окончателно сдаде багажа...
От както сложих новата батерийка няма проблем с лампичката... :banana


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Защо светва лампата за маслото?! Решено!!!

Мнениеот emo-gar » Пон 03 окт 2011 14:59


Динко,май нещо са те "смотали" с точната причина за лампата на маслото,както и с извода че е презареждан "бензиновият" акумулатор!!!


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Защо светва лампата за маслото?! Решено!!!

Мнениеот milmar » Пон 03 окт 2011 16:08


Акумулаторите за дизелови и бензинови автомобили се различават и то не винаги само по капацитета , но не и по напрежението ! Какъвто и капацитет оловен акумулатор да сложиш (дори 10Ah от UPS :D ) не би трябвало да се презареди ако генератора е изправен !



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта