Здравейте,
нафтичката, която карам, в последните няколко седмици страда от осезаема загуба на мощност. На магистрала трудно додрапва до 140 км/ч на пълна газ, а има ли лек наклон - и със 120 вижда зор. До преди няколко седмици спокойно вдигаше макс си скорост от около 190 и беше значително по-пъргава.
Подобна загуба на мощност бях усещал в отделни дни преди това... мислих, че има някаква връзка с температурата. Един ден вървеше добре... друг - мудно. Сега обаче е трайно мудна.
Фактите около колата:
- 1.9 ATD (101 PS)
- реални 230 000 км
- няма записани грешки в паметта
Какви може да са вероятните причини? Фактът, че няма нито една записана грешка ме кара да изключа спукани маркучи около турбото или самото турбо... или греша?
Филтърът изглежда чист.
Възможно ли е причината да е горивото? Все още не съм изпразнил резервоара за да заредя от друго място, но принципно винаги зареждам от една и съща бензиностанция...
Благодаря за всякакви съвети!
1.9 ATD загуба на мощност, силно намалена макс. скорост
- tdi fen
- Мнения: 4722
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Загуба на мощност, силно намалена макс. скорост
от къде зареждаш ? скоро правено ли е нещо по колата ? без диагностика в движение лог файлове нищо не може да се каже
-
- Мнения: 212
- Регистриран на: Сря 05 авг 2009 23:31
- Автомобил: OCT1
- Двигател: AHF
- Местоположение: ПЛОВДИВ - - -
Re: Загуба на мощност, силно намалена макс. скорост
как е положението с горивния филтър?
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Загуба на мощност, силно намалена макс. скорост
tdi fen написа:от къде зареждаш ? скоро правено ли е нещо по колата ? без диагностика в движение лог файлове нищо не може да се каже
От Холандия

Не е правено нищо по двигателя през последните 40 000 км. (извън смяна на масло и филтри)
minimalizum написа:как е положението с горивния филтър?
На около 30 000 км. е, предстои му смяна с маслото след около 1000-1500 км.
Мисля си за дебитомера? Възможно ли е причината да е в него?
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: Съб 24 яну 2009 22:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: Загуба на мощност, силно намалена макс. скорост
Може да пробваш като го откачиш да видиш как е ако е по добре може и да е от него,но преди да купуваш лог файл ,че си е цифра новият.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Загуба на мощност, силно намалена макс. скорост
rostislav1998 написа:Може да пробваш като го откачиш да видиш как е ако е по добре може и да е от него,но преди да купуваш лог файл ,че си е цифра новият.
Не разбирам обаче как би могло да е по-добре с откачен. Тогава колата си влиза в ограничен авариен режим и ползва стандартни стойности доколкото знам, но ще пробвам...
Как да направя лог файл, който би проговорил нещо на някой?
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Загуба на мощност, силно намалена макс. скорост
Haralampi написа:rostislav1998 написа:Може да пробваш като го откачиш да видиш как е ако е по добре може и да е от него,но преди да купуваш лог файл ,че си е цифра новият.
Не разбирам обаче как би могло да е по-добре с откачен. Тогава колата си влиза в ограничен авариен режим ...
Да,не вярвам да стане по-добре при изключен ... Затова правиш лог с показания на 3 и 11 канал примерно , може и 10 за да гледаш примерно колко е натиснат педала за газта

Хващаш един хубав баир и на 4-та с пълна газ правиш лог-а , тогава заявките за въздух са най-големи и следиш какви са реалните измервания от дебитомера , ако са по-малки от заявеното - една от възможните причини е дефектен деби

- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Загуба на мощност, силно намалена макс. скорост
Харалампи идеята на откачането на буксата е следната : Ако е същото положението без него,значи проблема е в дебитомера!
Ако колата е по-зле без него значи е добре дебитомера!Това е ориентировъчен опит,но върши работа.
Можеш да пробваш и да го почистиш със контактен спрей.
От логовете може да се научи доста,така че направи ги!
Ако колата е по-зле без него значи е добре дебитомера!Това е ориентировъчен опит,но върши работа.

