компресор или турбина +/-

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
pi
Мнения: 58
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 15:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

компресор или турбина +/-

Мнениеот pi » Сря 23 авг 2006 15:34


Една тема, където професионалистите да изкажат мнение, за "+" и "-" на двата начина за тунинговане, поразгледах, поизчетох за проектите на доста хора и повечето от тях се насочват към турбиниране, та пускам тази тема за да разберат лаиците като мен откаде идва разликата в статистиката :wink:
и така ако искаме да тунинговаме колата, компресор или турбо?
е ясно, че най- добре и двете, но ...$$$ :wink:




Потребителски аватар
pi
Мнения: 58
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 15:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

ре

Мнениеот pi » Сря 23 авг 2006 15:38


...за всички, които искат да се образоват по темата един link, не най-изчерпателния, но добър като начало

http://enginez.hit.bg/enjoy.htm


Потребителски аватар
asskoGTI
Мнения: 778
Регистриран на: Нед 05 юни 2005 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот asskoGTI » Сря 23 авг 2006 19:13


колега зависи колко пари имаш :)
това е главния фактор
иначе на въпроса ти всеки би казал че турбото е по-добре....


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

jj

Мнениеот Stoi » Сря 23 авг 2006 19:41


аз сам за компресора ! Имаш мощността при ниски обороти още


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: jj

Мнениеот paco » Чет 24 авг 2006 14:27


Stoi написа:аз сам за компресора ! Имаш мощността при ниски обороти още


Ще се сетите....ама цената е убийййййствена.

РАСО


Потребителски аватар
asskoGTI
Мнения: 778
Регистриран на: Нед 05 юни 2005 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: jj

Мнениеот asskoGTI » Чет 24 авг 2006 15:04


Stoi написа:аз сам за компресора ! Имаш мощността при ниски обороти още


компресора папка от мощноста обаче,нали се сещаш-загубииииииии :078:


Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: jj

Мнениеот Golf 3 1.8 » Чет 24 авг 2006 15:42


asskoGTI написа:
Stoi написа:аз сам за компресора ! Имаш мощността при ниски обороти още


компресора папка от мощноста обаче,нали се сещаш-загубииииииии :078:

мда при еднакво налягане турбо компресора ше дава повече сила от механичния......


Cordoba16vt
Мнения: 540
Регистриран на: Пон 10 юли 2006 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cordoba16vt » Чет 24 авг 2006 16:15


компресор за биг мотор с биг ход и биг диаметър

да "подпира мотора" с сравнително ниско налягане .

за малките моторетки - турбинки :):):)


между другото събота и неделя карах Купър С - 163к.с. с компресор и съм силно впечатлен :) диапазон на мощност - 2 000-6000 + об мин .

но и 6 скорости ( супер подредена ск кутия) помагат много да си покаже зъбките това мъниче ( за кола 2004 г 1 200 кг си е направо категория муха)

даже и колегета с Астролета който го кара до Боровец беше много силно впечатлен :):):)

но по принцип предпочитам да беше с турбо дупка и да лети горе


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Пет 25 авг 2006 8:30


[quote="Cordoba16vt"]компресор за биг мотор с биг ход и биг диаметър

да "подпира мотора" с сравнително ниско налягане .

за малките моторетки - турбинки :):):)



____________________________________________________

Vw G60 kakvo e ? Биг мотор ? Биг ход ? :idea:


Потребителски аватар
pi
Мнения: 58
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 15:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

турбини

Мнениеот pi » Съб 26 авг 2006 16:24


мммда, започва да става дускусия, :wink:
сега моето мнение като лаик, е 4е ако се изисква, въртящт момент, респективно мощност при ниски обороти, то това го прави компресор4ето, / от конкретния му вид зависи и самата крива на вътрящия момент и тази на мощността/ но, това е за сметка на някакви механи4ни загуби, все пак тоя компресор е свързан с двигателя, при турбинките също има загуби ~ по-малки, все пак развъртането на турбината "запушва изходящия колектор", пък и такива двигатели са муднички в ниските обороти докато турбинката се развърти,
друг въпрос е технологичното решение за впръскването на гориво в изходящия колектор и "микродетонации", които да държат турбината в обороти, това си е за WRC, сега може би че повечето се ориентират към турбиниране като тунинг вместо компресиране е свързано с чисто финансови причини???, тук да кажат разбирачите
е хайде чакам/очакваме компетентни мнения от тунинг маниаците, който са преминали по този път :wink:


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Мнениеот neon » Съб 26 авг 2006 19:37


:) Т'ва със впръскаванетио на гориво в изпускателния колектор (горе-долу) се нарича "анти лаг" система. Бая трудно ще си я направиш а и ще си като WRC-то на Царски! Перфектното решение е комбинация от компресор и турбина, ама........ем трудно, ем кинтиииииии!


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Нед 27 авг 2006 17:07


Тоя анти лаг ще потроши двигателя, ще се правят кюнци на всеки 2 седмици.... освен ако не се бръкнеш затитаниеви тръби но имайки предвид цената на инсталацията за турбо-то, приготви се за още толкова за кюнците...


Потребителски аватар
martin_G60
Мнения: 130
Регистриран на: Сря 23 авг 2006 16:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот martin_G60 » Пет 08 сеп 2006 21:34


И аз искам да попитам нещо:
Искам да си сменя компресора-става въпрос за Corrado G60 със турбо!
Харесал съм това на Garett GT32 с 1.1бара налягане и това на KKK K03
което може да се напомпа до 2.6 бара!Та въпроса ми е дали да го сменя?Като ми е ясно че трябвя дя сменя колектора със турбо такъв и съответно електрониката!
Предварително ви благодаря за отговора!!!!!!!!!1


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Пет 08 сеп 2006 22:24


martin_G60 написа:....


Малката турбина ти е достатъчна. С голямата колата ще е лагава а и ще тръгва много по-късно да върви. Електрониката не е задъжително да се сменя, но е почти сигурно, че ще трябва да се мапва наново. Може да се пробва с друг гоивен регулатор (регулируем) и малко да се насилят дюзите на 3,5-4бара. Има реална опасност обаче помпата ти да не издържи. Решението ти тогава е нова ВАЛБО или по-евтиния вариянт от 16В моторите PL, KR или 9А. Прожерено е и държат стабилно на 4бара.

Успех.

РАСО


Cordoba16vt
Мнения: 540
Регистриран на: Пон 10 юли 2006 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cordoba16vt » Съб 09 сеп 2006 9:26


мое мнение - с К03 на ККК изобщо не се занимавай...


относно турбината подходяща за този мотор - много зависи какво искаш - драг кола или стрийт ???

мисля че варианта който аз и расо сме избрали за стрийт коли е напълно достатъчен - сиреч некоя по голема Т3 ще ти свърши работа...

не че много знам каква точно му е турбината на расо ама нали пусто нема кой да ни запознае :lol:



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта