имам венто 95г. Да запо4на от там 4е радиатора ми е спукан(пластмасата отгоре,залепил съм я с топлоустоичив селикон с които сам лепил и друг радиатор) но на този радиатор не издържа. проблемът ми е че като развия капачката за водата при работещ двигател и от там почва да блика вода (без значение на колко градуса е )
вчера ми вдигна 100 градуса спрях и взех да наливам вода. интересното за мен е че наливам и някак на тласъци изхвърля водата наливам стигне мах докато оставя шишето и взема капачката и тъкмо да я завия и всичката вода наново излиза през разширителния съд.
На какво може да се дължат тези аноманий?
високо налягане в охладителната система
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 22:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
- Ivan4u
- Мнения: 460
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: високо налягане в охладителната система
Колко високо налягане ? 100, 200 , 500 бара ? Всички охладителни системи работят под налягане от 1 +/- 0.1-0.2 бара . Само когато са херметизирани /без пробив/ изпълняват нормално функциите си . Нормално е като отвориш капачката на загряла система да изблика течност . Абсолютно противопоказно е да наливаш студена течност в загряла система -> същото като да бягаш 5-6 км и да се налееш с ледено студена вода - понякога резултата е фатален , или гореща вода на студено стъкло ... примери много . Винаги се отваря леко на тласъци и с ръка поставена така , че при евентуално изскачане на капачката охладителната течност да не те полее по лицето и тялото , а да изхвърчи в срещуположната посока
П.С.Ако е от капачката няма да държи добра херметизация и ще си хвърля водите много по-рано от нормалното , а доколкото прочетох колегата няма такъв проблем

П.С.Ако е от капачката няма да държи добра херметизация и ще си хвърля водите много по-рано от нормалното , а доколкото прочетох колегата няма такъв проблем

Последна промяна от Ivan4u на Вто 19 юли 2011 7:34, променено общо 2 пъти.
- inzovo
- Мнения: 1128
- Регистриран на: Нед 25 май 2008 15:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
Re: високо налягане в охладителната система
Смени капачката на разширителния съд,тя е клапан и може да е от нея 

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19721
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: високо налягане в охладителната система
Тиквата долу, шлайф, припасване на клапани, гумички; тъй и тъй е отворен - смяна на сегменти и основни/биелни лагери и те така!
Сорри, майна!
Боли, знам
Сорри, майна!
Боли, знам

-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 22:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: високо налягане в охладителната система
radotom написа:Тиквата долу, шлайф, припасване на клапани, гумички; тъй и тъй е отворен - смяна на сегменти и основни/биелни лагери и те така!
Сорри, майна!
Боли, знам
колата си върви няма проблеми с друго поне за сега
Re: високо налягане в охладителната система
Първо отстрани теча за да заработи системата правилно.
Възможно е да няма друг проблем(засега).
Възможно е да няма друг проблем(засега).
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19721
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: високо налягане в охладителната система
Е да, де!
Тя и моята си вървеше!
Да ти покажа защо се регистрирах в тоя форум:
viewtopic.php?f=6&t=11636&p=171532#p171532


Тя и моята си вървеше!
Да ти покажа защо се регистрирах в тоя форум:
viewtopic.php?f=6&t=11636&p=171532#p171532

Re: високо налягане в охладителната система
От това ми изхвърля и антифриз, та за това пиша в тази тема
canada_panda не пише да загрява или изхвърля антифриза.
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 22:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: високо налягане в охладителната система
i.e.i написа:От това ми изхвърля и антифриз, та за това пиша в тази тема
canada_panda не пише да загрява или изхвърля антифриза.
на мен проблема идва о налягането селикона за които писах неиздаржа(а съм 100% сигурен 4е селикона е добре.залепил сам на бусса ми пробоина и то голяма и не те4е) като избие през селикона изхвърля голяма част от водата и тогава почва да грее...
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: високо налягане в охладителната система
смени си радиатора...силикон това да не е закачалка в банята ...виж всички маркучи и капачката след като смениш радиатора и караш и това е.
- ktamen
- Мнения: 6381
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: високо налягане в охладителната система
Радиатора не подлежи на ремонт, силикона ще издържи, ако напълниш радиатора с вода да видиш дали тече, ама като загрее колата и налягането се вдигне пак ще протече. Как се спука радиатора? Ако Радотом е прав и си издухал гарнитурата налягането може да се вдигне твърде много и това да е причината да ти се спука радиатора. Първо трябва да си сигурен, че гарнитурата ти е здрава и после да си сложиш читав радиатор. Ако само смениш радиатора има риск и той да се спука. Ако радиатора си го спукал като си го цапнал с нещо можеш направо да го сменяш без да се притесняваш за гарнитурата, но ако не знаеш защо се е спукал най-вероятната причина е издухана гарнитура.
- Ivan4u
- Мнения: 460
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: високо налягане в охладителната система
Ако приемем , че гарнитурата ти е заминала и вкарва в антифриза , върви да ти проверят системата с реактива за изгорели газове и ще се разбере кой прав кой крив 

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: високо налягане в охладителната система
Топъл силикон , замацан от външната страна , при условие че имаме налягане и температура около 100 градуса - абсурд , няма да стане . Така става за съда за чистачките , но за радиатора - не .
Трябва да се разбере дали налягането наистина е по-голямо от нормалното , тогава вече гарнитура и така ...
Най-вероятно с радиатора ще се пребориш само с нов , или поне друг дето не тече .
Трябва да се разбере дали налягането наистина е по-голямо от нормалното , тогава вече гарнитура и така ...
Най-вероятно с радиатора ще се пребориш само с нов , или поне друг дето не тече .
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 22:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: високо налягане в охладителната система
Ivan4u написа:Ако приемем , че гарнитурата ти е заминала и вкарва в антифриза , върви да ти проверят системата с реактива за изгорели газове и ще се разбере кой прав кой крив
това е едно добро предложение

- Ivan4u
- Мнения: 460
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: високо налягане в охладителната система
canada_panda написа:Ivan4u написа:Ако приемем , че гарнитурата ти е заминала и вкарва в антифриза , върви да ти проверят системата с реактива за изгорели газове и ще се разбере кой прав кой крив
това е едно добро предложениеа ако не сам с антифриз ще покаже ли нещо. и как се води тази процедура по сервизите ?
Няма значение дали си с антифриз или вода . Как се води ... проверка за наличие на изгорели газове в охладителната течност предполагам , не знам къде в Пловдив я предлагат . Процедурата е следната : в една прозрачна тромба-всмукалка на 2 нива е разположен реактив , който реагира на C02 газ . Хващаш тромбата , в която предварително има нов реактив . Духваш за 2-3 секунди в нея - трябва реактива да пожълтее . След това изчакваш 10-20 секунди реактива да се нормализира /като титруване , ако си учил химия /.След това на загрял до работна температура двигател отваряш капачката на разширителния съд , поставяш плътно гърлото на тромбичката / за да смуче само от изпаренията на охладителната система / и засмукваш от парите . Ако след горе долу 6-10 всмуквания реактива пожълтее -> имаш наличие на С02 газ в охладителната течност -> пробив в гарнитурата на главата . След повече от 10-15-20 всмуквания е нормално реактива леко да започне да пожълтява -> все пак се засмуква и страничен въздух от дишане , изпарения и тн и е възможно леко да пожълтее .
Написаното не съм го копирал , а съм го прилагал на моята кола и когато се е налагало и на клиентски автомобили и знам кога работи и кога не . Обясних ти как се прави , за да не те прекарат някъде . Ако ти кажат , че не се прави така - накарай ги да ти покажат оригиналното ръководство за начин на действие

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта