Проблем с климатика или нещо друго
-
mitex
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пет 29 юли 2011 20:15
- Автомобил: Skoda Superb 2
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Проблем с климатика или нещо друго
Здравейте колеги !От един месец жена ми е горд собственик на Лупо 2002 година с двигател 1.4 60 коня.Колата е чудесна но вече ми направи проблем.Когато е пуснат климатика след известно време спира да работи и ако колата е спряна и двигателят работи на празен ход почва да дига температура 110 градуса без да се включва перката на радиатора.Ако колата се движи климатика ту включва ту изключва.Пробвах и без да пускам климатика да я оставя да работи на място и резултата е същият и колата тръгва да прегрява.Прочетох доста от темите тук и просто не мога да разбера дали причината е в климатика или в термостата или в датчика на перката.Аз съм от Стара Загора и ще Ви бъда много благодарен ако ми кажете добър сервиз в града където ще отстранят проблема!
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Проблем с климатика или нещо друго
Колата има защита и когато загрява мотора, изключва климатика! Най-вероятно проблемът е в охладителната система! Провери:
1. Когато пуснеш климатика - перката трябва да тръгва моментално на първата си степен, ако не тръгва - търсиш проблемът в перката!
2. На загряла кола - 90 градуса - пипни долната тръба, която влиза в радиатора - ако е студена - термостата не е отворил
3. Ако термостата отваря - тръбата се стопля, трябва да се провери датчика, който е на радиатора и отговаря за включването на перката!
Принципно е нормално климатика е така - ту включва, като си направи налягането, се изключва, като падне налягането се включва пак ... и така!
1. Когато пуснеш климатика - перката трябва да тръгва моментално на първата си степен, ако не тръгва - търсиш проблемът в перката!
2. На загряла кола - 90 градуса - пипни долната тръба, която влиза в радиатора - ако е студена - термостата не е отворил
3. Ако термостата отваря - тръбата се стопля, трябва да се провери датчика, който е на радиатора и отговаря за включването на перката!
Принципно е нормално климатика е така - ту включва, като си направи налягането, се изключва, като падне налягането се включва пак ... и така!
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Проблем с климатика или нещо друго
Ще ползвам темата за един също важен въпрос за мен.
Така!
Врътката топло-студено смесва въздуха от околната среда с този от климатика/парното.
С други думи излиза ,че е по-добре да си бичиш на макс. студено , отколкото да си смесваш с другия въздух и да харчиш климатика залудо?
Прав ли съм ?
Така!
Врътката топло-студено смесва въздуха от околната среда с този от климатика/парното.
С други думи излиза ,че е по-добре да си бичиш на макс. студено , отколкото да си смесваш с другия въздух и да харчиш климатика залудо?
Прав ли съм ?
-
mitex
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пет 29 юли 2011 20:15
- Автомобил: Skoda Superb 2
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем с климатика или нещо друго
Здравейте отново.Проверих и двата маркуча които са на радиатора и двата при 90 градуса са горещи даже направо парят.И вентилатора си включва когато колата работи продължително време на празен ход.А относно климатика той както си работи и изведнъж сякаш се отцепва после пак зацепва,това се усеща по оборотите на двигателя и по шума му спира да се върти и перката на радиатора.Когато почне да прави такива номера дори и аз да го изкл.от копчето му ако колата работи на място почва да вдига температура над 90 градуса и не се включва перката въобще.Възможно ли е двете неща да са свързани и дали тези симптоми на климатика говорят че трябва да се зареди с фреон системата???
Да допълня че когато пусна климатика и перката тръгва да върти .И когато климатика почне да вкл. и изкл. се получава като придърпване на колата.
Да допълня че когато пусна климатика и перката тръгва да върти .И когато климатика почне да вкл. и изкл. се получава като придърпване на колата.
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Проблем с климатика или нещо друго
freestyler911 написа:Ще ползвам темата за един също важен въпрос за мен.
Така!
Врътката топло-студено смесва въздуха от околната среда с този от климатика/парното.
С други думи излиза ,че е по-добре да си бичиш на макс. студено , отколкото да си смесваш с другия въздух и да харчиш климатика залудо?
Прав ли съм ?
По принцип ДА, точно така е! Идеята е на извънградско като тръгнеш, да си нагласиш с врътката температурата на въздуха която искаш, защото иначе .. ако ти духа само с температура 5 градуса ... ще кристализираш!
Тази врътка, регулира една клапа, която определя колко от входящия въздух да минава през топлото и колко през студеното радиаторче!Но за къси разстояния .. в града ... най добре на студено,че и без това му е зор да охлади напеченото купе!
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Проблем с климатика или нещо друго
mitex написа:Здравейте отново.Проверих и двата маркуча които са на радиатора и двата при 90 градуса са горещи даже направо парят.И вентилатора си включва когато колата работи продължително време на празен ход.А относно климатика той както си работи и изведнъж сякаш се отцепва после пак зацепва,това се усеща по оборотите на двигателя и по шума му спира да се върти и перката на радиатора.Когато почне да прави такива номера дори и аз да го изкл.от копчето му ако колата работи на място почва да вдига температура над 90 градуса и не се включва перката въобще.Възможно ли е двете неща да са свързани и дали тези симптоми на климатика говорят че трябва да се зареди с фреон системата???
Да допълня че когато пусна климатика и перката тръгва да върти .И когато климатика почне да вкл. и изкл. се получава като придърпване на колата.
Нещо не мога да ти проследя мисълта колега!
1. Щом и двата маркуча са топли - значи ти е ок термоастата - системата отваря големия кръг!
2. Без да включваш климатика, ако не се включва перката - проблемът ти е в датчика за температура, който с енамира на радиатора и командва именно перката
3. Ако се включва перката при неработещ климатик, има вероятност датчика да не активира втората и степен - бързата и затова да не смогва да охлади, когато колата работи на празен ход!
4. Климатика, както и горе ти описах, така работи - когато си направи налягането изключва, после се включва, после изключва и т.н.!
Съветвам те да подмениш този датчик, той е 20ина лева и също така да си измиеш радиаторите, според мен са мръснички!
-
mitex
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пет 29 юли 2011 20:15
- Автомобил: Skoda Superb 2
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем с климатика или нещо друго
Макар и със закъснение моят проблем се разреши чрез смяна на двигателчето с перката за охлаждане на радиатора.На старият четките бяха износени и бяха разтопили част от пластмасовият четкодържател и не подлежат на ремонт .Благодаря на всички колеги които ми отговориха в темата.


- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатика или нещо друго
да допълня - климатика спира,когато си направи температурата на изпарителя 3 или 7 градуса (според датчика,който е монтиран).Спира по налягане,чак когато системата достигне 31 атмосфери,което се смята за крайно критично и авариино гаси компресора,за да не се взриви някой маркуч. Иначе нормално работи на 15-20 амосфери според темп. на околната среда.


Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта