
Мисля да скачам на VW GOLF MK3 2.0 GTI 115 к.с.
За момента това, за което се оглеждам е:
- 4(5) врати
- климатик/климатроник
- от 1996-1998г.
- запазен салон
- двигател в сервиза за тест и окачване също!
Въпросът ми е в коренно различна насока на началото на темата...
След като го закупя ще е необходимо да го обслужа като за целта съм изчел повечето теми, които ми е предложила родната търсачка, за съжаление имам няколко неизяснени въпроса, които е хубаво да ги споделя със собственици на такива автомобили.
Немога да схвана много много номерацията на двигателите, предполагам, че в тези години ще бъдат AGG двигатели, поправете ме ако греша?!
Сега стандартно на всички автомобили, които са ми минали през ръцете съм сменял следните консумативи:
- Масло двигател +филтър маслен
- Масло скорости
- Филтри (въздушен, горивен и поленов)
- Свещи
- Ролки и ремъци (пистов и ангренажен)
- Гърнета по необходимост
- акумулатор по необходимост
- охладителна течност, термостат и някой друг маркуч
- спирачна течност (хидравлична течност - тук не съм много в час поправетеме ако са едно и също)
- накладки
Сега от изброените искам да попитам следните неща:
1. Маслото на двигателя да се доверявам ли на каталозите на Мотул. Тук съм пристрастен към марката, затова въпроса ми е чисто като вискозитет дали оценяват внесените автомобили в България?
2. Свещи по предписания на книжката или по препоръка на някой съфорумец?
3. Не съм фен на звуковите "реактиви", плюс това немисля, че 115 коня са някакъв реактив... Затова целя нисък клас гърненце от рода на Аспо, има ли проблем при изтърбушване на катализатор и трябва ли да имам нещо предвид?
4. Освен обтяжни ролки двигателя капризен ли е към смяната на други ролки - марки? Също така тук попада и въпроса задължително (по-скоро препоръчително) ли е да се смени и водна помпа?
5. Акумулатор при избор добре ли е да се вземе с няколко Ah по-голям, ще го скапе ли динамото?
6. При смяната на охладителна течност и термостат, необходимо ли е да се правят някакви други профилактики на системата, като прочистване, смяна на специфични маркучи и т.н.?
7. При смяната на спирачната течност необходимо ли е да се обръща внимание на системата като профилактика и там подробностите не ги знам, но мисля че има няккви цилиндърчета, които са сериозен консуматив? Хидравлична течност, какъв е случаят тук?
8. Накладките при смяна да гледам ли марки или е все тая? Разлика?
При цените, които успях да видя насам -натам за подобно обслужване мисля, че ще ми стигнат 450-500 лева... Поправете ме ако греша...
9. Хубаво ли е да се сменят дистрибуторна капачка, палец и кабели или да се кара докато се скапят?
10. Под капака на вала има ли сериозни обслужвания, като например маслени магистрали, смазване и т.н. които да трябва да се обслужват или да е препоръчително да се обслужват?
11. Датчици за температура, необходимо ли е да се сменят?
Сега някой ще попита тука защо толкова обръщам внимание на термостат и на датчици, защото имам доста познати купили си автомобили от нашите родни търговци, които са с изтърбушени или скапани термостати или датчици, покараш малко и се сговнят и след това прави двигател...
12. Слаби точки на окачването? Тампони, маншони, шарнири, биалетки, къде да гледам най-вече?
13. Отзад окачването на какъв принцип е освен амортесьор и греда има ли друго, което може да потропва?
14. Скоростната кутия има ли определени бъгове за които да се ослушвам?
15. Оригинален съединител или поне близко до такъв много мек ли трябва да е или средно твърд?
Засега това е което се сещам...
Доста съм изчел из форума, доста информация има, но е много накъсана и трудно човек може да си направи сметка точна!
Ще бъда много благодарен ако някой се навие да ми отговори с прости изречения...
Благодарско!