От логовете може да се научи доста,така че направи ги!
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Загуба на мощност, силно намалена макс. скорост
Момчета, ще бъда благодарен ако някой малко по-подробно каже как да стартирам логовете (805.1)?
На мястото си е. Съмняваме да е от него, тъй като относително внезапно се получи загубата... а не би трябвало да е задръстен - колата е на реални 230 000. последно като проверявах дори още си пречистваше както трябва...
Adelin написа:Катализатора ?
На мястото си е. Съмняваме да е от него, тъй като относително внезапно се получи загубата... а не би трябвало да е задръстен - колата е на реални 230 000. последно като проверявах дори още си пречистваше както трябва...
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пон 01 дек 2008 12:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Загуба на мощност, силно намалена макс. скорост
Имам същите оплаквания като колегата по-горе...само че на 3 цилиндров AMF PD....колата е със сменен софтуер и вървеше стабилно, но последното ми излизане по магистралата ми скъса нервите....повече от 120 йок...набира мудно и въобще го няма онзи "ритник" като надуе турбото около 2000 оборота. Изключих буксата на дебитомера и нямаше никва промяна....пълна трагедия. Мисля тия дни да направя една диагностика и евентуално логове....да видя дали наистина дебитомера е заминал.....скъпичък е, ма все пак е консуматив и се сменя за 2 минути....дано няма някаква друга драма...
ПС: Забелязах също, че сутрин като е по-хладно колата известно време си върви почти нормално и след известно време умира.....през деня в големите жеги е пълен пъртвец...една идея по-добре от чист дизел
ПС: Забелязах също, че сутрин като е по-хладно колата известно време си върви почти нормално и след известно време умира.....през деня в големите жеги е пълен пъртвец...една идея по-добре от чист дизел

-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Загуба на мощност, силно намалена макс. скорост
Колега това последното ти наблюдение мисля, че няма отношение към проблема, защото стоковите кулери на колите ни са доста малки и дума не може да става, да смогнат да охладят въздуха в големите жеги, така че сутринта по хладно на всеки му върви колата по-добре.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пон 01 дек 2008 12:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Загуба на мощност, силно намалена макс. скорост
Ама разликата е драстична...иначе е ясно, че в жегата няма да върви така, както като е студено, но при мен като се появи проблема просто колата се спъва жестоко, което едва ли е само от високите температури.
PS:Така....днеска се разходих до един приятел с кабели и докато отивах към тях, колата вървеше сравнително добре /тва по обедно време...13 часа/....по околовръстното си дигна спокойно 160-170. Като взех кабелите и лаптопа излязоха следните грешки:
Address 01: Engine Labels: 045-906-019-AMF.lbl
Control Module Part Number: 045 906 019 AB
Component and/or Version: 1,4l R3 EDC 0000SG 1210
Software Coding: 00003
Work Shop Code: WSC 31414
2 Faults Found:
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 35-10 - - - Intermittent
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-10 - - - Intermittent
Първата ясно, че е дебитомера. Само не знам дали не е от това, че карах колата с изключен такъв 20-30 километра преди месец някъде. Втората не ми е ясна особено....някакви идеи? Изтрих грешките и рекох лог-фаил да направя...на 3,10 и 11 канал както казахте. Е тогаз точно колата спря да върви...на 4-та със зор стига 3500 оборота....на 5-та едвам 3000. Като скорост тва е някъде около 120-130 км/ч. Ето го и лог файла...
PS:Така....днеска се разходих до един приятел с кабели и докато отивах към тях, колата вървеше сравнително добре /тва по обедно време...13 часа/....по околовръстното си дигна спокойно 160-170. Като взех кабелите и лаптопа излязоха следните грешки:
Address 01: Engine Labels: 045-906-019-AMF.lbl
Control Module Part Number: 045 906 019 AB
Component and/or Version: 1,4l R3 EDC 0000SG 1210
Software Coding: 00003
Work Shop Code: WSC 31414
2 Faults Found:
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 35-10 - - - Intermittent
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-10 - - - Intermittent
Първата ясно, че е дебитомера. Само не знам дали не е от това, че карах колата с изключен такъв 20-30 километра преди месец някъде. Втората не ми е ясна особено....някакви идеи? Изтрих грешките и рекох лог-фаил да направя...на 3,10 и 11 канал както казахте. Е тогаз точно колата спря да върви...на 4-та със зор стига 3500 оборота....на 5-та едвам 3000. Като скорост тва е някъде около 120-130 км/ч. Ето го и лог файла...
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пон 01 дек 2008 12:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Загуба на мощност, силно намалена макс. скорост
Колеги...някакви идеи/насоки??? Или поне коментар по лог файла?
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Загуба на мощност, силно намалена макс. скорост
neotrace написа:Колеги...някакви идеи/насоки??? Или поне коментар по лог файла?
Все едно нямаш дебитомер,пробвай да го изчистиш,пробвай с друг ,смени въздушният филтър!

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 103 госта