Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
-
anatoli_velikov
- Мнения: 218
- Регистриран на: Пон 07 дек 2009 10:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Плевен
Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
Възможна ли е смяната на автоматична скоростна кутия на Пасат Б5 1999год. с ръчна такава от АФН 110к.с. 1998год.? Един приятел ме попита и аз ви питам вас. И ако има разлики къде са - в захващането към мотора или към купето? За маховик и съединител е ясно че са различни.
- Fr3nzY
- Мнения: 196
- Регистриран на: Вто 01 яну 2008 22:58
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AFB V6 TDI
- Местоположение: Бургас
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
Аз в момента сменям автоматичната кутия на моя пасат 2.5тди с ръчна но отново от 2.5 за нея със сигорност става но от 1.9 ме съмнява да стане кожуха на кутия както и предавателните числа със сигорност са различни но поне аз така мисля.
- Fr3nzY
- Мнения: 196
- Регистриран на: Вто 01 яну 2008 22:58
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AFB V6 TDI
- Местоположение: Бургас
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
K написа:Какъв е замисъла за смяна на автоматик с ръчни?
При мен причината е повреда в автоматичната кутия и не ми се занимава повече с тези автоматици.Когато съм готов ще пусна подробна тема със снимки.При колегата може би причината е същата иначе едва ли се би захванал да разхварли половината кола просто да си сложи ръчна кутия
-
anatoli_velikov
- Мнения: 218
- Регистриран на: Пон 07 дек 2009 10:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Плевен
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
Еми да, проблема е с кутията. Просто се търси по-нормален вариант в момента, без да се харчат хиляди левове. Знам какво е кажете - който го е страх от мечки да не ходи в гората, но човек като купува кола не мисли дали ще му се скапе кутията след 1 или 2 години
Колега ще чакам за развитие, а ти ръчната на кви пари я взе? Може и на л.с. да дадеш инфо
Колега ще чакам за развитие, а ти ръчната на кви пари я взе? Може и на л.с. да дадеш инфо
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
остави тези лични! може да се намери за около 600-800 бглв.гаранция няма!
- Fr3nzY
- Мнения: 196
- Регистриран на: Вто 01 яну 2008 22:58
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AFB V6 TDI
- Местоположение: Бургас
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
rudoni написа:остави тези лични! може да се намери за около 600-800 бглв.гаранция няма!
Ами човекът ми изпрати пълния комплект за обръщане от автоматик към ръчка за 600лв но аз си купих нов феродов диск и аксиален лагер защото не исках да слагам тези втората употреба.
-
brum
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
Може, може.
Трябват маховик, съединител, скоростен лост, кутия, стойки на кутията Има шанс да трябват полуоски и магаре.
5 степенната е с различни легла за тампоните на скоростите в двата края на моста. 6 степенната е с еднакви легла. Гледайте това и на база на моста решете коя кутия ще слагате. 2.5то много ще го спънете със 5 степенната...
Трябват маховик, съединител, скоростен лост, кутия, стойки на кутията Има шанс да трябват полуоски и магаре.
5 степенната е с различни легла за тампоните на скоростите в двата края на моста. 6 степенната е с еднакви легла. Гледайте това и на база на моста решете коя кутия ще слагате. 2.5то много ще го спънете със 5 степенната...
- niks76
- VW експерт

- Мнения: 5313
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
типтроника е с едно и също захващане като шестстепенната ръчна ск.кутия към предния мост
-
brum
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
Предположих. Затова им пиша да не вземат кутия от АФН 99та, а да търсят 6 степенна.
Интересно дали полуоските ще трябва да се сменят. Аз смених на пасата (АФН със 5 степенна) със 6 степенна и оставих старите полуоски.
Интересно дали полуоските ще трябва да се сменят. Аз смених на пасата (АФН със 5 степенна) със 6 степенна и оставих старите полуоски.
-
anatoli_velikov
- Мнения: 218
- Регистриран на: Пон 07 дек 2009 10:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Плевен
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
Тоест 6-степенната ръчка има същото захващане към мотора?! За полуоските не се бях сетил, но и те са фактор. Ще го мислим смятаме и т.н. Благодаря за помощта 

- Fr3nzY
- Мнения: 196
- Регистриран на: Вто 01 яну 2008 22:58
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AFB V6 TDI
- Местоположение: Бургас
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
Да полуските също се сменят понече автоматика е по широк и полуските са по къси и не стават.
-
brum
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
На 2.5 и на 1.9 TDI кутиите можеш да ги въртиш. Намираш си от морга едно 2.5 със 6 степенна ръчна кутия и пазаруваш всичко от едно място. Можеш да успееш да се събереш във 600-800 лева.
Ето ти и още нещо за което да внимаваш - ако между мотора и кутията на донора има спейсър (алуминиев, около 5-6мм дебел) ще ти трябват и двата водача за монтаж на кутията. Набити са от към мотора. На кутиите без спейсър са по-къси и като сложиш спейсъра те вече не стърчат и съответно няма кое да води кутията за да дойде на правилното място.
До колкото знам има и малка разлика в коляновите валове на автоматик/ръчка, но трябва да се рови по гугъл да се види. Разликата идваше в едно лагерче дето е на края на коляновия вал и там влиза шииката на първичния вал на скоростите. В нета имаше точно извадка за надлъжните мотори и разновидностите там. При напречните мотори тоя лагер го няма при механичните.
Кабела за стартера - от колата донор. Ако си с малкия стартер (при 1.9 са 2 вида - един дълъг и един къс) вземи от донора и кабела между алтернатора и стартера. Ако кабела от акомулатора до стартера идва откъм скоростите - най-вероятно и той ще ти трябва ако са различни стартерите.
На 1.9 ако сменяш 5 степенна със 6 степенна и си със стария тип климатик (на компресора тръбите излизат назад, а не на страни) се налага подмяна и на компресора. Дългия стартер опира в компресора и единственият вариант е да се свали. После става галимация със стойки на компресора, маркучите дето отиват към него. На 2.5 силно се надявам да го няма този проблем.
С лапите събери и болтовете. Има 2 типа болотве за лапи - къси и дълги. На 6 степенната кутия са късите. Можеш и да режеш за да скъсиш, ама си е занимавка.
Болтовете от кутията към мотора! Има вероятност да са различни. Особенно ако има спейсър.
Общо взето това са нещата с които се сблъсках. Може и да пропускам нещо, но ако започнеш swap-а ще давам идеи.
Ето ти и още нещо за което да внимаваш - ако между мотора и кутията на донора има спейсър (алуминиев, около 5-6мм дебел) ще ти трябват и двата водача за монтаж на кутията. Набити са от към мотора. На кутиите без спейсър са по-къси и като сложиш спейсъра те вече не стърчат и съответно няма кое да води кутията за да дойде на правилното място.
До колкото знам има и малка разлика в коляновите валове на автоматик/ръчка, но трябва да се рови по гугъл да се види. Разликата идваше в едно лагерче дето е на края на коляновия вал и там влиза шииката на първичния вал на скоростите. В нета имаше точно извадка за надлъжните мотори и разновидностите там. При напречните мотори тоя лагер го няма при механичните.
Кабела за стартера - от колата донор. Ако си с малкия стартер (при 1.9 са 2 вида - един дълъг и един къс) вземи от донора и кабела между алтернатора и стартера. Ако кабела от акомулатора до стартера идва откъм скоростите - най-вероятно и той ще ти трябва ако са различни стартерите.
На 1.9 ако сменяш 5 степенна със 6 степенна и си със стария тип климатик (на компресора тръбите излизат назад, а не на страни) се налага подмяна и на компресора. Дългия стартер опира в компресора и единственият вариант е да се свали. После става галимация със стойки на компресора, маркучите дето отиват към него. На 2.5 силно се надявам да го няма този проблем.
С лапите събери и болтовете. Има 2 типа болотве за лапи - къси и дълги. На 6 степенната кутия са късите. Можеш и да режеш за да скъсиш, ама си е занимавка.
Болтовете от кутията към мотора! Има вероятност да са различни. Особенно ако има спейсър.
Общо взето това са нещата с които се сблъсках. Може и да пропускам нещо, но ако започнеш swap-а ще давам идеи.
- Fr3nzY
- Мнения: 196
- Регистриран на: Вто 01 яну 2008 22:58
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AFB V6 TDI
- Местоположение: Бургас
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
brum написа:
До колкото знам има и малка разлика в коляновите валове на автоматик/ръчка, но трябва да се рови по гугъл да се види. Разликата идваше в едно лагерче дето е на края на коляновия вал и там влиза шииката на първичния вал на скоростите. В нета имаше точно извадка за надлъжните мотори и разновидностите там. При напречните мотори тоя лагер го няма при механичните.
На 2.5 отзад на коляновия вал има една втулка тя се избива и след като се избие се поставя маховика(демпферен)затягат се болтовете 8 на брой има и един фланец който се слага преди болтовете.
- Fr3nzY
- Мнения: 196
- Регистриран на: Вто 01 яну 2008 22:58
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AFB V6 TDI
- Местоположение: Бургас
Re: Смяна на скоростна кутия на Б5 2,5 ТДИ
Така аз вече съм готов смених кутията с ръчна има скорости направих моста на стартера колата пали всичко обаче има един проблем колата не може да се изфорсира достига 2000 оборота и толкова отзад изкарва един бял пушек че не можим да се види нищо.Закачихме я на компютъра прекодирахме го за ръчна кутия но проблема си остава.На графиките дава че няма правилна центровка колата но ни не сме пипали ангренажния ремък.Някои да има някаква идея какво става.