Нормално ли е 1Z да работи на 95 градуса?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Нормално ли е 1Z да работи на 95 градуса?

Мнениеот Golf_Diesel_ » Пон 11 юли 2011 15:58


Преди да ми сменят температурния датчик колата си работеше на 85 градуса и като мине 92 се включваше перката да охлади.Сега с новия датчик ми работи на 90 градуса в нормално топлите дни, но в жегите стрелката стои на 95градуса, дори и извънградско каране.Да попитам това нормално ли е или новия датчик нещо лъже.




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4710
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Нормално ли е 1Z да работи на 95 градуса?

Мнениеот tdi fen » Пон 11 юли 2011 16:00


перката се включва при 95 градуса


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Нормално ли е 1Z да работи на 95 градуса?

Мнениеот milmar » Пон 11 юли 2011 16:37


Самото мерене и индициране на температурата не е кой знае колко точно в един автомобил . При комбиниране на грешките от датчик , измервателен преобразувател , стрелкови прибор и т.н. съвсем нормално е да очакваш точност +/- 5 градуса , най-добре да свериш с показанията на VAG . И там показанията зависят от датчика (другия :D ) , но грешките са по-малко - поне няма стрелка .


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Нормално ли е 1Z да работи на 95 градуса?

Мнениеот the_tupan » Пон 11 юли 2011 17:28


milmar написа: най-добре да свериш с показанията на VAG .

:да:


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Нормално ли е 1Z да работи на 95 градуса?

Мнениеот ventotdi » Пон 11 юли 2011 19:33


по принцип стрелката не трябва да колебае много защото си мисля ,че таблото е от тия със стабилизатора на стрелката ... и да е под 90 и над 90 с около 5 градуса стрелката ще си седи закована на 90 .Последната диагностика ,която правих хванах не работещ термостат като гледам на таблото точно закова 90 градуса ,а на Ваг ми даде 76 ! Относно датчика дето е сменил колегата ... на него не пишеше ли първа степен на колко и втора степен колко пуска перките ?


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Нормално ли е 1Z да работи на 95 градуса?

Мнениеот emo-gar » Пон 11 юли 2011 20:26


Всички ще се съгласите,че термо-резисторите в датчика са всъщност 2 броя,тоя за таблото и "оня" за компа-който всъщност се чете от Vag-софта.Мерене с външен и независим уред е истината.Както се подлъгва таблото,така може да се излъже и Vag-а.Перката(ако не е пипан оригиналният,работещ switch)-също може да даде инфо за евентуални грешки в меренето(няма как температурата да надмине 92-97,без да се завърти перката).Като се започне от "НЕ-наличието" на въздух в системата...та до "виновника".


Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: Нормално ли е 1Z да работи на 95 градуса?

Мнениеот krasio00o » Пон 11 юли 2011 20:41


Щом след смяната се е появил проблема най вероятно причината е датчика.Както каза колега да се провери с термометър ще ти даде реална представа за температурата и една съпоставка с VAG-a. Преди време бях сложил на моята кола датичк с друг цвят и почна да ми показва 5 градуса по малко от преди.Загрей я до включване на 1 ва степен на перките и засичи данните от уреда,термометър и VAG-a.Две съвпадения би трябвало да са реалната температура


Потребителски аватар
danyyel1
Мнения: 71
Регистриран на: Съб 11 юни 2011 18:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: SVILENGRAD

Re: Нормално ли е 1Z да работи на 95 градуса?

Мнениеот danyyel1 » Пон 11 юли 2011 21:12


Колега каквато и жега да е при извънградско каране нетрябва да се включва перката ако всичко е нормално по охладителната система на моя 1Z термостата е на 87 градоса и по табло си загрява толкова пробвай от някоя друга кола вземи датчик който работи нормално


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Нормално ли е 1Z да работи на 95 градуса?

Мнениеот Golf_Diesel_ » Вто 12 юли 2011 0:27


По принцип тоя датчик го сменях, защото когато на ВАГ ми правят центровката на помпата на лаптопа трябва да изпише че колата е загряла на 80 градуса че да ми направят точна центровка, а при мен отиваше най-много до 58, а на стрелка си бях на 85, и за това майсторчето ми каза че датчика ми е за смяна и го смених.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Нормално ли е 1Z да работи на 95 градуса?

Мнениеот milmar » Вто 12 юли 2011 1:44


ventotdi написа:по принцип стрелката не трябва да колебае много защото си мисля ,че таблото е от тия със стабилизатора на стрелката ... и да е под 90 и над 90 с около 5 градуса стрелката ще си седи закована на 90 .....


Не знам от къде го знаеш това , но на моята кола си се движи плавно и от да речем 70 до 95 си показва напълно адекватно , в моя случай - да речем +/- 2 градуса спрямо VAG . Над 95 не съм бил свидетел :) .

С надежден термометър става , но е важен избора на място за мерене , защото няма начин температурата на мотора да е еднаква във всяка точка ,и съответно равна на температурата в мястото където е монтиран датчика .


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Нормално ли е 1Z да работи на 95 градуса?

Мнениеот ventotdi » Вто 12 юли 2011 10:00


правил съм не веднъж диагностика и абсолютно всеки път има разминаване от перфектното 90 на таблото с реалното може би по ВАГ :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта