Климатик

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
danny72
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 23 авг 2006 7:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Климатик

Мнениеот danny72 » Пет 01 юли 2011 15:02


Здравейте, верно е, че има много теми изписани за климатици ама са все за липсващ фреон.
Изчетох ги и горе долу същите симптоми бяха и при мене и аз бях убеден, че съм за доливане на фреон. За да не дам 90 лв. за стенд едно маисторче ми го зареди на частно. На изключен климатик показваше 5 атм.
Докато доливахме О-ЧУДО тръгна студеното - дебелата тръба се изпоти.
След 2 часа обаче пак го пробвах и :( . Цъках на копчето климата се чува как се щтрака вдига малко оборотите на празен ход , ама хладно няма.
Естествено не виня момчето - там уговорката си беше такава. Аз казах, че нямам фреон той ми доля.

Като чета темите не е и запушен филтър (дехидрататор), определено няма липса на фреон ........ и то комай остана само да се е скапал компресора.

Та моля знаещите да кажат какво може да се е прее..л компресора и какви кинти е евентуален ремонт.




Потребителски аватар
Mega
Мнения: 444
Регистриран на: Чет 01 юли 2004 17:11
Автомобил: VW Bora 1.8 - 4Motion
Двигател: AGN - 125
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатик

Мнениеот Mega » Пет 01 юли 2011 15:45


Климатик не се зарежда по манометри а по везна. С манометри се вижда само как ти работи системата! Ако е зареждал докато тръбата стане студена е непрофесионално! Процедурата е следната: Фреона се източва и събира (ако има фреон), след това системата се надува на 10-12 бара с азот. Изчаква се известно време (всеки майстор си има теория за времето) ако няма голям пропуск, тоест манометрите не мърдат за 15-30 минути, системата се вакумира. След това се слага маслото за типа компресор. Едва след това се вкарва фреона по везна за точния модел кола. След това се прави проверка по манометри за работата на компресора, дали ти включва вентилатора и т.н.

Сега какво стана? Евтиното дойде скъпо. Поне знаеш ли колко е долял и как? Редно е да платиш само това, което е долято? За да не караш пак на сляпо, вземи отиди при майстор да те види. Ако нямаш да ти дам колега в Плевен, ул. Панега 18 - ВелевКлима.


Потребителски аватар
badov
Мнения: 205
Регистриран на: Пон 23 авг 2010 11:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv/Strasbourg-France

Re: Климатик

Мнениеот badov » Съб 02 юли 2011 21:02


Да не ти е сложил грешен фреон?Имаше климатици които работеха с един стар фреон който го забраниха преди години.Ако ти е сложил фреон който не е за теб може и да е преебал нещо компресора според мен :roll: Колеги на автоклиматиците няма ли някъде прозорче на което се вижда как циркулира фреона?


danny72
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 23 авг 2006 7:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Климатик

Мнениеот danny72 » Пет 08 юли 2011 23:23


Сори за закъснението, но ме нямяше. Фреона си е точно какъвто тябва да е и както казах аз си поставих грешната диагноза, че ми липсва фреон. Допълнихме го но не духа хладно въпреки, че дебелата тръба се изпоти докато доливахме фреон.
Онзи ден тествахме системата дали не е запушен дехидрататора или не е в ред прословутия клапан в компресора и даде следните резултати:
- в покой държи 5.5 атмосфери и на високото налягане и на ниското.
- при пускане става около 10 атм високото налягане и около 3.5-4 ниското, като тънката тръба става топла до гореща а дебелата тръгва да изтива.
- 20-30 секунди след пускането високото постепенно пада до около 8 а ниското става 4.3 като играе 1-2 десети нагоре надолу. Тръбите съответно сменят температурите, като тънката става топла от гореща а дебелата се затопля. Изобщо не променя тези стойности при различните обороти на двигателя.

От това което изчетох във форума определено не са симптоми за задръстен дехидрататор, а и като приемем, че не е недостатъчно фреона Моля клуба на знаещите да потвърди дали според горните данни и както си мисля не е заминал клапана, че да се подготвям психически за необходимата цифра.

Благодаря


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатик

Мнениеот zfa159 » Съб 09 юли 2011 11:05


Започваш с диагностика на количеството фреон,машинна,за да се знае какво е имало вътре и какво са сипали после...така или иначе ще си дадеш парите,които си искал да спестиш.
Това не са симптоми за малко фреон,или е препълнена системата,заради което евентуално вече си убил ТРВ-то и наляганията ти се клатят или ти е заминал клапана в компресора или самия компресор (писал съм за загубата на налягания,че може да е от не добре затварящи клапани на клапанната дъска или също така от сегменти,понеже са тефлонови и заминават с времето).
Без да видиш реално какво има в системата в момента и после да видиш какво е налято,няма как да знаеш какво се случва и на какво се дължат аномалиите на наляганията.Редовно с бутлика системите се пренапълват,понеже ги гледат по налягане,вадил съм и 2000 грама от система за 1150 :screwy .Също така може и фреона все още да и е малко,няма как да бъде ясно.
:beer


danny72
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 23 авг 2006 7:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Климатик

Мнениеот danny72 » Пет 22 юли 2011 20:38


Колеги, наистина се оказа управляващия клапан.
Вчера го сменихме и днес вече имам климатик :D

Благодаря на zfa159 че се отзова със съвет тук и по телефона, като ми обясни точно какво да правя :beer


Потребителски аватар
batkotivalio
Мнения: 597
Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
Автомобил: VW Golf TDI
Двигател: AJM
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатик

Мнениеот batkotivalio » Нед 24 юли 2011 23:21


колко струва, лесен ли е за смяна...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта